Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to huf
Hufe ty jsi ji tesoval nebo nedej bože už potřeboval ? Tak to já ji zatím nepotřebuji ani testovat. A neboj se, když vidíš hezkýho dvacetiletýho kocoura, tak na něho dostaneš stejnou chuť ve dvaceti, třiceti jako v padesáti. Akorát se na tebe v padesáti neusměje, pokud ji nemáváš před nosem peněženkou nabitou kreditkama a nesedíš alespoň v bavoráku. Ale co, když jedu ve svým Pepinovi a bliknu na ni, tak se usměje a občas i zamává, protože v tý rychlosti až tak nepozná kdo to řídí.. -
« To >Huf
Hufe neboj, pojistky mám tři. A tu Viagru zatím brát nemusím, to já psal, jen kdyby to náhodou s tou milenku bylo potřeba:o))) Tak že se neboj, ono to v padeáti nebude až tak hrozný, jenom začneš vidět svět a priority trochu jinak... i když zatím nemůžu soudit pořád mám rok a půl čas. -
"-- skrytý --" 28.02.02 16:07
« Re: to rbaron
Po sto tisících ti diesel nýtoval? A copak to bylo zač, Fiat 1,3D?
A diesel je nějak moc složitej, oproti benzínu? Tak to jsem si teda nějak nevšiml...
A když si vezmu do ruky kalkulačku, tak mi vyjde, že ten svůj starej krám bez problémů prodám za víc, než za co jsem jej pořídil a za tři roky provozu do něj narval. -
« Re: Nafťák
To Rambo1: No já si nejsem jistý, jetli je na tachometru vůbec těch 5500 ot. napsaných. Musím se podívat, ale mám dojem, že to končí na 5000.
Jinak tu "slabou Lagunu" (jak ji označil Huf)jsem koupil manželce, které těch 120k/270Nm na denní dojíždění do školy bobatě stačí. Na ATX jsem se přesto obrátil, zatím nemám konkrétní nabídku. Ostatně se domnívám, že je ještě brzy, auto má teprve něco přes 4500 km, asi by se nejdřív mělo zajet. Max. rychlost nás tak moc nezajímá, zátah při předjíždění to má už teď docela dobrý, jen ten začátek až na 2000 ot. se mi zdá opravdo dost vysoko. -
« Re: To >Huf
No Hufe když mám syna stejně starýho tak jak jsi ty, tak kolik mě asi může být. No ? Příští rok mi bude ....sát a po tak dlouhým soužití s ženskýma mám snad právo říci, že mi ta plechová milenka momentálně dává víc, než by mi dala ta živá, i když jeden neví..... a taky bych to třeba po Viagře taky nemusel přežít.... -
« Re: to Prof
to prof: A hlavně těm hladovejm americkejm motorům se zvukem, co léčí.
A ne kadlekadlekadle a z vejfuku kladenská kostka a rakovinotvorný saze, když se to kupuje nový, je to jak benzín, po sto tisících to nejtuje jak Transit z 85. roku.
Navíc většina z dieslistů za celou dobu, co mají to auto, rozdíl mezi bezproblémovým benzínem a rádobyspořivým dieselem rozdílem těch dvou litrů a dvou korun nikdy nezaplatí. U aut nejvyšší třídy dokonce takový rozdíl, za který bych měl novýho Mustanga. Složitost, vysoké tlaky a nákladnost se u nových turbodieselů dostávají na složitost závodních motorů. Tak si už vezměte někdo před koupí auta konečně kalkulačku do ruky... -
« to Prof
Kromě turba. Tím objem více než nahradíš. Nebo si to nemyslíš? Osobně bych dal přednost třeba motoru 1.8T 132kW 235NM (po čipu 154kW a 290NM) před cca 2.5l atmosferickému s podobnými parametry. Spotřeba, hluk a emise jsou nižší. Průběh MK o dost příjemnější. Sazba pojištění jakbysmet. Holt nejsme v USA, kde je galon PHM za cca 1,5USD a holt taky nemáme příjmy těch amíků. Myslím, že žít v USA, tak je mi všechno ohledně motoru fuk a 5,7 Vette to jistí :o) -
« to Benzíňák
Sis neměl kupovat slabou Lagunu optimalizovanou na nízkou hlučnost a ještě nižší spotřebu. To je pak jasné, že benzín V6 2.5l pojede líp. Třeba Audi A4 V6 TDI 180PS ještě navíc s čipem na 210PS a 450NM by se te Tvé V6ce vysmálo jako malému jardovi i v automatu :o)
Nechci, aby to vypadalo, že Ti pomlouvám Tvůj motor, to ne. Myslím, že 125kW V6 ve Vektře pojede dost solidně. Jen nepodceňuj TDI :o)
HDI, dCi a spol. klidně podceňuj ;o) -
« Re: Nafťák
Já byl z toho taky nesvůj, když mi TDI při 4000 otáčkách úplně umřelo. Po výměně čipu od Michala to má tah od 1500 do 5500 a nemohu si stěžovat.Tuto sobotu jsem absolvoval něco jako RZ dlouhé okolo 1,5km a všechny benzíňáky za mnou. Kdyby nám někdo před deseti let řekl, že se bude s dieselem závodit, a že bude vyhrávat, tak by se asi každý smál. A dnes je to realita. -
« Nafťák
Pánové, nechci se vnucovat s nějakými dieslovými motory mezi ty vaše skůtry, americké oleje (mimochodem dost mizerné - nebrat!) či jihoamerické benziny, ale když už jsem vlezl do téhle rubriky...
I když mé první naftové auto má spoustu kladů, jedno mi dost vadí - velmi úzký rozsah využitelných otáček. U své benz. V6 když na to při 1500 ot. šlápnu, tak to můžu držet až do těch 7000, ale u toho TD je to jen od 2000 do 4000. Sice je v tom rozsahu zátah skutečně mohutný, ale marná sláva, skončí to prostě hrozně brzo. Škoda. -
« Re: Re:
No dle mých info do benoše suveréně přimíchávají alcohol, nebo nějaký podobný derivát a tím se snaží dohánět octane number. Ve Statech sem nebyl, ale každý mi tvrdil, že jejich benzín má uplně jinou barvu, uplně jinak je citit a popřípadě i jinak chutná :o)
V manuálu mám normálně napsáno, že auto klidně snese fuel s 10% příměsí toho alcoholového derivátu.