Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Smrad
Jo já bych neřekl, že by moderní diesel smrděl. Nicméně jím vytýkám saze, která si při akceleraci vyvalejí. Co si budeme nalhávat v tomto vede VW. U jiných jsem to nepozoroval, alespoň ne tento černo černý oblak dýmu. Maximálně je možné pozorovat zešenutí vzduchu kolem výfuku :)
No a včera jsem se konečně projel 607. Bohužel pršelo a to tak, že jsem nemohl otestovat rychlost, nebo akceleraci... No to je jedno. Nicméně Peugeot má kouřivost docela dobře vyhytanou. A to tak že neexistuje u 2.2HDi možnost aby z vyfuku vyšla saze. Saze se chytají do FAP filtru a jednou za čas se kontrolovatelne zažehnou shoří. Zatím se nenajelo moc km, takže uvidíme řasem. Má to probíhat tak, že palubák pípne a oznámí jako že chtěl v nejbližší možné době spálit saze a pokud bude alespoň nějakou dobu vyšší ustálená rychlost (nad 60km/h) tak se s nima vypořádá. No jinak jsem z toho auta nadčen, podle ceníku to tak nevyzní co všechno je za výbavu, ale auto má takové velké množství sarapatiček bez kterých se dá v pohodě žít, ale dělají auto luxusnějším. No jinak co jsem s tím coural v dešti po Praze, tak zatím jen pozitivní zkušenosti. Auto je svižné, byl jsem překvapen, že i tiché. Velmi pohodlné a celkové se dobře ovládá. Dobré sedačky, výškově nastavovatelná loketní opěrka a skvělé radio od JBL, který pravda jsem se nenaučil ještě zcela ovládát, ale to je detail. No jinak jako odpůrce dieselů musím poukázat na nepoužitelnost motoru pod 1800 otáček a sice asi nejlépe utlumené vibrace dieselového motoru, ale pořád tak jsou citít. Potom takové věci, že parkovací asistent jen pípá a neukazuje vzdálenost na displeji což by asi moc složitý nebylo. I když na druhou stranu, když se couvá tak se do předu nekouká...
Mno až budu mít čas ho provětrat po dálnici tak poreferuju o tom jak se vyrovnává s vyšším rychlostním pruměrem. -
« Re: Smrad
Nedá mi to a musím na téma "Smraďoši na silnicích" napsat svoji zkušenost. Denně jezdím cca 20 km těsně za naftovým autem (Laguna II 1,9dCi) a žádný smrad se nekoná. Naopak, tu škodověnku 105 či 120 někde dál vpředu ještě ani nevidím, ale už bezpečně (spíš nebezpečně) cítím. Sotva zmizely Wartburgy a Traboši, už je plně nahradily tyhle voňavky. -
« Re: Smrad
zadek524: tak abych byl zcela upřímný, tak do práce jezdím pravidelně MHD a to asi 15-20 minut. S autem pokud nemusím, tak do centra nejezdím a pokud ano, tak se to smažím projet do 7:00 nebo až od 19:00. A od minulého roku, kdy jsem se s prací přestěhoval na okraj Prahy tak do centra chodím jen když je to absolutně nevyhnutelné. A to jsem na u staromáku seděl asi 5 let. Nevím jak jsem to mohl vydržet. Ty zelený příšery u RFE stejně časem zmizej, protože amerikáni RFE přestanou platit, tudíž nebude co hlídat. -
« Re: kouření motoru...
Ted se snad zadari...
SPOLECNE
--------
Plynne castice:
> oxid uhelnaty (CO) - otrava, nevolnost, sklenikovy efekt
> uhlovodiky (HC) - podporuji vznik prizemniho ozonu
DIESEL
------
Plynne castice:
> aldehydy - "vune"/"smrad", proste "zapach"
> kyslicniky dusiku
> dioxidy siry - toxicke, smog, kysele deste
Pevne castice:
> uhlik (saze) - usazovani na plicich, zhorsovani jejich funkce
> rozpustne organicke frakce (zkondenzovane uhlovodiky)
> sulfaty - karcinogenni
BENZIN
------
> polychlorovane dibenzo-p-dioxiny a polychlorovane dibenzofurany (dioxyny) -
karcinogenni, v bezolovnatem benzinu jsou obsazeny radove mene nez v olovnatem
> oxidy dusiku (NOx) - drazdeni dychacich cest, podporuji vznik prizemniho ozonu
Zdroje:
[odkaz] bestluka/ nabidka/ katalizatory/ index_katalyzatory.htm - popis vznetovych motoru
[odkaz] navody18.htm - EURO x, funkce katalyzatoru
[odkaz] search?q=cache:U4w4FsLgRagC: berda.webpark.cz/ ekologie.htm+slozeni +vyfukovych+plynu+ NO+CO&hl=cs&ie=UTF-8 &inlang=pl - latky ovlivnujici zivotni prostredi (porovnejte s emisemi aut)
[odkaz] 01062250.htm - sira ve vyfukovych plynech
Neni to urcite ucelene a mozna ani ne spravne (nejsem chemik/dopravak/ekolog), takze doufam, ze
se zde objevi diskuze a ne "nadavani". -
« Re: kouření motoru...
Kazdy tvrdi, ze ten jeho necadi, protoze za sebou
nejezdi :-)
Trosku jsem na I-netu neco o slozeni vyfukovych plynu hledal...
SPOLECNE
--------
Plynne castice:
> oxid uhelnaty (CO) - otrava, nevolnost, sklenikovy efekt
> uhlovodiky (HC) - podporuji vznik prizemniho ozonu
DIESEL
------
Plynne castice:
> aldehydy - "vune"/"smrad", proste "zapach"
> kyslicniky dusiku
> dioxidy siry - toxicke, smog, kysele deste
Pevne castice:
> uhlik (saze) - usazovani na plicich, zhorsovani jejich funkce
> rozpustne organicke frakce (zkondenzovane uhlovodiky)
> sulfaty - karcinogenni
BENZIN
------
> polychlorovane dibenzo-p-dioxiny a polychlorovane dibenzofurany (dioxyny) -
karcinogenni, v bezolovnatem benzinu jsou obsazeny radove mene nez v olovnatem
> oxidy dusiku (NOx) - drazdeni dychacich cest, podporuji vznik prizemniho ozonu
Zdroje:
[odkaz] bestluka/ nabidka/ katalizatory/ index_katalyzatory.htm - popis vznetovych motoru
[odkaz] navody18.htm - EURO x, funkce katalyzatoru
[odkaz] search?q=cache:U4w4FsLgRagC: berda.webpark.cz/ ekologie.htm+slozeni +vyfukovych+plynu+ NO+CO&hl=cs&ie=UTF-8 &inlang=pl - latky ovlivnujici zivotni prostredi (porovnejte s emisemi aut)
[odkaz] 01062250.htm - sira ve vyfukovych plynech
Neni to urcite ucelene a mozna ani ne spravne (nejsem chemik/dopravak/ekolog), takze doufam, ze
se zde objevi diskuze a ne "nadavani". -
« kouření motoru...
Každý z vlastníků TDI/SDI tvrdí, že tyto motory nečadí. Já mám SDI a myslím/myslel jsem si to taky. Pravdou ovšem je, že jsem za svým vlastním autem vlastně ještě nejel... V poslední době jsem byl párkrát šokován, naposledy v Brně při jízdě za novým Passatem 1,9 TDI 96 kW, který při lehkém předjíždění zdržujícího auta před sebou začadil tak, že jsem okamžitě hmátl po vnitřním okruhu... -
« Re: Smrad
PeKa: Tak to jsme sousedi... Podle tvýho příspěvku jsem měl pocit, jako že se do Prahy chystáš. Už je mi to jasný, chystáš se každý ráno. Když si začal o tom maglajzu v Praze, měl bych malej příspěveček.
Co mně momentálně v Praze leze nejvíc na nervy a sere neskutečně jsou ty přiblblý obrněný transportery v centru u Svobodný Evropy. Provoz v centru je tím už skoro rok naprosto ochromen! Kdyby se tak chtěli už někam přestěhovat, nevím proč musej bejt zrovna v centru Prahy!!! Co vy na to??? Je mi jasný, že třeba ostravákům to tady zrovna moc nevadí a pokud projíždíte jednou za rok, dá se to vydržet... -
« diesel
Z výfuku dieselového motora vychádzajú hlavne sadze a čím sú dieselové motory modernejšie a majú vyššie vstrekovacie tlaky, tým sú tie sadze menšie a to je ten problém, že už ich telo nevie dosť dobre dostať z plúc von. Rakovinotvorný = karcinogénny (tretie tisícročie). -
« Re: Smrad
Mimochodem, ty kecy o rakovině... kdybyste nekouřili, jedli zdravě, sportovali a nesmažili se zbytečně na sluníčku, je tady minimálně stonásobně menší šance, že se nějaká buňka ve vašem těle zblázní. A prd bude záležet na tom, jestli vám smrdí benziňák či diesel. -
« Re: Smrad to PeKa
No jasně, frťana nafty si dej, pak už ti bude úplně jedno, který motory vydávaj víc karcinogenní splodiny. Nafty jsem si pěkně loknul a polknul asi 3x v životě a povím vám, žádná lahůdka, ještě po šesti hodinách, když jsem si odkrknul, byl v pokoji smrad jak u benzínový pumpy...:-)) Naštěstí teďko naposledy to byla bionafta, tak to mě trochu utěšilo, že je to vlastně skoro vpohodě.
Ty se PeKo chystáš na cestu do Prahy, nebo stěhovat do Prahy....???? -
« Re: Smrad
:-) ... rbarone, hele mam auta obe, DiTD i 16V DOHC benzin a jediny auto, ktery se snazim predjet jenom kvuli tomu jak smrdi je kolektiv Trabi a Wartas, jinak je mi to fuk, vubec nechci rict, ze mi benzinak smrdi, rekl bych naopak, to co z ceho se tu par lidem chce zvracet mi opravdu docela voni, a mimochodem je to benzen, ktery dela katalyzator pri studenem startu, je to takove to sladke.....cosi :-) no dobrou chut :-) -
« Re: Smrad
Tak tohle je asi věčnej souboj, nesmiřitelní zapřísáhlí benzínaři versus naftaři... Řekněme si to narovinu, benzín vodporně smrdí už jenom když ho nalejváš do nádrže, tak co bysme mohli čekat...:-))
Jo, párkrát jsem natahoval Natural z kanystru hadicí a to byla fakt hrůza, pomalu jsem na to zemřel! Zato naftu si běžně naberu do huby a párkrát jsem si i loknul (to je teda fakt nepříjemný), ale je to pro mě přijatelnější než benzín. -
« Re: Smrad
to joe_st: Dobrá propaganda, ale dýzla předjíždím okamžitě, jak se za ním objevím... a zasmrdí. I ten nejnovější TDI smrdí, to je hnus. Navíc je asi šestkrát rakovinotvornější než benzín. A to už je na pováženou. Naproti tomu benzín pořád voní, má v sobě něco, co vonělo už Fangiovi, Chironovi a Ettore Bugattimu a něco, co nafta mít nikdy nebude. Vivat benzín, ropáci bahňáci!!! -
« Re: Smrad
mimochodem, pokud jde o vliv emisi na vse zive kolem, na ozon atd...pak verte ze krom tech trolejbusu a tramvaji na opravdu dobry diesel motor s DI a oxidacnim katalyzatorem fakt nic nema, diesel je ekologictejsi, muj sice v techto dnech kouri (ach to teplo versus intercooler) ale smrad? to od osobniho dieselu snad neznam, malicko, kdyz je studeny - to je stejny efekt jako u benzinu, ale jinak ani omylem...a mimochodem, kdyz shori takova pekna borovice, to je sazi.... -
« to BoB_
1. Ten smrad neni můj a ty oblaka čmoudu jsou sakra reálný
2. Jestli je někdo čichač, tak mu to může vonět stejně jako toluen nebo jiný svinstva
3. Vliv na ŽP je horší, než u benzínu. Kladem je sice to, že celkově spálí nafťák míň fosilního paliva, produkuje ale hodně NOx a zejména spoustu rakovinotvornejch částic.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!