Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Diesely a spotreba
prof: Ale těch 22 l na 100 km je věc nadšení, je to jako např. u poštovních známek - my obyčejní lidi za ně dáme tak nanejvýš těch 5,60, ale jsou lidi, co za známku rádi dají i statisíce... Pokud provozovat auto pro radost stojí jenom těch 22 na 100, tak je to ještě fajn.
K té změně nicku: celý život jsem měl jen benzíňáky /a stále mám - Vectru 2,5/, a tu naftovou Lagunu jsem koupil spíš ze zvědavosti, takže se ještě pořád cítím spíš jako benzíňák.
K té spotřebě: čtu tady, že "v reálu to bude brát tal o litr víc...". To bych potřeboval trochu víc vysvětlit. Nezdá se mi, že bychom (s manželkou) s Lagunou jezdili nějak nereálně, jinak než jsme zvyklí. A prý se spíš po záběhu spotřeba sníží...
Jak je to vlastně s tím zajížděním? Už jsem dokonce klesl tak hluboko, že jsem si přečetl návod... no a tam píší něco o 6.000 km. Je to pravda? -
« Re: Diesely a spotreba
prof: Nekdo se snazi dostat pod 10 l/100 km,
ty pod 20l/100 km :-) Takovahle spotreba by
umorila i vola :-) Ja si na tech 12 (zima, 10 leto)
pri mem zpusobu jizdy nestezuji (mesto, 4 km jizdy do prace),
ale 22 l... To je dost :-) Ja vim, zato mas
ale Auto s Motorem a ne jako my, co mame v tech
nasich kraksnach moturky do akvaria... Ale stejne,
20 l/100 km... -
« Re: Diesely a spotreba
Mám Lagunu 1,9 dCi 120k teprve měsíc, teprve něco málo přes 3000 km, takže o spotřebě toho moc nevím. Teď v záběhu tankuji asi po 1.100 km (jednou 65 l a jednou 62,5 litrů). Zatím jezdím spíš po městě - odhadem asi 70%, zbytek mimo. Spotřeba za prvních 14 dní byla 6,2 - pak jsem počítač vynuloval a dnes jsem se zrovna díval - ukazuje to 5,6. Fakt je, že to zatím moc nehoním -prvních 1000 km jen do 150, teď už jsem párkrát přidal na 190-200, ale vždy jen kousek.Člověk to musí pořád hlídat, je to tak tiché, že nemám hlukovou kontrolu - prostě je tomu jedno jestli je tam 120 nebo 180. No ale to co psali v novinách, těch 5 litrů po městě... pochybuji, že mi bude brát tak málo. Ta šestka je opravdu perfektní, určitě má na spotřebu velký vliv. A navíc, řadit ještě i při 180 km/h... V těch chvílích blaženosti mě byla spořeba ukradená... -
"-- skrytý --" 21.02.02 13:21
« Re: Diesely a spotreba
No jo. Ty, prof, lenin aj. mate na vec asi jinej nazor, proti vasim americkejm vozum je 7-8 litru fakt smesne malo. Nicmene za rok najedu asi 80.000 km, tak ten (hypoteticky) rozdil 2l/100km nejakou kacku hodi. Abych rekl pravdu, tech mejch 8 pri 160-180 kmh mi nepripada ani tak divnejch, jako tech renaultackejch 6. Prave jsem zjistil dalsi z moznych pricin: Laguna ma sestikvalt. -
"-- skrytý --" 21.02.02 13:05
« Diesely a spotreba
Tak jsem docetl recenzi Laguny, kde psali ze 1.9 dCi (88 kW) bere po meste 5.5l/100km, na dalnici pri 130 kmh okolo 5l/100 a pri "vysokych rychlostech v Nemecku" (co presne si pod "vysokou rychlosti" mam predstavit, to nevim) maximalne 6l/100 km. No, smutne jsem se na to koukal, kdyz jsem si uvedomil moji spotrebu u Oplackyho 2.0 DTI. Je fakt, ze HDI je HDI, navic mam kombi a k tomu ty podelny lyziny pro nosice na strese, coz asi dost zvysuje odpor, ale stejne: po meste mam tak 7l/100 km, pri 130 kmh to bere asi 6.2l, pri 150 kmh asi 7-7.5l a pri 160-180 kmh na Nemecky A3 v useku cca 200 km pres 8l/100 km. Vzhledem ke stylu moji jizdy (80% nem. dalnice) mam prumer 6.8l/100 za prvnich 40.000 km. Je ta sporeba u ty Laguny fakt takhle nizka??? Jel jste nekdo autem rychlosti 160-180 kmh se spotrebou 6l/100 km???
-
« Re:
Škoda, že jsou na ropné deriváty takové daně :(( v USA se olej bežně mění každých 3000 mil. To ty auta musejí v tomhle ohledu chrochtat blahem. U nás, kdy olej klidně může stát těch 600 kč/l si to člověk 2x až 3x někdo i 4x rozmyslí :-) No a taky to u nich vymění každá lepší benzínka. Takže než člověk stihne natankovat a zaplatit, má vyměněnej olej za 14.95$ a frčí dál. Taky bych chtěl být auto :) -
« Bez nadpisu
pIŠTE CENY CO KOMU JE DO LEJE KDYŽ OLEJ 0W-30 BUDE ZA 600KČ ZA 1L KDYŽ OLEJ 5W-40 STOJÍ TŘABA 360KČ ZA LITR ===: Z TOHO PLYNE ŽE RADĚJI BUDU MĚNIT OLEJ PO 10 000KČ A MOTOR SE BUDE SMÁT PROTOŽE MU BUDE LÍP I KDYBYBCH MĚNIL PO 15 000KM FURT LEPŠÍ NEŽ S 0W-30 PO 30 000KM ten olej v 30 000 km musí být totálně našrot černej hustej no Hrůza !!! -
« Re: Castrol SLX (0W-30)
To ace2: jenže u toho BMW to asi těžko bylo v normálním provozu, ale spíš byl ten motor někde ve zkušebně a běžel v jednom kuse bez každodenních startů atd.
to smudla: 15 tkm?, já četl v chytré knize jen o 10 tkm. Tu spotřebu oleje máš na ty ujeté km moc dobrou. Já na 10tkm doleju min. 2 l. Jezdím furt na 5w40 (dříve VAT, teď Esso - balení orig. pro Škoda). Něco jsem najezdil i na Valvoline 0w30 (nekup to za 200 litr). Mám tchýni v laboratoři na dráze a občas si dělám rozbor vyjetého oleje a po 10 tkm je dost zaneřáděný (2x víc jak je norma), jinak obsah vody OK a špony pod normou. Takže 15 tkm bych u sirky moc nedoporučoval. Jsou však i takoví borci, co jezdí na vyjetý olej. Znám jednoho takového, co do staršího Golfa D II lije vyjetý olej z Venta TD. Prý to té staré mrše stačí. Kupodivu ten Golf jezdí v pohodě. -
« Re: Castrol SLX (0W-30)
Pred casom som tu rozviril debatu okolo olejov do TDI. Diky za prispevky, pani, Vasou ochotou som prijemne prekvapeny (aj tak by som bol este zvedavy na nazor ATX). Samozrejme, ze to je najma take teoretizovanie. Nejake to auto som uz mal a do toho prveho (Favorit) som iba lial mineralne oleje a dodrziaval vymeny. Na ilustraciu dnes ma ten voz zo dvesto tisíc a sluzi dalsiemu majitelovi bez vaznej opravy dalej. Tiez poznam Feliciu, pri ktorej zabudol(!) chlapik pri sto tisíc vymenit (a aj dolievat!!) olej peknych 30 tisíc km. Motor mal jemne ostrejsi zvuk (mozno aj kvoli nizsej hladine oleja), ten som tam vlastnorucne vymenil a auto ma dnes 160 tis. a sluzi dalej... -
« Re: Castrol SLX (0W-30)
To Smudla: 12-15 tkm, to musí být ten olej pak hustý jak vazelína. Kolik ho do výměny doplňuješ a jak jsi s tím Delphi spokojený. Já teď četl inzerát na Delphi plná synt od 143, polosynt od 93 a minerál od 69 Kč bez daně u fbcom.cz z OL. Vychází to dost levně. Stejně tak oleje Fuchs (teď je mají i v OBI). -
« Re: Castrol SLX (0W-30)
Jo jinak jsem se jen tak ze zajímavosti koukal na Aral a ten dela 0W-40 což už je docela zajímavé... :-) Nicméně bych hádal, že zbytečné. 0W-40 nezname nic jiného, že s tím olejem můžeš startovat při arktickém mrazu a cestovat ze severního polu na Saharu aniž by se musel olej menit. Holt má teplotní rozsah v takovém meřítku, že je u nás naprosto nevyužit. Jinak Aral tam má odkaz, kde se vybere typ auta a řekne vám to jakej olej nejlépe a kolik se ho tam i vejde. Docela chytra vecicka. -
« Re: Castrol SLX (0W-30)
Extrémem byl jeden známej, kterej se slovy: ,,ty mě ty mrcho budeš svítit do očí"? zalepil kontrolku černou izolepou a jezdil dál až motor zadřel. To ovšem není řidič, ale hovado a jednalo se o LIAZ a konec 80. let minulého století. Osobně používám do 1,9TDI 10W-40 Texaco, měním po 10-12000 a nedělám s toho drama. -
« Re: Castrol SLX (0W-30)
Extrémem byl jeden známej, kterej se slovy: ,,ty mě ty mrcho budeš svítit do očí"? zalepil kontrolku černou izolepou a jezdil dál až motor zadřel. To ovšem není řidič, ale hovado a jednalo se o LIAZ a konec 80. let minulého století. Osobně používám do 1,TDI 10W-40 Texaco, měním po 10-12000 a nedělám s toho drama. -
« Re: Castrol SLX (0W-30)
Se mi zdá, že to s těma olejema děláte zbytečně složitý. Důležitý je, aby v autě vůbec nějakej olej byl a aby se aspoň po 20.000km vyměnil....:-))
Jsou lidi, který jenom dolejvaj a to jen o státem uznávanejch svátcích nebo když jim už svítí kontrolka, pokud není už pozdě. -
« Castrol SLX (0W-30)
Ve všech značkových servisech Volkswagen Group, kde používají oleje Castrol tam lejou zásadně (!) SLX, který má vyskozitu 0W-30 a podle Castrolu je to super-revoluční olej... Možná právě proto jsou některý VW tak poruchový ;o))) Ne, ale vážně, většinou bohatě stačí 10W-40 vyjímečně 5W-40! -
« Re: to prof
moc to komplikuješ :-) si radsi koupís olej do extremních zimních podmínek a pak budeš kupovat chladič oleje jo ? :))) Tak bud 2x ročně měn olej. Nebo tam dej univerzal. Ta 10W-40 je naprosto OK. Kdy je méně jak -20st celsia a kdy je více jak +40st celsia ? :)) a i kdyby tak je tam vždy výkonostní rezerva. Když s tím hned za studena nebudeš jezdit jako prasátko... se těžko něco stane. -
« Re: to prof
Prof> Vdaka, Tvoje vysvetlenie mi potvrdilo moje poznatky. Viem, ze nakoniec sa musim rozhodnut sam, ale pytam sa mudrejsich odo mna, aby mi poradili olej – nejaky kompromis podla prispevku c. 1991. Riesenie by mozno bolo namontovat chladic oleja kvoli letnym problemom 0W-30. Ale to nebudem robit, pri mojom zvacsa rodinnom style jazdy sukromnym autom by to bolo vysmechom... :-) -
« Re: to prof
Huf: 0W-30 jsou viskozitní indexy, jeden označuje viskozitu při nízkých, druhý při vysokých teplotách. Oleje s druhým indexem nepatří mezi širokorozsahové. Někdy jsou v manuálech k autům namalovány takové diagramy, které označují vhodnost použití oleje pro provoz v při různých teplotách. Oleje s druhým viskozitním indexem bývají doporučovány pro teploty v rozsahu -20 a nižší do +20 st. C. Je to proto, že jejich únosnost s dalším zvyšováním teploty již klesá. Mnohem vhodnější jsou proto oleje s indexem 40 a ještě lépe 50 a vyšší, kdy skýtají již dostatečnou rezervu pro případné extrémní situace (přehřátí oleje a pod.) Je třeba si uvědomit, že olej plní 100% funkci při svojí pracovní teplotě. Kdo z nás máme v autě teploměr oleje? Možná bychom se divili, co by nám tento budík ukazoval. Kdesi jsem četl o extrémním oleji 0W-60. Jednalo se o cosi snad do F1ček, či co. Tam už je jasné o co jde a jedná se o skutečně extremně teplotně stálý olej, ovšem který jistě nebude levný. Jinak bych vás chtěl jen s citem informovat, že Castrol není zrovna moc korektní firma, co se pravdivosti reklamy týká (a byl jsem upozorněn, že kvalita výrobků občas pokulhává ve srovnání s konkurenčními produkty). Zdaleka to nebyla první firma, která zvládla viskozitní index 0W. Americký koncern Chevron měl tyto oleje v nabídce již v 70. letech. -
« Re: tino>
prof> Vsak to neviem. Byvam "v horach", jazdim aj v zime, casto na kratke trate, ledva sa to stihne zohriat. Preto som myslel tu 0W-30. Ale zasa auto pouzivam aj v lete, aj na dlhsie jazdy, napr. do Vasho hl. mesta... Zial, nenajazdim tolko km so sukromnym autom, ze by som menil olej zvlast na zimu a na leto.