Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to prof
Tak to nevím, jak dlouho to drží, nicméně to prý má výhodu v tom, že prej to ztuhne podobně jako fermež. Musím to taky na nějakým svým pořádně načnutým pekáči zkusit. Jinak pokud na mastnou pánev nekápneš trochu nějakýho odmašťovadla, tak to dolů neumeješ, leda párou a to ještě ne na 100pro. A já teda dutiny párou nevyplachuju :-)). -
« Re: to prof
Hmm, tak to musím doma ohlídat, aby nikdo náhodou ve friťáku nedělal třeba grundle nebo kalamáry a pak bude olej OK. Nebo, že bych se rozšoupnul a použil čerstvej olej? Nebo je nutno, aby byl pořádně přepálenej, smradlavej a zasviněnej? Je lepší normální, slunečnicovej nebo olivovej olej? :-))) -
« Re: to prof
Tys to teda myslel vážně. Tak to beru zpět, ale já to posuzoval podle toho, co cítím při fritování doma já. A to si nějakej přepálenej tuk doma líbit nenechám.
Ale jestli to fakt funguje, pak klobouk dolů před vynalézavostí. Jak dlouho takové ošetření vydrží? Zdá se mi (zase mě klidně odstřel pořádným argumentem :-)), že to z toho plechu třeba v horkým letním počasí musí rychle dolů. -
« Re: prvni japonsky dvoulitr (TD) se 100 kW
zadek: Můj kámoš to dodává jednomu klempířovi, kterej to má vyzkoušený. Jen si zkus do takovýho oleje ponořit kus plechu (i nenabarvenýho), nechat ho přes noc oschnout a ráno ho zkus umýt vodou. Kecy o smradu jsou zábavný, ale záleží na tom, z jaký kuchyně to máš :-))) Nevšiml jsem si, že by bylo v takovým autě něco cítit. -
« Re: prvni japonsky dvoulitr (TD) se 100 kW
res.: tak to bych zase řekl, že absence koroze u tak starýho Laurela je tak trochu zázrak :-) I když můj známej má Taunuse 12m v původním laku, kterej taky není shnilej a když jsem se ho ptal, jak to dělá, tak mi odpověděl: "Používám mastnotu ve všech formách." To auto je nakonzervovaný snad vším, od vzeliny A00 až po použitej olej z fritézy (což je, mimochodem, super přípravek do dutin) :-) -
« Re: prvni japonsky dvoulitr (TD) se 100 kW
res.: To netuším, ale typuju si cca 85 PS, což znamená u šestiválce při správné údržbě a objemu 2,8 relativní nezničitelnost. Je to základ motoru pro Patrola. Jnak morálně je to auto "out", ale pro individualisty je to ideální. -
« Re: prvni japonsky ... to Rbaron
Ale nezastávám se Fáčka, jen prostě chci říct, že na 1,3 benzín to auto zas tak slabý neni.
No jo 524TD na starýho diesela dovede celkem věci... A jak maj sklopenej vejfuk k silnici - taky dovedou po ní dělat krásný černý čáry...:-)). Když jsem měl svýho předchozího Bawora a rval jsem ho na trojku přes 120, tak i v týhle rychlosti nechával za sebou na silnici jemnej pruh! To lítaly brikety!!! -
« Re: prvni japonsky dvoulitr (TD) se 100 kW
Občas vidím v PV a okolí Nissana Laurela 2,8D a řekl bych, že to musí být držák na úrovni starých MB 200, jelikož s ním ještě za komoušů jezdili místní kolotočáři Berousci a jezdí dodnes. Mimochodem jaké má výkonové parametry. Interiér má i na dnešní poměry dost prostorný a pohodlný. -
« Re: prvni japonsky ... to Rbaron
to zadek524: Zrovna 524TD E28 umí tak hezky pokládat * k silnici, jak se tam sype kvalt za kvaltem... myslel jsem, že to máš rád a ty tu zatím obhajuješ fáčko. No nazdar. Já bych rád předjel i v rychlostech nad 60 km/h.
to Jiri: To bohužel prokáže až čas. Vždycky se ten novej Fordův diesel zdál lepší a když se na něm něco najelo, zjistilo se, že je to pořád stejný :o/ -
« Re: prvni japonsky ... to Rbaron
Nemůžeš ale srovnávat diesely a benzíny! Kam prosimtě pořád spěcháš, že potřebuješ takovou rychlost? Mě Favorit zas tak hrozně línej nepřipadá, 46kW není zas tak málo, když to srovnám s velkou rodinou motorů 1,4i v běžnejch evropskejch autech z první poloviny '90 let, není ten škaredej českej hranáč na tom s výkonem tak špatně...
Jezdím sice Baworem 524td, ale i když jezdím občas třeba s Escortem 1,6D, nic si nestěžuju, výkonově mi to stačí... -
« Re: prvni japonsky dvoulitr (TD) se 100 kW
Nejsem fanatik, prostě jenom sleduju auta kolem sebe a vidím jaký jsou s nima problémy a naopak. Pak ještě servisu Nissana Suny 1,7D '87, najeto to má asi 250.000km a je to motoricky naprosto špičkový, hulí to úplně minimálně, žere to do 5 litrů a jede to přinejmenším jako ten opěvovanej hbitej Favorit. -
« Re: prvni japonsky dvoulitr (TD) se 100 kW
to rbaron: Možná na tom něco bude, ale možnost svezení se tatínkovým komprexem oproti passat 1.6D je taky jako nebe a dudy. Když je komprex lenoch, tak nechcu vidět jak letí to íčko.. Věřím tomu že to může být dobrej mazec, ale na druhou stranu jsem asi před dvěma měsíci viděl v novinách přesně takovou mazdu rozpůlenou o strom. Totálně. Minulej rok jsme měli 2.0TD Cromu,a ta oproti 2.0i vůbec neztrácela, a spotřeba byla téměř poloviční (ověřeno v alpách 4 lodě na střeše.. Japonec bude asi trochu něco jinýho než talián:) -
« Re: prvni japonsky dvoulitr (TD) se 100 kW
to david_d: No, tenhle komprex, to je teda bída. Má asi osmdesát koní a je to lenoch k pohledání. Dvoulitrovej benzín 136 koní je v týhle mazdě optimální motor. Velice slušná spotřeba a velice svižná jízda. Když ho srovnám s třepajícím se a prdícím komprexem, je to nebe a dudy. -
« Re: prvni japonsky dvoulitr (TD) se 100 kW
Ja bych na stary japonsky diesely neplival.Znamej ma starou 323 v naftě (docela vzácná). Otec 626 2.0 comprex, který se nám v bazaru docela často objevují,podle mého velice sympatická autíčka. Navíc comprex se mi zdá lepší než klasický turbo (subjektivní pocit-bere od nižších otáček(?)) Myslím že japonci to maj vychytaný, ale běda jak se na tom něco většího podělá.. -
« Re: prvni japonsky dvoulitr (TD) se 100 kW
Myslím, že ani starý japonský diesely nebyly špatný. Nedávno jsem se svezl starou Toyotou Corollou 1,8D, ročník asi '88, auto totálně olítaný a v rozkladu, ale motor táhnul jak ďábel, ani jsem nechtěl věřit, že je to jenom 1,8D! -
« Re: Špatný vzduch ve městě (hlavně v Praze)
Elektromobil jako vozidlo do města příliš neuznávám, když už, tak auto s hybridním pohonem. Jde o to, že v zimě si člověk potřebuju v autě topit, což jde v elektromobilu asi dost sotva, ale co hlavně: Auto musí bejt pořád v pohotovosti, i když budu mít absolutního dieselovýho chcípáka a budu z nějakýho důvodu muset náhle někam jet, mám záruku, že nebudu mít problém s palivem a dojedu, ale elektromobil si odjede jenom to svoje a končím!!! -
« prvni japonsky dvoulitr (TD) se 100 kW
Zda se japonci se cini - par let pote, co zacali nabizet v osobnich autech turbodiesely (vicemene jen kvuli evrospkym zakaznikum) uz jsou na spickovych vykonovych parametrech. Ted prave probehla v tisku zprava, ze pro novou Mazdu 6 bude k dispozici i dvoulitrovy TD se 100 kW. Kdyz to takhle pozenou dal, tak se mame na co tesit. -
« Re: Špatný vzduch ve městě (hlavně v Praze)
Residents: Já vím, sám jsem na to čučel jak pako a nevěřil jsem svým očím. Navíc takový čuně šofér se taky nevidí často. On jel, když to začalo vadnout, tak to přecvaknul půlkou, ovšem pozdě. Kdyby řadil ještě níž, tak to auto už zastaví, tak prostě ten kvalt držel tak dlouho, že se mi to připadalo, jako ve zpomaleným filmu. Ty jednotlivý "vzněty" šlo skoro počítat. Ale je fakt, že to chudák Tatra "vzala" a šofér ušetřil jedno z miliónu přešaltrování :-)). Chtě nechtě, musel jsem v duchu uznale pokývat hlavou, jelikož tohle si jen tak nějakej motor líbit nenechá.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!