Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 28.01.02 11:06
« Re: diesely
Hufe, pro vyvazenejsi pohled na onen zmineny test bys mel vzit v uvahu, ze se testovala dieselova rodinna auta nizsi stredni tridy (s primerenymi motory). Navic, ten TDCi ve Focusu ma obsah jen 1753 ccm! I kdyz sam mam benzinak, tak me jen tesi, ze Ford uz v dieselovych motorech nepokulhava za konkurenci. Nejde prece jen o vykony, ale i o kultivovanost chodu, resp. hlucnost. Z tohoto pohledu je docela zajimavy cesrtvy test kombiku Passatu TDI 96 kW na tomto serveru.
To fija: To bylo prece jen pratelske popichnuti (navic od "benzinaka"}; vzdyt jsem to blednuti vzal nakonec zpatky. -
« Re: diesely
Hufe - zacni trosku citat aj anglicke casopisy, ktore su na diesely ovela objektivnejsie ako ta cesko-nemecka shitarna. A tam sa napriklad docitas, ze TDI 130PS nesiaha dCi 120PS od Renaultu ani po clenky, navyse v priprave je 140PS. BTW ten isty test bol aj v Speede, kde vsak zazrakom bol najlepsi Passat, tot znamka objektivity nasich casopisov. -
« diesely
Fija má tentokrát pravdu. 1.9 TDI PD 150PS 320NM je nepřekonatelný. To, že v nějakém testu nějací blbové testujou nejvýkonější turbodiesely od Fiatu, Peugeotu a Fordu spolu s nejslabším TDI od VW jen dokazuje, že má VW hodně velký náskok ;o)
I podprůměrný TDI PD 101PS jim totiž solidně stíhal. TDI PD 130 či 150PS by se stal jasným vítězem a to by asi nevypadalo dobře.
O účinnosti chiptuningu na VW TDI snad nemusím hovořit :o) -
« Re: Zkušenosti s Focus TDCi
hmm, je to otázka přístupu, já na Enduru a ty novější TDDi, TDCi nedám dopustit, holt fordista zůstane fordistou, ale 2.0 v Mondeu, to uznej, ty se vysněnému ideálu už blíží, overboost přece jenom lehce výjimečný je.Na druhé straně absence 6-ti kvaltu je trestuhodná...(o: P.S.Spotřeba pro mně není na 1. místě..... -
« Re: Zkušenosti s Focus TDCi
no jo, 1.4HDI s cca 70 konma je hezkej motor, ale spis pro auta nizsi tridy nebo maly vozy. Spotreba OK, dynamika "na tridu uspokojiva". Ovsem pro NS tridu nema dostatek vykonu. Proc neumi Ford udelat motor s podobnymi parametry jako ma nejsilnejsi TDI od VW ? Odpoved napr. JIRIho by mohla bejt "pac Ford dela nejlepsi diesely", abych se mohl od srdce zasmat :-)))
Porad nechapu, proc se nekteri jedinci obtizne smiruji s faktem, ze kdyz dojde na diesely, tak nad VW muzou byt snad jen CDI od MB a samosebou taky motory BMW..... ale ze JTD od Fiatu, HDI od PSA a ostatni TDDi, TDCi a jine nazvy od japoncu, Fordu, Renaultu jsou sice ne uz o moc, ale porad horsi. Kdyz dojde na lamani chleba, tak aspon v te spotrebe - vezmu-li motor s odpovidajicimi vykonovymi parametry .... -
« Re: Zkušenosti s Focus TDCi
spotřeba není fšechno, ale to je otázkou, že jo?? Jinak pokud nahlížíš na ropáky pouze spoza tankovací pistole u stojanu, pak bych Ti doporučil třeba 1.4, co Fordi vyšmoulovali s PSA, ve 206 se to dá tuším už koupit i u nás, v nějakém z posledních AutoTipů byl myslím test.Do Fiesty to teprve přijde, to bude teprve pecka - nízký obsah, nízká spotřeba, víceméně uspokojivý temperament. -
« Re: Zkušenosti s Focus TDCi
Jiri> proc bych blednul ??? TDCi z Focusu neni uplne nahovno. Dokonce ani JTDcka nejsou uplne nahovno. Jen to proste neni to uplne nejlepsi, co se do nizsi stredni da v dieselu sehnat, tot (pro nektere smutny) fakt ... a se spotrebou - v te porad jeste exceluje i muj stary TDI - kam se na nej hrabou jeho objemove srovnatelne soucasne HDI, TDI a dalsi ... -
« Hmm...
Jak jsem tu psal o tom, že jsem si koupil nějaké aditivum do nafty, které slibovalo všechno možné, jediná objektivní výhoda je jen nepatrné snížení spotřeby (které ovšem nekompenzuje cenu přípravku), takže můj závěr zní:" s aditivem nebo bez, není v tom žádný rozdíl..." -
"-- skrytý --" 25.01.02 17:15
« Re: Zkušenosti s Focus TDCi
To kutil: Podivej se do Autotipu c.2/leden2002, kde je srovnavaci test Stila JTD, Focusu TDCi, 307 HDi, Megana dCi a Golfa TDI. Motor TDCi je zde nejlepe hodnocen (Fija zbledne zavisti. Vlastne nezbledne, ten motor ma dle testu jen jedno minus - vyssi spotrebu). -
« Re: Zkušenosti s Focus TDCi
To není tak jednoduché. Mám Mondeo combi 1.8EFi z roku 2000, koupeno 3/2001. Stále se mi ale objevují vibrace na přední nápravě a auto má mimo město spotřebu nad 8,5L což je o 1,5 litru více oproti ostatním uživatelům. Vzhledem k dalším problémům mi FMC nabídl výměnu právě za Focus. Cena ještě není vyřešena. Jednalo by se asi o stejně staré vozy. -
« Zkušenosti s Focus TDCi
Nemáte někdo zkušenosti s Ford Focus combi 1.8 TDCi? Mám možnost tento vůz koupit, ale nechci bez ověření. Tento motor je v ČR prodeji od 12/2001. V EU ale jezdí již od 9/2001. Údajně má lepší parametry jak TDI i HDI. Obsahuje Common-Rail II.generace a nějaký systém snížení hlučnosti a prodlouženou dobu serv.prohlídek. Z křivky momentu se toho moc vyčíst nedá. -
oleowr1 18.01.02 14:57
« Re: benzin do nafty ...
Benzín je každopádně nejspolehlivější řešení, stačí ho i málo (1:10), v severských zemích se běžně používá a údajně jsou i stojany na jakýsi mix benzínu s naftou. Kolega dal jednou přípravek renomovaného výrobce proti zamrzání nafty cvičně na noc do mrazáku a druhý den ho nemohl z lahvičky vytřepat, takže těmto rádoby aditivům moc nevěřím. -
« Re: Dodací list
Ono u slušnejch pump by ty atesty od posledních dodávek měly být vyvěšovány trvale na jednom místě, bez zbytečnejch debat. Ovšem většina "rejpavejch" stejně nerozumí tomu, co který číslo znamená a v koncovce odchází se slovy: Takovejch papírů vám můžu přinýst kolik chci! Nejlepší na tom je, že má taky pravdu :-)) -
« Re: Dodací list
Tak jsem se ted stavoval na nasi vesnicky pumpe a po dotazu co to tam maji za naftu a proc je na stojanu napsano "letni klima" na me chlap vytahl s usmevem dodaci list,kde bylo hromada parametru,vcetne bodu tuhnuti a fitrovatelnosti.Tak jsme si hezky popovidaly,vsichni jsme byly spokojeny a bylo to.Posilat nekoho nekam,ohledne toho ze chce videt vicemene bezcenny kus papiru,me z normalniho lidskeho hlediska pripada ponekud podivne.CZus. -
« Re: benzin do nafty ...
Kdyz jsem mel tehdy pred 5 lety na vanoce problemy kvuli nafte do -15 C a mrazum az -25 C, tak jsem tam samozrejme taky zkousel primichat benzin (jeste jsem to promichaval stlacenym vzduchem, protoze uz predtim byla nadrz skoro plna nafty). Bohuzel to moc nepomohlo a auto jelo na rovine maximalne tak 60 km/h (na petku !!!) a kdyz prituhlo vic, tak obcas i zastavilo. Nakonec pomohlo az otepleni.
Proste tahle zkusenost z prvni zimy s dieselem a moznost nabrat zkusenosti od tchana z Benziny vedly k tomu, ze si v zime hlidam, co kupuju u pump. Pokud se nektere z tech znalosti hodi nekomu ze zde diskutujicich, tak fajn.
to ATX: Ve Tvem prispevku samozrejme invektivy byly, nejen to posilani do p....e, ale taky oznaceni za stupiditu, kdyz nekdo chce v zime u pump zjistovat, jakou naftu kupuje. No, ale nejde o zivot, nemusime to vic rozmazavat.
-
« Re: Dodací list
no ja ne, ja vim, jak napis Service nebo OIL z displaye smazat :-))) A udrzbu mam vzornou, dycky jednou za 15 tkm to hodim na garancku do servisu a je to ... jo, vlastne jeste sem-tam dofoukam gumy, doleju cosi do ostrikovacu a obcas i natankuju :-)))) -
« Re: Dodací list
Nojo, to je ten problém těch novejch choulostivejch aut. Starý křápy jezdily právě proto, že byly jednoduchý a nic nepotřebovaly, takže když se jim nic nedávalo, tak se vlastně jednalo o vzornou údržbu. Tyhle nový věci mají takovejch různejch věcí, který vyžadujou permanentní kontrolu jejich funkce, že by člověk nemusel dělat nic jinýho, než to pořád kontrolovat. Stejně pak většina lidí jezdí se svítící kontrolkou Servis, která svítí i tehdy, když je všechno OK :)) -
« Re: Dodací list
ve starym golfu a P205 jsem to delal taky, ale tydlety primovstrikovy diesely by na to uz mohly bejt haklivejsi, obavam se. Kor pak ty vysokotlaky CR nebo PD. Navic beneli je suchej a cerpadlo pak nema svy potrebny mazani, takze delat to 14 dni v kuse je celkem riziko, ne ? -
« Re: to prof
Hufe nemachruj, protoze jestli se seredne nemejlim, tak TVUJ (i muj) predehrev funguje az pri bezicim motoru, protoze je realizovan zpetnym vedenim ohrate nespalene nafty od beziciho motoru. Tudiz se startovanim ma jen malo, paklize vubec neco, spolecneho. :-))) -
« Re: Dodací list
No jak to tak sleduju, tak tady děláte - hlavně Pavel, jako by se tady u každý pumpy prodávala jiná nafta. Souhlasím s ATX, jelikož zákazník, co strká nos tam, kam nemá, není zákazník, o kterýho bych být majitelem prodejny čehokoliv, raději nestál. Oni tihle zákazníci totiž většinou patří ktěm takzvaným problémovým, kteří mají jaksi ze zásady problém se vším a všude. Jelikož už jsem v životě takovej dodák viděl, tak bych chtěl Fiju upozornit, že na dodákách od PH ceny nebývají, jelikož je po tom houby nejen zákazníkům, ale i obsluze, což je většinou průměrně inteligentní lid. Velmi pečlivě tam však bývá sledovaný jiný číslo, a to sice dodaný množství. Cenu si pak osoba dostatečně kompetentní (což obsluha nebývá, pokud jí není sám majitel, či nájemce) přečte z faktury v klidu a pohodě kanceláře. Už tady o tom byla řeč, ale filtrovatelnost nafty při nízkých teplotách se odjakživa řešila dotáčením benzínu. Přečtěte si laskavě návody k obsluze vašich vozů, kde o tomto "barbarství" bývá často psáno jako o zcela normální věci. :-).