Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.02  06:49

    « Re: pístní kroužky

    cleaner: To víš, přírodní zákony a jim podřízený životní cyklus nezměníš, i kdyby ses na hlavu stavěl. V dávnověku měly sociálky hubený a nemocný koně, dneska to jsou udejchaný pekáče. Díky našim zákonodárcům a jejich rádcům z SDA, kteří mají nasráno v palicích, nelze situaci takovýho sociálně slabšího občana řešit jednodenním výletem k sousedům, kde by si přesedl do mnohem ekologičtěji provozovatelného samohybu a frčel s ním domů k tvý bezbřehý radosti. Jinak, pokud ti to ještě nedošlo, tak pár utahanejch pekáčů je menší zlo, než jedny pořádně naložený krbový kamna. Zaměř teda svoji aktivitu do malinko jiný oblasti, tam se tutově chytneš, neboť, jak předpokládám, určitě doma topíš plynem nebo elektrikou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.02  06:36

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    kdo: Tak to ti,
    lov
    e, nepovím, to opravdu netuším. Od týhle zna
    ky jsem jenom jedenkrát, kdysi dávno, dával dohromady motor u prastarý 325, u který se njakej skop
    ák rozhodl, že se podívá dovnitY, jak to tam vypadá :-). Nco by snad vdl Zadek 524.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.06.02  17:03

    « Re: pístní kroužky

    Lidi jako vy nezaslouží slitování.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.06.02  13:06

    « Re: HDi

    PICASSO - čo chceš vedieť? Ja mám Xsaru HDI po tuningu ATX. Tak isto vozím psov a z toho dôvodu mi vyhovuje, ako hovorí ATX, že je to trochu gumové, t.j. má to plynulejší nábeh akcelerácie. Pre Picasso by som ten tuning považoval za must. Na aute som mal problém so spojkou, čo ale bola výrobná vada, ktorú riešili na viacerých Xsarách aj Picassách. Parametre môjho auta po meraní na motorovej brzde som nedávno napísal do šuplíku ATX, tak sa mrkni. Riešil som tiež nasávanie vzduchu, hríb KD, čo je trochu problém vzhľadom na málo miesta pod kapotou. Motor je tichý, kľudný s príjemným mohutným nárastom záťahu, čo si vychutnávam hlavne v tiahlych kopcoch. O spotrebe nepíšem, lebo ju nesledujem, v zásade to žerie málo, asi sedia údaje výrobcu. Auto bude mať pomaly dva roky a je to výborný rýchly, úsporný cestovný voz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.06.02  08:23

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    Sorry. 2321 bylo na Profa.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.06.02  08:15

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    Doufám, že vydrží, žena s ním denně jezdí. Předpokládám, že stárnul pomalu a že takovej už stejně je nějakou dobu. jen jsem to nevěděl. I když všichni známe zákon schválnosti. Apropó - víte, proč tento zákon tak spolehlivě funguje? Protože to je jedinej zákon, na kterej se naši poslanci nedostali.:-))))) Ale vážně. Profe pokus se, prosím, podumat, vím, že máš zkušenosti, co k výměně potřebuji. Když jsem ho měnil na Pajeru, vystačil jsem s normálním nářadím (gola a pod.), akorát navíc stahovák na řemenici na klice. Tady je navíc nějakej tlumič vibrací, či co.Ale snad je upevněnej taky jen tím centršroubem. Samozřejmě odstrojit předek a půl motoru okolo.
    Měj se.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.06.02  07:59

    « Re: Nové CDI, HDI....a vubec nový auta

    Je to bavor 30-ka. Dík za podporu, hned jsem klidnější.:-((
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.06.02  07:12

    « Re: HDi

    kolega ho ma v Berlingu. Ten 2.0 HDi. Jezdit se s tim da, je to srovnatelny motor s VW 1.9TDI 66kW. Jak prubehem kroutaku, tak vykonove. Jen ma "hladsi chod", pac to je CR. Nebal bych se toho, ze pet az deset roku ta elektronika vydrzet musi ... ale nepocitej, ze s tim motorem v Picassu budes lamat rychlostni rekordy - u 175 km/h koncis, prece jen, Berlingo i Picassa maji velky celni odpor (no holt velky auta :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.06.02  22:52

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    kdo: Tak na tvým míst bych to nejenže nezkoušel jezdit do víkendu, ale ani bych to nezkoušel startovat. Je to fakt zákeYný a pokud se jedná o diesel, tak i v tom horším pYípad finan
    n nákladný (pokud to není Transit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.06.02  20:56

    « Re: HDi

    To prof: no ne žy by Sierra nebyla sexy kočka i po těch letech, ale 2 dospěláci + 2 děti + pes + fůra batožin. No nevím. Mě osobně Picasso očarovalo a moc se na něj těším. Co se týká té elektroniky, je to těžký. V dnešní době to platí o všech autech co jsou na trhu. Včera recenzovali na DSF nějakýho bavoráka. Nevím co to bylo zač páč mě bavoráky nikdy k srdci nepřirostl, ale naprosto jsem nechápal, co všechno alektrika, čipy, integráče aspol. ovládá. To už není auto, to byl UFO. Ale přesto, copak tu fakt není nikdo kdo má toho HDi 2.0 66kW? Ach joo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.06.02  16:43

    « Re: Nové CDI, HDI....a vubec nový auta

    Mercedes to ale není, že? Tam řemen není. Vzhledem k Murphyho zákonům, bych to tak jednoznačně neviděl, že vydrží. ,,Může-li se něco pokazit, pokazí se to.A když, tak v nejnevhodnější chvíli"
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.06.02  14:00

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    Já mam tuhle opičárnu na 4. (ze šesti) válci a taky jsem musel dát novou. Jednou se celá jednotka zbláznila, motor tloukl, jak když si v něm zapoměl kladivo. Pod plynem byl dobrej, ale na volnoběh mi to připadalo, že by raději točil kontra. Zajel jsem do jednoho diesel-servisu, tam do toho kouk, řek, to je samej drát, s tím nic neudělám. Proto jsem pak volal do Bosche v Praze, říkám to tomu technikovi a víte co mi řekl? Prej ať zkusím odpojit akumulátor a tím plusem zašktat o plech. Něco jako update. Měl jsem bobky, ale ono to fakt pomohlo. Akorát ten vstřik jsem musel vyměnit.
    Teď mě polejvá horko, protože níže jsem se dočetl o souvislostech výkonu s rozvodovým řemenem a tak mě napadlo se na něj podívat. Auto má 240.000, já najel 85.000 a řemen jsem neměnil :-((. Jestli někdo předtím nevím. Po obvodě jsou z vnější strany podélné drážky a jsou popraskané tak po 5ti mm. Hanba mi. Kdyby ten motor měl ruce, to by bylo facek. Hádejte co jdu odpoledne koupit. Doufám, že ten starej přežije do víkendu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.06.02  23:34

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    prof: Jo, je to ten šmejd s jedním drátkem. Mám ho na 3. válci (mám druhou generaci Sprinti) Když to bylo posraný, tak auto vůbec nejelo. Motor totálně nešel vytočit. Někdy jsou tyhle heletronický nesmysly pěkně zákeřný. Když to vidím aji u svýho pašáka, kolik tam těch všelijakých čidel je, mám s toho husí kůžu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.06.02  21:26

    « Re: HDi

    Lubo, 2 roky je tak dlouhá doba, že ti to asi nikdo nepoví. Zvlášť, když se jedná o auto, který zrovna patří mezi ty, kde nevíš dne ani hodiny, kdy se zastaví, díky jeho elektronickýmu managementu, kterej se stará o čistej vzduch bez ztráty dynamiky. Je to nová věc, měla by bejt dobrá. Měla by... Když mluvíš o tahounu s nízkou spotřebou, vybaví se mi vždycky Sierra 2,3 Diesel, ale to asi nebude to pravý, viď? :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.06.02  21:20

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    kampatka: To myslíš tu mrchu na jednom vstřiku? Na tom mě zaujalo to, že u jednoho motoru to bylo na 1. válci a u druhýho na 3. Jinak ty motory byly stejný, jeden byl nějakej novější. Jak říkám, já mam z toho "hi-tech"u husí kůži už od dob, kdy jsem si bláhově myslel, že takovej počítač z bouračky vezmu do skopčárny do servisu, kde ho napíchnou na nějakej tester a prohlásí buď "gut" nebo "kaput". Když jsem viděl, že prošel dílnu, vykostil tam počítač z jinýho stejnýho auta, vrazil tam ten můj, auto chytlo, prohlásil "gut" a zas to vrátil zpátky, tak jsem začal něco tušit, zvlášť, když mi to pak jinde všichni potvrdili, že to dělají stejně. Jo, když to maká, umí to skoro zázraky, když se to posere, je skoro zázrak, když se to podaří spravit :-(.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.06.02  12:19

    « HDi

    Minule jsem vznesl dotaz na motor HDi 2.0 66kW. Bohužel ste mi moc nepomohli v mám rozhodování. Myslel jsem, že mi dáte pár kladných či záporných reakcí abych mohl svým selským rozumem vydedukovat, zde je či není tento motor dost dobrý na to, abych mkěl či neměl strach, že se mi po 2 letech budou zdát noční můry z jeho existence. Nejde mi o závodění. Potřebuju tahouna s nízkou spotřebou. Poradíte?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  23:22

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    prof: s tím Sprinterem: Nedoporučoval bych ani tlakový mytí motoru někým, kdo to nezná. Po jednom takovým ,,odborným" umytí mi odešel řídící vstřik - ten co z něho vede ten drátek. Origo díl koštuje kolem 20000.-! Ještě že existujou bouračky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  19:30

    « Re: pístní kroužky

    oddie: jenom jsem si vzpoměl, jak mi můj motor v jednom současným přibližovadle dejchá. Vyvedl jsem výdech již pod auto a když zastavím, tak se mi hulí víc z pod auta, než z výfuku. Spotřeba oleje je cca 4 litry na 1000. Je ale zajímavý, že při jízdě to nemá žádný mimořádný anomálie, jako např. kouřový signály po brždění motorem nebo po nekolika minutovém běhu na volnoběh :-) (Scorpio 2,5D - ale je v tom 2,3) zadek: Prodám to za cenu papírů, nevíš o někom. (STK+ME 2 roky, závěs v papírech., alu, dobrý gumy, pěknej vnitřek, spravený lemy, nepopraskaný okno, cena 29 tis.)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  19:24

    « Re: jeste k jednoduchym dieselum

    Pavel: Jistě, napsal jsi to přesně. Emise, které jsou dnes požadovány nelze bez elektroniky docílit. Docílit tedy ano, ovšem ne je udržet bez nepřetržité kontroly a korekce hodnot, které jsou pro jejich dosažení důležité.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  12:23

    « jeste k jednoduchym dieselum

    to prof: To ze primovstiky bez elektroniky byly odjakziva ve vetsine nakladaku je jasny. Pokud by je ale nekdo chcel davat v dnesni dobe do osobnich aut nebo spis do terenaku, tak by musel zapracovat na hlucnosti (a taky na emisich). K tomu by prave mohl dopomoci predvstrik. Jenze zatim jsem od nikoho neslysel, ze by v nejaky dieselu byl predvstrik bez elektronicke regulace. Bud je to tak tezko realizovatelny nebo je dnesni doba prilis elektronizovana a nikdo tim smerem (k jednoduchosti) nejde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.06.02  08:05

    « Re: pístní kroužky

    Zadek mě předběhl, jináč bych ti napsal to samý... Ještě, pokud se ti "lehce kouří" od víčka, nic moc to neznamená, horší by bylo, kdyby to odtud fučelo jak z vysavače.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  08:02

    « Re: pístní kroužky

    Auto centrum: Jo a jestli máš tlaky 22, tak si dej na oslavu panáka, to jsou super tlaky, pokud máš 20, můžeš bejt velice spokojenej, pokud máš 18, buď taky ještě v klidu, jestli máš 16, jezdi co to dá a na zimu si připrav lano.....:-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  08:00

    « Re: pístní kroužky

    Auto centrum: Nevím proč ses takhle nazval, když máš k autům evidentně daleko.... Ale: To že ti to hůř táhne nebo teče z víčka olej nebude asi vyběhanejma válcema, to by ti to v první řadě blbě startovalo. Ušetři si prachy za generálku a radši zajeď k nějakýmu ladiči dieselů ať ti zkontroluje (seřídí nebo vymění) vstřiky a jestli nemáš špatně nastavený čerpadlo, úplně vpohodě ho můžeš mít třeba o zub...
    Co se divíš, že to nejede, koupil sis diesela, jestli chceš závodit, kup si benzínovýho dvoulitra a vejš...:-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  07:49

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    residents: Zas ten vojenskej sektor nepřeceňuj:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  07:48

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    zadek,Pavel: Jo, to je doslova katastrofa. Zrovna jsem chtěl do svýho džípa implantovat pětiválec ze Sprintera, ale když jsem pak viděl ty dráty k čerpadlu, tak mě to přešlo. Jinak přímovstřiky bez elektroniky byla odjakživa většina náklaďáků. Tranzit byl první přímovstřik bez elektroniky v lehkých dodávkách a pak těsně po něm začalo Iveco a Fiat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.02  18:27

    « Re: pístní kroužky

    Ne starty jsou docela v pořádku ale špatně to táhne do kopce. Například jedu 130 po dálnici a do kopce to zpomalí třeba až na 90. Někdy musím řadit i čtyřku. Motor jde taky pomalejc do otáček - prostě to trvá dýl než auto rozhejbu. Srovnávám to s kamarádovou sierrou, která je o pár let starší - motor má půvdní a kaslti už musel vyměnit ale motor je živější a do kopce mě snadno předjede. Také mi při nastartovaném motoru lehce vytéká olej z víčka pro dolévání oleje není ho mnoho ale je to asi známka, že něco není v pořádku - pístní kroužky? Pokud otvor pro dolévání oleje otevřu, trochu se z něj kouří.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.02  16:47

    « Re: pístní kroužky

    22? To na Sierru 2,3D není taková hrůza, to bych neřešil. Nebo to nějak hodně špatně startuje?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.02  16:28

    « Re: pístní kroužky

    Co to je za kroužky, ještě jsem o nich neslyšel. V čem jsou lepší než Goetze - na jakym principu fungují?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.02  16:27

    « Re: pístní kroužky

    Je to sierra 2.3 diesel z 88 roku. Mechanik myslim rikal 22 ale uz si to presne nepamatuju, vim jen, že všechny pisty byli vyrovnany.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.02  14:51

    « Re: pístní kroužky

    A co kroužky Kolbensmith?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.02  13:08

    « Re: pístní kroužky

    Co je to za auto a kolik ti naměřili? Goetze kroužky nedoporučuju, je to jen na chvíli a ty válce to jen rychleji dorasí. Už se to kdysi o Goetze někde pojednávalo, tuším v Mercedesech, zkus to zadat do vyhledávání. Nejvíc ti k tomu kdyžtak řekne asi Prof.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.06.02  12:58

    « pístní kroužky

    Tak mi na mém diesláčku naměřili nížké talky ): - co se divit vždyť už x-krát objel zeměkouli :)) Do výbrusu se mi ale moc nechce protože si to neudělám sám a bylo by to taky dost drahý. Uvažuji o Goetze kroužcích ale nemám s nimi žádné zkušenosti. Prý se přizpůsobí válci. Vydrží to? Vypaltí se to? Dík za radu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  20:09

    « motory HDi

    Ahoj, co tu takhle čtu diskusi o nafťákách měl bych na vás jednu prosbu. Jaký je váš názor na motor kncernu PSA HDi 2.0 66kW. Mám v úmyslu koupit Citroen Picasso a budu rád, když mi řeknete o tomto motoru více, než se píše v příručkách. Budu rád, pokud mi napíšete vaše praktické zkušenosti se spotřebou, protože mix s Picassem 5,5l/100km se mi zdá papírově snad v říše snů. Díky. Luba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  16:26

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    No to asi jo, ale stejne napr. u Hummeru nesmi jit voda pres predni haubnu. Nespis proto, ze by voda v motorovym prostoru zpusobila dost problemu. To by v pripade jednoduchyho turbodieselu bez elektroniky (a se sanim vytazenym na strechu) nemel byt problem a motor by vesele bezel dal - s vodo-vodnim chlazenim :-)))


    Jinak docela by mne zajimalo, jestli nekdo delal primovstrikovy diesel s predvstrikem, ale bez elektronickeho rizeni vstrikovaciho cerpadla (?). Mam takovy dojem, ze docela blizko takovymu jednoducheme motoru s pomerne vysokou ucinnosti byl motor Fiatu Croma 1.9TDdi. U nej ale asi nebyl ten predvstik (soudim podle "super-traktoroidniho" zvuku).

    Dle meho by predvstrik, ktery je prinosny nejen pro zvuk motoru, ale celkove pro plynulejsi spalovani a vse co s tim souvisi, mel jit realizovat i bez elektroniky. Sice by to nebylo tak flexibilni a vymakany jako TDI a spol., ale zase by to bylo jednoduchy a v extremnich situacich spolehlivejsi.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  13:45

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    On asi bude dost podstatný rozdíl v kvalitě elektroniky pro komerci a pro armádu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  12:34

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    Prekvapuje mne, ze jednoduchy diesely (turbodiesely) neprezivaji alespon u terenaku a aut pro armadu. Vzdyt takovej motor vubec nepotrebuje elektroniku a pokud se vytahne sani na strechu, tak je snad schopen jet i pod vodou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  12:32

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    Souhlas. Je to o to vetsi skoda (z hlediska kupovani ojetin), ze na druhou stranu auta maji cim dal tim lepsi antikorozni ochranu. Ale ta elektronika :-(((
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  07:57

    « Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    Tak jsem se o víkendu pánové povozil s nejnovějším Mercedesem S-klasou 3,2CDI a řeknu vám, že to je fakt lahůdka, nejen motor, ale prostě celý auto!!! Kamarád mechanik na tom něco řešil, tak jsem to trochu zkoumal a jsem opravdu moc a moc zvědavej, jak tyhlety nový a extrémně složitý auta budou sloužit za 10 nebo za 15 let. Teda jestli vůbec ještě budou schopný sloužit a starý herky je spíš nepřežijou??? Tyhlety motory bych řekl už vůbec nemají nic společnýho s nádhernou jednoduchostí diesela... Taky například spínačka - to je jenom čipový monstrum, zrovna zlobil u testovanýho auta klíč s čipem, až tohleto zestárne...!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.06.02  08:46

    « Re: to prof

    To by mohl být dobrý podnikatelský nápad. Zřídit provozovnu na stříkání dutin hned vedle McDonaldu nebo podobných rychlosraček. Získáš levný zdroj surovin a navíc nějaký ekologický příspěvek za likvidaci odpadních olejů. Nejlíp tak někde u McDriveru. Zatímco se budou zákazníci cpát burgry, tak jim vystříkat auto...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.05.02  17:52

    « Re: to prof

    kdo: Na to má každej nějakej svůj speciální přístroj. Asi těžko bys přesvědčil někho z profi firmy, která dělá spodky a dutiny, aby ti tam nalili namísto drahýho Tectylu, nakterým mají 30% rabat, tvůj olej z friťáku, kterej si navíc sám přineseš. :-)) Mě se osvědčil hasičák a dva vývody (konzervační prostředek+vzduch), který míchám podle potřeby dvěma kohoutkama těsně před pistolí, na kterou je napojená tlaková hadička z brzdových systémů náklaďáků. Aniž bych tam měl jakoukoliv koncovku na dutiny, která se tak akorát stejně pořád ucpává, tak to rozprašuje obstojně a dá se to používat perfektně místo natírání, takže na autě mi zespodu nezbyde kousek, kam bych se nedostal. Neměli bysme teda vytahnout přeci jen nějaký konzervační téma z archivu?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…