Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to michel and others
1. Sériový 1.9 TDI 114kW neexistuje. 114kW má v sérii 2.5 V6 TDI...
2. Všechny podélně uložené 1.9 TDI, nevím proč, ale duní. Ty stejné motory uložené příčně neduní... Další věc je, že systém PD je hlučnější než rotační čerpadlo. Na druhou stranu táhnou jako býk, žádný jiný systém něž PD nedosahuje takových vstřikovacích tlaků a takových výkonů za takovou spotřebu.
3. Peugeot je tižší než VW, ale to je tak asi všechno!
-
« Re: diesely
A co povíš na Audi A4 1,9TDI 114KW? Zatím je trošku ,,tvrdá" protože má moc málo najeto, ale těžko se mi hledá chyba.(zatím) A na spotřebu u TDI kolem 8mi litrů, bych doporučil vyměnit nohy. Zkušenost mám od klasiky 66KW přes 84KW až po tenhle malej zázrak. Nikdy jsem nebyl příznivcem ekonomockých rekordů a lidi, kteří mi tvrdí, že s TDíčkem jezdí za 4,5 po městě posílám za Guinnesem. Subjektivně si ale myslím, že jak modrý ovály, tak kosočtverce se zatím pořád mají co učit. -
« Re: diesely
Když tak sleduju diskuzi, seděl někdo z vás skutečne v Passatu s 96kW TDI? Já jsem totiž tuto možnost měl a to co motor vyváděl při startu to byl traktor. Ani během jízdy to není nejtižší (třeba Renault nebo Ford je tišší). Nejhorší byla spotřeba, ta se pohybovala okolo 8mi litrů. Zátah je super, ale to ostatní nic moc. Měl jsem možnost jet i s Megane TCdi a vadily mi vibrace mezi 1500-2000ot. Ty ale po ujetí 5000km zmizely. Motor je ale nechutně citlivý na stisk plynu, podle palubního počítače se při lehkém stisku zvedla spotřeba třeba o 1litr aniž by to řidič poštřehl na výkonu nebo zrychlení. Budu mít Focus TDCi a tak dám vědět, jaký je common-rail II.generace. -
« to DP
1. No, to je otázka štěstí a záruky... Přece jenom je to všechno spotřební zboží.
2. Moc! VW Bus...
3. S tím zajícem si to nevykládej špatně, ono přece jenom ve tvém věku průměrná populace rozeznává víno bílé a červené a ještě ví, že existuje "šampus"... 12EUR je dobrá cena, jen bych měl trošku trapný pocit při kontrole kufru...
Na CZ trhu s vínem je bordel. Když víš přesně co, od koho, jaký rok, dá se za relativně směsnou cenu koupit dobrá kvalita. Dovozové víno je kvalitativně vyváženější, ale na druhou stranu i cenově jinde.
S tím sektem to tak nevidím, i přes fakt, že kvalita je vždy suchá nebo extra suchá, a při prvním kontaktu leckdo má pocit nevýdrže žaludku, realita bývá spíše pozitivní. Nakonec myslím, že sekty jsou otázkou zvyku. Já je mám rád. -
« to ATX:
1. Věřím, že poruchy jsou záležitosti kus od kusu, ale přesto, nechtěl bych být další obětí nějakého špatného subdodavatele... 2. Ne, nevím ;o))) 3. Hmm.. zajíc možná jsem, ale řekněme, že vím, co mi chutná... sekty mi sice moc nechutnají, upřímně, mám slabý žaludek, takže pít BRUT (jako mají být pravé sekty) nevydržím dlouho, mám dobrou zkušenost se Španělskými sekty Freixenet CAVA (resp. Metode traditionel), a pominu-li pravé Champagne, tak nepohrdnu ani Cremant dAlsace... ale jak říkám, sekty nejsou moje parketa... a jestli jsem se plácl přes kapsu? No, 12 Eur se ti zdá za Grand Cru moc??? U nás za 400 Kč ti ve "vinotéce" klidně vnutí Vins de Pays (protože je u nás 100%-tní clo na vína) a co se týče tuzemských vín, měl jsem rád Čejkovice, ale šly dolů a poslední, co jsem zkusil bylo Kobylí (Patria), Tuším že modrý portugal a cabernet sauvignon, roky nějak 93 a 94, už nevím přesně... káždá láhev v kartonu měla jinou barvu a chuť, jedna pistole (za 200Kč) dokonce i kvasila, tak mi vysvětli, co je to za víno...?!? Zkrátka a dobře, dovoz se vyplatí, každý kdo jede z rodiny okolo Francie přiveze vždy alespoň tak čtyřicet lahví, doma teď máme asi dvanáct set lahví, vesměs Francie, trochu Chile, málo Itálie a Španělska v červeném, bílé Itálie, Chile, Austrálie a Rakousko (to je ovšem přislazované, sraží se tam karamel)... Jo, docela dobrá na běžnou spotřebu jsou některá Bulharská, zvlášť Mavrud 94 se jim povedl a byl k dostaní něco kolem stovky... hele, jsem možná zajíc, nakonec posuď sám, až budu mít cestu kolem, rád ti nějakou láhev vezmu s sebou! -
« to DP
1. Hele, zachovej si nadhled a tvoř si názor na základě vícero pozorovaných vzorků. To že jeden známí... a jeden Passat v rodině nezapůsobil, jaro nedělá!
2. 406 break není Fábie? Nekecej, fakt? A víš kolik lahví bych uvezl já?
3. Pozoruhodné, že takový zajíc (s prominutím) se vyzná ve vínu... Hele, proč si myslíš, že nějakým směskám říkám víno? Grand Cru... to jsi se hodně plácl přes kapsu, co? Nebo se to dovézt tak vyplatí? Ápropos, máš rád sekty? P.S. Třeba až jednou pochopíš, že 110PS není moc, přijedeš na chip, tak o tom víně pokecáme a nějakou tu lahvinku vyměníme...
4. V10 TDI neznám, v životě live neviděl. Jsou to dva osvědčené R5 nasazené do V.
5. Statistiky nejsou k dispozici a myslím si, že je na to příliš brzy. Obecně bych řekl, že všechny ty motory jsou konstrukčně v pohodě. Každý jeden má nějaké problémy, ale spíše rázu nefunkční součásti od subdodavatele, kterou nemůže přímo výrobce ovlivnit. Obecně, byly časy kdy se dodávaly ne moc dobrá turba Garrett, tuším že VNT 25 s VTG, a odnesli to všechny motory, kde se používala (BMW x30d, VW TDI V6, MB), nebo Pierburg měřiče hmotnosti vzduchu (používají je skoro všechny moderní dies. motory) stojí dost za prd a každý třetí nevydrží 30tkm, tak stejně byly období špatných napínacích kladek na rozvodech, které se zadíraly a zlikvidovaly řemen a tak stejně zadírající se vodní pumpy na dráze rozv. řemene, atd., atd.
-
« to ATX:
Nemáš náhodou k dispozici statistiku poruchovsti TDI, HDI, JTD, dCi, CDI a d ? Z mého okolí se totiž ozývá nadprůměrný počet problémů právě u TDI ... ikdyž může to být náhoda, ale protože statistika se nedá óšálit, jistě by stálo za to, udělat si v tom nějaký průzkum... co ty na to? -
« to ATX:
1. Jeden
můj obchodní přítel si po trablech s 1.9 TDI 81kW (tekl z toho olej
rychlostí 1 litr na tisíc km...) koupil C 220 CDI a s autem byl sice spokojený, ale ze značky MB měl skutečně husí kůži, skoro jako z VW...! BTW jeslti si pamatuješ, s VW mám dobré skušenosti s Toledem 1.9 D (nikoliv SDI), Passat B5 bylo pro celou naši rodinu zklamání!!!
2. Vešlo se tam 35 krabic a vůbec to nebylo vidět, to víš, 406 Break není Fabie ;o)))
3. Nevím co piješ ty, ale ty směsky ovocných šťáv a octů, které tam u vás pančuje celá Jižní Morava, to můžeš nazývat jak chceš, jen tomu neříkej "víno", prosím, já dávám přednost Saint Emillion 96, ale mám asi taky asi šedesát lahví Haut Medoc, většinou Grand Cru...
-
« To HUF:
Čau Hufe!
Ikdyž se my dva příliš neshodnem, v jednom ti musím dát skutečně "zapravdu": 1.9TDI-PD 150PS je skutečně vyjímečný motor, pokud vím, tak Renault uvádí svojí 2.2dCi, také se 150-ti koníky, až teď, ale ve většině zemí je tenhle motor kvůli svému objemu daňově znevýhodněn.
V noci jsem se vrátil ze Švýcarska a na 406ku si rozhodně nemůžu stěžovat. 110 koní mi bohatě stačí na pohodlnou jízdu stálou rychlostí 160 km/h a víc se skutečně při dnešním provozu v Německu jet nedá... (většinou se jezdí tak kolem 100 až 120 ;o))) Jinak, plně naložené auto, s hmotností blížící se dvěma tunám (přivezl jsem si přes dvěstě lahví Bordeaux) se nenechá dlouho pobízet i ke 180-ce, průměrná spotřeba při tomhle režimu se pohybuje kolem 7,3 l/100km. Ale to tě určitě nezajímá... Jsou prostě různá auto pro různé lidi, my dva se na nich určitě neshodnem (už jenom proto, že můj ideál rodinného a manažerského vozu zároveň je Ford Excursion ;o)))
Jo, ještě něco, protože mám Lagunu přímo od Renault ČR, sháním nějaký dobrý servis pro velkou prohlídku (s Autoavantem nejsem moc spokojenej), jestli máš s někým dobrou zkušenost, byl bych ti vděčný za info... -
"-- skrytý --" 28.01.02 11:06
« Re: diesely
Hufe, pro vyvazenejsi pohled na onen zmineny test bys mel vzit v uvahu, ze se testovala dieselova rodinna auta nizsi stredni tridy (s primerenymi motory). Navic, ten TDCi ve Focusu ma obsah jen 1753 ccm! I kdyz sam mam benzinak, tak me jen tesi, ze Ford uz v dieselovych motorech nepokulhava za konkurenci. Nejde prece jen o vykony, ale i o kultivovanost chodu, resp. hlucnost. Z tohoto pohledu je docela zajimavy cesrtvy test kombiku Passatu TDI 96 kW na tomto serveru.
To fija: To bylo prece jen pratelske popichnuti (navic od "benzinaka"}; vzdyt jsem to blednuti vzal nakonec zpatky. -
« Re: diesely
Hufe - zacni trosku citat aj anglicke casopisy, ktore su na diesely ovela objektivnejsie ako ta cesko-nemecka shitarna. A tam sa napriklad docitas, ze TDI 130PS nesiaha dCi 120PS od Renaultu ani po clenky, navyse v priprave je 140PS. BTW ten isty test bol aj v Speede, kde vsak zazrakom bol najlepsi Passat, tot znamka objektivity nasich casopisov. -
« diesely
Fija má tentokrát pravdu. 1.9 TDI PD 150PS 320NM je nepřekonatelný. To, že v nějakém testu nějací blbové testujou nejvýkonější turbodiesely od Fiatu, Peugeotu a Fordu spolu s nejslabším TDI od VW jen dokazuje, že má VW hodně velký náskok ;o)
I podprůměrný TDI PD 101PS jim totiž solidně stíhal. TDI PD 130 či 150PS by se stal jasným vítězem a to by asi nevypadalo dobře.
O účinnosti chiptuningu na VW TDI snad nemusím hovořit :o) -
« Re: Zkušenosti s Focus TDCi
hmm, je to otázka přístupu, já na Enduru a ty novější TDDi, TDCi nedám dopustit, holt fordista zůstane fordistou, ale 2.0 v Mondeu, to uznej, ty se vysněnému ideálu už blíží, overboost přece jenom lehce výjimečný je.Na druhé straně absence 6-ti kvaltu je trestuhodná...(o: P.S.Spotřeba pro mně není na 1. místě..... -
« Re: Zkušenosti s Focus TDCi
no jo, 1.4HDI s cca 70 konma je hezkej motor, ale spis pro auta nizsi tridy nebo maly vozy. Spotreba OK, dynamika "na tridu uspokojiva". Ovsem pro NS tridu nema dostatek vykonu. Proc neumi Ford udelat motor s podobnymi parametry jako ma nejsilnejsi TDI od VW ? Odpoved napr. JIRIho by mohla bejt "pac Ford dela nejlepsi diesely", abych se mohl od srdce zasmat :-)))
Porad nechapu, proc se nekteri jedinci obtizne smiruji s faktem, ze kdyz dojde na diesely, tak nad VW muzou byt snad jen CDI od MB a samosebou taky motory BMW..... ale ze JTD od Fiatu, HDI od PSA a ostatni TDDi, TDCi a jine nazvy od japoncu, Fordu, Renaultu jsou sice ne uz o moc, ale porad horsi. Kdyz dojde na lamani chleba, tak aspon v te spotrebe - vezmu-li motor s odpovidajicimi vykonovymi parametry .... -
« Re: Zkušenosti s Focus TDCi
spotřeba není fšechno, ale to je otázkou, že jo?? Jinak pokud nahlížíš na ropáky pouze spoza tankovací pistole u stojanu, pak bych Ti doporučil třeba 1.4, co Fordi vyšmoulovali s PSA, ve 206 se to dá tuším už koupit i u nás, v nějakém z posledních AutoTipů byl myslím test.Do Fiesty to teprve přijde, to bude teprve pecka - nízký obsah, nízká spotřeba, víceméně uspokojivý temperament. -
« Re: Zkušenosti s Focus TDCi
Jiri> proc bych blednul ??? TDCi z Focusu neni uplne nahovno. Dokonce ani JTDcka nejsou uplne nahovno. Jen to proste neni to uplne nejlepsi, co se do nizsi stredni da v dieselu sehnat, tot (pro nektere smutny) fakt ... a se spotrebou - v te porad jeste exceluje i muj stary TDI - kam se na nej hrabou jeho objemove srovnatelne soucasne HDI, TDI a dalsi ... -
« Hmm...
Jak jsem tu psal o tom, že jsem si koupil nějaké aditivum do nafty, které slibovalo všechno možné, jediná objektivní výhoda je jen nepatrné snížení spotřeby (které ovšem nekompenzuje cenu přípravku), takže můj závěr zní:" s aditivem nebo bez, není v tom žádný rozdíl..." -
"-- skrytý --" 25.01.02 17:15
« Re: Zkušenosti s Focus TDCi
To kutil: Podivej se do Autotipu c.2/leden2002, kde je srovnavaci test Stila JTD, Focusu TDCi, 307 HDi, Megana dCi a Golfa TDI. Motor TDCi je zde nejlepe hodnocen (Fija zbledne zavisti. Vlastne nezbledne, ten motor ma dle testu jen jedno minus - vyssi spotrebu).
Volkswagen bude systém sdružených vstřikovačů aplikovat na všechny vznětové tří-, čtyř-, pěti-, šesti- a desetiválce. Od roku 2003 by měly VW motory TDI přejít na čtyřventilovou techniku. Nový motor 2,0 TDI 16V by měl pak disponovat výkonem až 129 kW. K vidění by tento agregát měl být již na letošním frankfurtském podzimním autosalonu."
No...