Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.02  12:14

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    To ladao - ad 2476 : A navíc u přeplňovaných motorů je v sacím potrubí přetlak /benziňáky i nafťáky/.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.02  08:33

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to residents: pokud nefunguje správně vývěva, dá se předpokládat že se to velmi projeví na činnosti posilovače a následně na poklesu účinnosti brzd. Vcelku snadno poznáš, že je v pořádku, pokud při startování položíš nohu na brzdový pedál, který po nastartování musí trochu poklesnout. Měl by.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.07.02  07:42

    « Přidírání turba

    V servisu identifikovali závadu přidírání turba (za určitých okolností pokles výkonu)Octavia TDI 81kW. Lze to nějak opravit nebo je nutná výměna turba ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  22:05

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    oddie: Já bych neřekl, že většinou :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  15:52

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Jak poznám, že ta vývěva posilovače správně nefunguje?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  14:14

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to oddie: ad 1. správně, na tom byla založena činnost tzv. ekonoměru pro Škodovky, který indikoval z podtlaku dle sešlápnutého pedálu a po vypnutí motoru šel na max., tedy čím větší podtlak, tím menší spotřeba
    ad 2. taky správně
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  14:07

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to ladao:-)))))))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.02  14:07

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Jé, to je debata :)))
    1. jo, u dieselu tím, že není škrcenej v sání, je v tom sání tak minimální podtlak, že na posilovač brzd nestačí. Proto se pro ten posilovač používá vývěva. Ostatně, i u té škodovky můžeš zkusit následující věc: dej pravou nohou plný plyn a levou přitom párkrát šlápni brzdu - posilovač přestane posilovat, páč je otevřená škrticí klapka a podtlak je minimální.
    2. vývěva, i když je připojená do sání, nebere vzduch z potrubí. Naopak, bere vzduch z posilovače a cpe jej do sání (a nebo tedy do prostoru víka ventilů, pokud je přímo v hlavě motoru. Ale někam ten vzduch prostě cpát musí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  13:56

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to: kdo Já přesně neznám konstrukce různých druhů vývěv podle druhu motoru, od toho jsou tady povolaněší, ale záleží na tom od kud se bude brát vzduch pod membránu, a pokud to nebere vzduch s potrubí, tak se asi při prdnutí membárny nebo něčeho jiného ve vývěvě nemůže to hulení stát. A v tom sacím potrubí je sice podtlak to jsem psal, ale je tak malý že nestačí na posilovač a taky se nchci hádat, ale vůbec néééééénííííí a nééééénííííí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  13:28

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to ladao: já se nehádám, jen jsem říkal, že nemám odvzdušněnou vývěvu přímo do sání. Jinak si myslím, že v sání nějaký podtlak je a je a je :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  13:19

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to: kdo Dýzl nemá v sacím potrubí škrtící klapku a tak tam žádný podtlak néní, nikdy nebyl a nebude takový aby stačil na posilovač brzd a tak se musí vyrobit membránou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  13:15

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Zadku: švárovi se to stalo ještě jednou a i potom to byla zase prdlá membrána. Co k tomu říci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  12:51

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to oddie 2464: zřejmě je to různé podle typu a výrobce. U BMW dieselů to je tak (kdyžtak mě Zadku oprav), že vývěva je na vačce někde mezi čtvrtým a pátým válcem. Sama nemá žádné přímé odvětrání, tedy případně odfukuje do prostoru pod víkem ventilů (skrz to vede jen podtlak k posilovači) a teprve to má odvzdušnění spolu s odvzdušněním karteru do té rezonanční skříně na sání motoru. Proto se mi nezdálo, že by její netěsnost mohla roztočit nekontrolovatelně motor a nevěděl jsem o žádné jiné hadici. Navíc pokud něco odvedu do sání, tak už tím mám podtlak a to bych nepotřeboval vývěvu. Škodovky taky měly podtlak pro posilovač bez vývěvy ze sání pod karburátorem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  14:48

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Stejně mi není jasný, jak u tý W115 (žraloka) docházelo k tomu hulení. vývěva není se sání nijak propojena...? No tak jestli se mechanik svez a zjistil, že nejde posilovač brzd, dá se lehce usoudit, že bude problém s vývěvou... Fakt nechápu, proč to jako hulilo? Tam to fakt není nijak propojený, ta vývěva je u Mercedesů umístěna naproti naftovýmu čerpadlu a je olejem jenom tak oplachována, tak fakt netuším, kudy to mohlo jít do válců???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  12:36

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Pavle je to už posaný dole, já jsem jen teď přidal svůj zážitek. Jde o to, že motor nasává z rozvodů velké množství olejové mlhy a ta po spálení ve válcíh hulí z výfuku jako lokomotiva z komína.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  12:31

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to ladao: Prosim Te, vysvetli mi (mene chapavemu), proc vede praskla membrana vyvevy posilave k huleni dieselu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  10:22

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    To já vím , že je to pořád stejný, jenže v tý době to věděl málokdo, co to je a k čemu to slouží a co to udělá, když to neslouží.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  10:17

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    To ladao: je ta vývěva brzd řešena stejně i u ostatních současných aut?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  08:49

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Taky popíšu svůj zážitek s hulením u dýzla. Někdy v roce 87 sehnal švára MB 220D žralok a po měsíci mi volal ať se hned přijedu na to podívat, že mu to hrozně kouří bílý dým. Jako znalec dýzlů ale těch nákladních jem na první pohled do telefonu usoudil, že to asi bude v * tečoucí-zapečená tryska. Přijel jsem ke švárovi a jal jsem se zjišťovat, která by to byla, jenže jsem nic nezjistil, navíc motor nemlátil, což je typické pro trysku v *, tak jsem usoudil, že ho švára zapekl, jelikož ho honil jako benzíňák. On s tou diagnozou nesouhlasil a navštívil místní džízídí aby mu poradili. První reakce mechaniků byla "zapečená tryska" nebyla, tak zapečené válce, taky nebyly-změřili tlaky a poslali ho pryč, že si s tím neví rady. Tak se nechal radši odtáhnout Avií na doporučení mne i mechaniků do opravny a tam jednoduše a lakonicky přijímací technik prohlásil "je prasklá membrána vývěvy posilovače brzd" vyměnili ji a byl klid. Švára po té co se vrátil z opravny jako mistr světa mi nadával, co jsem to za mechanika, když to nevím, jenže kdo to v té době věděl ? Mechanici od MB, v té době to byly snad jediné dýzly s posilovačem brzd u nás v republice.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.02  08:16

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Zadek: třeba Peugeot - ten starší 1,8D s vývěvou na řemenici. Tam ale samozřejmě nehrozí, že by vývěva tahala olej, když je úplně mimo motor...
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  08:04

    « to. Zadek 524 a labyrint

    Labyrint je drážka ve formě jakoby takového šnekového závitu na hřídeli a otáčením hřídele se olej nachzející v těchto místech vrací zpět. Doufám, že jsem to posal jednoduše a pochopitelně. Tento systém se používal u všech starších motorů pro utěsnění řemenice a ložiska u setrváku do té doby než se vyrobil simering se silikonem, který vydrží vysoké otáčky. Tento systém používal ještě motor Š 100 MB. Turbo samozřejmě nejde vzhledem k vysokým otáčkám a teplotám utěsnit jinak než asi labyrintem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  08:03

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Nevybavuju si zrovna žádnej dieselovej motor, kde by vývěva byla odvzdušněná do sání. U čeho to tak třeba je?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.07.02  19:08

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    kdo: jo, ale když odněkud odčerpáváš vzduch - tvoříš podtlak - musíš jej na druhé straně taky někam odvést, a většinou je to do sání
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.07.02  15:13

    « Re: Velká legrace i bez turba!!!

    Nevim jak to je u Fiatu 1.3D, ale na mem Fiatu 1.9TD je vyveva posilovace brzd na vackove hridely a "vysavany" vzduch cpe do hlavy motoru, odkud se pak odvetranim skrine motoru dostava do sani (mezi filtr sani a turbo). Na odvetrani motoru je obvykle nejaky maly separator (oleje ze vzduchu), nicmene samozrejme neni 100%ni a tudiz neco malo kapicek oleje se tudy z motoru do sani dostava. Proud vzduchu (a unasenych kapicek oleje) z motoru do sani je samozrejme silnejsi pokud jsou pisty/valce vybehane nebo napr. diky vyveve posilovace brzd. Vyveva ale neni podminkou pro tento problem - proste kazdy motor je odvetravan a obvykle je to do sani. Odvetravani lze zavest pod motor (a la ATX tuning) - je to pravda trochu neekologicke, ale jako nouzovka by to mohlo poslouzit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.07.02  14:18

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to oddie: já myslel, že vývěva je prostě jen nějaká membrána poháněná od vačky a jde z ní jen jedna trubka s podtlakem do posilovače
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.07.02  14:12

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Když už tu zmiňujete UNO, u 1,7 D jsem si z pilnosti v autorizovaném servisu nechal vyměnit O kroužek za 10 Kč u vývěvy, kde prolínal olej. Další den se milá vývěva zakousla a co následovalo je jasné : vačka, ventily, hlava a další suma sumárum 17.000,-. A to ani nebyla "žádná *" s vytočením motoru. Prostě to je udělalo krach ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.07.02  14:06

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Vývěva většinou ústí jedním koncem do sání.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.07.02  13:36

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Kam jsem to šáhnul? Samozřejmě "vývěvy" :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.07.02  13:34

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Prosím o upřesnění. Jak se olej z výměvy posilovače, který je někde u vačky dostal do sání?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 16.07.02  12:42

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Motor přetočil a praskla mu hlava, ono ten Fiat už měl za sebou hodně přes 200tis. takže se to dalo čekat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.07.02  11:59

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to oleowr1: Doslo u brachova Una taky k vytoceni a zniceni motoru nebo to bylo neco mensiho?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 15.07.02  14:15

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Ono všichni píšete o tom jak za
    ne pálit motor olej pYes turbo, ale ani "neoturbované", tedy atmosférické motory nemají vyhráno. Bráchovi na 1,3D Fiatu Uno takhle motor cucal olej pYes vývvu posilova
    e brzd a efekt je v podstat stejný....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.02  13:10

    « Re: Velká legrace

    No ja jsem si to taky myslel, ze by spis prdly svody, nejaka trubka, nebo spis spoj ... ale jistej jsem si nebyl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.07.02  12:20

    « Re: Velká legrace

    to Viados> Obavam se, ze ucpat vyfuk nepujde. U cca dvoulitrovyho turbodieselu je to skoro nemozne uz pri volnobehu. U vytocenyho motoru to tipuju na 0% sanci. U me ojetinky by spis ulitl nejakej kus vyfuku, ale motor by se urcite nezastavil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.07.02  12:09

    « Re: Velká legrace

    Vzhledem, k tomu, že mě už potkání 2x potkalo, tak na to hned tak nezapomenu. Prostě auto víceméně jezdilo a toho dne bylo líné jak hrom a na přidání plynu to vůbec nereagovalo, jakoby byl ucpaný výfuk. Prostě mohlo se šlapat na plyn sebevíc a jelo to jak bez turba.Přitom turbem to nemohlo být. 1. potkání se v 124000 km, oprava turba v 151000 km a 2. potkání se v 165740 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.07.02  08:13

    « Re: Velká legrace

    My tady kolem toho kecáme co všechno, ale když na to pak dojde, je člověk tak zmatenej a vykulenej, že stejně nic nestihne podniknout, jedině to udusit přes převodovku nebo možná zacpat to sání. Už se vidím, jak někde řežu na vytočeným motoru nožem nějaký hadice. Za prvý bych určitě neměl hned tak při ruce nůž a za druhý bych si asi při tom nerváku uříznul prst...:-)))
    Oprava Pavlovy indikace: Když to blafne na olej, nekouří to černě, ale je to bílošedá dýmovnice. To je fakt čoud, že to utvoří neproniknutelnou mlhu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.07.02  23:30

    « Re: Velká legrace

    Jeste kamose napadlo, kdyz jsme se o tomto bavili - co v teto situaci ucpat vejfuk? Jde to? Treba hadrem na nejakem klacku?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.02  17:20

    « Re: Velká legrace

    hele spojka je veci tri tisic, prevodovka mozna sesti-sedmi, ale TD motor ti za desitku asi nikdo neproda ani do staryho Golfa II ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.02  16:14

    « Re: Velká legrace

    to residents: Cim myslis, ze to je, ze kratce predtim: "auto * jede a na přidání plynu skoro vůbec nereaguje"?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.02  14:21

    « Re: Velká legrace

    U Sierry 1,8 TD je to taková rychlost, že není šance nic dusit přes kvalty. Prostě vyletí to do otáček a rupne rozvoďák. Po zkušenostech už vím, že ten okamžik kdy k tomu dojde jde vypozorovat. Auto * jede a na přidání plynu skoro vůbec nereaguje. Může jet na půl plynu stejně jak na plný. V obou případech jsem se snažil tomu šlápnout na krk. Pak to otáčky prudce zvýšilo a bylo to...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…