Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  19:02

    « Re: Velká legrace

    Ještě by zadek měl napsat, proč to vlastně nejde zastavit. V tu chvíli vlastně auto jde na směs rozpálenýho mazacího oleje, kterej jinak běžně maže dmychado a vzduch přicházející obvyklou cestou od čističe vzduchu, se kterým se v dmychadle smísí. Ekologové by asi nebyli nadšený, ale jak vidíte, jezdit se dá i na na první pohled docela málo pravděpodobný paliva. Takže ještě jednou: Zacpat sání, a stačí mezi čističem vzduchu a turbem. Bez vzduchu nic totiž hořet nebude. Až to chcípne, tak demontovat hadici mezi dmychadlem a sáním (popř. mezi dmychadlem a IC nebo IC a sacím potrubím a pak klidně natočit a dojet domů bez turba a na nečištěnej vzduch. Je však třeba počítat s tím, že ten olej uniká do šneku dmychadla a pokud už byl ten únik takový, že na to ten motor běžel, tak to nouzový natočení doporučuju jenom pro případ, že stojíte uprostřed jižní spojky, nebo jí podobný liduprázdný komunikace a je třeba ji uvolnit. Sledujte během opouštěcího manévru raději kontrolku nebo budík mazání s větší pečlivostí, než obvykle.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.02  17:56

    « Re: Velká legrace

    Mozna to bude hodne laicka otazka, ale pro me je turbo a jednotlive odrudy dieselovych agregatu vicemene espanol vesnice. :-) Tenhle problem se muze stat obecne u kazdeho dieselu (TDI, dCi, HDI, TDCi, ...) anebo treba jen u PD a naopak u CR to nehrozi???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  16:31

    « Re: Velká legrace

    zadek524 mne inspiroval k dalsi nouzove metode pro onu "velkou legraci" (mimochodem to s preriznutim hadice oleje k turbu je zase "case dependent" - ja se k ni u Tempry sroko vubec nedostanu ani pri stojicim motoru).

    Kdyz uz je o strach a o zdravi rozpojit nejakou hadici mezi turbem a sanim, tak by to mohlo jit jinak. Napred jsem premyslel o nozi "a la zadek524", ale to by taky nebyla u natlakovany hadice zrovna legrace.

    Ale mozna by to slo udelat distancne - okolo nejakyho gumovyho kolinka hodit tazny lano a z bezpecne vzdalenosti poradne zabrat a kolinko strhnout. Na Tempre 1.9TD takovy dve kolinka nahore na motoru jsou a snad bych je vahou sve osobnosti (jeste stale do-cent, ale uz moc neschazi) dokazal "premluvit".

    (Samozrejme zakladni reseni u auta v manualu s dobrymi synchrony zustava zarazeni a uduseni motoru brzdou).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  15:58

    « Re: Velká legrace

    U automatu nemáš šanci nic udusit. Právě jsme to s kámošem řešili, má BMW524TD v automatu a turbo nic moc, už trochu bere olej skrz a po rozjezdu na volnoběh si to smlsne trochu oleje ze sání...
    Jediný co můžeš dělat je rychle něčím zacpat sání nebo pokud máš po ruce kudlu, tak přeříznout přívodní hadici s olejem do turba. Ta hadice už je v porovnání se zničeným celým motorem sranda nebo ti ji každej k turbu který budeš kupovat nechá...(možná), mluvím za sebe, když ty díly prodávám.
    Nepomůže vycvaknout vůbec nic, je to nezastavitelný. Proto doporučuju zmapovat si situaci a připravit se na to, pokud máte turbodieselový ojetý herky!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  15:06

    « Re: Velká legrace

    prof: Pěkná "překombinace" :-DDD

    O tomhle jsem nikdy neslyšel. Hrozí to moc, nebo je to jen fakt výjimečná situace? Asi bych to s automatem neměl šanci udusit :-((( Nestačilo by vycvaknout pojistku od čerpadla? Nebo od nějaký elektroniky? Brrrrr, mám z takový představy úplně hrůzu. To se tam spaluje ten olej, nebo čím to, že to nejde zastavit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.02  14:35

    « Re: Velká legrace

    Ještě dvě poznámky:
    1. Fija: na to, jak jdou nebo nejdou zařadit kvalty, nemá vliv jakékoliv vytůrování motoru, pokud vyšlápneš spojku - ta přeci je mezi motorem a převodovkou. Na to řazení má vliv akorát rychlost auta. Takže pokud auto stojí, motor se točí na max a vyšlápneš spojku, bude se stromeček točit jen svou setrvačností, a přes synchrony ho zastavíš a zařadíš, i kdyby nebyly zrovna v nejlepším pořádku.
    2. Prof: dnešní převodovky už myslím nemají přímý záběr. Poslední auto, které jsem měl s přímým záběrem (na čtyřce), byl 4-kvalt žigulík.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  14:26

    « Re: Velká legrace

    No, nějak jsem to neosprchování překombinoval :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  14:25

    « Re: Velká legrace

    ..abys nedostal ojnicí po hlavě a v zápětí se nebyl neosprchován rozpáleným olejem.

    Praktická rada: Motor se přes kvalt chcípá obvykle na přímý záběr, což bývá u pětikvaltu 4ka, která by tam měla jít vrazit i bez synchronů, pokud se ovšem nejedná o Pragu V3S, která zas nikdy neměla turbodmychadlo, takže jí takovýhle story nehrozí :-)))).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.02  13:48

    « Re: Velká legrace

    Pavel: tipuju, že bys nestihl nic rozpojit. A ruku na srdce, ani bys tam nešáh, když se to roztočí do max. otáček, je to takovej rachot, že spíš utečeš...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  13:30

    « Re: Velká legrace

    Pokud by tam nesel zaradit kvalt a udusit motor brzdou, tak by mozna slo udelat par veci na sani. Zalezi co je jak na konkretnim motoru pristupny.


    Kdo ma dobre pristupnou krabici filtru sani s jednim otvorem, tak by to mohl zkusit necim plochym ucpat. Nebo tohle zamezeni privodu vzduchu k turbu provest na nektery hadici mezi filtrem a turbem. Kdo ma sportovni kit, tak by dost mozna stacilo dat pres konicky filtr igelitku (?).


    Riskantnejsi postup je pokusit se rozpojit nektery hadice za turbem (nejlepe az za intercoolerem). Pokud jsou dobre pristupny a jsou na nich "zaklapavaci" spony, tak by to mela byt otazka par vterin. Riskantni je to proto, ze v potrubi je pod tlakem vzduch s rozptylenym olejem. Dost mozna je to docela horka smes i pres to, ze uz prosla intercoolerem (auto pri ev. zasahu stoji, takze IC moc nechladi). Takze by asi nebylo od veci chranit si ruce atd. a nestat ve smeru kam to bude foukat, protoze prvotni vyron horke smesi bude asi docela sila. S rukavicemi a velkym hadrem by to mozna slo zvladnou ve zdravi (?).

  • 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  13:27

    « To FIJA.

    Taky na to koukám. Ovšem zařazení TDi do základu je (nevím jak horkou) novinkou. Škoda reaguje na problémy. V roce 2001 byl rozdíl mezi SDi - TDi - 85 tis. Kč. SDi - 385 000,-, TDi - 460 000,-. Potom navíc přidali do střední výbavy ABS a zvedli cenu o 10 tis. Kč, takže to skoro 100 bylo. Ovšem TDi za 435 tis. v základu, který je značně obohacen je "Dobrá koupě".
    Problém mého SDi je, že "žere" pořád stejně. Nemám PP a po oněch 1000km kdy tankuji je prům. spotřeba vždy 4,5l (s max. odchylkou dvou desetin - léto) resp. 4,8l se stejnou odchylkou v zimě. Za 3,5l to pravděpodobně nejezdí ani v ideálních podmínkách, neb jsem jednu nádrž jel se značným škudlením a výsledek byl 4,19l. Hned další nádrž jsem vypotřeboval z části na D1 kde jsem jel 150km přes 160 tacho a výsledek spotřeby byl 4,25l. To my vzalo chuť na další experimenty...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  11:47

    « Re: Velká legrace

    Vzhledem k tomu, že jsem "potkal" 2x, tak by mi do smíchu taky moc nebylo. To prudké zvýšení otáček a nemožnost ubrat a ani to vypnout klíčkem znám. Tak dlouho to však netrvalo... Když jsem teď jel do Chorvatska, tak mě taky občas oblil ledový pot, když to nečekaně zvýšilo otáčky, ale naštěstí to vždy bylo když jsem přišlápl plyn při přejezdu nějakého výmolu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  09:05

    « Re: To Jazzman, Fija.

    no byt mam za tech 66 tkm spotrebu prumerne 3,75 (dle PP), tak nemuzu rict, ze se pokazde vejdu pod 4,7 (ani pri delsi jizde, pokud jedu rychleji). proto se mi zdalo divne, ze by cesta do Alp s pojizdenim v nich vysla pod 5 litru v prumeru, ale kdyz na ceste tam a zpet mas 360 km s prumerem treba 3,5, tak to mozna vyjde. Tech 100 tisic neni pravda - zaklad SDI stoji i ted 394 tKc, TDI zaklad je za 434 tKc, s tim, ze to ma proti SDI uz PP, patnactky kola, central atd. Tenhle zaklad vpodstate odpovida memu GLX - soucasne Ambiente ma ABS, to ja nemam, ja za to dal 445, zakladni SDI tenkrat taky stalo lehce pod 400. Takze sto tisic rozdilu to nebude.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  08:56

    « Re: Velká legrace

    to nestaci ani odpojit cerpadlo, at do motoru nejde nafta ? To se to pak toci fakt jenom na ten olej ? I kdyz, zaradit kvalt pri motoru vyturovanym na max je celkem problem .... kdyz nemas dobry synchrony (u starsiho P405 ?) si dovedu predstavit, ze to tam nenarves ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  08:13

    « Re: Velká legrace

    Hmm, motor evidentně začal sát olej skrz vyčvachtaný turbo, to nelze nijak chcípnout, jedině přes spojku a zařadit kvalt, jinak se to točí dokud nedojde olej, pak se to kousne.
    Kámošovi se tohle stalo na Renaltu 25 2,1TD a z motoru nezbylo použitelnýho nic kromě čerpadla a snad vačky, jinak všechno ostatní na sračky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.02  07:56

    « Re: Velká legrace

    RB: to nebyl seklej plyn, podle toho popisu. Podle mě to bylo TD - netěsné turbo, přešel přes něj olej a "jelo" to na něj. To takhle vyletí do otáček, a nejde to zastavit klíčkem. Už jsem se s tím setkal (teda ne na svém :)), naposledy mi to někdo říkal o Meganu s cca 15tis km...
    Chlápek z tý historky se v tom asi moc nevyznal, měl tam dát kvalt a udusit to přes brzdu, nepřišel by o celej motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  07:43

    « Re: To Jazzman, Fija.

    Rozdíl 100 tis. dělá mezi SDi v základu oproti Tdi v nejnižší možné výbavě a tou je bohužel až ta střední. Nerozumím navozené paralele s Tvojí spotřebou při rychlostech nad 150 km/h a mojí v alpách. V uvedené spotřebě je obsažena cesta tam a zpět (2x180km) a zbytek v těch nekonečných serpentýnách, kde pětka odpočívá. Zda rychle nebo pomalu je relativní. Při srovnání s většinou okolních vozů - rychleji. No a klimatizace - stará bolest. Chybí, chybí. No až příště...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  07:05

    « Re: Velká legrace

    RB: Hoď to do placu do rubriky Peugeot :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.07.02  18:42

    « Re: Velká legrace

    hm, to bude prasklej rozvodak, to je na vymenu motoru, u staryho 405 kombiku ... no nemohl bych se smat ani jako divak ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.07.02  18:41

    « Re: To Jazzman.

    Plancius> mala poznamka - moje TDI jede i do tech 2500 otacek vyrazne lip, nez SDI. Ale holt ten tuning dela svy ... ovsem i bez nej jsem mel stejny pocit. Nechce se mi verit spotrebe 4,7 v Alpach, ale na dlouhy ceste ... no mozna, kdyz nebudes moc rychlej. Ja vyhlaseny setrilek pri rychlejsi jizde (vytrvale nad 150) se do peti litru nevejdu ani na dlouhe trase, i kdyz jhe fakt, ze pri rychlostech do 120 se vejdu pod 4 ... jo ohradil bych se proti rozdilu 100 tacu - kupoval jsem GLX za 445, totez v SDI bylo za 425 ... ale je to pravda situace z podzimu 99 ... jediny, co mi chybi, je klima. Tacho mi to jede 215 ... ale real bude cca 195 ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.07.02  17:13

    « Velká legrace

    Teď jsem se vrátil z opožděného oběda do práce. Viděl jsem věru zajímavou historku. Peugeot 405 Break v naftě jen tak stojí na křižovatce. Najednou to začne vytáčet jako hovado úplně do maxima. Říkám si, co asi tak dělá a chlapík vystoupil z auta a kopnul do předního kola. Pak tam začal zmateně pobíhat a auto mělo asi seklej plyn. Znovu vlezl do auta a něco dělal. Auto pořád na plný pecky. Najednou se z výfuku začal valit kouř jako ze sestřelenýho Messerschmidtu. Za chvíli je ho celá ulice. No, stál jsem tam asi ještě čtyři minuty, pajďulák tam pobíhal, střídavě někomu volal a trhal kabely od baterie, nemajíc klíč na povolení jejich čelistí. Motor stále řve, plive pálící se olej, kouřová clona způsobuje v nejbližších padesáti metrech totální neviditelnost a najednou... KŘUP! Auto se zaškubalo, zarachotilo to a hodně rychle utichlo. Takový divadlo už jsem dlouho neviděl. Chlapíka lituju, ale byla to sranda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.07.02  13:17

    « To Jazzman.

    Jak uvedl Fija mám Octávii SDi.Koupil bych to znovu. Na otázku živosti motoru (a je to divné) neumím odpovědět ani po 25 000 tis. km. Trochu mě to prostě nesedí s teoretickými předpoklady, které by měly vyplynout z papírových charakteristik motoru. Překvapivě se to prostě chová velice živě od rychlosti 100 km/h a cestování na velké vzdálenosti je příjemný zážitek. Klasické zrychlení z 0 na 100 je méně dravé a těch skoro 20 sekund odpovídá skutečnosti. Pokud tedy sedneš do tohoto auta a odzkoušíš si jen toto zrychlení, ani Tě nenapadne ta pohodovost ve vyšších rychlostech. (a nebude to jen těma převodama na 4 a pátý rychlostní stupeň...) Převažuje tedy velice dobrá pružnost na ostrou akcelerací. Nesedí mi to hlavně při srovnání s dalším autem, se kterým mám více zkušeností a to je klasická Felicie 1,3 před modernizací v roce 1997. (tehdy dostal motor pár Nm více s maximem již o 500 ot/min dříve) Jde tedy o motory se stejným výkonem s jasným prospěchem hmotnosti na straně Felicie. Přesto ta Felicie subjektivně (to je důležité)nad 100km/h nejede. Zkoušel jsem pružné zrychlení z 80-130 na 5 rychl. stupeň a Octávka byla mnohdy i o 10 sek rychlejší. V praxi se mě ovšem Felicie docela drží, takže vše je relativní. Vzhledem k tomu, že Octávka TDi je skoro přesně o 100 tis. Kč dražší a Fábie SDi (ve verzi Combi, či sedan)za cenu stejnou - je nutné Octávce s tímto motorem věnovat pozornost. Za těch 25 tis. km mám prům spotřebu 4,6l. Jsem dost často v alpách a musím říct, že mě neustále obtěžují pomalu stoupající Audi s V6 motory. "Vo tom" to prostě je. Základní TDi má sice o 22 koní více, ale až v určitých otáčkách (nad 2500)a do těchto hodnot při klasické jízdě netřeba jít. Takže já to prostě prošlápnu a jedu taky. Ty alpy mě daly jasnou odpověď na správnost koupě, protože i v neustálých stoupáních (i 22%) mám po ujetí 1000km spotřebu vždy do 4,7l a to se mi taky těžko vysvětluje. No asi jsem ty informace příliš zahustil, ale ještě jsi se ptal na srovnání s jiným dieslem. Nabízí se felicie 1,9D. Ta má subjektivně větší zátah ve zrychlení, podtrhují to i papírové hodnoty. Sám jsem s tím moc km nenajel a hodnotím většinou z pozice spolujezdce. V rodině máme 1 ks a uživatel si ztěžuje na "díru" do rychlosti 120 km/h. V praxi jsem s jedním puberťákem ( Felicie 1,9D) nedávno trochu "závodil". Jel sám, já ve čtyřech lidech s natankovanou Setou. (trochu výkonu ubere) Nakonec mne předjel v táhlém stoupání systémem "výměny zdvořilostních pozdravů", kdy tedy po 20 sekundách celý manévr úspěšně dokončil. Zvuková kulisa jeho auta ovšem potvrzovala, že ještě dotáčí čtyřku a já měl již dávno za pět...
    Jdi do toho. Dle tacho jede 180km/h. Se setou 175...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.07.02  12:28

    « Re: kouření motoru...

    Plancius ma Octavii SDI a s SDI se da jezdit, ale ne moc zavodit. Jo a diky zprevodovani to celkem (relativne na ten vykon) jede, ale toci to vic, takze na dalnici je spotreba TDI nizsi nez SDI.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.07.02  12:27

    « Re: Smrad

    Cokes> to je tim, ze thle jsou sestivalce, 2,5TDI od VW group taky moc vibraci nema. Ale uznavam, ze diesely od VW nebyvaji nejlepe odhlucneny - zato mivaji ale dobry pocit z vykonu, nejsou tak gumove jako diesely napr. od PSA :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.07.02  13:56

    « Re: Smrad

    Jo, v 740d, začal ho montovat jako první z Audi,BMW,MB... cosi se proslýchá, že bude 540d, ale nevím, co je na tom pravdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.07.02  22:31

    « Re: Smrad

    to Cokes: nazdarek, no 330d je opravdu poradnej diesel, bojim, ze asi ten nejlepsi :-)
    prosim te dela BMW uz ten 8-valec TD?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.07.02  12:52

    « Re: Smrad

    ace2: LOL cool, to je hezký, turbokamna, který dokonce po sobě vymetaj komín. :-)

    Jinak vibrace... zkus se svézt v pořádném dieselu - BMW 530d nebo 330d, žádný se nekonají... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.02  15:18

    « Re: kouření motoru...

    Ešte niečo, Plancius, vedel by si to porovnať aj s nejakým iným autom, Dieselom (obj. cca 1.7 - 2.0) bez turba?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.02  15:14

    « Re: kouření motoru...

    Ty máš Octaviu alebo Fabiu SDI? Ako to chodí? Kúpil by si to znova?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.02  13:32

    « Re: Smrad

    Jo já bych neřekl, že by moderní diesel smrděl. Nicméně jím vytýkám saze, která si při akceleraci vyvalejí. Co si budeme nalhávat v tomto vede VW. U jiných jsem to nepozoroval, alespoň ne tento černo černý oblak dýmu. Maximálně je možné pozorovat zešenutí vzduchu kolem výfuku :)



    No a včera jsem se konečně projel 607. Bohužel pršelo a to tak, že jsem nemohl otestovat rychlost, nebo akceleraci... No to je jedno. Nicméně Peugeot má kouřivost docela dobře vyhytanou. A to tak že neexistuje u 2.2HDi možnost aby z vyfuku vyšla saze. Saze se chytají do FAP filtru a jednou za čas se kontrolovatelne zažehnou shoří. Zatím se nenajelo moc km, takže uvidíme řasem. Má to probíhat tak, že palubák pípne a oznámí jako že chtěl v nejbližší možné době spálit saze a pokud bude alespoň nějakou dobu vyšší ustálená rychlost (nad 60km/h) tak se s nima vypořádá. No jinak jsem z toho auta nadčen, podle ceníku to tak nevyzní co všechno je za výbavu, ale auto má takové velké množství sarapatiček bez kterých se dá v pohodě žít, ale dělají auto luxusnějším. No jinak co jsem s tím coural v dešti po Praze, tak zatím jen pozitivní zkušenosti. Auto je svižné, byl jsem překvapen, že i tiché. Velmi pohodlné a celkové se dobře ovládá. Dobré sedačky, výškově nastavovatelná loketní opěrka a skvělé radio od JBL, který pravda jsem se nenaučil ještě zcela ovládát, ale to je detail. No jinak jako odpůrce dieselů musím poukázat na nepoužitelnost motoru pod 1800 otáček a sice asi nejlépe utlumené vibrace dieselového motoru, ale pořád tak jsou citít. Potom takové věci, že parkovací asistent jen pípá a neukazuje vzdálenost na displeji což by asi moc složitý nebylo. I když na druhou stranu, když se couvá tak se do předu nekouká...

    Mno až budu mít čas ho provětrat po dálnici tak poreferuju o tom jak se vyrovnává s vyšším rychlostním pruměrem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.02  13:05

    « Re: Smrad

    Nedá mi to a musím na téma "Smraďoši na silnicích" napsat svoji zkušenost. Denně jezdím cca 20 km těsně za naftovým autem (Laguna II 1,9dCi) a žádný smrad se nekoná. Naopak, tu škodověnku 105 či 120 někde dál vpředu ještě ani nevidím, ale už bezpečně (spíš nebezpečně) cítím. Sotva zmizely Wartburgy a Traboši, už je plně nahradily tyhle voňavky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  22:39

    « Re: Smrad

    to joe_st: Smraďochů je čím dál tím víc a já si čím dál tím víc užívám předjíždění :o) Mimochodem, poslední dobou jsem zjistil, že není třeba probouzet orkán, takže všechno to běžný ježdění a předjíždění se odehrává v rozmezí 1500-3000 ot./min. :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  15:15

    « Re: kouření motoru...

    BoB: Obdivuju tě, kde na tohle bereš čas...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  14:10

    « Re: kouření motoru...

    to Bob_: Diky za obsazne info. Nevis, kde na webu by clovek nasel popis evropskych emisnich norem?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  10:48

    « Re: Smrad

    Já myslím, že oni by už taky rádi odjeli, ale znáš to, natočit to nejde a když to odtáhnou, zase bude ostuda :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  09:33

    « Re: Smrad

    zadek524: tak abych byl zcela upřímný, tak do práce jezdím pravidelně MHD a to asi 15-20 minut. S autem pokud nemusím, tak do centra nejezdím a pokud ano, tak se to smažím projet do 7:00 nebo až od 19:00. A od minulého roku, kdy jsem se s prací přestěhoval na okraj Prahy tak do centra chodím jen když je to absolutně nevyhnutelné. A to jsem na u staromáku seděl asi 5 let. Nevím jak jsem to mohl vydržet. Ty zelený příšery u RFE stejně časem zmizej, protože amerikáni RFE přestanou platit, tudíž nebude co hlídat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  09:18

    « Re: kouření motoru...

    Ted se snad zadari...
    SPOLECNE

    --------

    Plynne castice:

    > oxid uhelnaty (CO) - otrava, nevolnost, sklenikovy efekt

    > uhlovodiky (HC) - podporuji vznik prizemniho ozonu



    DIESEL

    ------

    Plynne castice:

    > aldehydy - "vune"/"smrad", proste "zapach"

    > kyslicniky dusiku

    > dioxidy siry - toxicke, smog, kysele deste


    Pevne castice:

    > uhlik (saze) - usazovani na plicich, zhorsovani jejich funkce

    > rozpustne organicke frakce (zkondenzovane uhlovodiky)

    > sulfaty - karcinogenni


    BENZIN

    ------

    > polychlorovane dibenzo-p-dioxiny a polychlorovane dibenzofurany (dioxyny) -
    karcinogenni, v bezolovnatem benzinu jsou obsazeny radove mene nez v olovnatem

    > oxidy dusiku (NOx) - drazdeni dychacich cest, podporuji vznik prizemniho ozonu

    Zdroje:

    [odkaz] bestluka/ nabidka/ katalizatory/ index_katalyzatory.htm - popis vznetovych motoru

    [odkaz] navody18.htm - EURO x, funkce katalyzatoru

    [odkaz] search?q=cache:U4w4FsLgRagC: berda.webpark.cz/ ekologie.htm+slozeni +vyfukovych+plynu+ NO+CO&hl=cs&ie=UTF-8 &inlang=pl - latky ovlivnujici zivotni prostredi (porovnejte s emisemi aut)

    [odkaz] 01062250.htm - sira ve vyfukovych plynech


    Neni to urcite ucelene a mozna ani ne spravne (nejsem chemik/dopravak/ekolog), takze doufam, ze
    se zde objevi diskuze a ne "nadavani".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  09:14

    « Re: kouření motoru...

    Kazdy tvrdi, ze ten jeho necadi, protoze za sebou
    nejezdi :-)
    Trosku jsem na I-netu neco o slozeni vyfukovych plynu hledal...


    SPOLECNE

    --------

    Plynne castice:

    > oxid uhelnaty (CO) - otrava, nevolnost, sklenikovy efekt

    > uhlovodiky (HC) - podporuji vznik prizemniho ozonu



    DIESEL

    ------

    Plynne castice:

    > aldehydy - "vune"/"smrad", proste "zapach"

    > kyslicniky dusiku

    > dioxidy siry - toxicke, smog, kysele deste


    Pevne castice:

    > uhlik (saze) - usazovani na plicich, zhorsovani jejich funkce

    > rozpustne organicke frakce (zkondenzovane uhlovodiky)

    > sulfaty - karcinogenni


    BENZIN

    ------

    > polychlorovane dibenzo-p-dioxiny a polychlorovane dibenzofurany (dioxyny) -
    karcinogenni, v bezolovnatem benzinu jsou obsazeny radove mene nez v olovnatem

    > oxidy dusiku (NOx) - drazdeni dychacich cest, podporuji vznik prizemniho ozonu

    Zdroje:

    [odkaz] bestluka/ nabidka/ katalizatory/ index_katalyzatory.htm - popis vznetovych motoru

    [odkaz] navody18.htm - EURO x, funkce katalyzatoru

    [odkaz] search?q=cache:U4w4FsLgRagC: berda.webpark.cz/ ekologie.htm+slozeni +vyfukovych+plynu+ NO+CO&hl=cs&ie=UTF-8 &inlang=pl - latky ovlivnujici zivotni prostredi (porovnejte s emisemi aut)

    [odkaz] 01062250.htm - sira ve vyfukovych plynech


    Neni to urcite ucelene a mozna ani ne spravne (nejsem chemik/dopravak/ekolog), takze doufam, ze
    se zde objevi diskuze a ne "nadavani".
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  09:04

    « kouření motoru...

    Každý z vlastníků TDI/SDI tvrdí, že tyto motory nečadí. Já mám SDI a myslím/myslel jsem si to taky. Pravdou ovšem je, že jsem za svým vlastním autem vlastně ještě nejel... V poslední době jsem byl párkrát šokován, naposledy v Brně při jízdě za novým Passatem 1,9 TDI 96 kW, který při lehkém předjíždění zdržujícího auta před sebou začadil tak, že jsem okamžitě hmátl po vnitřním okruhu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  07:51

    « Re: Smrad

    PeKa: Tak to jsme sousedi... Podle tvýho příspěvku jsem měl pocit, jako že se do Prahy chystáš. Už je mi to jasný, chystáš se každý ráno. Když si začal o tom maglajzu v Praze, měl bych malej příspěveček.
    Co mně momentálně v Praze leze nejvíc na nervy a sere neskutečně jsou ty přiblblý obrněný transportery v centru u Svobodný Evropy. Provoz v centru je tím už skoro rok naprosto ochromen! Kdyby se tak chtěli už někam přestěhovat, nevím proč musej bejt zrovna v centru Prahy!!! Co vy na to??? Je mi jasný, že třeba ostravákům to tady zrovna moc nevadí a pokud projíždíte jednou za rok, dá se to vydržet...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…