Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  19:30

    « Re: pístní kroužky

    oddie: jenom jsem si vzpoměl, jak mi můj motor v jednom současným přibližovadle dejchá. Vyvedl jsem výdech již pod auto a když zastavím, tak se mi hulí víc z pod auta, než z výfuku. Spotřeba oleje je cca 4 litry na 1000. Je ale zajímavý, že při jízdě to nemá žádný mimořádný anomálie, jako např. kouřový signály po brždění motorem nebo po nekolika minutovém běhu na volnoběh :-) (Scorpio 2,5D - ale je v tom 2,3) zadek: Prodám to za cenu papírů, nevíš o někom. (STK+ME 2 roky, závěs v papírech., alu, dobrý gumy, pěknej vnitřek, spravený lemy, nepopraskaný okno, cena 29 tis.)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  19:24

    « Re: jeste k jednoduchym dieselum

    Pavel: Jistě, napsal jsi to přesně. Emise, které jsou dnes požadovány nelze bez elektroniky docílit. Docílit tedy ano, ovšem ne je udržet bez nepřetržité kontroly a korekce hodnot, které jsou pro jejich dosažení důležité.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  12:23

    « jeste k jednoduchym dieselum

    to prof: To ze primovstiky bez elektroniky byly odjakziva ve vetsine nakladaku je jasny. Pokud by je ale nekdo chcel davat v dnesni dobe do osobnich aut nebo spis do terenaku, tak by musel zapracovat na hlucnosti (a taky na emisich). K tomu by prave mohl dopomoci predvstrik. Jenze zatim jsem od nikoho neslysel, ze by v nejaky dieselu byl predvstrik bez elektronicke regulace. Bud je to tak tezko realizovatelny nebo je dnesni doba prilis elektronizovana a nikdo tim smerem (k jednoduchosti) nejde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.06.02  08:05

    « Re: pístní kroužky

    Zadek mě předběhl, jináč bych ti napsal to samý... Ještě, pokud se ti "lehce kouří" od víčka, nic moc to neznamená, horší by bylo, kdyby to odtud fučelo jak z vysavače.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  08:02

    « Re: pístní kroužky

    Auto centrum: Jo a jestli máš tlaky 22, tak si dej na oslavu panáka, to jsou super tlaky, pokud máš 20, můžeš bejt velice spokojenej, pokud máš 18, buď taky ještě v klidu, jestli máš 16, jezdi co to dá a na zimu si připrav lano.....:-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  08:00

    « Re: pístní kroužky

    Auto centrum: Nevím proč ses takhle nazval, když máš k autům evidentně daleko.... Ale: To že ti to hůř táhne nebo teče z víčka olej nebude asi vyběhanejma válcema, to by ti to v první řadě blbě startovalo. Ušetři si prachy za generálku a radši zajeď k nějakýmu ladiči dieselů ať ti zkontroluje (seřídí nebo vymění) vstřiky a jestli nemáš špatně nastavený čerpadlo, úplně vpohodě ho můžeš mít třeba o zub...
    Co se divíš, že to nejede, koupil sis diesela, jestli chceš závodit, kup si benzínovýho dvoulitra a vejš...:-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  07:49

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    residents: Zas ten vojenskej sektor nepřeceňuj:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  07:48

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    zadek,Pavel: Jo, to je doslova katastrofa. Zrovna jsem chtěl do svýho džípa implantovat pětiválec ze Sprintera, ale když jsem pak viděl ty dráty k čerpadlu, tak mě to přešlo. Jinak přímovstřiky bez elektroniky byla odjakživa většina náklaďáků. Tranzit byl první přímovstřik bez elektroniky v lehkých dodávkách a pak těsně po něm začalo Iveco a Fiat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.02  18:27

    « Re: pístní kroužky

    Ne starty jsou docela v pořádku ale špatně to táhne do kopce. Například jedu 130 po dálnici a do kopce to zpomalí třeba až na 90. Někdy musím řadit i čtyřku. Motor jde taky pomalejc do otáček - prostě to trvá dýl než auto rozhejbu. Srovnávám to s kamarádovou sierrou, která je o pár let starší - motor má půvdní a kaslti už musel vyměnit ale motor je živější a do kopce mě snadno předjede. Také mi při nastartovaném motoru lehce vytéká olej z víčka pro dolévání oleje není ho mnoho ale je to asi známka, že něco není v pořádku - pístní kroužky? Pokud otvor pro dolévání oleje otevřu, trochu se z něj kouří.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.02  16:47

    « Re: pístní kroužky

    22? To na Sierru 2,3D není taková hrůza, to bych neřešil. Nebo to nějak hodně špatně startuje?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.02  16:28

    « Re: pístní kroužky

    Co to je za kroužky, ještě jsem o nich neslyšel. V čem jsou lepší než Goetze - na jakym principu fungují?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.02  16:27

    « Re: pístní kroužky

    Je to sierra 2.3 diesel z 88 roku. Mechanik myslim rikal 22 ale uz si to presne nepamatuju, vim jen, že všechny pisty byli vyrovnany.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.02  14:51

    « Re: pístní kroužky

    A co kroužky Kolbensmith?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.02  13:08

    « Re: pístní kroužky

    Co je to za auto a kolik ti naměřili? Goetze kroužky nedoporučuju, je to jen na chvíli a ty válce to jen rychleji dorasí. Už se to kdysi o Goetze někde pojednávalo, tuším v Mercedesech, zkus to zadat do vyhledávání. Nejvíc ti k tomu kdyžtak řekne asi Prof.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.06.02  12:58

    « pístní kroužky

    Tak mi na mém diesláčku naměřili nížké talky ): - co se divit vždyť už x-krát objel zeměkouli :)) Do výbrusu se mi ale moc nechce protože si to neudělám sám a bylo by to taky dost drahý. Uvažuji o Goetze kroužcích ale nemám s nimi žádné zkušenosti. Prý se přizpůsobí válci. Vydrží to? Vypaltí se to? Dík za radu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  20:09

    « motory HDi

    Ahoj, co tu takhle čtu diskusi o nafťákách měl bych na vás jednu prosbu. Jaký je váš názor na motor kncernu PSA HDi 2.0 66kW. Mám v úmyslu koupit Citroen Picasso a budu rád, když mi řeknete o tomto motoru více, než se píše v příručkách. Budu rád, pokud mi napíšete vaše praktické zkušenosti se spotřebou, protože mix s Picassem 5,5l/100km se mi zdá papírově snad v říše snů. Díky. Luba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  16:26

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    No to asi jo, ale stejne napr. u Hummeru nesmi jit voda pres predni haubnu. Nespis proto, ze by voda v motorovym prostoru zpusobila dost problemu. To by v pripade jednoduchyho turbodieselu bez elektroniky (a se sanim vytazenym na strechu) nemel byt problem a motor by vesele bezel dal - s vodo-vodnim chlazenim :-)))


    Jinak docela by mne zajimalo, jestli nekdo delal primovstrikovy diesel s predvstrikem, ale bez elektronickeho rizeni vstrikovaciho cerpadla (?). Mam takovy dojem, ze docela blizko takovymu jednoducheme motoru s pomerne vysokou ucinnosti byl motor Fiatu Croma 1.9TDdi. U nej ale asi nebyl ten predvstik (soudim podle "super-traktoroidniho" zvuku).

    Dle meho by predvstrik, ktery je prinosny nejen pro zvuk motoru, ale celkove pro plynulejsi spalovani a vse co s tim souvisi, mel jit realizovat i bez elektroniky. Sice by to nebylo tak flexibilni a vymakany jako TDI a spol., ale zase by to bylo jednoduchy a v extremnich situacich spolehlivejsi.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  13:45

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    On asi bude dost podstatný rozdíl v kvalitě elektroniky pro komerci a pro armádu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  12:34

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    Prekvapuje mne, ze jednoduchy diesely (turbodiesely) neprezivaji alespon u terenaku a aut pro armadu. Vzdyt takovej motor vubec nepotrebuje elektroniku a pokud se vytahne sani na strechu, tak je snad schopen jet i pod vodou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  12:32

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    Souhlas. Je to o to vetsi skoda (z hlediska kupovani ojetin), ze na druhou stranu auta maji cim dal tim lepsi antikorozni ochranu. Ale ta elektronika :-(((
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  07:57

    « Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    Tak jsem se o víkendu pánové povozil s nejnovějším Mercedesem S-klasou 3,2CDI a řeknu vám, že to je fakt lahůdka, nejen motor, ale prostě celý auto!!! Kamarád mechanik na tom něco řešil, tak jsem to trochu zkoumal a jsem opravdu moc a moc zvědavej, jak tyhlety nový a extrémně složitý auta budou sloužit za 10 nebo za 15 let. Teda jestli vůbec ještě budou schopný sloužit a starý herky je spíš nepřežijou??? Tyhlety motory bych řekl už vůbec nemají nic společnýho s nádhernou jednoduchostí diesela... Taky například spínačka - to je jenom čipový monstrum, zrovna zlobil u testovanýho auta klíč s čipem, až tohleto zestárne...!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.06.02  08:46

    « Re: to prof

    To by mohl být dobrý podnikatelský nápad. Zřídit provozovnu na stříkání dutin hned vedle McDonaldu nebo podobných rychlosraček. Získáš levný zdroj surovin a navíc nějaký ekologický příspěvek za likvidaci odpadních olejů. Nejlíp tak někde u McDriveru. Zatímco se budou zákazníci cpát burgry, tak jim vystříkat auto...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.05.02  17:52

    « Re: to prof

    kdo: Na to má každej nějakej svůj speciální přístroj. Asi těžko bys přesvědčil někho z profi firmy, která dělá spodky a dutiny, aby ti tam nalili namísto drahýho Tectylu, nakterým mají 30% rabat, tvůj olej z friťáku, kterej si navíc sám přineseš. :-)) Mě se osvědčil hasičák a dva vývody (konzervační prostředek+vzduch), který míchám podle potřeby dvěma kohoutkama těsně před pistolí, na kterou je napojená tlaková hadička z brzdových systémů náklaďáků. Aniž bych tam měl jakoukoliv koncovku na dutiny, která se tak akorát stejně pořád ucpává, tak to rozprašuje obstojně a dá se to používat perfektně místo natírání, takže na autě mi zespodu nezbyde kousek, kam bych se nedostal. Neměli bysme teda vytahnout přeci jen nějaký konzervační téma z archivu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.05.02  10:24

    « Re: to prof

    Přesně tak. V obou případek mi to rezaví v nejvyšším bodě nad kolem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.05.02  09:08

    « Re: to prof

    vážně by mě zajímalo, jak se to dělá. Poptej se, čím se to aplikuje a čím se to dá vyčistit. Vím, co to umí - když se čistí friťák, drží to jak hluchej dveře :-(, což by bylo vlastně dobře :-),
    alespoň by to na sebe vydělalo. Do dutin jde nalít kdeco, od drahých po levné, ale tohle mě fakt zaujalo a obsah friťáku cca 3 litry vystačí na auto bohatě. I vzlínavost může být dobrá, ale asi bude lepší za tepla. Vím, že do besedy o dieselech to moc nepatří, ale já mám diesel, tak to není tak mimo mísu.
    Měj se.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.02  15:02

    « Re: to prof

    residents: Určitě se jedná zadní lemy, ne? Ty přední trpí především fordovskou blbou konstrukcí plastových podběhů, ty zadní zase snahou o vytvoření rekordu v počtu dohromady sbodovaných plechů.:-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.02  14:53

    « Re: to prof

    kdo: nazdar, jak žiješ? Stačí aby v každý dutině byla díra, která vytváří ejektorový efekt a ono si to tu srouhanku vytahne samo. Konstruktér bude muset vymýšlet, jak se s těma dírama popasovat, jelikož z minsterstva živ. prostředí přijde pokyn, že to je nutný vyřešit, neboť tak dojde k záchraně ptactva, který by jinak umřelo hladem. Pro zvířátka první poslední, ne? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.02  14:04

    « Re: to prof

    Ford Sierra 1,8 TD kombi r.v. 91
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.02  13:53

    « Re: to prof

    Teda Profe, teď si mě dostal. Věřím tomu, že ten olej bude dobře držet, ale jak se to aplikuje?Samozřejmě se to musí přefiltroval, aby v dutinách nešustila strouhanka. Asi bude potřeba tu "břečku" při aplikaci držet na nějaké vyšší teplotě, aby se zatekla. A jak a čím pak vyčistit pistoli? P.S. Máme v práci velkou jídelnu, tak by se to dalo dát jako zlepšovák. Tady se vystříkávají křídla nekřestansky drahým voskem. Akorát nevím, co by na to řek´ konstruktér.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.02  11:29

    « Re: to prof

    Aha tak nejřív oběd a pak práce :-) No tak to je přímo ideální...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.02  11:25

    « Re: to prof

    residents: U jakýho auta?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.02  11:24

    « Re: to prof

    ace: Jo, ale nejdřív si na něm udělej pár řízků. Ten nepřepálenej by ti mohl zežluknout a pak by to smrdělo :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.02  10:37

    « Re: to prof

    to rbaron: Fakt dobrá rada pro auto v ceně cca 60 tisíc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.02  10:13

    « Re: to prof

    to residents: Totálním zrenovováním a vyvařením kastle, kvalitním pozinkem a novým několikavrstvým lakem. Věc podle velikosti a tvarů auta tak na 50-200 tisíc :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.02  09:02

    « Re: to prof

    No tyhle diskuze miluju, protože se člověk vždy doví nějaké zajímavé figly, které se v praxi těžko zjistí. Fritovací olej. Takže stačí koupit nějaký olej, třeba olivovej, protože pro své auto jen to nejlepší... a vystříkat s ním duniny, to je pohoda. Jinak je pravda, že dostat fritovací olej z něčeho bez použití saponátu je marná snaha prostě ani náhodou... hmm fajk dost dobrý nápad-
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.02  08:35

    « Re: to prof

    To máš pravdu, ale ta pánvička má buď teflonový nebo smaltovaný povlak. Tu naftu mohu potvrdit. Otec vždy vše mastil naftou (nářadí) a nikdy mu nic nezrezavělo. Dokonce tak mastí i lopaty a rýče, což už je dost extrém. A suříkovou červenou základovkou má natřeno skoro všechno. Jinak bych rád věděl nějakou radu, jak se nejlíp zbavit koroze v oblasti lemů blatníků. I lakýrníci mi říkali, že to je marný boj, protože po čase zase objevi v místě přechodu starého a nového laku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.02  19:09

    « Re: to prof

    To je pravda, nicméně jsem neviděl ještě rezavou mastnou pánvičku, na který se smažili třeba i slanečci a nebo jiný slaný dobroty. To je těžko říct, jedině se to musí zkusit. Vím, že kluci to aplikujou hojně a ke spokojenosti zákazníků, protože je to v porovnání s Tectylem za facku a funguje to stejně. BTW: Taky jsem někde slyšel, že nafta obsahuje síru a tedy že není vhodná pro antikorozní ochranu čehokoliv. Zase ale na druhou stranu každý dieselový auto může být shnilý jak chce, ale v okolí nalévacího hrdla a všude, kam ta nafta zateče je zdravý, jako po vyjetí z fabriky. Ona teorie je jedna věc a praktický ůčinky věc druhá. Já se toho upotřebenýho fritovacího oleje nebojím a klidně to namastím. Myslím ale, že už jsme pár příspěvků mimo téma a chtělo by to vyhrabat v archivu nějakou protikorozní ochranu, nebo tak něco.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.02  17:10

    « Re: to prof

    residents: hmmmm, taky věcná připomínka. Trochu se nám to zamotává. Řekl bych, že to může hrát dost roli.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.02  16:25

    « Re: to prof

    A co sůl co se dostane do oleje. To mi říkej, že to kastli nevadí. Nevím jak ty, ale pokud dělám třeba řízky, tak se solí před smažením...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.05.02  15:04

    « Re: to prof

    No, jen to zkuste, když se to osvědčí, taky to převezmu :)))
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…