Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Bez záruky.
Jsem někde čet, že systém PD se bude používat pouze u motorů max 4 válců z hlediska velké spotřeby výkonu k samotnému pohonu PD a tak mi néní jasné jestli to mysleli 4 jako konečné číslo, nebo 4 válec max v jedné řadě ??? (tedy 3,4,6,8válec) ten pětiválec a deseti tam nějak nepasuje. -
« Zmršený téma
Kde jsou ty časy, kdy se tady rozebíraly různý problémy. Z tohodle tématu se stalo místo, kde se porovnávaj jenom výkony, točivý momenty apod.... To nemáte nikdo žádnej faktickej problém? Budou se tady furt protřepávat tabulkový hodnoty? Tohle téma jsem měl vždycky rád, ale poslední dobou jsem po nahlídnutí sem pokaždý znechucenej!!! Já vím, tak se nemusím lézt, když se mi to nelíbí... -
« Re: to kutil
Pokud jsi srovnával Focuse osazeného Endurou DI 66kW se zmíněnou Octavií, tak jsi zjevně srovnával nesrovnatelné. Zcela jistě by bylo správné tuto činnost provádět u 1.8 DuraTorq TDCi 85kW - 250Nm/1800ot/min. U Audi je zajímavé to, že opouští osvědčený koncernový model TDI (resp. TDI PD ) a dává se pomalu cestou CR. -
« Re: to kutil
Nejde ani tak o terminologii, spíše o technologii. Každej dělá co umí. VW to skutečně umí, ale astatní se taky snaží BMW,Renault,PSA,Ford. Šlo mi jen o to, že PD jsou po stránce hlučnosti a spotřeby horší než staré TDi. Porovnával jsem Focus 1.8 66kW a Oktavia 81kW a motor ve Fordu byl rozhádaný a hlučný, zatímco Oktávka táhla a seděla. Ten Megane skutečně nestojí za moc, ale třeba Laguna se stejným motorem ale vyšším výkonem 88kW už mluví o něčem jiném. Kdybych si mohl vybrat tak bych si samozřejmě zvolil VW. Třeba tu A4 se 114kW.
:-) -
« Re: diesely
Jezdil jsi s Passatem? Těch 4,5 jsem skutečně s 81kW v Oktávce na trase Praha - Brno zažil. A nebylo to žádné šetření. Proto mne u Passatu 96kW s novější technologií vysoká spotřeba překvapila. Jinak, co se týče motorů od DAS (PSA,Ford) tak už je to taky o něčem jiném. -
« TDI+AUTOMAT
Zdravím všechny v této rubrice a chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s provozem auta Tdi (VW, Audi) s automatickou převodovkou. Jsem skalní příznivec automatu a Passat Tdi 81kw který používá žena se mi taky docela zamlouvá, ale neznám nikoho, kdo by to jezdil s automatem. Díky! -
« Re: to michel
Jen jsem reagoval na porovnávání TDI s jinýma (Ford, Renault) a konstatuji, že je to neporovnatelné. Tdi jsou tu 10let a kde v té době byli ostatní. Vem jen 5 let starej motor od Forda, ověšej ho stavitelnou turbínou, komonrejlem (PD raději ne), nakonec čipem a můžeš si podat ruku s některou z ojnic. -
« Bez záruky.
Teď jsem na [odkaz] "nakoupil" následující zprávu: "Konstruktéři Audi a Volkswagenu zvolili ve vývoji vznětových motorů TDI každý svou strategii. Zatímco Audi sází u svých motorů V8 a V6 na technologii Common-rail, Wolfsburg bude razit u všech motorů systém sdružených vstřikovačů (Pumpe-Düse).
Volkswagen bude systém sdružených vstřikovačů aplikovat na všechny vznětové tří-, čtyř-, pěti-, šesti- a desetiválce. Od roku 2003 by měly VW motory TDI přejít na čtyřventilovou techniku. Nový motor 2,0 TDI 16V by měl pak disponovat výkonem až 129 kW. K vidění by tento agregát měl být již na letošním frankfurtském podzimním autosalonu."
No... -
« to michel and others
1. Sériový 1.9 TDI 114kW neexistuje. 114kW má v sérii 2.5 V6 TDI...
2. Všechny podélně uložené 1.9 TDI, nevím proč, ale duní. Ty stejné motory uložené příčně neduní... Další věc je, že systém PD je hlučnější než rotační čerpadlo. Na druhou stranu táhnou jako býk, žádný jiný systém něž PD nedosahuje takových vstřikovacích tlaků a takových výkonů za takovou spotřebu.
3. Peugeot je tižší než VW, ale to je tak asi všechno!
-
« Re: diesely
A co povíš na Audi A4 1,9TDI 114KW? Zatím je trošku ,,tvrdá" protože má moc málo najeto, ale těžko se mi hledá chyba.(zatím) A na spotřebu u TDI kolem 8mi litrů, bych doporučil vyměnit nohy. Zkušenost mám od klasiky 66KW přes 84KW až po tenhle malej zázrak. Nikdy jsem nebyl příznivcem ekonomockých rekordů a lidi, kteří mi tvrdí, že s TDíčkem jezdí za 4,5 po městě posílám za Guinnesem. Subjektivně si ale myslím, že jak modrý ovály, tak kosočtverce se zatím pořád mají co učit. -
« Re: diesely
Když tak sleduju diskuzi, seděl někdo z vás skutečne v Passatu s 96kW TDI? Já jsem totiž tuto možnost měl a to co motor vyváděl při startu to byl traktor. Ani během jízdy to není nejtižší (třeba Renault nebo Ford je tišší). Nejhorší byla spotřeba, ta se pohybovala okolo 8mi litrů. Zátah je super, ale to ostatní nic moc. Měl jsem možnost jet i s Megane TCdi a vadily mi vibrace mezi 1500-2000ot. Ty ale po ujetí 5000km zmizely. Motor je ale nechutně citlivý na stisk plynu, podle palubního počítače se při lehkém stisku zvedla spotřeba třeba o 1litr aniž by to řidič poštřehl na výkonu nebo zrychlení. Budu mít Focus TDCi a tak dám vědět, jaký je common-rail II.generace. -
« to DP
1. No, to je otázka štěstí a záruky... Přece jenom je to všechno spotřební zboží.
2. Moc! VW Bus...
3. S tím zajícem si to nevykládej špatně, ono přece jenom ve tvém věku průměrná populace rozeznává víno bílé a červené a ještě ví, že existuje "šampus"... 12EUR je dobrá cena, jen bych měl trošku trapný pocit při kontrole kufru...
Na CZ trhu s vínem je bordel. Když víš přesně co, od koho, jaký rok, dá se za relativně směsnou cenu koupit dobrá kvalita. Dovozové víno je kvalitativně vyváženější, ale na druhou stranu i cenově jinde.
S tím sektem to tak nevidím, i přes fakt, že kvalita je vždy suchá nebo extra suchá, a při prvním kontaktu leckdo má pocit nevýdrže žaludku, realita bývá spíše pozitivní. Nakonec myslím, že sekty jsou otázkou zvyku. Já je mám rád. -
« to ATX:
1. Věřím, že poruchy jsou záležitosti kus od kusu, ale přesto, nechtěl bych být další obětí nějakého špatného subdodavatele... 2. Ne, nevím ;o))) 3. Hmm.. zajíc možná jsem, ale řekněme, že vím, co mi chutná... sekty mi sice moc nechutnají, upřímně, mám slabý žaludek, takže pít BRUT (jako mají být pravé sekty) nevydržím dlouho, mám dobrou zkušenost se Španělskými sekty Freixenet CAVA (resp. Metode traditionel), a pominu-li pravé Champagne, tak nepohrdnu ani Cremant dAlsace... ale jak říkám, sekty nejsou moje parketa... a jestli jsem se plácl přes kapsu? No, 12 Eur se ti zdá za Grand Cru moc??? U nás za 400 Kč ti ve "vinotéce" klidně vnutí Vins de Pays (protože je u nás 100%-tní clo na vína) a co se týče tuzemských vín, měl jsem rád Čejkovice, ale šly dolů a poslední, co jsem zkusil bylo Kobylí (Patria), Tuším že modrý portugal a cabernet sauvignon, roky nějak 93 a 94, už nevím přesně... káždá láhev v kartonu měla jinou barvu a chuť, jedna pistole (za 200Kč) dokonce i kvasila, tak mi vysvětli, co je to za víno...?!? Zkrátka a dobře, dovoz se vyplatí, každý kdo jede z rodiny okolo Francie přiveze vždy alespoň tak čtyřicet lahví, doma teď máme asi dvanáct set lahví, vesměs Francie, trochu Chile, málo Itálie a Španělska v červeném, bílé Itálie, Chile, Austrálie a Rakousko (to je ovšem přislazované, sraží se tam karamel)... Jo, docela dobrá na běžnou spotřebu jsou některá Bulharská, zvlášť Mavrud 94 se jim povedl a byl k dostaní něco kolem stovky... hele, jsem možná zajíc, nakonec posuď sám, až budu mít cestu kolem, rád ti nějakou láhev vezmu s sebou! -
« to DP
1. Hele, zachovej si nadhled a tvoř si názor na základě vícero pozorovaných vzorků. To že jeden známí... a jeden Passat v rodině nezapůsobil, jaro nedělá!
2. 406 break není Fábie? Nekecej, fakt? A víš kolik lahví bych uvezl já?
3. Pozoruhodné, že takový zajíc (s prominutím) se vyzná ve vínu... Hele, proč si myslíš, že nějakým směskám říkám víno? Grand Cru... to jsi se hodně plácl přes kapsu, co? Nebo se to dovézt tak vyplatí? Ápropos, máš rád sekty? P.S. Třeba až jednou pochopíš, že 110PS není moc, přijedeš na chip, tak o tom víně pokecáme a nějakou tu lahvinku vyměníme...
4. V10 TDI neznám, v životě live neviděl. Jsou to dva osvědčené R5 nasazené do V.
5. Statistiky nejsou k dispozici a myslím si, že je na to příliš brzy. Obecně bych řekl, že všechny ty motory jsou konstrukčně v pohodě. Každý jeden má nějaké problémy, ale spíše rázu nefunkční součásti od subdodavatele, kterou nemůže přímo výrobce ovlivnit. Obecně, byly časy kdy se dodávaly ne moc dobrá turba Garrett, tuším že VNT 25 s VTG, a odnesli to všechny motory, kde se používala (BMW x30d, VW TDI V6, MB), nebo Pierburg měřiče hmotnosti vzduchu (používají je skoro všechny moderní dies. motory) stojí dost za prd a každý třetí nevydrží 30tkm, tak stejně byly období špatných napínacích kladek na rozvodech, které se zadíraly a zlikvidovaly řemen a tak stejně zadírající se vodní pumpy na dráze rozv. řemene, atd., atd.
-
« to ATX:
Nemáš náhodou k dispozici statistiku poruchovsti TDI, HDI, JTD, dCi, CDI a d ? Z mého okolí se totiž ozývá nadprůměrný počet problémů právě u TDI ... ikdyž může to být náhoda, ale protože statistika se nedá óšálit, jistě by stálo za to, udělat si v tom nějaký průzkum... co ty na to? -
« to ATX:
1. Jeden
můj obchodní přítel si po trablech s 1.9 TDI 81kW (tekl z toho olej
rychlostí 1 litr na tisíc km...) koupil C 220 CDI a s autem byl sice spokojený, ale ze značky MB měl skutečně husí kůži, skoro jako z VW...! BTW jeslti si pamatuješ, s VW mám dobré skušenosti s Toledem 1.9 D (nikoliv SDI), Passat B5 bylo pro celou naši rodinu zklamání!!!
2. Vešlo se tam 35 krabic a vůbec to nebylo vidět, to víš, 406 Break není Fabie ;o)))
3. Nevím co piješ ty, ale ty směsky ovocných šťáv a octů, které tam u vás pančuje celá Jižní Morava, to můžeš nazývat jak chceš, jen tomu neříkej "víno", prosím, já dávám přednost Saint Emillion 96, ale mám asi taky asi šedesát lahví Haut Medoc, většinou Grand Cru...
-
« To HUF:
Čau Hufe!
Ikdyž se my dva příliš neshodnem, v jednom ti musím dát skutečně "zapravdu": 1.9TDI-PD 150PS je skutečně vyjímečný motor, pokud vím, tak Renault uvádí svojí 2.2dCi, také se 150-ti koníky, až teď, ale ve většině zemí je tenhle motor kvůli svému objemu daňově znevýhodněn.
V noci jsem se vrátil ze Švýcarska a na 406ku si rozhodně nemůžu stěžovat. 110 koní mi bohatě stačí na pohodlnou jízdu stálou rychlostí 160 km/h a víc se skutečně při dnešním provozu v Německu jet nedá... (většinou se jezdí tak kolem 100 až 120 ;o))) Jinak, plně naložené auto, s hmotností blížící se dvěma tunám (přivezl jsem si přes dvěstě lahví Bordeaux) se nenechá dlouho pobízet i ke 180-ce, průměrná spotřeba při tomhle režimu se pohybuje kolem 7,3 l/100km. Ale to tě určitě nezajímá... Jsou prostě různá auto pro různé lidi, my dva se na nich určitě neshodnem (už jenom proto, že můj ideál rodinného a manažerského vozu zároveň je Ford Excursion ;o)))
Jo, ještě něco, protože mám Lagunu přímo od Renault ČR, sháním nějaký dobrý servis pro velkou prohlídku (s Autoavantem nejsem moc spokojenej), jestli máš s někým dobrou zkušenost, byl bych ti vděčný za info...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!