Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: pístní kroužky
oddie: jenom jsem si vzpoměl, jak mi můj motor v jednom současným přibližovadle dejchá. Vyvedl jsem výdech již pod auto a když zastavím, tak se mi hulí víc z pod auta, než z výfuku. Spotřeba oleje je cca 4 litry na 1000. Je ale zajímavý, že při jízdě to nemá žádný mimořádný anomálie, jako např. kouřový signály po brždění motorem nebo po nekolika minutovém běhu na volnoběh :-) (Scorpio 2,5D - ale je v tom 2,3) zadek: Prodám to za cenu papírů, nevíš o někom. (STK+ME 2 roky, závěs v papírech., alu, dobrý gumy, pěknej vnitřek, spravený lemy, nepopraskaný okno, cena 29 tis.) -
« jeste k jednoduchym dieselum
to prof: To ze primovstiky bez elektroniky byly odjakziva ve vetsine nakladaku je jasny. Pokud by je ale nekdo chcel davat v dnesni dobe do osobnich aut nebo spis do terenaku, tak by musel zapracovat na hlucnosti (a taky na emisich). K tomu by prave mohl dopomoci predvstrik. Jenze zatim jsem od nikoho neslysel, ze by v nejaky dieselu byl predvstrik bez elektronicke regulace. Bud je to tak tezko realizovatelny nebo je dnesni doba prilis elektronizovana a nikdo tim smerem (k jednoduchosti) nejde. -
« Re: pístní kroužky
Auto centrum: Nevím proč ses takhle nazval, když máš k autům evidentně daleko.... Ale: To že ti to hůř táhne nebo teče z víčka olej nebude asi vyběhanejma válcema, to by ti to v první řadě blbě startovalo. Ušetři si prachy za generálku a radši zajeď k nějakýmu ladiči dieselů ať ti zkontroluje (seřídí nebo vymění) vstřiky a jestli nemáš špatně nastavený čerpadlo, úplně vpohodě ho můžeš mít třeba o zub...
Co se divíš, že to nejede, koupil sis diesela, jestli chceš závodit, kup si benzínovýho dvoulitra a vejš...:-)) -
« Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta
zadek,Pavel: Jo, to je doslova katastrofa. Zrovna jsem chtěl do svýho džípa implantovat pětiválec ze Sprintera, ale když jsem pak viděl ty dráty k čerpadlu, tak mě to přešlo. Jinak přímovstřiky bez elektroniky byla odjakživa většina náklaďáků. Tranzit byl první přímovstřik bez elektroniky v lehkých dodávkách a pak těsně po něm začalo Iveco a Fiat. -
« Re: pístní kroužky
Ne starty jsou docela v pořádku ale špatně to táhne do kopce. Například jedu 130 po dálnici a do kopce to zpomalí třeba až na 90. Někdy musím řadit i čtyřku. Motor jde taky pomalejc do otáček - prostě to trvá dýl než auto rozhejbu. Srovnávám to s kamarádovou sierrou, která je o pár let starší - motor má půvdní a kaslti už musel vyměnit ale motor je živější a do kopce mě snadno předjede. Také mi při nastartovaném motoru lehce vytéká olej z víčka pro dolévání oleje není ho mnoho ale je to asi známka, že něco není v pořádku - pístní kroužky? Pokud otvor pro dolévání oleje otevřu, trochu se z něj kouří. -
"-- skrytý --" 06.06.02 13:08
« Re: pístní kroužky
Co je to za auto a kolik ti naměřili? Goetze kroužky nedoporučuju, je to jen na chvíli a ty válce to jen rychleji dorasí. Už se to kdysi o Goetze někde pojednávalo, tuším v Mercedesech, zkus to zadat do vyhledávání. Nejvíc ti k tomu kdyžtak řekne asi Prof. -
« pístní kroužky
Tak mi na mém diesláčku naměřili nížké talky ): - co se divit vždyť už x-krát objel zeměkouli :)) Do výbrusu se mi ale moc nechce protože si to neudělám sám a bylo by to taky dost drahý. Uvažuji o Goetze kroužcích ale nemám s nimi žádné zkušenosti. Prý se přizpůsobí válci. Vydrží to? Vypaltí se to? Dík za radu. -
« motory HDi
Ahoj, co tu takhle čtu diskusi o nafťákách měl bych na vás jednu prosbu. Jaký je váš názor na motor kncernu PSA HDi 2.0 66kW. Mám v úmyslu koupit Citroen Picasso a budu rád, když mi řeknete o tomto motoru více, než se píše v příručkách. Budu rád, pokud mi napíšete vaše praktické zkušenosti se spotřebou, protože mix s Picassem 5,5l/100km se mi zdá papírově snad v říše snů. Díky. Luba. -
« Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta
No to asi jo, ale stejne napr. u Hummeru nesmi jit voda pres predni haubnu. Nespis proto, ze by voda v motorovym prostoru zpusobila dost problemu. To by v pripade jednoduchyho turbodieselu bez elektroniky (a se sanim vytazenym na strechu) nemel byt problem a motor by vesele bezel dal - s vodo-vodnim chlazenim :-)))
Jinak docela by mne zajimalo, jestli nekdo delal primovstrikovy diesel s predvstrikem, ale bez elektronickeho rizeni vstrikovaciho cerpadla (?). Mam takovy dojem, ze docela blizko takovymu jednoducheme motoru s pomerne vysokou ucinnosti byl motor Fiatu Croma 1.9TDdi. U nej ale asi nebyl ten predvstik (soudim podle "super-traktoroidniho" zvuku).
Dle meho by predvstrik, ktery je prinosny nejen pro zvuk motoru, ale celkove pro plynulejsi spalovani a vse co s tim souvisi, mel jit realizovat i bez elektroniky. Sice by to nebylo tak flexibilni a vymakany jako TDI a spol., ale zase by to bylo jednoduchy a v extremnich situacich spolehlivejsi. -
« Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta
Tak jsem se o víkendu pánové povozil s nejnovějším Mercedesem S-klasou 3,2CDI a řeknu vám, že to je fakt lahůdka, nejen motor, ale prostě celý auto!!! Kamarád mechanik na tom něco řešil, tak jsem to trochu zkoumal a jsem opravdu moc a moc zvědavej, jak tyhlety nový a extrémně složitý auta budou sloužit za 10 nebo za 15 let. Teda jestli vůbec ještě budou schopný sloužit a starý herky je spíš nepřežijou??? Tyhlety motory bych řekl už vůbec nemají nic společnýho s nádhernou jednoduchostí diesela... Taky například spínačka - to je jenom čipový monstrum, zrovna zlobil u testovanýho auta klíč s čipem, až tohleto zestárne...!!!! -
« Re: to prof
To by mohl být dobrý podnikatelský nápad. Zřídit provozovnu na stříkání dutin hned vedle McDonaldu nebo podobných rychlosraček. Získáš levný zdroj surovin a navíc nějaký ekologický příspěvek za likvidaci odpadních olejů. Nejlíp tak někde u McDriveru. Zatímco se budou zákazníci cpát burgry, tak jim vystříkat auto... -
« Re: to prof
kdo: Na to má každej nějakej svůj speciální přístroj. Asi těžko bys přesvědčil někho z profi firmy, která dělá spodky a dutiny, aby ti tam nalili namísto drahýho Tectylu, nakterým mají 30% rabat, tvůj olej z friťáku, kterej si navíc sám přineseš. :-)) Mě se osvědčil hasičák a dva vývody (konzervační prostředek+vzduch), který míchám podle potřeby dvěma kohoutkama těsně před pistolí, na kterou je napojená tlaková hadička z brzdových systémů náklaďáků. Aniž bych tam měl jakoukoliv koncovku na dutiny, která se tak akorát stejně pořád ucpává, tak to rozprašuje obstojně a dá se to používat perfektně místo natírání, takže na autě mi zespodu nezbyde kousek, kam bych se nedostal. Neměli bysme teda vytahnout přeci jen nějaký konzervační téma z archivu? -
« Re: to prof
vážně by mě zajímalo, jak se to dělá. Poptej se, čím se to aplikuje a čím se to dá vyčistit. Vím, co to umí - když se čistí friťák, drží to jak hluchej dveře :-(, což by bylo vlastně dobře :-),
alespoň by to na sebe vydělalo. Do dutin jde nalít kdeco, od drahých po levné, ale tohle mě fakt zaujalo a obsah friťáku cca 3 litry vystačí na auto bohatě. I vzlínavost může být dobrá, ale asi bude lepší za tepla. Vím, že do besedy o dieselech to moc nepatří, ale já mám diesel, tak to není tak mimo mísu.
Měj se.
-
« Re: to prof
kdo: nazdar, jak žiješ? Stačí aby v každý dutině byla díra, která vytváří ejektorový efekt a ono si to tu srouhanku vytahne samo. Konstruktér bude muset vymýšlet, jak se s těma dírama popasovat, jelikož z minsterstva živ. prostředí přijde pokyn, že to je nutný vyřešit, neboť tak dojde k záchraně ptactva, který by jinak umřelo hladem. Pro zvířátka první poslední, ne? :-) -
« Re: to prof
Teda Profe, teď si mě dostal. Věřím tomu, že ten olej bude dobře držet, ale jak se to aplikuje?Samozřejmě se to musí přefiltroval, aby v dutinách nešustila strouhanka. Asi bude potřeba tu "břečku" při aplikaci držet na nějaké vyšší teplotě, aby se zatekla. A jak a čím pak vyčistit pistoli? P.S. Máme v práci velkou jídelnu, tak by se to dalo dát jako zlepšovák. Tady se vystříkávají křídla nekřestansky drahým voskem. Akorát nevím, co by na to řek´ konstruktér. -
« Re: to prof
No tyhle diskuze miluju, protože se člověk vždy doví nějaké zajímavé figly, které se v praxi těžko zjistí. Fritovací olej. Takže stačí koupit nějaký olej, třeba olivovej, protože pro své auto jen to nejlepší... a vystříkat s ním duniny, to je pohoda. Jinak je pravda, že dostat fritovací olej z něčeho bez použití saponátu je marná snaha prostě ani náhodou... hmm fajk dost dobrý nápad- -
« Re: to prof
To máš pravdu, ale ta pánvička má buď teflonový nebo smaltovaný povlak. Tu naftu mohu potvrdit. Otec vždy vše mastil naftou (nářadí) a nikdy mu nic nezrezavělo. Dokonce tak mastí i lopaty a rýče, což už je dost extrém. A suříkovou červenou základovkou má natřeno skoro všechno. Jinak bych rád věděl nějakou radu, jak se nejlíp zbavit koroze v oblasti lemů blatníků. I lakýrníci mi říkali, že to je marný boj, protože po čase zase objevi v místě přechodu starého a nového laku. -
« Re: to prof
To je pravda, nicméně jsem neviděl ještě rezavou mastnou pánvičku, na který se smažili třeba i slanečci a nebo jiný slaný dobroty. To je těžko říct, jedině se to musí zkusit. Vím, že kluci to aplikujou hojně a ke spokojenosti zákazníků, protože je to v porovnání s Tectylem za facku a funguje to stejně. BTW: Taky jsem někde slyšel, že nafta obsahuje síru a tedy že není vhodná pro antikorozní ochranu čehokoliv. Zase ale na druhou stranu každý dieselový auto může být shnilý jak chce, ale v okolí nalévacího hrdla a všude, kam ta nafta zateče je zdravý, jako po vyjetí z fabriky. Ona teorie je jedna věc a praktický ůčinky věc druhá. Já se toho upotřebenýho fritovacího oleje nebojím a klidně to namastím. Myslím ale, že už jsme pár příspěvků mimo téma a chtělo by to vyhrabat v archivu nějakou protikorozní ochranu, nebo tak něco.