Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Velká legrace ď bez turba!!!
to residents: pokud nefunguje správně vývěva, dá se předpokládat že se to velmi projeví na činnosti posilovače a následně na poklesu účinnosti brzd. Vcelku snadno poznáš, že je v pořádku, pokud při startování položíš nohu na brzdový pedál, který po nastartování musí trochu poklesnout. Měl by. -
"-- skrytý --" 18.07.02 14:07
« Re: Velká legrace ď bez turba!!!
Jé, to je debata :)))
1. jo, u dieselu tím, že není škrcenej v sání, je v tom sání tak minimální podtlak, že na posilovač brzd nestačí. Proto se pro ten posilovač používá vývěva. Ostatně, i u té škodovky můžeš zkusit následující věc: dej pravou nohou plný plyn a levou přitom párkrát šlápni brzdu - posilovač přestane posilovat, páč je otevřená škrticí klapka a podtlak je minimální.
2. vývěva, i když je připojená do sání, nebere vzduch z potrubí. Naopak, bere vzduch z posilovače a cpe jej do sání (a nebo tedy do prostoru víka ventilů, pokud je přímo v hlavě motoru. Ale někam ten vzduch prostě cpát musí. -
« Re: Velká legrace ď bez turba!!!
to: kdo Já přesně neznám konstrukce různých druhů vývěv podle druhu motoru, od toho jsou tady povolaněší, ale záleží na tom od kud se bude brát vzduch pod membránu, a pokud to nebere vzduch s potrubí, tak se asi při prdnutí membárny nebo něčeho jiného ve vývěvě nemůže to hulení stát. A v tom sacím potrubí je sice podtlak to jsem psal, ale je tak malý že nestačí na posilovač a taky se nchci hádat, ale vůbec néééééénííííí a nééééénííííí. -
« Re: Velká legrace ď bez turba!!!
to oddie 2464: zřejmě je to různé podle typu a výrobce. U BMW dieselů to je tak (kdyžtak mě Zadku oprav), že vývěva je na vačce někde mezi čtvrtým a pátým válcem. Sama nemá žádné přímé odvětrání, tedy případně odfukuje do prostoru pod víkem ventilů (skrz to vede jen podtlak k posilovači) a teprve to má odvzdušnění spolu s odvzdušněním karteru do té rezonanční skříně na sání motoru. Proto se mi nezdálo, že by její netěsnost mohla roztočit nekontrolovatelně motor a nevěděl jsem o žádné jiné hadici. Navíc pokud něco odvedu do sání, tak už tím mám podtlak a to bych nepotřeboval vývěvu. Škodovky taky měly podtlak pro posilovač bez vývěvy ze sání pod karburátorem. -
« Re: Velká legrace ď bez turba!!!
Stejně mi není jasný, jak u tý W115 (žraloka) docházelo k tomu hulení. vývěva není se sání nijak propojena...? No tak jestli se mechanik svez a zjistil, že nejde posilovač brzd, dá se lehce usoudit, že bude problém s vývěvou... Fakt nechápu, proč to jako hulilo? Tam to fakt není nijak propojený, ta vývěva je u Mercedesů umístěna naproti naftovýmu čerpadlu a je olejem jenom tak oplachována, tak fakt netuším, kudy to mohlo jít do válců??? -
« Re: Velká legrace ď bez turba!!!
Taky popíšu svůj zážitek s hulením u dýzla. Někdy v roce 87 sehnal švára MB 220D žralok a po měsíci mi volal ať se hned přijedu na to podívat, že mu to hrozně kouří bílý dým. Jako znalec dýzlů ale těch nákladních jem na první pohled do telefonu usoudil, že to asi bude v * tečoucí-zapečená tryska. Přijel jsem ke švárovi a jal jsem se zjišťovat, která by to byla, jenže jsem nic nezjistil, navíc motor nemlátil, což je typické pro trysku v *, tak jsem usoudil, že ho švára zapekl, jelikož ho honil jako benzíňák. On s tou diagnozou nesouhlasil a navštívil místní džízídí aby mu poradili. První reakce mechaniků byla "zapečená tryska" nebyla, tak zapečené válce, taky nebyly-změřili tlaky a poslali ho pryč, že si s tím neví rady. Tak se nechal radši odtáhnout Avií na doporučení mne i mechaniků do opravny a tam jednoduše a lakonicky přijímací technik prohlásil "je prasklá membrána vývěvy posilovače brzd" vyměnili ji a byl klid. Švára po té co se vrátil z opravny jako mistr světa mi nadával, co jsem to za mechanika, když to nevím, jenže kdo to v té době věděl ? Mechanici od MB, v té době to byly snad jediné dýzly s posilovačem brzd u nás v republice. -
« to. Zadek 524 a labyrint
Labyrint je drážka ve formě jakoby takového šnekového závitu na hřídeli a otáčením hřídele se olej nachzející v těchto místech vrací zpět. Doufám, že jsem to posal jednoduše a pochopitelně. Tento systém se používal u všech starších motorů pro utěsnění řemenice a ložiska u setrváku do té doby než se vyrobil simering se silikonem, který vydrží vysoké otáčky. Tento systém používal ještě motor Š 100 MB. Turbo samozřejmě nejde vzhledem k vysokým otáčkám a teplotám utěsnit jinak než asi labyrintem. -
« Re: Velká legrace i bez turba!!!
Nevim jak to je u Fiatu 1.3D, ale na mem Fiatu 1.9TD je vyveva posilovace brzd na vackove hridely a "vysavany" vzduch cpe do hlavy motoru, odkud se pak odvetranim skrine motoru dostava do sani (mezi filtr sani a turbo). Na odvetrani motoru je obvykle nejaky maly separator (oleje ze vzduchu), nicmene samozrejme neni 100%ni a tudiz neco malo kapicek oleje se tudy z motoru do sani dostava. Proud vzduchu (a unasenych kapicek oleje) z motoru do sani je samozrejme silnejsi pokud jsou pisty/valce vybehane nebo napr. diky vyveve posilovace brzd. Vyveva ale neni podminkou pro tento problem - proste kazdy motor je odvetravan a obvykle je to do sani. Odvetravani lze zavest pod motor (a la ATX tuning) - je to pravda trochu neekologicke, ale jako nouzovka by to mohlo poslouzit. -
"-- skrytý --" 16.07.02 14:12
« Re: Velká legrace ď bez turba!!!
Když už tu zmiňujete UNO, u 1,7 D jsem si z pilnosti v autorizovaném servisu nechal vyměnit O kroužek za 10 Kč u vývěvy, kde prolínal olej. Další den se milá vývěva zakousla a co následovalo je jasné : vačka, ventily, hlava a další suma sumárum 17.000,-. A to ani nebyla "žádná *" s vytočením motoru. Prostě to je udělalo krach ... -
-
« Re: Velká legrace
Vzhledem, k tomu, že mě už potkání 2x potkalo, tak na to hned tak nezapomenu. Prostě auto víceméně jezdilo a toho dne bylo líné jak hrom a na přidání plynu to vůbec nereagovalo, jakoby byl ucpaný výfuk. Prostě mohlo se šlapat na plyn sebevíc a jelo to jak bez turba.Přitom turbem to nemohlo být. 1. potkání se v 124000 km, oprava turba v 151000 km a 2. potkání se v 165740 km. -
« Re: Velká legrace
My tady kolem toho kecáme co všechno, ale když na to pak dojde, je člověk tak zmatenej a vykulenej, že stejně nic nestihne podniknout, jedině to udusit přes převodovku nebo možná zacpat to sání. Už se vidím, jak někde řežu na vytočeným motoru nožem nějaký hadice. Za prvý bych určitě neměl hned tak při ruce nůž a za druhý bych si asi při tom nerváku uříznul prst...:-)))
Oprava Pavlovy indikace: Když to blafne na olej, nekouří to černě, ale je to bílošedá dýmovnice. To je fakt čoud, že to utvoří neproniknutelnou mlhu. -
« Re: Velká legrace
U Sierry 1,8 TD je to taková rychlost, že není šance nic dusit přes kvalty. Prostě vyletí to do otáček a rupne rozvoďák. Po zkušenostech už vím, že ten okamžik kdy k tomu dojde jde vypozorovat. Auto * jede a na přidání plynu skoro vůbec nereaguje. Může jet na půl plynu stejně jak na plný. V obou případech jsem se snažil tomu šlápnout na krk. Pak to otáčky prudce zvýšilo a bylo to...