Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.07.02  12:27

    « Re: Smrad

    Cokes> to je tim, ze thle jsou sestivalce, 2,5TDI od VW group taky moc vibraci nema. Ale uznavam, ze diesely od VW nebyvaji nejlepe odhlucneny - zato mivaji ale dobry pocit z vykonu, nejsou tak gumove jako diesely napr. od PSA :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.07.02  13:56

    « Re: Smrad

    Jo, v 740d, začal ho montovat jako první z Audi,BMW,MB... cosi se proslýchá, že bude 540d, ale nevím, co je na tom pravdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.07.02  22:31

    « Re: Smrad

    to Cokes: nazdarek, no 330d je opravdu poradnej diesel, bojim, ze asi ten nejlepsi :-)
    prosim te dela BMW uz ten 8-valec TD?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.07.02  12:52

    « Re: Smrad

    ace2: LOL cool, to je hezký, turbokamna, který dokonce po sobě vymetaj komín. :-)

    Jinak vibrace... zkus se svézt v pořádném dieselu - BMW 530d nebo 330d, žádný se nekonají... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.02  15:18

    « Re: kouření motoru...

    Ešte niečo, Plancius, vedel by si to porovnať aj s nejakým iným autom, Dieselom (obj. cca 1.7 - 2.0) bez turba?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.02  15:14

    « Re: kouření motoru...

    Ty máš Octaviu alebo Fabiu SDI? Ako to chodí? Kúpil by si to znova?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.02  13:32

    « Re: Smrad

    Jo já bych neřekl, že by moderní diesel smrděl. Nicméně jím vytýkám saze, která si při akceleraci vyvalejí. Co si budeme nalhávat v tomto vede VW. U jiných jsem to nepozoroval, alespoň ne tento černo černý oblak dýmu. Maximálně je možné pozorovat zešenutí vzduchu kolem výfuku :)



    No a včera jsem se konečně projel 607. Bohužel pršelo a to tak, že jsem nemohl otestovat rychlost, nebo akceleraci... No to je jedno. Nicméně Peugeot má kouřivost docela dobře vyhytanou. A to tak že neexistuje u 2.2HDi možnost aby z vyfuku vyšla saze. Saze se chytají do FAP filtru a jednou za čas se kontrolovatelne zažehnou shoří. Zatím se nenajelo moc km, takže uvidíme řasem. Má to probíhat tak, že palubák pípne a oznámí jako že chtěl v nejbližší možné době spálit saze a pokud bude alespoň nějakou dobu vyšší ustálená rychlost (nad 60km/h) tak se s nima vypořádá. No jinak jsem z toho auta nadčen, podle ceníku to tak nevyzní co všechno je za výbavu, ale auto má takové velké množství sarapatiček bez kterých se dá v pohodě žít, ale dělají auto luxusnějším. No jinak co jsem s tím coural v dešti po Praze, tak zatím jen pozitivní zkušenosti. Auto je svižné, byl jsem překvapen, že i tiché. Velmi pohodlné a celkové se dobře ovládá. Dobré sedačky, výškově nastavovatelná loketní opěrka a skvělé radio od JBL, který pravda jsem se nenaučil ještě zcela ovládát, ale to je detail. No jinak jako odpůrce dieselů musím poukázat na nepoužitelnost motoru pod 1800 otáček a sice asi nejlépe utlumené vibrace dieselového motoru, ale pořád tak jsou citít. Potom takové věci, že parkovací asistent jen pípá a neukazuje vzdálenost na displeji což by asi moc složitý nebylo. I když na druhou stranu, když se couvá tak se do předu nekouká...

    Mno až budu mít čas ho provětrat po dálnici tak poreferuju o tom jak se vyrovnává s vyšším rychlostním pruměrem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.02  13:05

    « Re: Smrad

    Nedá mi to a musím na téma "Smraďoši na silnicích" napsat svoji zkušenost. Denně jezdím cca 20 km těsně za naftovým autem (Laguna II 1,9dCi) a žádný smrad se nekoná. Naopak, tu škodověnku 105 či 120 někde dál vpředu ještě ani nevidím, ale už bezpečně (spíš nebezpečně) cítím. Sotva zmizely Wartburgy a Traboši, už je plně nahradily tyhle voňavky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  22:39

    « Re: Smrad

    to joe_st: Smraďochů je čím dál tím víc a já si čím dál tím víc užívám předjíždění :o) Mimochodem, poslední dobou jsem zjistil, že není třeba probouzet orkán, takže všechno to běžný ježdění a předjíždění se odehrává v rozmezí 1500-3000 ot./min. :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  15:15

    « Re: kouření motoru...

    BoB: Obdivuju tě, kde na tohle bereš čas...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  14:10

    « Re: kouření motoru...

    to Bob_: Diky za obsazne info. Nevis, kde na webu by clovek nasel popis evropskych emisnich norem?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  10:48

    « Re: Smrad

    Já myslím, že oni by už taky rádi odjeli, ale znáš to, natočit to nejde a když to odtáhnou, zase bude ostuda :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  09:33

    « Re: Smrad

    zadek524: tak abych byl zcela upřímný, tak do práce jezdím pravidelně MHD a to asi 15-20 minut. S autem pokud nemusím, tak do centra nejezdím a pokud ano, tak se to smažím projet do 7:00 nebo až od 19:00. A od minulého roku, kdy jsem se s prací přestěhoval na okraj Prahy tak do centra chodím jen když je to absolutně nevyhnutelné. A to jsem na u staromáku seděl asi 5 let. Nevím jak jsem to mohl vydržet. Ty zelený příšery u RFE stejně časem zmizej, protože amerikáni RFE přestanou platit, tudíž nebude co hlídat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  09:18

    « Re: kouření motoru...

    Ted se snad zadari...
    SPOLECNE

    --------

    Plynne castice:

    > oxid uhelnaty (CO) - otrava, nevolnost, sklenikovy efekt

    > uhlovodiky (HC) - podporuji vznik prizemniho ozonu



    DIESEL

    ------

    Plynne castice:

    > aldehydy - "vune"/"smrad", proste "zapach"

    > kyslicniky dusiku

    > dioxidy siry - toxicke, smog, kysele deste


    Pevne castice:

    > uhlik (saze) - usazovani na plicich, zhorsovani jejich funkce

    > rozpustne organicke frakce (zkondenzovane uhlovodiky)

    > sulfaty - karcinogenni


    BENZIN

    ------

    > polychlorovane dibenzo-p-dioxiny a polychlorovane dibenzofurany (dioxyny) -
    karcinogenni, v bezolovnatem benzinu jsou obsazeny radove mene nez v olovnatem

    > oxidy dusiku (NOx) - drazdeni dychacich cest, podporuji vznik prizemniho ozonu

    Zdroje:

    [odkaz] bestluka/ nabidka/ katalizatory/ index_katalyzatory.htm - popis vznetovych motoru

    [odkaz] navody18.htm - EURO x, funkce katalyzatoru

    [odkaz] search?q=cache:U4w4FsLgRagC: berda.webpark.cz/ ekologie.htm+slozeni +vyfukovych+plynu+ NO+CO&hl=cs&ie=UTF-8 &inlang=pl - latky ovlivnujici zivotni prostredi (porovnejte s emisemi aut)

    [odkaz] 01062250.htm - sira ve vyfukovych plynech


    Neni to urcite ucelene a mozna ani ne spravne (nejsem chemik/dopravak/ekolog), takze doufam, ze
    se zde objevi diskuze a ne "nadavani".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  09:14

    « Re: kouření motoru...

    Kazdy tvrdi, ze ten jeho necadi, protoze za sebou
    nejezdi :-)
    Trosku jsem na I-netu neco o slozeni vyfukovych plynu hledal...


    SPOLECNE

    --------

    Plynne castice:

    > oxid uhelnaty (CO) - otrava, nevolnost, sklenikovy efekt

    > uhlovodiky (HC) - podporuji vznik prizemniho ozonu



    DIESEL

    ------

    Plynne castice:

    > aldehydy - "vune"/"smrad", proste "zapach"

    > kyslicniky dusiku

    > dioxidy siry - toxicke, smog, kysele deste


    Pevne castice:

    > uhlik (saze) - usazovani na plicich, zhorsovani jejich funkce

    > rozpustne organicke frakce (zkondenzovane uhlovodiky)

    > sulfaty - karcinogenni


    BENZIN

    ------

    > polychlorovane dibenzo-p-dioxiny a polychlorovane dibenzofurany (dioxyny) -
    karcinogenni, v bezolovnatem benzinu jsou obsazeny radove mene nez v olovnatem

    > oxidy dusiku (NOx) - drazdeni dychacich cest, podporuji vznik prizemniho ozonu

    Zdroje:

    [odkaz] bestluka/ nabidka/ katalizatory/ index_katalyzatory.htm - popis vznetovych motoru

    [odkaz] navody18.htm - EURO x, funkce katalyzatoru

    [odkaz] search?q=cache:U4w4FsLgRagC: berda.webpark.cz/ ekologie.htm+slozeni +vyfukovych+plynu+ NO+CO&hl=cs&ie=UTF-8 &inlang=pl - latky ovlivnujici zivotni prostredi (porovnejte s emisemi aut)

    [odkaz] 01062250.htm - sira ve vyfukovych plynech


    Neni to urcite ucelene a mozna ani ne spravne (nejsem chemik/dopravak/ekolog), takze doufam, ze
    se zde objevi diskuze a ne "nadavani".
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  09:04

    « kouření motoru...

    Každý z vlastníků TDI/SDI tvrdí, že tyto motory nečadí. Já mám SDI a myslím/myslel jsem si to taky. Pravdou ovšem je, že jsem za svým vlastním autem vlastně ještě nejel... V poslední době jsem byl párkrát šokován, naposledy v Brně při jízdě za novým Passatem 1,9 TDI 96 kW, který při lehkém předjíždění zdržujícího auta před sebou začadil tak, že jsem okamžitě hmátl po vnitřním okruhu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  07:51

    « Re: Smrad

    PeKa: Tak to jsme sousedi... Podle tvýho příspěvku jsem měl pocit, jako že se do Prahy chystáš. Už je mi to jasný, chystáš se každý ráno. Když si začal o tom maglajzu v Praze, měl bych malej příspěveček.
    Co mně momentálně v Praze leze nejvíc na nervy a sere neskutečně jsou ty přiblblý obrněný transportery v centru u Svobodný Evropy. Provoz v centru je tím už skoro rok naprosto ochromen! Kdyby se tak chtěli už někam přestěhovat, nevím proč musej bejt zrovna v centru Prahy!!! Co vy na to??? Je mi jasný, že třeba ostravákům to tady zrovna moc nevadí a pokud projíždíte jednou za rok, dá se to vydržet...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  07:09

    « Re: diesel

    hm, treba dehet z plic telo taky neumi dostat, a to staci byt kurak pasivni. Tim bych neoperoval. Navic pouha pritomnost sazi (nebo prachu, napr. zaprasene plice horniku) jeste apriori neznamena rakovinne bujeni.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  06:40

    « diesel

    Z výfuku dieselového motora vychádzajú hlavne sadze a čím sú dieselové motory modernejšie a majú vyššie vstrekovacie tlaky, tým sú tie sadze menšie a to je ten problém, že už ich telo nevie dosť dobre dostať z plúc von. Rakovinotvorný = karcinogénny (tretie tisícročie).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.02  18:07

    « Re: to ace2

    pokud vim, tak zatim nebylo prokazano nejake prime spojeni, ale pouze zvyseni sance vzniku rakoviny, ale i to je podle me dost velke riziko... nejezdete dlouho v zavesu za aviema!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.02  17:00

    « Re: to ace2

    Ale dnes se to pokusím vyhledat, tedy už jsem to hledat, ale pořád mi do toho někdo volal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.02  16:39

    « to ace2

    Hele, nepřipadne ti, že je pojem "rakovinotvorná částice" přinejmenším středověký? Zkus specifikovat, copak nám to ve výfukových plynech vznětových motorů tak škodí. ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.02  14:11

    « Re: Smrad to PeKa

    to zadek524: nechystám se na cestu do Prahy ani se sem nebudu stěhovat, neb jsem se zde narodil a žiji tady a možná tady taky umřu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.02  13:50

    « Re: Smrad

    Mimochodem, ty kecy o rakovině... kdybyste nekouřili, jedli zdravě, sportovali a nesmažili se zbytečně na sluníčku, je tady minimálně stonásobně menší šance, že se nějaká buňka ve vašem těle zblázní. A prd bude záležet na tom, jestli vám smrdí benziňák či diesel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.02  13:45

    « Re: Smrad

    ...jen jestli to není tím, že sis ráno nevyčistil zuby a nepoužil Rexonu pro muže ;-) :-)))...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.02  13:38

    « Re: to rbaron

    od boku nestřílí, spalování nafty opravdu vznikají rakovinotvorné částice. Teď ti asi nikdo žádnou studii nedá před nos, ale je to fakt. Když budeš chvilku hledat, tak učitě něco najdeš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.02  13:08

    « Re: Smrad

    to : rbaron Nech brouka žít :-)).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.02  12:56

    « Re: Smrad to PeKa

    No jasně, frťana nafty si dej, pak už ti bude úplně jedno, který motory vydávaj víc karcinogenní splodiny. Nafty jsem si pěkně loknul a polknul asi 3x v životě a povím vám, žádná lahůdka, ještě po šesti hodinách, když jsem si odkrknul, byl v pokoji smrad jak u benzínový pumpy...:-)) Naštěstí teďko naposledy to byla bionafta, tak to mě trochu utěšilo, že je to vlastně skoro vpohodě.
    Ty se PeKo chystáš na cestu do Prahy, nebo stěhovat do Prahy....????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.02  12:54

    « Re: Smrad

    :-) ... rbarone, hele mam auta obe, DiTD i 16V DOHC benzin a jediny auto, ktery se snazim predjet jenom kvuli tomu jak smrdi je kolektiv Trabi a Wartas, jinak je mi to fuk, vubec nechci rict, ze mi benzinak smrdi, rekl bych naopak, to co z ceho se tu par lidem chce zvracet mi opravdu docela voni, a mimochodem je to benzen, ktery dela katalyzator pri studenem startu, je to takove to sladke.....cosi :-) no dobrou chut :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.07.02  09:57

    « to rbaron

    Ja bych privital odkaz na nejaky vyzkum potvrzujici vyssi skodlivost zplodin z nafty. Mas nebo strilis od boku?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.02  08:51

    « Re: Smrad

    Když to tady tak čtu, tak si asi budu každé ráno dávat frťana nafty abych se připravil na ten maglajs na silnicích Prahy....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.02  08:10

    « Re: Smrad

    Tak tohle je asi věčnej souboj, nesmiřitelní zapřísáhlí benzínaři versus naftaři... Řekněme si to narovinu, benzín vodporně smrdí už jenom když ho nalejváš do nádrže, tak co bysme mohli čekat...:-))
    Jo, párkrát jsem natahoval Natural z kanystru hadicí a to byla fakt hrůza, pomalu jsem na to zemřel! Zato naftu si běžně naberu do huby a párkrát jsem si i loknul (to je teda fakt nepříjemný), ale je to pro mě přijatelnější než benzín.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.07.02  23:53

    « Re: Smrad

    to joe_st: Dobrá propaganda, ale dýzla předjíždím okamžitě, jak se za ním objevím... a zasmrdí. I ten nejnovější TDI smrdí, to je hnus. Navíc je asi šestkrát rakovinotvornější než benzín. A to už je na pováženou. Naproti tomu benzín pořád voní, má v sobě něco, co vonělo už Fangiovi, Chironovi a Ettore Bugattimu a něco, co nafta mít nikdy nebude. Vivat benzín, ropáci bahňáci!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.07.02  23:13

    « Re: Smrad

    mimochodem, pokud jde o vliv emisi na vse zive kolem, na ozon atd...pak verte ze krom tech trolejbusu a tramvaji na opravdu dobry diesel motor s DI a oxidacnim katalyzatorem fakt nic nema, diesel je ekologictejsi, muj sice v techto dnech kouri (ach to teplo versus intercooler) ale smrad? to od osobniho dieselu snad neznam, malicko, kdyz je studeny - to je stejny efekt jako u benzinu, ale jinak ani omylem...a mimochodem, kdyz shori takova pekna borovice, to je sazi....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.07.02  07:53

    « Re: Smrad

    A víte, že mi ty studený katový benzíňáky docela voněj! Myslím to vážně, ale jenom občas, to když mám zrovna nějakýho svýho a čuchnu k tomu jen tak na chvilku, ale když se točej v práci na dvorku a čuchám to nedobrovolně, tak mi to smrdí...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.06.02  17:44

    « Re: Smrad

    tramvaj a trolejbus :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.06.02  15:36

    « Re: Smrad

    Moje Sierrka jezdí výhradně na bionaftu, provozujeme tedy tzv. bioprovoz :). Lépe je na tom z hlediska ekologie asi jenom tramvaj. Moje Sierrka produkuje byť občas smradlavé ale z minimálně 30% ekologické látky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.06.02  13:08

    « Re: Smrad

    Když nastartuju svůj velkolitrák v benzínu s katem, tak ani neotvírám okna, protože to je opravdu humus. Ale po zahřátí můžu dát nos k výfuku a jen teplo, zápach nikde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.06.02  08:00

    « to BoB_

    1. Ten smrad neni můj a ty oblaka čmoudu jsou sakra reálný
    2. Jestli je někdo čichač, tak mu to může vonět stejně jako toluen nebo jiný svinstva
    3. Vliv na ŽP je horší, než u benzínu. Kladem je sice to, že celkově spálí nafťák míň fosilního paliva, produkuje ale hodně NOx a zejména spoustu rakovinotvornejch částic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.06.02  17:40

    « Re: Smrad

    Mne teda niektore starsie diesely nesmrdia, aj ked dymia a niektore nove sice nedymia (aspon nie viditelne), ale zato smrdia. Podobne je to s benzinakmi, Skodovka na sytic mi celkom prijemne vonia, zato studeny katalyzator je nieco nechutne.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…