Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    28.02.02  10:11

    « To >Huf

    A někdy taková plechová milenka ti dá víc než ta z masa a kostí i když žádají obě stejně peněz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.02  09:31

    « Re: to ladao

    Ty nevíš Hufe kolik mi je, já si myslel, že to víš a nebo to alespoň odhadneš.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.02.02  08:56

    « to ladao

    Kolik Ti sakra je, že upřednostňuješ hromadu plechu nad solidní milenkou??? Myslím, že jedině obojí může přinést kvalitní požitek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.02  01:41

    « Re: to Prof

    to prof: A hlavně těm hladovejm americkejm motorům se zvukem, co léčí.

    A ne kadlekadlekadle a z vejfuku kladenská kostka a rakovinotvorný saze, když se to kupuje nový, je to jak benzín, po sto tisících to nejtuje jak Transit z 85. roku.

    Navíc většina z dieslistů za celou dobu, co mají to auto, rozdíl mezi bezproblémovým benzínem a rádobyspořivým dieselem rozdílem těch dvou litrů a dvou korun nikdy nezaplatí. U aut nejvyšší třídy dokonce takový rozdíl, za který bych měl novýho Mustanga. Složitost, vysoké tlaky a nákladnost se u nových turbodieselů dostávají na složitost závodních motorů. Tak si už vezměte někdo před koupí auta konečně kalkulačku do ruky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.02  20:44

    « Re: to Prof

    fija: Hlavně, když nám chutná jíst ! :-)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.02  16:38

    « Re: to Prof

    :-)) kazdej jsme nejakej ;-))) Ja treba netocim, slapnu na plyn a kdyz tak si sekundu pockam, nez to poradne zabere :-))) A taky ziju - jet to jede porad, chvili proste hur, no :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.02  15:59

    « Re: to Prof

    fija: Točit, točit, kdo se s tím má pořád zabejvat :-) To abych během jízdy pořád myslet na to, jestli dost točím :-)) Chci prostě šlápnout a jet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.02  12:24

    « to rambo1

    Těch 5500 1/min jsi přehnal, nicméně o cca 500-700 1/min skutečně táhne dál po chiptuningu a neumře... P.S. Pošli mně emailem adresu, mám pro tebe ten kryt pod stěrače...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.02  11:02

    « Re: to Prof

    prof>Huf turboefekt nezna. Kdyz turbo tocis, tak tlaku mas porad dost, zadna dira tam pak neni :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.02  09:22

    « Re: to Prof

    Huf. Nojo, ale když si zvykneš na "gumu", tak už jseš línej i šlapat na plyn, aby to turbo chytlo dech (turboefekt):).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.02  07:54

    « to Prof

    Kromě turba. Tím objem více než nahradíš. Nebo si to nemyslíš? Osobně bych dal přednost třeba motoru 1.8T 132kW 235NM (po čipu 154kW a 290NM) před cca 2.5l atmosferickému s podobnými parametry. Spotřeba, hluk a emise jsou nižší. Průběh MK o dost příjemnější. Sazba pojištění jakbysmet. Holt nejsme v USA, kde je galon PHM za cca 1,5USD a holt taky nemáme příjmy těch amíků. Myslím, že žít v USA, tak je mi všechno ohledně motoru fuk a 5,7 Vette to jistí :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.02  07:50

    « to Benzíňák

    Sis neměl kupovat slabou Lagunu optimalizovanou na nízkou hlučnost a ještě nižší spotřebu. To je pak jasné, že benzín V6 2.5l pojede líp. Třeba Audi A4 V6 TDI 180PS ještě navíc s čipem na 210PS a 450NM by se te Tvé V6ce vysmálo jako malému jardovi i v automatu :o)

    Nechci, aby to vypadalo, že Ti pomlouvám Tvůj motor, to ne. Myslím, že 125kW V6 ve Vektře pojede dost solidně. Jen nepodceňuj TDI :o)

    HDI, dCi a spol. klidně podceňuj ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.02  07:32

    « to Rambo1

    5.500ot. jsi trochu přestřelil, ne? Nebo je to BMW?

    BTW, stará Regata 1,7D točila taky 5.500 :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.02  07:13

    « Re: Nafťák

    pockej pockej, do 5500 ??? A co to mas za motor ? Tolik netoci ani Huf :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.02  22:25

    « Re: Nafťák

    Já byl z toho taky nesvůj, když mi TDI při 4000 otáčkách úplně umřelo. Po výměně čipu od Michala to má tah od 1500 do 5500 a nemohu si stěžovat.Tuto sobotu jsem absolvoval něco jako RZ dlouhé okolo 1,5km a všechny benzíňáky za mnou. Kdyby nám někdo před deseti let řekl, že se bude s dieselem závodit, a že bude vyhrávat, tak by se asi každý smál. A dnes je to realita.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.02  18:20

    « Re: Nafťák

    A ještě něco: Objem, ničím nenahradíš! :-)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.02  18:20

    « Re: Nafťák

    Benzíňák: Spoj se s ATXem, on ti to přečipne na krouťák od nuly až do nekonečna :-) Má to přece computer?
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.02.02  13:34

    « Nafťák

    Pánové, nechci se vnucovat s nějakými dieslovými motory mezi ty vaše skůtry, americké oleje (mimochodem dost mizerné - nebrat!) či jihoamerické benziny, ale když už jsem vlezl do téhle rubriky...
    I když mé první naftové auto má spoustu kladů, jedno mi dost vadí - velmi úzký rozsah využitelných otáček. U své benz. V6 když na to při 1500 ot. šlápnu, tak to můžu držet až do těch 7000, ale u toho TD je to jen od 2000 do 4000. Sice je v tom rozsahu zátah skutečně mohutný, ale marná sláva, skončí to prostě hrozně brzo. Škoda.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 26.02.02  10:00

    « Re: Re:

    Vůně benzínu je dána hlavně příměsemi na zvýšení oktanového čísla. V jihoamerických státech mají ze třtiny přebytky líhu a běžně na něj jezdí. Líh se jednou dobou přidával do benzínu i v Německu a tuším , že to bylo právě těch 10%.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.02  08:34

    « Re: Re:

    No dle mých info do benoše suveréně přimíchávají alcohol, nebo nějaký podobný derivát a tím se snaží dohánět octane number. Ve Statech sem nebyl, ale každý mi tvrdil, že jejich benzín má uplně jinou barvu, uplně jinak je citit a popřípadě i jinak chutná :o)

    V manuálu mám normálně napsáno, že auto klidně snese fuel s 10% příměsí toho alcoholového derivátu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.02  08:09

    « Re: Diesely a spotreba

    on ten redaktor nepochopil, ze na F1 a na tu indickou motorku potrebujes mit spunty do usi ;-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.02  07:17

    « Re: Re:

    Benzín nemá jiné složení, má jenom nižší oktanové číslo, naše 95 je považovaná za projev luxusu a donebe volající zhýralosti, pokud je možné něco takového prohlásit při cenách bengálu ve státech...((o:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.02  19:47

    « Re: Diesely a spotreba

    zadek: No, jestli na to skočil z GoldWinga, pak se není čemu divit :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.02  15:41

    « Re: Re:

    Myslíš ? To se mi nějak nezdá. U benzínu ano, ten má opravdu jiné složení než náš, ale u oleje pochybuji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.02  15:41

    « Re: Diesely a spotreba

    Jestli náhodou nebyl ten redaktor nějak moc choulostivej...:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.02  15:13

    « Re: Re:

    To Ace2: četl jsem, že ale v USA vyráběné oleje mají zcela jiné parametry, co se životnosti týče než oleje v Evropě. Proto taky ty častější výměny. Není to jen cenou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.02  12:14

    « Re: Diesely a spotreba

    S tou indickou dieselovou motorkou delal test tusim AutoBild a redaktor po delsi testovaci jizde zralej na nemocnici (castesna hluchota a dalsi zdravotni problemy). Takze spis to bude idealni stroj pro masochisty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.02  12:13

    « Re: Diesely a spotreba

    Nicméně zajímavá myšlenka dělat Tdi motory do motorky. Spotřeba tak 0.5 L na 100 (když má auto 4.5)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.02  12:10

    « Re: Diesely a spotreba

    V některém z posledních loňských číslech AutoTipu byl test tohodle Enfieldu, celkem to vyšlo jako úsporné přibližovadlo s minimem komfortu, motor má údajně dost nevyrovnaný chod a těsnost soustav je pojem neznámý.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.02  10:32

    « Re: Diesely a spotreba

    Zadek: Je to kopie starý anglický motorky Royal Enfield a jmenuje se to Bullet Enfield. Vozí se to i do ČR, ale ta naftová varianta asi ne. Je to těžká klasika. Nejlepší na tom musí bejt ten zvuk.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.02  07:36

    « Re: Diesely a spotreba

    K tý dieselový motorce. Asi před 2 lety jsem na dovolený studoval autokatalog a motokatalog a padnula mi tam do oka motorka v naftě. Vyrábí se to v Indii a je v tom 250ccm jednoválec. Nádrž to má asi na 15 litrů, spotřebu asi litr nebo málo přes, tak to má solidní dojezd... Dočetl jsem se, že tam cpou tenhleten motor, kterej se jinak běžně využívá jako stacionární - pro pohon lecčehos. Musí bejt paráda - mít motorku, kterou musíš žhavit:-)).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.02  13:46

    « Re: Diesely a spotreba

    Mám přesně opačný zkušenosti... v záběhu, kdy jsem auto vyloženě šetřil jsem třeba s Lagunou dTi jezdil kolem pěti litrů na sto km ale při rychlosti do 130km/h. Dneska, když má najeto 40tisíc se nechá Laguna ukecat tak na 6,1l/100km a to při ježdění do 160km/h... míň ani omylem! A ještě něco, 406ka Break HDI v záběhu něco kolem 7,3l/100km, taky při rychlosti do 160km/h, dneska při 4000km už jenom 7,6l/100km na plný plyn... podle mně záleží spíš na způsobu jízdy než na zajíždění...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.02  07:28

    « Re: Diesely a spotreba

    Jo, o tom vím, ale není to skůtr :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.02  18:48

    « Re: Diesely a spotreba

    prof: V turecku dělaj něco jako obdobu naší třiapůle, akorát je to Diesel. Jezdí to za litr a půl na sto a jezdí 120. Ale už je to dlouho, co jsem o ní slyšel, nejmíň tři roky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.02  17:35

    « Re: Diesely a spotreba

    ace: Sorry ostatním, člověče to je trochu mimo v týhle rubrice žvanit o skůtrech. Leda by to byl diesel. To bych teda zas po něm hnedka skočil. Víte, že Polaris dělá 4kolku Sportsman v provedení diesel? Docela mě to překvapilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.02  17:31

    « Re: Diesely a spotreba

    ace: A ty ještě nemáš skůtr? Vždyť skůtr je základní lidská potřeba! Tak jako kartáček na zuby :-) Četl jsem, že Suzuki dělá Brugmana 125ku, ale do ČR se nedováží :-(.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.02  11:52

    « Re: Diesely a spotreba

    to prof: Jezdím do práce dědovou škodovkou, když vyloženě prší, většinou ale na kole pokud to jen trochu jde - v létě povinnost a když je hůř, větrno a neprší, tak jedu tam autobusem a zpátky si dám procházku, víš přece, jak jsem vypasenej, neuškodí mi to :o) Už se těším na vlastní auto, určitě si na kolo ani nevzpomenu a budu mít tak 150 kilo příštím rokem :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.02  19:54

    « Re: Diesely a spotreba

    Hele muj dvorní mechanik si koupil 50 skutra (7.5Hp) s automatem :)))) za 55 tis. A chrochtá blahem :-) No a cena je 55 tis. Pravda v zime nebo za deště....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.02  19:19

    « Re: Diesely a spotreba

    Já se vždycky uklidňuju tím, že kdybych to měl do práce 2x dál a jezdil s autem, co mápoloviční spotřebu, tak je to to samý, kdybych to měl 3x dál, se spotřebou 3x nižší, tak atd.... Takhle mám alespoň výhodu, že mi taq cesta netrvá tak dlouho :-))) Jezdím 3 km ráno a 3km večer :-) Já vím, pak je dobrý se zamyslet nad tím, jestli nejezdit těch 6 km denně s autem, co má spotřebu 5 l, nebo na kole, nebo jednoduše po svých. Mám pocit, že to tak stejně asi dopadne :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.02  14:34

    « Re: Diesely a spotreba

    Zajizdeni dieslu 6.000 km? Docela bych tomu veril, me se se TDI (1,9) od VW rozjelo a zacalo zrat min (tak o 1/2 litru) az po 30-35 Kkm ;-)))) (90% Autobahn)
    Fakt by me zajimalo, jakou ma tento motor zivotnost, nejvic jsem videl nabehano 250,000,- a motor jezdil/startoval jak novej ;-)))
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…