Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to prof
vážně by mě zajímalo, jak se to dělá. Poptej se, čím se to aplikuje a čím se to dá vyčistit. Vím, co to umí - když se čistí friťák, drží to jak hluchej dveře :-(, což by bylo vlastně dobře :-),
alespoň by to na sebe vydělalo. Do dutin jde nalít kdeco, od drahých po levné, ale tohle mě fakt zaujalo a obsah friťáku cca 3 litry vystačí na auto bohatě. I vzlínavost může být dobrá, ale asi bude lepší za tepla. Vím, že do besedy o dieselech to moc nepatří, ale já mám diesel, tak to není tak mimo mísu.
Měj se.
-
« Re: to prof
kdo: nazdar, jak žiješ? Stačí aby v každý dutině byla díra, která vytváří ejektorový efekt a ono si to tu srouhanku vytahne samo. Konstruktér bude muset vymýšlet, jak se s těma dírama popasovat, jelikož z minsterstva živ. prostředí přijde pokyn, že to je nutný vyřešit, neboť tak dojde k záchraně ptactva, který by jinak umřelo hladem. Pro zvířátka první poslední, ne? :-) -
« Re: to prof
Teda Profe, teď si mě dostal. Věřím tomu, že ten olej bude dobře držet, ale jak se to aplikuje?Samozřejmě se to musí přefiltroval, aby v dutinách nešustila strouhanka. Asi bude potřeba tu "břečku" při aplikaci držet na nějaké vyšší teplotě, aby se zatekla. A jak a čím pak vyčistit pistoli? P.S. Máme v práci velkou jídelnu, tak by se to dalo dát jako zlepšovák. Tady se vystříkávají křídla nekřestansky drahým voskem. Akorát nevím, co by na to řek´ konstruktér. -
« Re: to prof
No tyhle diskuze miluju, protože se člověk vždy doví nějaké zajímavé figly, které se v praxi těžko zjistí. Fritovací olej. Takže stačí koupit nějaký olej, třeba olivovej, protože pro své auto jen to nejlepší... a vystříkat s ním duniny, to je pohoda. Jinak je pravda, že dostat fritovací olej z něčeho bez použití saponátu je marná snaha prostě ani náhodou... hmm fajk dost dobrý nápad- -
« Re: to prof
To máš pravdu, ale ta pánvička má buď teflonový nebo smaltovaný povlak. Tu naftu mohu potvrdit. Otec vždy vše mastil naftou (nářadí) a nikdy mu nic nezrezavělo. Dokonce tak mastí i lopaty a rýče, což už je dost extrém. A suříkovou červenou základovkou má natřeno skoro všechno. Jinak bych rád věděl nějakou radu, jak se nejlíp zbavit koroze v oblasti lemů blatníků. I lakýrníci mi říkali, že to je marný boj, protože po čase zase objevi v místě přechodu starého a nového laku. -
« Re: to prof
To je pravda, nicméně jsem neviděl ještě rezavou mastnou pánvičku, na který se smažili třeba i slanečci a nebo jiný slaný dobroty. To je těžko říct, jedině se to musí zkusit. Vím, že kluci to aplikujou hojně a ke spokojenosti zákazníků, protože je to v porovnání s Tectylem za facku a funguje to stejně. BTW: Taky jsem někde slyšel, že nafta obsahuje síru a tedy že není vhodná pro antikorozní ochranu čehokoliv. Zase ale na druhou stranu každý dieselový auto může být shnilý jak chce, ale v okolí nalévacího hrdla a všude, kam ta nafta zateče je zdravý, jako po vyjetí z fabriky. Ona teorie je jedna věc a praktický ůčinky věc druhá. Já se toho upotřebenýho fritovacího oleje nebojím a klidně to namastím. Myslím ale, že už jsme pár příspěvků mimo téma a chtělo by to vyhrabat v archivu nějakou protikorozní ochranu, nebo tak něco. -
« Re: to prof
Tak to nevím, jak dlouho to drží, nicméně to prý má výhodu v tom, že prej to ztuhne podobně jako fermež. Musím to taky na nějakým svým pořádně načnutým pekáči zkusit. Jinak pokud na mastnou pánev nekápneš trochu nějakýho odmašťovadla, tak to dolů neumeješ, leda párou a to ještě ne na 100pro. A já teda dutiny párou nevyplachuju :-)). -
« Re: to prof
Hmm, tak to musím doma ohlídat, aby nikdo náhodou ve friťáku nedělal třeba grundle nebo kalamáry a pak bude olej OK. Nebo, že bych se rozšoupnul a použil čerstvej olej? Nebo je nutno, aby byl pořádně přepálenej, smradlavej a zasviněnej? Je lepší normální, slunečnicovej nebo olivovej olej? :-))) -
« Re: to prof
Tys to teda myslel vážně. Tak to beru zpět, ale já to posuzoval podle toho, co cítím při fritování doma já. A to si nějakej přepálenej tuk doma líbit nenechám.
Ale jestli to fakt funguje, pak klobouk dolů před vynalézavostí. Jak dlouho takové ošetření vydrží? Zdá se mi (zase mě klidně odstřel pořádným argumentem :-)), že to z toho plechu třeba v horkým letním počasí musí rychle dolů. -
« Re: prvni japonsky dvoulitr (TD) se 100 kW
zadek: Můj kámoš to dodává jednomu klempířovi, kterej to má vyzkoušený. Jen si zkus do takovýho oleje ponořit kus plechu (i nenabarvenýho), nechat ho přes noc oschnout a ráno ho zkus umýt vodou. Kecy o smradu jsou zábavný, ale záleží na tom, z jaký kuchyně to máš :-))) Nevšiml jsem si, že by bylo v takovým autě něco cítit. -
« Re: prvni japonsky dvoulitr (TD) se 100 kW
res.: tak to bych zase řekl, že absence koroze u tak starýho Laurela je tak trochu zázrak :-) I když můj známej má Taunuse 12m v původním laku, kterej taky není shnilej a když jsem se ho ptal, jak to dělá, tak mi odpověděl: "Používám mastnotu ve všech formách." To auto je nakonzervovaný snad vším, od vzeliny A00 až po použitej olej z fritézy (což je, mimochodem, super přípravek do dutin) :-) -
« Re: prvni japonsky dvoulitr (TD) se 100 kW
res.: To netuším, ale typuju si cca 85 PS, což znamená u šestiválce při správné údržbě a objemu 2,8 relativní nezničitelnost. Je to základ motoru pro Patrola. Jnak morálně je to auto "out", ale pro individualisty je to ideální. -
« Re: prvni japonsky ... to Rbaron
Ale nezastávám se Fáčka, jen prostě chci říct, že na 1,3 benzín to auto zas tak slabý neni.
No jo 524TD na starýho diesela dovede celkem věci... A jak maj sklopenej vejfuk k silnici - taky dovedou po ní dělat krásný černý čáry...:-)). Když jsem měl svýho předchozího Bawora a rval jsem ho na trojku přes 120, tak i v týhle rychlosti nechával za sebou na silnici jemnej pruh! To lítaly brikety!!! -
« Re: prvni japonsky dvoulitr (TD) se 100 kW
Občas vidím v PV a okolí Nissana Laurela 2,8D a řekl bych, že to musí být držák na úrovni starých MB 200, jelikož s ním ještě za komoušů jezdili místní kolotočáři Berousci a jezdí dodnes. Mimochodem jaké má výkonové parametry. Interiér má i na dnešní poměry dost prostorný a pohodlný.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!