Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« O jednoho více
Zdravím všechny.Tak už se k vám můžu taky přidat.Konečně mi pod kapotou klepe pořádný motor.A když říkám klepe,tak to myslím vážně(Escort).Už nějakou dobu sice jezdím služební Toyotou Land Cruiser 4,2 ale mít vlastní je něco jiného.A ne že se teď do mě pustíte pro toho Escorta.Něčím se začít musí.Mám ho jen chvíli,takže kdyby mi někdo chtěl poradit na co si dávat hlavně pozor,budu jen rád a ocením to pochvalou. -
« Re: Fiat 1.9TD 74kw
Technicka perlicka: Tenhle motor (Fiat 1.9TD/74kW) ma mezi neprimovstikovymi turbodiesely jeden z nejvyssich litrovych vykonu (38,7 kW/l). Vic davalo jen par TD motoru od MB a BMW (nejvic zrejme MB 250 TD/110 kW s litrovym vykonem 44,1 kW/l).
Pro uplnost: soucasne primovstrikove motory (TDI, JTD, CDI, HDI,...) uz dosplhali na 58 kW/l (1.9TDI/110kW) a to maji jeste oproti starsim TD vetsi prostor pro tuning. -
« Re: Fiat 1.9TD 74kw
to Mariara: Jaky na to mas "rozpocet"? Neslo by se dosplhat na JTD? Ty se zdaji byt o dost lepsi nez starsi fiatacke TD motory (BTW mam Tempru 1.9TD/66kW). Vyhodou TD by krome ceny mohlo snad byt jedine to, ze je v nem mene elektroniky, coz u ojetiny muze pusobit znacne problemy (nekdy i u novyho auta). -
"-- skrytý --" 26.07.02 09:38
« Re: Re:
Ja mam tyden chip na Astre 2.0 DTI (74 -> 90 kW). Spotrebu jsem zatim nemeril, resp. nebylo by to odpovidajici, protoze normalne jezdim v Nemecku 140 a s chipem jsem to ted valil 170-180. Ale co je hned poznat: studenej motor se chova podstatne lip, driv byl po nastartovani uplne tuhej, ted je to mnohem lepsi. Dokonce se i ztisil, typicke dieselove "kadle kadle" na volnobeh je mnohem mene vyrazne. Pokud na to dupnu, tak to kouri. Ale to delal i pred chipem. V mym pripade to bude tedy kombinace obeho: optimalizace vstrikovani + pridani paliva. -
« Re: chip 2.5TDI
jen chip, moc o tom nevim, je to rodinne auto a vse bylo hotovo kdyz jsem prijel po delsi dobe z ciziny, pokusim se to zjistit, dneska uz tam promerna dlouhodoba spotreba byla jen 6.2 litru :-) jedine co me trochu vadi je ze to trochu kouri kdyz se na to poradne slapne, ale to delaji asi vsechny chiple motory. -
« Re:
Všeobecně je pokles spotřeby normální. Abys dostal z motoru vyšší výkon a krouťák, musíš optimalizovat parametry motoru tak, aby se palivo spalovalo efektivněji = nižší spotřeba při zachování stylu jízdy, nebo stejná spotřeba při využívání vyššího výkonu a krouťáku. Pokud se spotřeba zvýší, tak se neoptimalizuje spalování, ale jde tam prostě toho paliva víc. A to není ono. -
« Bez nadpisu
mam precipovanej 2.5TDI 5V od audi ve volvu na 160HP, jede to o dost lepe, hlavne v nizkych otackach to neni tak liny. Co je zajimave klesla me spotreba zatim na 6.3l z 6.7-6.8 a to s tim jezdim vetsinou po meste a kdyz mimo, tak hezky rychle. Mate podobne zkusenosti? -
« Re: Velká legrace ď bez turba!!!
to: IT v sacím potrubí před turbem je vždycky podtlak !!!!! co je za turbem tady až tak nikoho nezajímá-tedy každý to tady víceméně ví a navíc jak vyplývá z názvu debaty tak se tu jedná o "ď bez turba !!!" jestli jsi si nevšimnul ty chytrej napovídači. Ty jseš IT kdo ? nějakej Jaryn nebo UBL ? -
"-- skrytý --" 19.07.02 12:39
« Re: Přidírání turba
Měnit celé turbo je LUXUS.Jde o to,co se přidírá.Asi rozváděcí lopatky / na vstupu spalin do turba/. U tohoto motoru je turbo s tzv."proměnlivou geometrií turbíny".Příčina je nejčastěji-usazeniny kolem hřídelí,na nichž jsou jednotlivé lopatky.Proč?Po natankování nekvalitní nafty=špatné spaliny.Nebo i ošizený olej v motoru.Také moc časté studené starty,nebo jsi častěji po velkém zatížení motoru jej hned vypnul-je dobré nechat 1-2 min. běžet na volnoběh-turbo je mazáno olejovám systémem motoru a ochladí se.Teoreticky by mohla být chyba i u podtlakového ventilu,který zajišťuje natáčení rozváděcích lopatek.A ten je zase hadicí propojen s elektomagn. ventilem omezování plnícího tlaku N75.Může to být prkotina,ale nečastěji to bývá v rozv.kole turbíny.
Hele,já se tím neživím,na dálku se nedá přesně určit porucha,natož příčina,ale,mohu-li Ti poradit,kontaktuj : info@specialturbo.cz Tam to dělají skutečně seriozně a dobře.Jméno firmy a kde se v ČR nachází tu nemohu.Stačí to tak?
Pozn:Osobně jsem koupil motor TDI 66 kW,ať mám obyčejné turbo.I to stačí,aby byl problém. -
« Re: Velká legrace ď bez turba!!!
to residents: pokud nefunguje správně vývěva, dá se předpokládat že se to velmi projeví na činnosti posilovače a následně na poklesu účinnosti brzd. Vcelku snadno poznáš, že je v pořádku, pokud při startování položíš nohu na brzdový pedál, který po nastartování musí trochu poklesnout. Měl by. -
"-- skrytý --" 18.07.02 14:07
« Re: Velká legrace ď bez turba!!!
Jé, to je debata :)))
1. jo, u dieselu tím, že není škrcenej v sání, je v tom sání tak minimální podtlak, že na posilovač brzd nestačí. Proto se pro ten posilovač používá vývěva. Ostatně, i u té škodovky můžeš zkusit následující věc: dej pravou nohou plný plyn a levou přitom párkrát šlápni brzdu - posilovač přestane posilovat, páč je otevřená škrticí klapka a podtlak je minimální.
2. vývěva, i když je připojená do sání, nebere vzduch z potrubí. Naopak, bere vzduch z posilovače a cpe jej do sání (a nebo tedy do prostoru víka ventilů, pokud je přímo v hlavě motoru. Ale někam ten vzduch prostě cpát musí. -
« Re: Velká legrace ď bez turba!!!
to: kdo Já přesně neznám konstrukce různých druhů vývěv podle druhu motoru, od toho jsou tady povolaněší, ale záleží na tom od kud se bude brát vzduch pod membránu, a pokud to nebere vzduch s potrubí, tak se asi při prdnutí membárny nebo něčeho jiného ve vývěvě nemůže to hulení stát. A v tom sacím potrubí je sice podtlak to jsem psal, ale je tak malý že nestačí na posilovač a taky se nchci hádat, ale vůbec néééééénííííí a nééééénííííí. -
« Re: Velká legrace ď bez turba!!!
to oddie 2464: zřejmě je to různé podle typu a výrobce. U BMW dieselů to je tak (kdyžtak mě Zadku oprav), že vývěva je na vačce někde mezi čtvrtým a pátým válcem. Sama nemá žádné přímé odvětrání, tedy případně odfukuje do prostoru pod víkem ventilů (skrz to vede jen podtlak k posilovači) a teprve to má odvzdušnění spolu s odvzdušněním karteru do té rezonanční skříně na sání motoru. Proto se mi nezdálo, že by její netěsnost mohla roztočit nekontrolovatelně motor a nevěděl jsem o žádné jiné hadici. Navíc pokud něco odvedu do sání, tak už tím mám podtlak a to bych nepotřeboval vývěvu. Škodovky taky měly podtlak pro posilovač bez vývěvy ze sání pod karburátorem. -
« Re: Velká legrace ď bez turba!!!
Stejně mi není jasný, jak u tý W115 (žraloka) docházelo k tomu hulení. vývěva není se sání nijak propojena...? No tak jestli se mechanik svez a zjistil, že nejde posilovač brzd, dá se lehce usoudit, že bude problém s vývěvou... Fakt nechápu, proč to jako hulilo? Tam to fakt není nijak propojený, ta vývěva je u Mercedesů umístěna naproti naftovýmu čerpadlu a je olejem jenom tak oplachována, tak fakt netuším, kudy to mohlo jít do válců???
Na zimu pořídit pořádnou baterii (alespoň 72 Ah) a startovací kabely, zkontrolovat žhavení vůbec, protože to prostě za mrazu nestartuje a nestartuje...:-(