Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.06.02  16:25

    « Re: Smrad

    Moje pocity jsou následující: benzíňák s katalizátorem prvních pár minut je naprosto nedýchatelný, pak je to OK. A u dieselu nejsem schopen najít jediný okamžik, který by mi nevadil. Smrdí furt, ale ne zdaleka tak jako benzín v počátku. Jo tak to cítím já.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.06.02  16:16

    « Re: Smrad

    Mne teda spis smrdi benzinaky. Z dieselu se casto vali saze, to jo, ale vetsinou (az na Avie) nesmrdi...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.06.02  14:30

    « Re: Smrad

    No jo, ale neni ten tvuj "smrad" subjektivni?
    Neni to pro nekoho vune? Dulezity je vliv tech
    zplodin na ZP.

    Me take diesely nevoni, to spise benzinaky,
    ale presto se snazim na to koukat nezaujate.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.06.02  13:43

    « Re: Smrad

    to BoB_: Když smrdí stará herka, je to hrůza, ale člověk se může utěšovat, že se za chvíli stejně rozpadne a smrdět přestane. Když ale něco smrdí už když je to nový, tak je asi někde něco špatně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.06.02  13:38

    « Re: Smrad

    Co oni na to? Ze nesmrdej :-) Ne, vazne... Ja
    take nemam rad "smradlave" naftaky, ale mnohem vice mi vadi
    smradlave skodovky a dvoutakty (+ cokoliv co pali
    olej). Dalsi otazkou je, ktery typ paliva produkuje
    horsi produkty s negativnim vlivem na cloveka/prirodu.
    Faktem je, ze "smrad" je subjektivni pojem.

    Stejne muze smrdet stara Sierra/Fiesta/Escort/Tipe a stejne smrdi
    stara Skodovka/Tipo/Peugeot... Tohle ale neni
    problem aut, ale toho, ze "ekologie" nikoho nezajima,
    dulezitejsi je "socialni klid". Ja bych udelal
    nejake minimalni emisni normy a ty at splnuje
    kazde auto (a tim "minimalni" nemyslim nekde na urovni trabanta, ale nejake dosti tvrde). A to, ze to to auto z principu nemuze
    splnovat (napr. dvoutakty)? No a co? Proste to
    nebude jezdit...
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.06.02  13:24

    « Smrad

    Všem ropákům: Připadne mi, že je diesel výhodnej hlavně pro ty, co seděj vevnitř, pro ty ostatní to znamená akorát to, že musej dejchat o něco horší vzduch. Určitě namítnete něco o moderních dieselech a starej smardlavejch škodovkách a žigulíkách ale... Včera jsem krátce za sebou jel za třema skoro fungl novejma dieselama (Laguna Grandtour, Octavia 4x4 TDI, Nissan X-Trail) a všem to hulilo jak fabrika a smrdělo jak psí kšíry. Co vy na to?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.06.02  11:52

    « Re: kolik vydrží TDI?

    Ahojda. Sam nenam na TD nalitano tolik aby to stalo o zminku, ale znami ma Passata Combi 1,9TDI z 94r. Taha za nim vleky nalozeny odlitkama cca 1t. Nalitano ma 480tis. kilometru a autak slape jako hodinky. Ma pravidelnou udrzbu na jednu stranu a na tu druhou to auto dost honi(jezdi doooost ostre). A Passatek jezdi a jezdi!!! Jo a mimochdem jezdi porad na repku(Bionaftu):-))).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.06.02  12:17

    « Re: kolik vydrží TDI?

    Je to tak. Když už se kupuje ojetina, tak není nad to, když víš kdo to auto měl, kde a jak s ním jezdil. Taky se mi podařilo koupit kindervajco plný překvapení. Měl jsem z něho 2x radost. Když jsem ho koupil - asi 3 dny a když jsem ho prodal - ta byla větší a delší. Jo, byl to F Uno.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.06.02  08:39

    « Re: kolik vydrží TDI?

    Můj názor na výdrž motoru je, že opravdu hrozně záleží na stylu jízdy, údržbě a na trasách jízdy. Auto, který jezdí denně trasu Praha - Brno klidným tempem vydrží určitě několikanásobně dýl než auto ježděný výhradně po Praze...
    Počítám, že pro ty auta nebude problém ani milion km. Jasně, turbo odejde určitě dřív, to turbo bych viděl orientačně při průměrným opotřebení s výdrží tak 300-400 tisíc.
    Alespoň takhle to mám vysledovaný od starejch BMW524TD a tyhle VW považuju za stejně dobrý, ne-li lepší...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.06.02  22:21

    « Re: kolik vydrží TDI?

    No kolují různý historky více či méně pravdivé o rekordech a jedna z nich je 720tkm na Ventu TDI. Zajímalo by mě z čeho usuzuješ, že SDI (47kW) vydrží 2x tolik co TDI (66 a víc kW)??? Osobně si myslím, že je to hodně ,,nohama" a tím vším okolo. -údržba, provozní podmínky, atd. Mám k dispozici VW Caddy 1,9SDI a už jen zpřevodování tohoto prdítka, kde je předpoklad, že bude asi více používáno pro městský provoz, odsuzuje motor k mnohem většímu vytáčení. A to je podle mně pro diesela vražednější než těch několik kW navíc. Např. sériových 110 u Golfa.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.06.02  16:20

    « Re: kolik vydrží TDI?

    1.9 SDI (to je něco jako TDI bez Turba) vydrží klidně 1.000.000 km, 1.9 TDI 66kW (ten samý motor, navíc turbo) vydrží úměrně méně, tipuju to do 500.000 km, u taxíků asi méně (krátké vzdálenosti). TDI 81 kw vydrží ještě méně a přečipovaný na 103 kW nejméně, tipuju na max. 350.000 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.06.02  13:30

    « Re: startovani

    To : stepan Něco podobného se mi stávalo, než jsem zjistil, že mám ucpané odvzdušnění nádrže a když klesala hladina, tak tam byl podtlak, který to po zastavení táhl z filtru zpět do nádrže. Motor chytil na naftu v čerpadle a po chvilce nabral vzduch. Pak jsem musel chvilku točit, než se čerpadlo zalilo. Dělalo to s podobnou periodou, jak klesala nafta v nádrži po tankování.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.06.02  11:31

    « startovani

    Posledni dobou se mi obcas stalo ze moji Omeze 2.5 TDS pri startu auto chytne, ale hned zdechne! Potom musim tocit tak trikrat nez to znovu chytne. Dela to tak jednou za 14dni, jinak to chyta vzdy nadrc. Cim by to mohlo byt? Palivovej filtr, zhavice.....?
    Diky za radu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.02  22:05

    « Re: horko - intercooler

    juuu...to Cokes: ok, dik...jezdim jako lokomotiva, ale furt za 5l...dik ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.02  15:50

    « Re: kolik vydrží TDI?

    Nevím jak to je se servisem, ale myslím, že půl milionu do GO (rozuměj GO jako písty, kroužky, výbrus, šály a vačka) by měl vydržet a pokud po něm nebudeš chtít, aby běhal jako zamlada, tak i déle. Při pravidelné údržbě (olej, rozvodová sada, žhavíky, vstřiky, zdvihátka) určitě. Možná bych to viděl na repasi turba na 300.000, ale taky ne (záleží na oleji a zacházení). V praxi je větší pravděpodobnost, že se ti do té doby potká, nebo přehřeje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.06.02  23:21

    « kolik vydrží TDI?

    Můžete sem vhodit pár ,,zaručených" informací kolik tak vydrží TDíčko 66kW? Třeba známí s taxikama nebo služebky? Jasně je to hodně individuální, ale jen tak pro zajímavost. Mám na tachu 220000 ale s rezervou, vůbec netuším,co má auto za sebou, ale v každým případě motor jde super, spotřeba oleje žádná, nekouří a jezdím do 5,5l/100km...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.06.02  12:58

    « Re: horko - intercooler

    Čau Joe... to je normální stav, pomůže jedině ostřik IC ala WRC :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.06.02  07:06

    « Re: horko - intercooler

    jo, mozny to je. Uz pri venkovni teplote kolem nuly jsem jel s Michalem ATX, zapli jsme do dg zasuvky pocitac a sledovali za jizdy teplotu vzduchu za IC. Uz rpi techto teplotach to bylo docela zajimave, myslim, ze pri pouziti vykonu to pod 40 stupnu neslo....
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.06.02  21:45

    « horko - intercooler

    nazdarek, muzu to tu breaknout malym dotazem>
    je mozny ze pri tech teplotach co ted vladnou 30 a vice se vzduch v intercooler nestiha chladit a tohle DiTD pak trochu vic kouri? neco podobneho jsem pozoroval vloni v italii pri teplotach 34-36C a ted znovu, nemate nekdo podobnou zkusenost? dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.02  09:51

    « Re: rozvodový řemen na BMW 324D

    Tím myslím oficiální označení toho talíře, kterej je pod řemenicí serva a klimy. Říkají tomu tak. Použil jsem ten název, protože setrvačník je vzádu, tak abych neplet strany. Mám tam na Tebe další dotaz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.02  08:00

    « Re: rozvodový řemen na BMW 324D

    Jsem ti už odpovídal v rubrice, kterou jsi založil aniž bych četl zde... Nerozumím, čemu říkáš tlumič kmitů? Je ale fakt, že to v BMW nijak zázračně nevymysleli, vždycky jsem při výměně rozvoďáku trochu nervozní...
    Třeba Peugeot 1,8 - 1,9 diesel, tam je to něco jinýho, zajistíš si kliku, čerpadlo i vačku a je to naprosto bez problémů, to udělá i malý dítě! Možná líp než dospělej, protože je tam málo místa a přeci jen má asi menší ruce...:-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.02  08:55

    « Re: rozvodový řemen na BMW 324D

    Zadek 524. Díky za radu. Řemen jsem ve zdraví vyměnil, ale zaujala mě jedna věc. Když jsem to odstrojil, nenašel jsem na kolech vačky a čerpadla žádné značky. Udělal jsem si je sice křídou, ale aby tam nic nebylo, žádná ryska, tečka, zbroušenej zub - prostě nic a to ani na bloku mi příjde divný. Nelze pak prověřit, zda to nebylo o zub. Asi ne, ale je to divný. Jak se to potom seřizuje?
    Nevíš? Tu značku na krytu jsem viděl, ale ta patří k tlumiči kmitů (zřejmě označení HU u prvního válce, ale když sundáš tlumič s nábojem, máš sice nastavenou kliku, ale co vačka a čerpadlo? Snad jsem se do toho teď moc nezamotal. Třeba na Pajeru byl na každém kole důlčík a na bloku takový trojhraný prst ke každému kolu a tím se daly seřídit všechny kola. Nepříjde mi, že by to takový výrobce neměl nějak ošetřený. Měj se.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.02  07:41

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    RB: Rozumíš tomu dobře :-) Ale nejedná se "jen" o tu zajímavou věc. Je i spousty jiných zajímavých věcí, který člověku dokážou udělat radost. Je fakt, že se něčím za nima člověk musí dopravit, že ano? :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.02  22:11

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    to prof: Myslíš tu zajímavou věc, o který jsme debatovali asi před dvěma měsíci mejlem? To chápu, ale rozumím tomu dobře, že v americkejch autech budeš jezdit i nadále, ale budeš mít nanejvejš dvě a už to prostě tak "nežereš"?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.02  19:26

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    rb: ale ne že by mě nebavily. Jenom jsem zjistil, že když se něčemu věnuješ až příliš vážně, potom ti často unikne, že na světě existuje i spousty jiných, velmi zajímavých věcí. No to sis mě s někým musel splést, nemyslím, že bych měl na automobily zas až tak ostře vyhraněný názor :).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.02  11:08

    « Re: Re: HDi

    Jiri> kdyz jedes po ty dalnici jen z Brna do Olomouce, tak se to da docela vpohode. Je fakt, ze do Prahy se to uz neda, to uz ta cesta trva pridlho. Koneckoncu, jizda nemusi byt jen o adrenalinu, muze by i o kochani se krajinkou :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.02  11:06

    « Re: HDi

    spotreba pri teto jizde byla myslim 6,3 litru. Coz porad jeste ujde. Ale treba vcera jsem po ceste ze Zdaru do Rosic zajel 2,6 l/100km (vzdalenost 72km, prumer 64km/h) ... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.06.02  16:17

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    to prof: Tebe už ameriky definitivně přestaly bavit? To byl jen takovej výstřelek ve Tvým životě? Před čtvrt rokem jsem myslel, že by ses za ně málem i pral :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.02  23:01

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    kdo: No, trochu jsem tam psal, co jsem vdl. Pomalu to opouštím, chtl bych se dát jiným smrem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.02  23:00

    « Re: pístní kroužky

    zadek: To nic, já jenom kdyby náhodou. Zatím se s tím přemísťuju, dokud nedodělám džípa.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.06.02  13:24

    « Re: HDi

    U fiji to byla vyjimka potvrzujici pravidlo. Vzdyt pise, ze jinak jezdi po dalnici kolem stovky (to si neumim vubec predstavit).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.02  13:05

    « Re: HDi

    fija, fija, čo to čítam, jeden fija tu jazdieval systémom economy run a toto je spoveď niekoho iného? Čo na to spotreba? To mi pripadá ako prestúpiť na inú vieru :}>
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.02  15:02

    « Re: rozvodový řemen na BMW 324D

    Zadnej výraznej zádrhel tady nečeká. Lze zajistit rozvodový kolo čerpadla a setrvačník (kousek pod startérem), docela to pomůže a máš pak klid na duši. Než shodíš starej řemen, tak si radši udělej ještě nějaký značky... Ve finále je pro kontrolu ryska na krytu rozvoďáku, tak to pak ještě zkontroluj a pořádně protoč klíčem než zastartuješ!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.02  11:29

    « Re: HDi

    menil jsem uz naftovy filtr, ale ne sam, takze nevim, co v nem bylo/nebylo. Ale pac na bio jezdim vlastne od novoty, co jsem to auto jako nove koupil, tak pohoda a nebojim se. Je teda fakt, ze Skodovka doporucuje vymenu naft. filtru po 60tkm, ale pri provozu na bio po 30tkm. Filtr stoji 1500 ... :-((( no to je jedno, to neni zas tak hrozne. Palivovy trakt za mne doufam cisti bio, ale chystam se tam nalit i neco jako velfobin, byt by tam voda byt nemela - ale rikam si, ze tim zkazit nic nemuzu :-)
    No a prumer kolem 170km/h jsem udelal za ty dva a pul roku, co to auto mam, jen 2x. Bylo to na dalnici Brno-Praha a Brno-Olomouc, nemel jsem z jizdy vubec radost, ale holt jsem spechal, protoze jsem se zpozdil v Brne a musel jsem byt v X hodin nekde jinde. Jinak ale jezdivam i na dalnicich kolem te stovky, cili zas takovy strelec nejsem. Jen se, kdyz jezdim pomalu, snazim cucet do zrcatek a kdyz vidim, ze nekdo jede, tak pri predjizdeni zrychlim tak, at ho nedonutim brzdit, pripadne uberu a pockam, az prejede. Kdyz jedu sam rychle, tak poznavam, kolik v autech jezdi, zrcatka maji na ozdobu a necucej do nich - asi maji co delat, aby s vytrestenyma ocima a nalepeni na celnim skle sledovali provoz pred sebou. Zvlast nemam rad trubky, co vjedou do leveho pruhu 150m pred autem, ktere jede o 10km/h pomaleji, kdyz jsou 100m za autem, dojedu je, celou dobu na ne blikam, davam blinkr ... no a oni v poklidu jedou 20s v levym, pak teda jako uhnou (nezmenenou rychlosti) do pravyho a zurive blikaji, troubi, tukaji si na celo atd a porad stejnou rychlosti vjedou do levyho a teprve to auto predjedou .... fakt ! No ale holt jsou i pripady, ktery opravdu dojedou celejch 150m a ani po predjeti se moc nemaji k tomu uhnuti .... Jedine, co mne omlouva, ze v predvidatelnych situacich vim, co si muzu dovolit, prece jen drobny trenink z motokar je znat ... urcite mne nekdo odsoudi, ze jsem taky , kdyz jezdim tak rychle, no ale ruku na srdce, to fakt nikdo neporusil predpisy ? Rychlost je podle mne mnohem mene nebezpecna, nez predjizdeni ve meste pres zebry, dvojitou plnou v protismeru, jizda na cervenou ... zasadne se snazim nepodjizdet (i kdyz jednou-dvakrat se uz taky stalo) a byt kleju, tak se drzim v levem za zdrzovacem - bojim se, ze vjedo do pravyho tesne prede mnou, kdybych chtel podjet. Jo a nejhorsi svinarnu mi udelal jeden chobot, ktery, kdyz jsem ho zacal predjizdet, tak pridal. Zacatek, nez se uhnul, byl tak ve 110 km/h, ja byl o chloupek (asi 10cm za sekundu) rychlejsi, ve finale jsme tam meli oba kolem 185km/h a dojeli jsme Felicii v pravym, ktera jela asi 120. No a hnup, ktery mel v tu chvili cumak na urovni myho stredovyho sloupku mezi dverma, to proste vzal doleva, do mne. Tim mne fakt dostal, levy kola jsem mel snad uz na trave, nez * pochopil, ze brzdit nebudu (byl jsem v aute sam, on tam mel zenu a dite v detsky sedacce) tak zabrzdil, za kufrem hodil mysku, maval rukama, troubil, blikal a jel dal co to slo. No ujel jsem mu, byt jsem puvodne tech 200 drzet nechtel, chtel jsem jet 130 ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.02  08:40

    « Re: HDi

    fija: No, tak teda priemer nad 170 kmh to je už pekná palba. To ja chcem ešte vnímať aj krajinu okolo a s tým rýchlym autom som mal na mysli kategóriu cestovný voz a nie športové náradie. Ale aj tak by ma zaujímalo, či nejako pravidelne čistíš palivový trakt, keď jazdíš na Bio. Vidím, že to Bio máš zmáknuté aj cez alergie (autorita:-)
    Ja si totiž nikdy nie som istý, čo mám v nádrži, na čo jazdím. A už sa tu popísalo dosť o želatínach a sajrajtoch, u mňa zatiaľ nič také.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.02  13:08

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    Prof:Díky za tip. Tebe jsem se ptal proto, že jsem četl pár odkazů na Tebe. Tvojí doménou, jak jsem vypozoroval, budou asi US cars.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.06.02  13:07

    « rozvodový řemen na BMW 324D

    To Zadek 524 + kdokoliv.
    Chystám se o víkendu vyměnit rozvodový řemen na E30ce diesel - plasťáku. Dělal jsem to už na jiným autě, takže něco vím, ale prosím o radu, zda u tohoto modelu není nějaký zádrhel proti standardu. Pokud znáte nějaký fígl, budu rád za radu. Např: co musím sundat a co ne, co dřív a co potom, jak moc ho napnout, na co dát pozor atd. Prosím do zítřka, v pátek budu mimo (fyzicky):-)).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.02  12:53

    « Re: Nové CDI, HDI....a vůbec nový auta

    Díky za tip. Tebe jsem se ptal proto, že jsem četl pár odkazů na Tebe. Tvojí doménou, jak jsem vypozoroval, budou asi US cars.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.02  09:11

    « Re: pístní kroužky

    Prof: O nikom, komu by se tvoje Scorpio hodilo bohužel nevím...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.02  07:34

    « Re: HDi

    souhlasim, ze tuning by se hodil, pak by to mohlo jet o neco rychleji. Ale ani svou octavii nepovazuju za RYCHLE auto, usporne a pro mne i vyborne je, ale rychle ne ... prumer nad 170 km/h se s tim ani na dalnici moc neda udelat, zrychleni ze stovky na 200 trva prilis dlouho :-); i kdyz teda udela tech zhruba 210 (no ma taky mensi celni odpor) ... jo taky je po tuningu u ATX a mam K&N kit ...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…