Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 26.01.04 09:28
« Re: Tak jak startujete?
Jo jo, -20 už je kritických, u leckteré pumpy na to tu naftu nemaj, mrchy. Když to leze takhle hodně dolů, je asi lepší si přidávat vlastní aditiva... Jinak v sobotu jsem druhé auto musel nechat drásat startérem asi 10s, a pak ještě minimálně 5 minut nechtělo moc do otáček, než se prohřál filtr. Tak hnedka dostalo koňskou dávku zimních opičích kapek, a už startuje jak má... Jinak jsem přes víkend řešil další tři zamrzlá auta - jednomu jsem půjčil náhradní baterku, a zbylým dvěma doporučil, ať jedou tramvají, a v pondělí si koupí baterku novou :)))) -
« Re: Tak jak startujete?
blbě.... :-( sobota, -22°C, vybitá baterka, ztuhlá nafta (Shell). A na palubáku rozsvícený obrovský nápis "STOP". Holt jsme nejeli....
Neděle, -16°C, nabitá baterka, ta samá nafta, 2x nažhavit a start do 2 sec. Jen při přidání plynu to začalo poskakovat jak koza. Nafta netekla kam měla. Trvalo to asi půl hodiny jízdy, než se vrátila do normálu a roztála. (VW 1.9 TDI) Tom B. -
"-- skrytý --" 23.01.04 07:34
« Tak jak startujete?
Aktuálně -15°, start na jedno žhavení a jedno otočení klíčkem, stejně jako když je nad nulou. Akorát mám novější motor ve staré kastli se starou elektrikou, a na starém typu není relé s dožhavováním, takže 10s po startu, když vychladnou žhavky, motor párkrát zlostně prskne... až holt bude čas a nálada, překopnu to na ten nový model.
No tohle téma jsem si tak vzpomněl, když jsem viděl nějakého zoufalce tlačící Š120 na konec ulice ke kopci... -
"-- skrytý --" 12.01.04 10:29
« Re: Karl Marx-stadt
"Chemnitz" je to určitě, česky je to "Saská Kamenice". To "Kamenice" je dokonce původní pojmenování, protože slovo Chemnitz je jasně usvědčeno ze slovanského původu koncovkou "-itz" (stejně tak koncovka "-ow" v názvech Berlin-Pankow, Berlin-Treptow ad.). -
« PÍSKANI V MOTORU v seatu 19.D
Kdo má nějaké zkušenosti s pískánim nebo spíš s přerušovanym vydávánim zvuku z motoru.Dělá to jen když je studenej po zahřátí to přestane.Nejspíš nap.kladka rozvodů,nebo vačka..... .Když je řemen na alternátor dole dělá to taky.Kladka je nová a při opětovném sundání jde zlehka a zticha.Takže asi vačka ale co...?Ten zvuk je slyšet z víc aut hlavně když jdou na volnobeh.Kdo má zkušenosti poraďte.Dík -
"-- skrytý --" 09.01.04 09:36
« Re: hoďte ty krámy do kopřiv
Mfilip: jo, to už je důvod o tom uvažovat :))) Když mám s naftou dojezd na nádrž 1200 km, a pumpu na každém rohu - a v kufru mi nestraší žádná bandaska - to bych si asi nezvykl... Jen mi přijde šílený, že tyhle ekologičtější auta (Euro IV, CNG...) nemaj u nás vůbec žádnou úlevu na daních - jejich pořízení je tak znevýhodněné. Pokud by se za ty starý šunky platila ekologická daň, jako jinde, taky by ten vozovej park vypadal malinko jinak. Takhle se nejvíc vyplatí Wartburk - a to je asi špatně... -
"-- skrytý --" 08.01.04 15:28
« Re: hoďte ty krámy do kopřiv
Ano, CNG, to je výhra! Přestavba za 50tis, zabranej celej kufr nádrží, dojezd na jedno natankování 200km a 4 čerpací stanice v ČR :))) To je auto mých snů ;) Docela bych to auto chtěl vidět, podle mě ho Cleaner nemá, a jen kecá... (i když pravda, už jsem v Praze dvě auta na CNG potkal - Fel. Pickup. -
« Re: startovani pri
Samozrejme. A to co pises mne prave zajima u dieslu. Jam moc spotrebu ovlivnuje teplota vzduchu. Rika se u benzinu, ze spotreba v zime pri stejnych podminkach ( dopravni situace, stejna cesta ) je vyssi o 0.5-1l. Zajima mne rozdil u dieslu. Proste nekdo jezdi pravidelne o vikendu na 50 km vzdalenou chatu, porad stejne nabaleny, se stejnyma lidma, zhruba ve stejny cas, zhruba ve stejne dopravni situaci, zhruba stejnou prumernou rychlosti, zhruba na stejnem povrchu, a zajima mne spotreba dieslu v lete a v zime. U benzinu mam na podobne trati 0.5 l navic -
« Re: startovani pri
Zdar, taky přispěju se svou troškou do mlejna.
Mám MB 124/300D, najeto to má o něco míň než nekonečno, něco přes 700 tis a i v těch nějtužších dvacítkovejch mrazech co tenhle týden byly to chytlo asi po pěti sekundách točení startérem na jedno nažhavení... Naftu kupuju naprosto obyčejnou - v Globusu. -
« Re: startovani pri -20°C
Tak nevím, ale mě VW TDI dneska chytl až napotřetí a po pár vteřinách. Ale část bych připisoval i ztuhlé naftě, a část ne úplně nabité baterce. Obdoba byla i u TD Astry. I když obě auta mají vyhřívaný filtr nafty, tak než čerpadlo (nebo PD) "přetlačí" ten kousek v trubkách mezi filtrem a vtřikovači, tak to chvíli trvá. Odpoledne, při -12°C, bylo krásně slyšet, jak naskakují jednotlivé válce - postupně. Loni byla super nafta od OMV, ale jen ze začátku - to chytalo okamžitě. Pak to zas začali šidit a tuhla a tuhla.... :-( -
« Re: startovani pri
Jako se zmenila spotreba dieslu, dejme tomu v -10 a v +10, na treba 30 km ceste pri zhruba stejnych podminkach ? Zajima mne jak reaguje spotreba u dieslu v zavislosti na teplote. U benzinu pozoruju 0.5 litru. Sice mi to k nicemu neni, a je to celkem k nicemu, ale stejne bych to rad vedel. -
"-- skrytý --" 06.01.04 12:08
« startovani pri "teplote" -22'C ?
Tak jak Vam to dneska startovalo? Dneska rano mi teplomer ukazal uctihodnych -22'C .. a az 7.nastartovani u meho dCi bylo uspesne :-/ .. ikdyz aspon ze to naskocilo, uz se me zmocnovala trudomyslnost :-) Nevim, jestli to mam brat za dobry vykon, ze mi to vubec nastartovalo, nebo za spatny, protoze to ostatnim v tom samem mrazu naskocilo snaz?? Mezi kazdym startovanim jsem uz zhavil trikrat, pro jistotu. Ze by byl problem spis v tom, ze to diky tomu ztuhlemu motoru nema dostatecnou kompresi na vzniceni? Pri tom startovani to necham otocit tak petkrat, maximalne sestkrat. Je to hodne nebo spis malo a mel bych tomu dat vetsi chvili, aby tam ta dostatecna komprese za tehle podminek vznikla?