Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.02  13:54

    « Re: Velká legrace

    to 2444: Jedno doplnění: v případě nouze by možná bylo lepší instruovat manželku, že je lepší zařadit 4ku nebo 5ku. Ta rychlost tam půjde líp zařadit a auto v případě málo dobržděných kol nebude mít takovou (ne akceleraci - to je asi přemrštěné) sílu. A se spojkou pomalu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.02  13:16

    « Re: Velká legrace

    Luf: a to by ses divil, že to má smysl, zachraňovat aspoň motor. Když se to nerozsype, dá se ten zbytek ještě prodat, třeba taková hlava na diesela je docela cenná...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.02  12:51

    « Re: Velká legrace

    Takze ja bych si to dovolil panove (a damy ?) shrnout:


    A. Indikace problemu (beh motoru na olej z turba):

    - motor se sam roztoci na vysoke otacky a soucasne

    - nejde vypnout klickem a soucasne

    - cerny kour z vyfuku


    B. Postupy pro zachranu motoru pri jeho havarijnim roztoceni:

    (je treba konat co nejrychleji - je na to jen par desitek sekund, maximalne par minut, potom je motor na odpis; pokud by clovek mel po ruce kanystr s mot. olejem a melo to smysl, tak by to mohl o par minut prodlouzit nalitim oleje do motoru)

    1) zaradit jednicku nebo jiny kvalt a udusit motor pres brzdu (je mozne jen u aut s manualnim razenim)

    nepujde-li to, pak:

    2a) ucpat sani - tj. bud otvor krabice s filtrem (je-li pristupny) nebo u spotrovniho kitu prikryt konicky filtr igelitkou

    neni-li sani dostupne, pak:

    2b) rozpojit hadici sani mezi krabici filtru a turbem a ucpat ji

    neni-li to mozne, pak:

    3) přeříznout přívodní hadici s olejem do turba

    4) rozpojit hadice sani mezi turbem a hlavou motoru

    (pozor: je v nich pod tlakem smes horkeho vzduchu a kapicek oleje !!!)

    4a) strhnout silou nejaky kolinko distancne s pomoci napr. tazneho lana

    (otazka je zda predtim povolovat prislusnou sponu - pokud je zaklapavaci, tak by to slo rychle, ale mohlo by to bouchnout pod rukama)

    4b) rozpojit nejaky kolinko nebo hadici rucne po povoleni spony (podminkou jsou dobry rukavice pripadne nejakej velkej hadr, ale i tak je vice nez riskantni - vhodne pro ty co maji auto radsi nez sebe ;-)))

    4c) preriznou nejaky kolinko nebo hadici nozem (je to rychlejsi nez rozpojovani a la "3b", ale opet je vhodne mit rukavice nebo hadr a taky je to dost nebezpecne)


    C. Postupy pro nouzove dojeti (tady je casu dost):

    - prerusit trasy oleje k turbu

    - doplnit olej do motoru

    - eventualne udelat i vzduchovej bypass turba, tj. napopojit filtr vzduchu primo na hlavu motoru

    - na velmi kratkou vzdalenost by slo jet i na nefiltrovany vzduch (tj. rozpojit hadice sani na hlave motoru)a bez odpojeni oleje od turba (bude ale dochazet k uniku motoroveho oleje pres netesne turbo ven)


    Pokud jsem se v necem spletl, tak prosim lidi s vetsi praxi nebo lepsimi napady, aby to opravili nebo doplnili. Ja jsem tenhle problem zatim nezazil, nicmene vzhledem k tomu, ze turbo na moji Tempre 1.9TD ma uz 11 let, tak jsem radsi vcera vecer manzelku instruoval, co by kdyby (samozrejme jsem se omezil jen na "zarazeni kvaltu a zabrdeni").

  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.02  10:56

    « Re: Velká legrace

    Zachranovat motor auta, kde je spojka, prevodovka a turbo K.O. asi nema moc zmysel :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.02  08:17

    « Re: Velká legrace

    fija: nechápu? To jako že je v takovém stavu, že nevystaví? Tak s takovou bych tedy moc dlouho nejezdil. A synchrony? No, nedovedu si představit převodovku, která má VŠECHNY sychrony KO. Taková by šla ihned do sběru. Na mém krámu má převodovka přes 300tis km, a někdy škrtne dvojka. Na to udušení bych tam dal 4 nebo 5.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.02  08:08

    « Re: Velká legrace

    oddie> no ale ruku na srdce, bude ta spojka u stareho jeteho auta v idealnim stavu, abys ty synchrony nepotreboval ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.02  08:04

    « Re: To FIJA.

    v roce 1999 na podzim, kdy jsem auto kupoval, byl rozdil TDI GLX a SDI LX zhruba 60 tisic (53 tisic v MR 99, 60 v MR 2000, ja uz chtel MR 2000 a novou palubkou, stara se mi nelibi).
    Mezi TDI GLX a SDI GLX zhruba 20.
    Ted stoji TDI Classic o 10 min nez v roce 1999, ma to mozna novou palubku (mozna ne?), ma to vsechno, co mam i ja, jen tomu chybi myslim elektricke otvirani nadrze. Takze cena - bomba!
    Ke skludleni - diky PP jsem se naucil vyuzivat okolnosti k minimalizaci spotreby, overena spotreba pri tankovani do plneho a mereni ujetych km - minimum 3.67, PP ukazuje zhruba o 0,3-0,5l/100km min. Rozdily ve spotrebe pri dietni jizde 80-90km/h a jizde na max (kolem 200+ tacho) jsou velke - i 4 litry ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.02  07:59

    « Re: Velká legrace

    Tak to teda nevím jak to zkontrolovat, tam totiž žádný normální těsnění není. Je tam jakýsi labyrint, kterej drží olej na uzdě, aby netek do sání a vejfuku. Netuším jak to vlastě funguje - to je pro mě velká neznámá, asi budu muset nějaký zdechnlý turbo prozkoumat...
    Konkrétně u mejch Baworů je hadice z turba do sání pěkně mastná - u všech, co jsem kdy měl, ale nikdy v žádným autě olej nemizel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.02  16:12

    « Re: Velká legrace

    A co nějaká kontrola toho olejovýho těsnění? Je možná? Nebyla by to dobrá prevence?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.02  14:04

    « Re: Velká legrace

    Je to tak, to odpojení tlakový hadice z turba do motoru je východiskem jen pro ten momentální okamžik, kdy je potřeba ještě kousek popojet, aby se tam dalo v klidu přemýšlet, co dál. Ne všichni s sebou vozí tašku vercajku, kterým by odpojili holendr hadice mazacího oleje k turbu, pokud by se k němu na silnici vůbec dostali. Turba se dávají běžně repasovat. Jestli je repase takový totálky, ještě k tomu natvrdo zadřený, stejná jako repase turba s vyfouklým olejovým těsněním, pak je to opravdu jedno.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.02  13:21

    « Re: Velká legrace

    Ale tam přeci vůbec nejde o vzduch. Ten by se dal do sání natáhnout jinudy. Jde o to, že turbo zůstane na vejfuku (pohání jej přeci výfukové plyny, ne vzduch), a ten vejfuk odpojíš asi dost těžko - zůstala by tam díra.
    Jinak souhlas se Zadkem - je-li turbo v pr..., hlavu bych si s tím vůbec nelámal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.02  13:02

    « Re: Velká legrace

    A je také turbo, ktoré si nasáva olej ešte vôbec opraviteľné, aby malo zmysel ho šetriť?. Ak nie, tak aspoň sa dopravíš z tej dovolenky domov a potom ho aj tak vymeníš. A ak áno, tak by ho bolo lešie vymontovať a jazdiť na nefiltrovaný vzduch. Neviem, čo by bolo prijateľnejšie pre peňaženku po príchode domov.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.02  12:36

    « Re: Velká legrace to Prof

    Pokud máš v úmyslu to turbo stejně měnit, tak o co jde...? Ať se ložisko třeba zblázní!:-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.02  11:42

    « Re: Velká legrace

    zadek: Odpojení mazáníje sice řešení, ale turbo se točí dál a prakticky na sucho. Leda ještě zajistit obtokový ventil v poloze otevřeno, aby se točilo co nejméně, ovšem točit se bude stejně. Počítat s tím, že je v * už tak jako tak a že teda nevadí, když se ložisko zadře na tvrdo, se mi moc nelíbí :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 11.07.02  09:12

    « Re: Velká legrace to Zadek524

    Řešení s odpojením mazání k turbu mám v záloze vždycky při cestě na dovolenou, ale dosud jsem naštěstí nemusel aplikovat v praxi. Jsi první, kdo mi potvrdil účinnost. Lepší by bylo jet 1000km z dovolené bez turba než třeba vlakem, u staršího auta by se odtahovka nebo oprava v zahraničí ani moc nevyplatila.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.02  07:47

    « Re: Velká legrace

    No jo, fakt je to velká sranda! To udušení je asi nejelegantnější, ale co kdyby to prostě nějak nešlo...? Prostě je lepší mít v záloze vícero řešení. Kamarádovi odešlo na autě turbo, ale ne tím způsobem, že by došlo až k tomu co se stalo na křižovatce s tím Peugeotem. Provedli jsme jednoduše to, že se odpojily přívodní hadice do turba, tím se turbo odpojilo z mazacího okruhu a do doby než se sehnalo nový turbo, jezdil nouzově bez turba. Pozor, ty hadice do turba jsou ale dvě, přívodní a odtoková - ty se musej samozřejmě napojit, aby byl uzavřenej okruh!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  19:07

    « Re: Velká legrace

    to Ajvn: U kazdeho turbodieselu (TD, TDI, JTD, CDI, TDI-PD, ...), protoze tento problem vubec nesouvisi s provedenim vstrikovani paliva, ale s prusakem motoroveho oleje na turbodmychadle, ktery pote pronika sanim do valcu coby sice nekvalitni, ale bohuzel vznititelne palivo (a co je nejhorsi: neregulovanym prutokem).


    Bylo by zajimave vedet, jestli ma na horeni oleje nejaky vliv jeho typ (napr. obyc. mineral oproti syntetika se spoustou napr. antioxidacnich prisad).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  19:02

    « Re: Velká legrace

    Ještě by zadek měl napsat, proč to vlastně nejde zastavit. V tu chvíli vlastně auto jde na směs rozpálenýho mazacího oleje, kterej jinak běžně maže dmychado a vzduch přicházející obvyklou cestou od čističe vzduchu, se kterým se v dmychadle smísí. Ekologové by asi nebyli nadšený, ale jak vidíte, jezdit se dá i na na první pohled docela málo pravděpodobný paliva. Takže ještě jednou: Zacpat sání, a stačí mezi čističem vzduchu a turbem. Bez vzduchu nic totiž hořet nebude. Až to chcípne, tak demontovat hadici mezi dmychadlem a sáním (popř. mezi dmychadlem a IC nebo IC a sacím potrubím a pak klidně natočit a dojet domů bez turba a na nečištěnej vzduch. Je však třeba počítat s tím, že ten olej uniká do šneku dmychadla a pokud už byl ten únik takový, že na to ten motor běžel, tak to nouzový natočení doporučuju jenom pro případ, že stojíte uprostřed jižní spojky, nebo jí podobný liduprázdný komunikace a je třeba ji uvolnit. Sledujte během opouštěcího manévru raději kontrolku nebo budík mazání s větší pečlivostí, než obvykle.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.02  17:56

    « Re: Velká legrace

    Mozna to bude hodne laicka otazka, ale pro me je turbo a jednotlive odrudy dieselovych agregatu vicemene espanol vesnice. :-) Tenhle problem se muze stat obecne u kazdeho dieselu (TDI, dCi, HDI, TDCi, ...) anebo treba jen u PD a naopak u CR to nehrozi???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  16:31

    « Re: Velká legrace

    zadek524 mne inspiroval k dalsi nouzove metode pro onu "velkou legraci" (mimochodem to s preriznutim hadice oleje k turbu je zase "case dependent" - ja se k ni u Tempry sroko vubec nedostanu ani pri stojicim motoru).

    Kdyz uz je o strach a o zdravi rozpojit nejakou hadici mezi turbem a sanim, tak by to mohlo jit jinak. Napred jsem premyslel o nozi "a la zadek524", ale to by taky nebyla u natlakovany hadice zrovna legrace.

    Ale mozna by to slo udelat distancne - okolo nejakyho gumovyho kolinka hodit tazny lano a z bezpecne vzdalenosti poradne zabrat a kolinko strhnout. Na Tempre 1.9TD takovy dve kolinka nahore na motoru jsou a snad bych je vahou sve osobnosti (jeste stale do-cent, ale uz moc neschazi) dokazal "premluvit".

    (Samozrejme zakladni reseni u auta v manualu s dobrymi synchrony zustava zarazeni a uduseni motoru brzdou).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  15:58

    « Re: Velká legrace

    U automatu nemáš šanci nic udusit. Právě jsme to s kámošem řešili, má BMW524TD v automatu a turbo nic moc, už trochu bere olej skrz a po rozjezdu na volnoběh si to smlsne trochu oleje ze sání...
    Jediný co můžeš dělat je rychle něčím zacpat sání nebo pokud máš po ruce kudlu, tak přeříznout přívodní hadici s olejem do turba. Ta hadice už je v porovnání se zničeným celým motorem sranda nebo ti ji každej k turbu který budeš kupovat nechá...(možná), mluvím za sebe, když ty díly prodávám.
    Nepomůže vycvaknout vůbec nic, je to nezastavitelný. Proto doporučuju zmapovat si situaci a připravit se na to, pokud máte turbodieselový ojetý herky!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  15:06

    « Re: Velká legrace

    prof: Pěkná "překombinace" :-DDD

    O tomhle jsem nikdy neslyšel. Hrozí to moc, nebo je to jen fakt výjimečná situace? Asi bych to s automatem neměl šanci udusit :-((( Nestačilo by vycvaknout pojistku od čerpadla? Nebo od nějaký elektroniky? Brrrrr, mám z takový představy úplně hrůzu. To se tam spaluje ten olej, nebo čím to, že to nejde zastavit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.02  14:35

    « Re: Velká legrace

    Ještě dvě poznámky:
    1. Fija: na to, jak jdou nebo nejdou zařadit kvalty, nemá vliv jakékoliv vytůrování motoru, pokud vyšlápneš spojku - ta přeci je mezi motorem a převodovkou. Na to řazení má vliv akorát rychlost auta. Takže pokud auto stojí, motor se točí na max a vyšlápneš spojku, bude se stromeček točit jen svou setrvačností, a přes synchrony ho zastavíš a zařadíš, i kdyby nebyly zrovna v nejlepším pořádku.
    2. Prof: dnešní převodovky už myslím nemají přímý záběr. Poslední auto, které jsem měl s přímým záběrem (na čtyřce), byl 4-kvalt žigulík.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  14:26

    « Re: Velká legrace

    No, nějak jsem to neosprchování překombinoval :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  14:25

    « Re: Velká legrace

    ..abys nedostal ojnicí po hlavě a v zápětí se nebyl neosprchován rozpáleným olejem.

    Praktická rada: Motor se přes kvalt chcípá obvykle na přímý záběr, což bývá u pětikvaltu 4ka, která by tam měla jít vrazit i bez synchronů, pokud se ovšem nejedná o Pragu V3S, která zas nikdy neměla turbodmychadlo, takže jí takovýhle story nehrozí :-)))).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.02  13:48

    « Re: Velká legrace

    Pavel: tipuju, že bys nestihl nic rozpojit. A ruku na srdce, ani bys tam nešáh, když se to roztočí do max. otáček, je to takovej rachot, že spíš utečeš...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  13:30

    « Re: Velká legrace

    Pokud by tam nesel zaradit kvalt a udusit motor brzdou, tak by mozna slo udelat par veci na sani. Zalezi co je jak na konkretnim motoru pristupny.


    Kdo ma dobre pristupnou krabici filtru sani s jednim otvorem, tak by to mohl zkusit necim plochym ucpat. Nebo tohle zamezeni privodu vzduchu k turbu provest na nektery hadici mezi filtrem a turbem. Kdo ma sportovni kit, tak by dost mozna stacilo dat pres konicky filtr igelitku (?).


    Riskantnejsi postup je pokusit se rozpojit nektery hadice za turbem (nejlepe az za intercoolerem). Pokud jsou dobre pristupny a jsou na nich "zaklapavaci" spony, tak by to mela byt otazka par vterin. Riskantni je to proto, ze v potrubi je pod tlakem vzduch s rozptylenym olejem. Dost mozna je to docela horka smes i pres to, ze uz prosla intercoolerem (auto pri ev. zasahu stoji, takze IC moc nechladi). Takze by asi nebylo od veci chranit si ruce atd. a nestat ve smeru kam to bude foukat, protoze prvotni vyron horke smesi bude asi docela sila. S rukavicemi a velkym hadrem by to mozna slo zvladnou ve zdravi (?).

  • 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  13:27

    « To FIJA.

    Taky na to koukám. Ovšem zařazení TDi do základu je (nevím jak horkou) novinkou. Škoda reaguje na problémy. V roce 2001 byl rozdíl mezi SDi - TDi - 85 tis. Kč. SDi - 385 000,-, TDi - 460 000,-. Potom navíc přidali do střední výbavy ABS a zvedli cenu o 10 tis. Kč, takže to skoro 100 bylo. Ovšem TDi za 435 tis. v základu, který je značně obohacen je "Dobrá koupě".
    Problém mého SDi je, že "žere" pořád stejně. Nemám PP a po oněch 1000km kdy tankuji je prům. spotřeba vždy 4,5l (s max. odchylkou dvou desetin - léto) resp. 4,8l se stejnou odchylkou v zimě. Za 3,5l to pravděpodobně nejezdí ani v ideálních podmínkách, neb jsem jednu nádrž jel se značným škudlením a výsledek byl 4,19l. Hned další nádrž jsem vypotřeboval z části na D1 kde jsem jel 150km přes 160 tacho a výsledek spotřeby byl 4,25l. To my vzalo chuť na další experimenty...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  11:47

    « Re: Velká legrace

    Vzhledem k tomu, že jsem "potkal" 2x, tak by mi do smíchu taky moc nebylo. To prudké zvýšení otáček a nemožnost ubrat a ani to vypnout klíčkem znám. Tak dlouho to však netrvalo... Když jsem teď jel do Chorvatska, tak mě taky občas oblil ledový pot, když to nečekaně zvýšilo otáčky, ale naštěstí to vždy bylo když jsem přišlápl plyn při přejezdu nějakého výmolu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  09:05

    « Re: To Jazzman, Fija.

    no byt mam za tech 66 tkm spotrebu prumerne 3,75 (dle PP), tak nemuzu rict, ze se pokazde vejdu pod 4,7 (ani pri delsi jizde, pokud jedu rychleji). proto se mi zdalo divne, ze by cesta do Alp s pojizdenim v nich vysla pod 5 litru v prumeru, ale kdyz na ceste tam a zpet mas 360 km s prumerem treba 3,5, tak to mozna vyjde. Tech 100 tisic neni pravda - zaklad SDI stoji i ted 394 tKc, TDI zaklad je za 434 tKc, s tim, ze to ma proti SDI uz PP, patnactky kola, central atd. Tenhle zaklad vpodstate odpovida memu GLX - soucasne Ambiente ma ABS, to ja nemam, ja za to dal 445, zakladni SDI tenkrat taky stalo lehce pod 400. Takze sto tisic rozdilu to nebude.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  08:56

    « Re: Velká legrace

    to nestaci ani odpojit cerpadlo, at do motoru nejde nafta ? To se to pak toci fakt jenom na ten olej ? I kdyz, zaradit kvalt pri motoru vyturovanym na max je celkem problem .... kdyz nemas dobry synchrony (u starsiho P405 ?) si dovedu predstavit, ze to tam nenarves ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  08:13

    « Re: Velká legrace

    Hmm, motor evidentně začal sát olej skrz vyčvachtaný turbo, to nelze nijak chcípnout, jedině přes spojku a zařadit kvalt, jinak se to točí dokud nedojde olej, pak se to kousne.
    Kámošovi se tohle stalo na Renaltu 25 2,1TD a z motoru nezbylo použitelnýho nic kromě čerpadla a snad vačky, jinak všechno ostatní na sračky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.02  07:56

    « Re: Velká legrace

    RB: to nebyl seklej plyn, podle toho popisu. Podle mě to bylo TD - netěsné turbo, přešel přes něj olej a "jelo" to na něj. To takhle vyletí do otáček, a nejde to zastavit klíčkem. Už jsem se s tím setkal (teda ne na svém :)), naposledy mi to někdo říkal o Meganu s cca 15tis km...
    Chlápek z tý historky se v tom asi moc nevyznal, měl tam dát kvalt a udusit to přes brzdu, nepřišel by o celej motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  07:43

    « Re: To Jazzman, Fija.

    Rozdíl 100 tis. dělá mezi SDi v základu oproti Tdi v nejnižší možné výbavě a tou je bohužel až ta střední. Nerozumím navozené paralele s Tvojí spotřebou při rychlostech nad 150 km/h a mojí v alpách. V uvedené spotřebě je obsažena cesta tam a zpět (2x180km) a zbytek v těch nekonečných serpentýnách, kde pětka odpočívá. Zda rychle nebo pomalu je relativní. Při srovnání s většinou okolních vozů - rychleji. No a klimatizace - stará bolest. Chybí, chybí. No až příště...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  07:05

    « Re: Velká legrace

    RB: Hoď to do placu do rubriky Peugeot :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.07.02  18:42

    « Re: Velká legrace

    hm, to bude prasklej rozvodak, to je na vymenu motoru, u staryho 405 kombiku ... no nemohl bych se smat ani jako divak ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.07.02  18:41

    « Re: To Jazzman.

    Plancius> mala poznamka - moje TDI jede i do tech 2500 otacek vyrazne lip, nez SDI. Ale holt ten tuning dela svy ... ovsem i bez nej jsem mel stejny pocit. Nechce se mi verit spotrebe 4,7 v Alpach, ale na dlouhy ceste ... no mozna, kdyz nebudes moc rychlej. Ja vyhlaseny setrilek pri rychlejsi jizde (vytrvale nad 150) se do peti litru nevejdu ani na dlouhe trase, i kdyz jhe fakt, ze pri rychlostech do 120 se vejdu pod 4 ... jo ohradil bych se proti rozdilu 100 tacu - kupoval jsem GLX za 445, totez v SDI bylo za 425 ... ale je to pravda situace z podzimu 99 ... jediny, co mi chybi, je klima. Tacho mi to jede 215 ... ale real bude cca 195 ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.07.02  17:13

    « Velká legrace

    Teď jsem se vrátil z opožděného oběda do práce. Viděl jsem věru zajímavou historku. Peugeot 405 Break v naftě jen tak stojí na křižovatce. Najednou to začne vytáčet jako hovado úplně do maxima. Říkám si, co asi tak dělá a chlapík vystoupil z auta a kopnul do předního kola. Pak tam začal zmateně pobíhat a auto mělo asi seklej plyn. Znovu vlezl do auta a něco dělal. Auto pořád na plný pecky. Najednou se z výfuku začal valit kouř jako ze sestřelenýho Messerschmidtu. Za chvíli je ho celá ulice. No, stál jsem tam asi ještě čtyři minuty, pajďulák tam pobíhal, střídavě někomu volal a trhal kabely od baterie, nemajíc klíč na povolení jejich čelistí. Motor stále řve, plive pálící se olej, kouřová clona způsobuje v nejbližších padesáti metrech totální neviditelnost a najednou... KŘUP! Auto se zaškubalo, zarachotilo to a hodně rychle utichlo. Takový divadlo už jsem dlouho neviděl. Chlapíka lituju, ale byla to sranda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.07.02  13:17

    « To Jazzman.

    Jak uvedl Fija mám Octávii SDi.Koupil bych to znovu. Na otázku živosti motoru (a je to divné) neumím odpovědět ani po 25 000 tis. km. Trochu mě to prostě nesedí s teoretickými předpoklady, které by měly vyplynout z papírových charakteristik motoru. Překvapivě se to prostě chová velice živě od rychlosti 100 km/h a cestování na velké vzdálenosti je příjemný zážitek. Klasické zrychlení z 0 na 100 je méně dravé a těch skoro 20 sekund odpovídá skutečnosti. Pokud tedy sedneš do tohoto auta a odzkoušíš si jen toto zrychlení, ani Tě nenapadne ta pohodovost ve vyšších rychlostech. (a nebude to jen těma převodama na 4 a pátý rychlostní stupeň...) Převažuje tedy velice dobrá pružnost na ostrou akcelerací. Nesedí mi to hlavně při srovnání s dalším autem, se kterým mám více zkušeností a to je klasická Felicie 1,3 před modernizací v roce 1997. (tehdy dostal motor pár Nm více s maximem již o 500 ot/min dříve) Jde tedy o motory se stejným výkonem s jasným prospěchem hmotnosti na straně Felicie. Přesto ta Felicie subjektivně (to je důležité)nad 100km/h nejede. Zkoušel jsem pružné zrychlení z 80-130 na 5 rychl. stupeň a Octávka byla mnohdy i o 10 sek rychlejší. V praxi se mě ovšem Felicie docela drží, takže vše je relativní. Vzhledem k tomu, že Octávka TDi je skoro přesně o 100 tis. Kč dražší a Fábie SDi (ve verzi Combi, či sedan)za cenu stejnou - je nutné Octávce s tímto motorem věnovat pozornost. Za těch 25 tis. km mám prům spotřebu 4,6l. Jsem dost často v alpách a musím říct, že mě neustále obtěžují pomalu stoupající Audi s V6 motory. "Vo tom" to prostě je. Základní TDi má sice o 22 koní více, ale až v určitých otáčkách (nad 2500)a do těchto hodnot při klasické jízdě netřeba jít. Takže já to prostě prošlápnu a jedu taky. Ty alpy mě daly jasnou odpověď na správnost koupě, protože i v neustálých stoupáních (i 22%) mám po ujetí 1000km spotřebu vždy do 4,7l a to se mi taky těžko vysvětluje. No asi jsem ty informace příliš zahustil, ale ještě jsi se ptal na srovnání s jiným dieslem. Nabízí se felicie 1,9D. Ta má subjektivně větší zátah ve zrychlení, podtrhují to i papírové hodnoty. Sám jsem s tím moc km nenajel a hodnotím většinou z pozice spolujezdce. V rodině máme 1 ks a uživatel si ztěžuje na "díru" do rychlosti 120 km/h. V praxi jsem s jedním puberťákem ( Felicie 1,9D) nedávno trochu "závodil". Jel sám, já ve čtyřech lidech s natankovanou Setou. (trochu výkonu ubere) Nakonec mne předjel v táhlém stoupání systémem "výměny zdvořilostních pozdravů", kdy tedy po 20 sekundách celý manévr úspěšně dokončil. Zvuková kulisa jeho auta ovšem potvrzovala, že ještě dotáčí čtyřku a já měl již dávno za pět...
    Jdi do toho. Dle tacho jede 180km/h. Se setou 175...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.07.02  12:28

    « Re: kouření motoru...

    Plancius ma Octavii SDI a s SDI se da jezdit, ale ne moc zavodit. Jo a diky zprevodovani to celkem (relativne na ten vykon) jede, ale toci to vic, takze na dalnici je spotreba TDI nizsi nez SDI.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…