Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« litrovy auto od VW
Dnes probehla v tisku informace o splneni slibu Ferdy Piechovic, ze VW udela auto se spotrebou 1 l/100km. Ohledne motoru tam byla pouze kusa informace, ze jde o turbodiesel o objemu 0,3 litru. Nevite nekdo neco vic o tomhle moturku (vykon, kroutak, pocet valcu atd.)? -
« Re: Libovec
to prof :o) Dobrý, já jsem zase poslouchal půlku vojny bublání ZILu, taky V8. Byl na něm jeřáb a nabíjeli mi tím raketama můj dvacetitunovej pásovej odpalovák na rakety, jehož jsem měl čest být řidičem.
Hele, co kdybychom se domluvili a já bych v Brně dělal kupce, jak jsi radil a povozil bych se Impalou? Aspoň na spanilou jízdu bych si přisedl, ten bubloš už mi tak chybí. Ne že by 6ka měla špatnej zvuk, ale na V8 se těším až mi může péro prasknout. Už aby byl červen, pátek odpoledne a začalo se to sjíždět. Doufám, že večer nepřestanu mít chuť na pivo jako minule, z důvodů jasných: Musel jsem použít zimní bundu, kterou jsem si prozřetelně vzal. Léto bylo v plném proudu a měli jsme to poznat podle 8 stupňů Celsia :o) Letos bych si představoval vyhřátý parkoviště, vlahej větřík, pivko v jedný ruce, grilovaný kuře v druhý a poslouchat V8 a příběhy kolem nich... -
« Re: Libovec
RB> Jo, jinak dnes před barákem frézovali asfalt a jak jsem tam tak očumoval, tak jsem nakoukl, co je v tý fréze za motor. Nádhernej a šumnej V8, žlutě natřenej Caterpilar, samozřejmě se šnekem, jak se patří a bylo radost to poslouchat, jak si přede, když přestal točit s tím bubnem a stáhl mu otáčky, aby nešel pořád na plný pecky. Špicovej motor do nějakýho full-size samohybu :-)), samozřejmě doplněnej o vhodnej automat :-)) Jenom ta představa, že máš na tom kuse železa pod kapotou napsáno CATERPILAR! -
« Re: Libovec
V annonci je ted jeden Hummer za 1.1 miloše. Rok tuším že asi 93, jenže u Hummera je to stejně asi tak nějak jedno.
Prof: S tím praskáním hlavy jsem to slyšel. Jenom mě zajímalo co tam bylo ještě kolem a hlavně jak ten motor bežel, protože když se dával i do Cadillaca, tak mohl být jen velmi těžko hodně hlučnej a línej...Prostě to musel být alespoň adekvátní motor. Klatováci mají, nebo už je možná prodaný, SeVille s RR zadí a právě s tímhle dieselem. -
« Re: Libovec
RB: Small bloc v žádným případě.Dobrej diesel musí být již od samýho počátku konstruovanej jako diesel. Konstruovanej = vymyšlenej a hlavně než ho pustí do výroby, tak důkladně prověřenej. Motor v Hummeru je obyčejná 6,5 turbodiesel, která vychází konstrukčně z 6,2ky dieselu, kterej se osvědčil v armádních Blazerech K5. Ty motory mají výdrž, ovšem občas mají taky nějakou tu mouchu (žhavičky,předkomůrka,nějakej ten únik oleje,čerpadlo,prostě mouchy). Ty 6,5ky už jsou vcelku bezproblémový agregáty, ovšem občas to přestane jet díky elektronice, která ovládá vstřikovací čerpadlo.Údajně je úplně jedno, kterej je to ročník, prostě se to podělá, tak se to vymění a jezdí se dál. Někomu se to nepodělá nikdy, někomu třeba 2x. Není to nic levnýho.Jinak jsem mluvil se známým, kterej mi nabízel Hummera zas od jeho dalšího známýho, kterej ho má a prodává ho, jelikož spíš opravuje,než jezdí. Je to 96ka,kombik, chce prej 2,2 mil. -
« Re: Libovec
to prof: Taky to leccos naznačuje. Tenkrát byly prodeje aut jako Olds ještě na výši, tak nechápu, že motor nenajezdil milión kilometrů ve tvrdých podmínkách, než ho pustili do výroby. Prostě si to dali v hlavě dohromady, upravili dělňasům výkresy a začali to vyrábět. U všeho kolem small blocku to asi šlo, ten motor je fakt neprůstřelnej, ale s tou naftou se škaredě sekli.
Teď mě napadá: Existuje nějakej způsob, jak tu hlavu zpevnit? Další závity někam do bloku? Nebo celej motor ovázat stahovacím páskem? :o) Slyšel jsem totiž osmiválcový TDi v Hummeru na loňským červnovým srazu v Brně a byl to ševel a přitom tak typickej zvuk V8. -
« Re: Libovec
ace: Největší konstrukční nedostatek těchto motorů bylo to, že jejich základ tvořil jen velmi málo pozměněný small-block. Ten blok motoru byl téměř stejný, byl pozměněn v přední části jen kvůli pohonu vstřikovacího čerpadla. Vzadu byla jednoduše místo rozdělovače nasazená a úplně stejným způsobem připevněná a poháněná vývěva na výrobu podtlaku pro brzdy a tisíce dalších pneumatických hejblat pro klimatizaci a topení. Nejsem si 100% jistý, ale možná že dokonce stejná zůstala i kliková hřídel, co do průměrů a šířky hlavních i ojničních ložisek. Všeobecné důsledky byly katastrofální. Nejvíce problémů bylo s těsněním pod hlavou. Původní benzínové hlavy byly připevněny k bloku 10 šrouby, což při mohutných hlavách a kompresi max 8:1 bohatě stačilo a nedělalo to žádné problémy. Stejným způsobem však byly připevněny i hlavy na dieselu, které byly sice také dost tuhé a pevné, ovšem přeci jenom na vrtání 102mm jsou 4 šrouby na válec opravdu málo, zvlášť, pokud komprese stoupla z původních 8 na 22:1. Ty motory byly úžasný, když běžely, bez problému chytaly, byly tichý, neskutečně pružný, kultivovaný, 125 PS i krouťák kdesi v 1500 ot/min bohatě stačil na rozhýbání 2tunových vozů, který byly nesmírně příjemný na ježdění, hlavně spotřebou, která se pohybovala kolem 9 litrů nafty. Jenomže to netrvalo nikdy dlouho :-((((((. Jednoho dne to z neznámých důvodů přestávalo topit, při kontrole proč, se zjistilo, že je tam míň chladicí kapaliny, ti hloubavější zjistili, že jim to v expanzce při chodu motoru bublá a to sice den ode dne víc, no a když se pak při startu stalo, že se motor jakoby natvrdo zarazil, bylo jasný, že ve válci je voda a že hlavy musí dolů. No a tím začalo peklo v nekonečným měnění těsnění pod hlavou, rovnání hlav, rovnání dosedacích ploch bloku, jeden můj známej to vydržel dělat 8 krát za sebou. Ty praskající klikovky mohly být způsobený právě tím nárazem, kdy voda vytekla do válce, ovšem to, že praskaly vždy ve stejným místě, nebyla určitě náhoda. Takovou odnoží tohoto motoru vyl V6 diesel, což byl původní V8 o dva válce do V kratší. Problémy s ním byly úplně stejný. V r. 1985 tu hrůzu naštěstí přestali u GM dělat. -
-
« Re: Diesely a spotreba
Tak to máš dobrý, já jsem přezul do letních a spotřeba se otočila spíš obráceně, z pneu rozměru 175/14 přezuto u jednoho auta na 225 R15 a u druhýho auta 220 R390 = cca 15,5".
Spotřebou to zacvičilo tak o litránek vzhůru. Tak vám nevím, jestli se ty široký gumy vyplatěj...???:-)) -
"-- skrytý --" 02.04.02 09:51
« Re: Diesely a spotreba
Po mesici se opet pripojuji, prezul jsem na letni a valil jsem oci na drat: spotreba po meste 5.8 misto 7.0, spotreba na dalnici Praha-Plzen 6.4 misto 8.0 (pri 145 km/h konstantne, pri 4 lidech). Teda ze je jistej rozdil mezi letnima a zimnima pneu, to jsem samozrejme vedel, ale ze to da 1,5 litru ... (Michelin Energy vs. Goodyear UG 5). Timto se tedy zpetne omlouvam Oplu, jeho 2.0 DTI zere uplne normalne. Minuly leto bylo auto novy a jezdil jsem s nim uplne jinak - tj. pomalu a mirne, proto jsem to zjistil az ted. -
« Re: Libovec
Zadek: Zbylo mi pár us-pekáčů, z nichž jezdí dva (džíp a dodávka) a nejezdí 3 (2 náklaďáky a corvetta) Já jsem teď nakoupil nějaký Scorpia, z nichž 1(resp včetně ještě jednoho) prodávám (2.0 OHC - viz tady někde jiný rubriky) a jeden pekáč si nechávám na pojíždění (1986 2,5 D - příšerná guma a lenoch) Během příštího týdne bych měl koupit svoji předposlední ameriku v životě. Dám vědět, až to klapne. -
« Re: Libovec
Jinak co jsem kupoval tak přední destičky 1400Kč, tlumice Monroe 4ks 12000, vodní pumpa 1500, svíčky 1ks 120 a olejovej filtr je kompatibilni se Škodou 105,120 atd :))) takže nějakých 80Kč (VO cena). Prostě tohle bylo naprosto ideální auto. A ten zvuk V6 byl nadhernej. Nic nemělo ten zvuk při rozjíždění jako Saratoga. Žádný zvuk od vejfuku, ale jen pěkně dunění od motoru. A pak jen ticho :-) Jo no vidiš tlumic vejfuku jsem kupoval, 5500Kč za druhovýrobu. Jinak jsem ji někdě ve Švycarsku viděl prodávat, tak se zkusím dát fotky. -
« Re: Libovec
Nevím co je na americký kvalitě pověstný, pravda musel jsem v 170 tis vyměnit tlumiče, ale co se týče jízdních vlastnotí tak ty u Saratogy záviděl i majitel stejně starého BMW 325. Pak mu byl ukraden... a ja jezdil dal v klimatizovanem voze a poslouhal CD... Jinak to ticho v autě bylo příkladné. Při 200km/h jsem měl nějakých 4000 tis otáček. Na trojku to jelo 190. A to vše při výrazném Volvo designu. Rád na něj vzpomínám. -
« Re: Libovec
A nebo, tohle auto jsem přesně měl. A tedy ti můžu potvrdit, že za málo peněz hodně muziky. To auto je velmi pohodlné, tiché a 150km/h no problemo, spotřeba 10Highway 13 City
Chrysler Saratoga 1993, 3,0 V6 , 4 st. automat
sedan,červená metalíza, maximální výbava včetně kůže! vynikající stav,interiér jako nový, 192 000 poctivých km, 70 000 Kč -
« Re: Libovec
Prof: Sice to není diesel, ale co tohle:
Chrysler Stratus 2,0 l , r.v. 1999, výbava LE - klasický základ: 2 x airbag, elektrika - zrcátka+ okna, klimatizace, centrál, radio + tape, posilovač, imobilizér, ... + ABS, 15´´litá aluminiová kola, metalíza, Cena nového auta: 850.000,-, Garance končí v 5/2002, Emise: 5/2003, Ujeto 45.000 km, Právě po garanční prohlídce, další až v 60.000 km. Cena: 380.000,- Kč -
« Libovec
Tak zasvětím nezasvěcené do tajuplnosti tohoto slůvka: Libovcem je v našich krajích (a hlavně a z hlavně mezi lidma, kde se často pohybuju) nazývány obzvláště zachovalý a pěkný auta. Neřek bych, že jsou diesel auta nějak extra pohodlnější než benzíny, co to teď Profe proháníš za stroj? -
« Re: BMW 525TDS
Zadek: Nebudu to brát. Nezdá se mi to. Má to nějakej mlaďák, kterej prej musí ještě přemordovat nějaký sedačky, nakonec z něj vylezlo, že to byl taxík a že to má novej modrej lak. Nesnáším přelakovaný auta. Když si představím, že je někdo znovu celý odstrojil a zase sešrouboval, je mi z toho nanic. Navíc taxík. Ani by mě nevadil, pokud vím, že je ze skopčárny a že byl koupenej po nějakým šrámu. Alespoň je jistý, že se neprodával kvůli tomu, že byl dojetej, ale že byl žuchnutej. Jinak jsem si celý TDS rozmyslel. Na můj vkus to všechno stojí těžký peníze, cena frčí rapidně dolů, je to jeden krám vedle druhýho různě dobastlený po bouračkách nebo jinejch kouzlech, navíc nejsem žádnej skalní vyznavač BMW. Potřebuju obyčejný auto, kterým nikoho nebudu dráždit a který mi přitom poskytne to, co po autě požaduju. Nepotřebuju žádnou raketu se zrychlením na stovku pod 8, ale aby to tak 150 dokázalo držet. Chci, aby v tom bylo místo a aby to neskákalo jak koza. Nemůžu si pomoct, ale za prachy, který jsem ochotnej do toho dát mi vychází Scorpio TD s Indenorem. VM Motori je neštěstí. Jediný, co mě vadí, že se to nedělalo v automatu. Jezdím teď s takovou vránou, není to turbo, zrychluje to asi tak za půl minuty na 80, ale překvapilo mě, jakej je obrovskej rozdíl v pohodlí mezi benzinovýma a diesel verzema. Ten diesel je fakt pohodlnej, v benzínu je to hrkáč, že si připadám, jako o dvě třídy níž. Je fakt, že tam jsou nízkoprofilový 15ky205ky. Na tom dieselu taky, ale užší, ani nevím kolik. Ten rozdíl je ale obrovskej, úplně jiný auto. Jestli je to tím, že je ten motor těžší? Ale i ten zadek mi připadá měkčí. -
« Re: Turbo BMW
oddie:já že někde pomlouvám diesely? To ses určitě překouk. Jo, ten americkej 5,7 V8, ten se opravdu nepovedl a už ho do smrti nechci vidět (leda v kontejneru na odpad) Třikrát mi to stačilo. Jestli je to manuál, nevím, ale brát to nebudu. Rozmyslel jsem si to.
Výkon 6,3 kW/8,5 k při 4000 min-1.
Naximálka 120 km/h