Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to Prof
to prof: A hlavně těm hladovejm americkejm motorům se zvukem, co léčí.
A ne kadlekadlekadle a z vejfuku kladenská kostka a rakovinotvorný saze, když se to kupuje nový, je to jak benzín, po sto tisících to nejtuje jak Transit z 85. roku.
Navíc většina z dieslistů za celou dobu, co mají to auto, rozdíl mezi bezproblémovým benzínem a rádobyspořivým dieselem rozdílem těch dvou litrů a dvou korun nikdy nezaplatí. U aut nejvyšší třídy dokonce takový rozdíl, za který bych měl novýho Mustanga. Složitost, vysoké tlaky a nákladnost se u nových turbodieselů dostávají na složitost závodních motorů. Tak si už vezměte někdo před koupí auta konečně kalkulačku do ruky... -
« to Prof
Kromě turba. Tím objem více než nahradíš. Nebo si to nemyslíš? Osobně bych dal přednost třeba motoru 1.8T 132kW 235NM (po čipu 154kW a 290NM) před cca 2.5l atmosferickému s podobnými parametry. Spotřeba, hluk a emise jsou nižší. Průběh MK o dost příjemnější. Sazba pojištění jakbysmet. Holt nejsme v USA, kde je galon PHM za cca 1,5USD a holt taky nemáme příjmy těch amíků. Myslím, že žít v USA, tak je mi všechno ohledně motoru fuk a 5,7 Vette to jistí :o) -
« to Benzíňák
Sis neměl kupovat slabou Lagunu optimalizovanou na nízkou hlučnost a ještě nižší spotřebu. To je pak jasné, že benzín V6 2.5l pojede líp. Třeba Audi A4 V6 TDI 180PS ještě navíc s čipem na 210PS a 450NM by se te Tvé V6ce vysmálo jako malému jardovi i v automatu :o)
Nechci, aby to vypadalo, že Ti pomlouvám Tvůj motor, to ne. Myslím, že 125kW V6 ve Vektře pojede dost solidně. Jen nepodceňuj TDI :o)
HDI, dCi a spol. klidně podceňuj ;o) -
« Re: Nafťák
Já byl z toho taky nesvůj, když mi TDI při 4000 otáčkách úplně umřelo. Po výměně čipu od Michala to má tah od 1500 do 5500 a nemohu si stěžovat.Tuto sobotu jsem absolvoval něco jako RZ dlouhé okolo 1,5km a všechny benzíňáky za mnou. Kdyby nám někdo před deseti let řekl, že se bude s dieselem závodit, a že bude vyhrávat, tak by se asi každý smál. A dnes je to realita. -
« Nafťák
Pánové, nechci se vnucovat s nějakými dieslovými motory mezi ty vaše skůtry, americké oleje (mimochodem dost mizerné - nebrat!) či jihoamerické benziny, ale když už jsem vlezl do téhle rubriky...
I když mé první naftové auto má spoustu kladů, jedno mi dost vadí - velmi úzký rozsah využitelných otáček. U své benz. V6 když na to při 1500 ot. šlápnu, tak to můžu držet až do těch 7000, ale u toho TD je to jen od 2000 do 4000. Sice je v tom rozsahu zátah skutečně mohutný, ale marná sláva, skončí to prostě hrozně brzo. Škoda. -
« Re: Re:
No dle mých info do benoše suveréně přimíchávají alcohol, nebo nějaký podobný derivát a tím se snaží dohánět octane number. Ve Statech sem nebyl, ale každý mi tvrdil, že jejich benzín má uplně jinou barvu, uplně jinak je citit a popřípadě i jinak chutná :o)
V manuálu mám normálně napsáno, že auto klidně snese fuel s 10% příměsí toho alcoholového derivátu. -
« Re: Diesely a spotreba
K tý dieselový motorce. Asi před 2 lety jsem na dovolený studoval autokatalog a motokatalog a padnula mi tam do oka motorka v naftě. Vyrábí se to v Indii a je v tom 250ccm jednoválec. Nádrž to má asi na 15 litrů, spotřebu asi litr nebo málo přes, tak to má solidní dojezd... Dočetl jsem se, že tam cpou tenhleten motor, kterej se jinak běžně využívá jako stacionární - pro pohon lecčehos. Musí bejt paráda - mít motorku, kterou musíš žhavit:-)). -
« Re: Diesely a spotreba
Mám přesně opačný zkušenosti... v záběhu, kdy jsem auto vyloženě šetřil jsem třeba s Lagunou dTi jezdil kolem pěti litrů na sto km ale při rychlosti do 130km/h. Dneska, když má najeto 40tisíc se nechá Laguna ukecat tak na 6,1l/100km a to při ježdění do 160km/h... míň ani omylem! A ještě něco, 406ka Break HDI v záběhu něco kolem 7,3l/100km, taky při rychlosti do 160km/h, dneska při 4000km už jenom 7,6l/100km na plný plyn... podle mně záleží spíš na způsobu jízdy než na zajíždění... -
« Re: Diesely a spotreba
to prof: Jezdím do práce dědovou škodovkou, když vyloženě prší, většinou ale na kole pokud to jen trochu jde - v létě povinnost a když je hůř, větrno a neprší, tak jedu tam autobusem a zpátky si dám procházku, víš přece, jak jsem vypasenej, neuškodí mi to :o) Už se těším na vlastní auto, určitě si na kolo ani nevzpomenu a budu mít tak 150 kilo příštím rokem :o) -
« Re: Diesely a spotreba
Já se vždycky uklidňuju tím, že kdybych to měl do práce 2x dál a jezdil s autem, co mápoloviční spotřebu, tak je to to samý, kdybych to měl 3x dál, se spotřebou 3x nižší, tak atd.... Takhle mám alespoň výhodu, že mi taq cesta netrvá tak dlouho :-))) Jezdím 3 km ráno a 3km večer :-) Já vím, pak je dobrý se zamyslet nad tím, jestli nejezdit těch 6 km denně s autem, co má spotřebu 5 l, nebo na kole, nebo jednoduše po svých. Mám pocit, že to tak stejně asi dopadne :-)) -
« Re: Diesely a spotreba
Zajizdeni dieslu 6.000 km? Docela bych tomu veril, me se se TDI (1,9) od VW rozjelo a zacalo zrat min (tak o 1/2 litru) az po 30-35 Kkm ;-)))) (90% Autobahn)
Fakt by me zajimalo, jakou ma tento motor zivotnost, nejvic jsem videl nabehano 250,000,- a motor jezdil/startoval jak novej ;-)))
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!