Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.02.02  09:02

    « Re: Zmršený téma

    to mas tezky, kdyz mame vsichni kary s perfektnimam motorama :-))) Jaky problemy bys pak cekal ? :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.02.02  08:44

    « Re: Bez záruky.

    Jsem někde čet, že systém PD se bude používat pouze u motorů max 4 válců z hlediska velké spotřeby výkonu k samotnému pohonu PD a tak mi néní jasné jestli to mysleli 4 jako konečné číslo, nebo 4 válec max v jedné řadě ??? (tedy 3,4,6,8válec) ten pětiválec a deseti tam nějak nepasuje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.02.02  08:26

    « Zmršený téma

    Kde jsou ty časy, kdy se tady rozebíraly různý problémy. Z tohodle tématu se stalo místo, kde se porovnávaj jenom výkony, točivý momenty apod.... To nemáte nikdo žádnej faktickej problém? Budou se tady furt protřepávat tabulkový hodnoty? Tohle téma jsem měl vždycky rád, ale poslední dobou jsem po nahlídnutí sem pokaždý znechucenej!!! Já vím, tak se nemusím lézt, když se mi to nelíbí...
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.02.02  08:02

    « diesel power

    Ale jinak samozřejmě souhlasím s Hufem, momentálně těžko hledat konkurenci bavorákům
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.02.02  08:02

    « Re: to kutil

    Pokud jsi srovnával Focuse osazeného Endurou DI 66kW se zmíněnou Octavií, tak jsi zjevně srovnával nesrovnatelné. Zcela jistě by bylo správné tuto činnost provádět u 1.8 DuraTorq TDCi 85kW - 250Nm/1800ot/min. U Audi je zajímavé to, že opouští osvědčený koncernový model TDI (resp. TDI PD ) a dává se pomalu cestou CR.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.02.02  23:02

    « to kutil

    BMW byh směle předřadil před VW. Výkon a kultivovanost 320d 330d 530d 740d je nekonečná ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.02.02  22:58

    « Re: to kutil

    Nejde ani tak o terminologii, spíše o technologii. Každej dělá co umí. VW to skutečně umí, ale astatní se taky snaží BMW,Renault,PSA,Ford. Šlo mi jen o to, že PD jsou po stránce hlučnosti a spotřeby horší než staré TDi. Porovnával jsem Focus 1.8 66kW a Oktavia 81kW a motor ve Fordu byl rozhádaný a hlučný, zatímco Oktávka táhla a seděla. Ten Megane skutečně nestojí za moc, ale třeba Laguna se stejným motorem ale vyšším výkonem 88kW už mluví o něčem jiném. Kdybych si mohl vybrat tak bych si samozřejmě zvolil VW. Třeba tu A4 se 114kW.
    :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.02.02  22:48

    « Re: diesely

    Jezdil jsi s Passatem? Těch 4,5 jsem skutečně s 81kW v Oktávce na trase Praha - Brno zažil. A nebylo to žádné šetření. Proto mne u Passatu 96kW s novější technologií vysoká spotřeba překvapila. Jinak, co se týče motorů od DAS (PSA,Ford) tak už je to taky o něčem jiném.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.02.02  22:43

    « Re: to kutil

    A jezdil jsi s Passatem TDI?
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.02.02  12:33

    « TDI+AUTOMAT

    Zdravím všechny v této rubrice a chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s provozem auta Tdi (VW, Audi) s automatickou převodovkou. Jsem skalní příznivec automatu a Passat Tdi 81kw který používá žena se mi taky docela zamlouvá, ale neznám nikoho, kdo by to jezdil s automatem. Díky!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.02.02  11:40

    « Re: to michel

    Jen jsem reagoval na porovnávání TDI s jinýma (Ford, Renault) a konstatuji, že je to neporovnatelné. Tdi jsou tu 10let a kde v té době byli ostatní. Vem jen 5 let starej motor od Forda, ověšej ho stavitelnou turbínou, komonrejlem (PD raději ne), nakonec čipem a můžeš si podat ruku s některou z ojnic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.02.02  08:29

    « Re: to michel

    hmmm to uz muze zrychlovat pri seslapnuti plynu i v rychlosti kolem 180 km/h :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.02.02  02:10

    « to michel

    Já se bavil o sériovém provedení! TDI 96kW s ABT chipem 114kW... Já mám na tento motor odbržděný KERSCHER chip na 118,5kW a 402Nm za 21.000,- s DPH...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.02  22:14

    « to michel

    Tak se nauč vyjadřovat. 1.9TDI 114kW skutečně neexistuje. Tunerské mutace se udávají extra. V zažité terminologii figurují jen 1,9TDI 55, 66, 74, 81, 85, 96, 110kW. To je jako napsat "Octavia RS 154kW". Jistě že ten výkon má, ale je to RS 132kW + čip.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.02  21:25

    « Re: to michel

    Ale přečti si muj příspěvek pořádně, já nikde nepíšu, že je to seriový. Pánové jen trochu ladili 96KW, až naladili 114. Jen se mi líbilo to slovo neexistuje. Jo a ten ABT jí taky velmi sluší. Ale abych tě uklidnil, to auto mi pane neříká.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.02  14:49

    « to plancius

    Zajímavé...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.02  14:47

    « to michel

    A chceš snad tvrdit, že máš v A4 pod kapotou sériový čtyřválec 1.9 TDI 114kW? Vsadíme se?
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.02.02  14:22

    « Bez záruky.

    Teď jsem na [odkaz] "nakoupil" následující zprávu: "Konstruktéři Audi a Volkswagenu zvolili ve vývoji vznětových motorů TDI každý svou strategii. Zatímco Audi sází u svých motorů V8 a V6 na technologii Common-rail, Wolfsburg bude razit u všech motorů systém sdružených vstřikovačů (Pumpe-Düse).
    Volkswagen bude systém sdružených vstřikovačů aplikovat na všechny vznětové tří-, čtyř-, pěti-, šesti- a desetiválce. Od roku 2003 by měly VW motory TDI přejít na čtyřventilovou techniku. Nový motor 2,0 TDI 16V by měl pak disponovat výkonem až 129 kW. K vidění by tento agregát měl být již na letošním frankfurtském podzimním autosalonu."
    No...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.02  08:24

    « Re: to michel and others

    Neexistuje... jak myslíš
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.02  23:19

    « to michel and others

    1. Sériový 1.9 TDI 114kW neexistuje. 114kW má v sérii 2.5 V6 TDI...
    2. Všechny podélně uložené 1.9 TDI, nevím proč, ale duní. Ty stejné motory uložené příčně neduní... Další věc je, že systém PD je hlučnější než rotační čerpadlo. Na druhou stranu táhnou jako býk, žádný jiný systém něž PD nedosahuje takových vstřikovacích tlaků a takových výkonů za takovou spotřebu.
    3. Peugeot je tižší než VW, ale to je tak asi všechno!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.02  22:11

    « Re: diesely

    A co povíš na Audi A4 1,9TDI 114KW? Zatím je trošku ,,tvrdá" protože má moc málo najeto, ale těžko se mi hledá chyba.(zatím) A na spotřebu u TDI kolem 8mi litrů, bych doporučil vyměnit nohy. Zkušenost mám od klasiky 66KW přes 84KW až po tenhle malej zázrak. Nikdy jsem nebyl příznivcem ekonomockých rekordů a lidi, kteří mi tvrdí, že s TDíčkem jezdí za 4,5 po městě posílám za Guinnesem. Subjektivně si ale myslím, že jak modrý ovály, tak kosočtverce se zatím pořád mají co učit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.02  22:03

    « to kutil

    Megane TCdi neexistuje. Jen dCi a ten má pouhých 72kW a 200NM. Jezdil jsem s ním a byl o *.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.02  20:00

    « Re: diesely

    Když tak sleduju diskuzi, seděl někdo z vás skutečne v Passatu s 96kW TDI? Já jsem totiž tuto možnost měl a to co motor vyváděl při startu to byl traktor. Ani během jízdy to není nejtižší (třeba Renault nebo Ford je tišší). Nejhorší byla spotřeba, ta se pohybovala okolo 8mi litrů. Zátah je super, ale to ostatní nic moc. Měl jsem možnost jet i s Megane TCdi a vadily mi vibrace mezi 1500-2000ot. Ty ale po ujetí 5000km zmizely. Motor je ale nechutně citlivý na stisk plynu, podle palubního počítače se při lehkém stisku zvedla spotřeba třeba o 1litr aniž by to řidič poštřehl na výkonu nebo zrychlení. Budu mít Focus TDCi a tak dám vědět, jaký je common-rail II.generace.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.02  15:16

    « to DP

    1. No, to je otázka štěstí a záruky... Přece jenom je to všechno spotřební zboží.
    2. Moc! VW Bus...
    3. S tím zajícem si to nevykládej špatně, ono přece jenom ve tvém věku průměrná populace rozeznává víno bílé a červené a ještě ví, že existuje "šampus"... 12EUR je dobrá cena, jen bych měl trošku trapný pocit při kontrole kufru...
    Na CZ trhu s vínem je bordel. Když víš přesně co, od koho, jaký rok, dá se za relativně směsnou cenu koupit dobrá kvalita. Dovozové víno je kvalitativně vyváženější, ale na druhou stranu i cenově jinde.
    S tím sektem to tak nevidím, i přes fakt, že kvalita je vždy suchá nebo extra suchá, a při prvním kontaktu leckdo má pocit nevýdrže žaludku, realita bývá spíše pozitivní. Nakonec myslím, že sekty jsou otázkou zvyku. Já je mám rád.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.02  16:49

    « to ATX:

    1. Věřím, že poruchy jsou záležitosti kus od kusu, ale přesto, nechtěl bych být další obětí nějakého špatného subdodavatele... 2. Ne, nevím ;o))) 3. Hmm.. zajíc možná jsem, ale řekněme, že vím, co mi chutná... sekty mi sice moc nechutnají, upřímně, mám slabý žaludek, takže pít BRUT (jako mají být pravé sekty) nevydržím dlouho, mám dobrou zkušenost se Španělskými sekty Freixenet CAVA (resp. Metode traditionel), a pominu-li pravé Champagne, tak nepohrdnu ani Cremant dAlsace... ale jak říkám, sekty nejsou moje parketa... a jestli jsem se plácl přes kapsu? No, 12 Eur se ti zdá za Grand Cru moc??? U nás za 400 Kč ti ve "vinotéce" klidně vnutí Vins de Pays (protože je u nás 100%-tní clo na vína) a co se týče tuzemských vín, měl jsem rád Čejkovice, ale šly dolů a poslední, co jsem zkusil bylo Kobylí (Patria), Tuším že modrý portugal a cabernet sauvignon, roky nějak 93 a 94, už nevím přesně... káždá láhev v kartonu měla jinou barvu a chuť, jedna pistole (za 200Kč) dokonce i kvasila, tak mi vysvětli, co je to za víno...?!? Zkrátka a dobře, dovoz se vyplatí, každý kdo jede z rodiny okolo Francie přiveze vždy alespoň tak čtyřicet lahví, doma teď máme asi dvanáct set lahví, vesměs Francie, trochu Chile, málo Itálie a Španělska v červeném, bílé Itálie, Chile, Austrálie a Rakousko (to je ovšem přislazované, sraží se tam karamel)... Jo, docela dobrá na běžnou spotřebu jsou některá Bulharská, zvlášť Mavrud 94 se jim povedl a byl k dostaní něco kolem stovky... hele, jsem možná zajíc, nakonec posuď sám, až budu mít cestu kolem, rád ti nějakou láhev vezmu s sebou!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.02  15:14

    « to DP

    1. Hele, zachovej si nadhled a tvoř si názor na základě vícero pozorovaných vzorků. To že jeden známí... a jeden Passat v rodině nezapůsobil, jaro nedělá!
    2. 406 break není Fábie? Nekecej, fakt? A víš kolik lahví bych uvezl já?
    3. Pozoruhodné, že takový zajíc (s prominutím) se vyzná ve vínu... Hele, proč si myslíš, že nějakým směskám říkám víno? Grand Cru... to jsi se hodně plácl přes kapsu, co? Nebo se to dovézt tak vyplatí? Ápropos, máš rád sekty? P.S. Třeba až jednou pochopíš, že 110PS není moc, přijedeš na chip, tak o tom víně pokecáme a nějakou tu lahvinku vyměníme...
    4. V10 TDI neznám, v životě live neviděl. Jsou to dva osvědčené R5 nasazené do V.
    5. Statistiky nejsou k dispozici a myslím si, že je na to příliš brzy. Obecně bych řekl, že všechny ty motory jsou konstrukčně v pohodě. Každý jeden má nějaké problémy, ale spíše rázu nefunkční součásti od subdodavatele, kterou nemůže přímo výrobce ovlivnit. Obecně, byly časy kdy se dodávaly ne moc dobrá turba Garrett, tuším že VNT 25 s VTG, a odnesli to všechny motory, kde se používala (BMW x30d, VW TDI V6, MB), nebo Pierburg měřiče hmotnosti vzduchu (používají je skoro všechny moderní dies. motory) stojí dost za prd a každý třetí nevydrží 30tkm, tak stejně byly období špatných napínacích kladek na rozvodech, které se zadíraly a zlikvidovaly řemen a tak stejně zadírající se vodní pumpy na dráze rozv. řemene, atd., atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.02  13:48

    « to ATX:

    Nemáš náhodou k dispozici statistiku poruchovsti TDI, HDI, JTD, dCi, CDI a d ? Z mého okolí se totiž ozývá nadprůměrný počet problémů právě u TDI ... ikdyž může to být náhoda, ale protože statistika se nedá óšálit, jistě by stálo za to, udělat si v tom nějaký průzkum... co ty na to?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.02  13:41

    « to ATX + HUF

    Pánové, když už jste tady, můžu vás poprosit o názor na VW D1 (Phaeton, nebo jak se to jmenuje) s tím 5.0 V10 TDI PD (to je dlouhej název, uff... ;o))) Díky!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.02  13:24

    « to ATX:

    1. Jeden
    můj obchodní přítel si po trablech s 1.9 TDI 81kW (tekl z toho olej
    rychlostí 1 litr na tisíc km...) koupil C 220 CDI a s autem byl sice spokojený, ale ze značky MB měl skutečně husí kůži, skoro jako z VW...! BTW jeslti si pamatuješ, s VW mám dobré skušenosti s Toledem 1.9 D (nikoliv SDI), Passat B5 bylo pro celou naši rodinu zklamání!!!



    2. Vešlo se tam 35 krabic a vůbec to nebylo vidět, to víš, 406 Break není Fabie ;o)))



    3. Nevím co piješ ty, ale ty směsky ovocných šťáv a octů, které tam u vás pančuje celá Jižní Morava, to můžeš nazývat jak chceš, jen tomu neříkej "víno", prosím, já dávám přednost Saint Emillion 96, ale mám asi taky asi šedesát lahví Haut Medoc, většinou Grand Cru...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.02  12:49

    « to DP

    1. Ale, ale DP uznává něco od VW? Co se stalo?
    2. Renault jednoduše vyměnil software...
    3. 200 lahví Bordeaux? A co celníci? Ty piješ víno nebo že by modelka?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.02  11:29

    « to DP

    V Uhlířských Janovicich se mi zdáli jako odborníci. Jinde moc ne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.02  09:34

    « To HUF:

    Čau Hufe!



    Ikdyž se my dva příliš neshodnem, v jednom ti musím dát skutečně "zapravdu": 1.9TDI-PD 150PS je skutečně vyjímečný motor, pokud vím, tak Renault uvádí svojí 2.2dCi, také se 150-ti koníky, až teď, ale ve většině zemí je tenhle motor kvůli svému objemu daňově znevýhodněn.



    V noci jsem se vrátil ze Švýcarska a na 406ku si rozhodně nemůžu stěžovat. 110 koní mi bohatě stačí na pohodlnou jízdu stálou rychlostí 160 km/h a víc se skutečně při dnešním provozu v Německu jet nedá... (většinou se jezdí tak kolem 100 až 120 ;o))) Jinak, plně naložené auto, s hmotností blížící se dvěma tunám (přivezl jsem si přes dvěstě lahví Bordeaux) se nenechá dlouho pobízet i ke 180-ce, průměrná spotřeba při tomhle režimu se pohybuje kolem 7,3 l/100km. Ale to tě určitě nezajímá... Jsou prostě různá auto pro různé lidi, my dva se na nich určitě neshodnem (už jenom proto, že můj ideál rodinného a manažerského vozu zároveň je Ford Excursion ;o)))



    Jo, ještě něco, protože mám Lagunu přímo od Renault ČR, sháním nějaký dobrý servis pro velkou prohlídku (s Autoavantem nejsem moc spokojenej), jestli máš s někým dobrou zkušenost, byl bych ti vděčný za info...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.02  18:02

    « to ladao

    Rencek IDE jel solidně. V dieselech by mohli frantíci přidat ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.02  14:59

    « Re: diesely

    a jo, tak to jo ....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.02  14:54

    « Re: diesely

    To fija: S preklepy v mych "doplnujicich" prispevcich.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.02  14:44

    « Re: diesely

    Jiri> co "cim dal tim lepe" ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.02  13:32

    « Re: to luf

    Hufe, nějak brzo jsi zapomněl na svýho Rencka, že by byl v té době ubohý ? byť to byl benzín ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.02  13:22

    « to luf

    120PS dCi není špatný, ale pořád je to jen ubohý Rencek.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.02  12:23

    « Re: diesely

    Cim dal, tim lepe!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.02  11:58

    « Re: diesely

    To fija: ono to ani popichnuti ani vlastne nebylo. Bylo to spis jen hodnoceni TDCi s trochou nadsazky "I fija by zbledl zavisisti!".
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…