Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.02  11:32

    « Re: O jednoho více

    Pokud to je diesel, což předpokládám, tak radím toto:
    Na zimu pořídit pořádnou baterii (alespoň 72 Ah) a startovací kabely, zkontrolovat žhavení vůbec, protože to prostě za mrazu nestartuje a nestartuje...:-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.08.02  20:19

    « Re: Re:

    "Větší kouřivost je u chipu taky normální": Asi tak nějak ;-)? [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.08.02  20:15

    « Re: Fiat 1.9TD 74kw

    "MB 250 TD/110 kW s litrovym vykonem 44,1 kW/l", ...tojo, v masařce v roce 1995-6.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.08.02  19:30

    « O jednoho více

    Zdravím všechny.Tak už se k vám můžu taky přidat.Konečně mi pod kapotou klepe pořádný motor.A když říkám klepe,tak to myslím vážně(Escort).Už nějakou dobu sice jezdím služební Toyotou Land Cruiser 4,2 ale mít vlastní je něco jiného.A ne že se teď do mě pustíte pro toho Escorta.Něčím se začít musí.Mám ho jen chvíli,takže kdyby mi někdo chtěl poradit na co si dávat hlavně pozor,budu jen rád a ocením to pochvalou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.08.02  15:39

    « Re: Fiat 1.9TD 74kw

    Bavíme se o autech, ne o fordech
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.08.02  21:36

    « Re: Fiat 1.9TD 74kw

    jestli Vento 1.9 tdi lita jako tryskac tak to moje TDCi mondeo + chiptuning na 150koni lita jako Gagarinuv Vostok :o) .... 90 konove vento ma k litani hodne daleko :o)) fakt
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.08.02  15:53

    « Re: Fiat 1.9TD 74kw

    Technicka perlicka: Tenhle motor (Fiat 1.9TD/74kW) ma mezi neprimovstikovymi turbodiesely jeden z nejvyssich litrovych vykonu (38,7 kW/l). Vic davalo jen par TD motoru od MB a BMW (nejvic zrejme MB 250 TD/110 kW s litrovym vykonem 44,1 kW/l).


    Pro uplnost: soucasne primovstrikove motory (TDI, JTD, CDI, HDI,...) uz dosplhali na 58 kW/l (1.9TDI/110kW) a to maji jeste oproti starsim TD vetsi prostor pro tuning.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.08.02  14:20

    « Re: Fiat 1.9TD 74kw

    Vím, že se ti to nebude líbit, ale jestli se chceš vyhnoutz problémům, pořiď si VW. Koupil jsem Vento TDI za 150t. a šlape jako hodinky, lítá jako tryskáč a žere jako anorektik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.08.02  12:17

    « Re: Fiat 1.9TD 74kw

    to Mariara: Jaky na to mas "rozpocet"? Neslo by se dosplhat na JTD? Ty se zdaji byt o dost lepsi nez starsi fiatacke TD motory (BTW mam Tempru 1.9TD/66kW). Vyhodou TD by krome ceny mohlo snad byt jedine to, ze je v nem mene elektroniky, coz u ojetiny muze pusobit znacne problemy (nekdy i u novyho auta).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.08.02  22:04

    « Re: Fiat 1.9TD 74kw

    Fiata v dieselu, jedině novýho. Můj subjektivní názor.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.08.02  18:58

    « Bez nadpisu

    Tady je mrtvo ???? to už došlý všechny tipy a triky ???? To není možný.........
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.07.02  07:19

    « Fiat 1.9TD 74kw

    Ahoj chlapi, uvažuju o koupi ojeté Marey s timhle motorem nebo s jiným dieslem (1,9td 55kw, 2,4td 96kw) rád bych věděl jestli s nima jsou nějaký problémy. Popř. na co si dávat pozor.
    Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.07.02  11:33

    « Re: Re:

    Větší kouřivost je u chipu taky normální. Pokud jsi před chipem jezdil 140 a teď 170, tak budeš mít stejnou spotřebu, což potěší,ne? :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.07.02  09:38

    « Re: Re:

    Ja mam tyden chip na Astre 2.0 DTI (74 -> 90 kW). Spotrebu jsem zatim nemeril, resp. nebylo by to odpovidajici, protoze normalne jezdim v Nemecku 140 a s chipem jsem to ted valil 170-180. Ale co je hned poznat: studenej motor se chova podstatne lip, driv byl po nastartovani uplne tuhej, ted je to mnohem lepsi. Dokonce se i ztisil, typicke dieselove "kadle kadle" na volnobeh je mnohem mene vyrazne. Pokud na to dupnu, tak to kouri. Ale to delal i pred chipem. V mym pripade to bude tedy kombinace obeho: optimalizace vstrikovani + pridani paliva.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.02  22:30

    « Re: chip 2.5TDI

    jen chip, moc o tom nevim, je to rodinne auto a vse bylo hotovo kdyz jsem prijel po delsi dobe z ciziny, pokusim se to zjistit, dneska uz tam promerna dlouhodoba spotreba byla jen 6.2 litru :-) jedine co me trochu vadi je ze to trochu kouri kdyz se na to poradne slapne, ale to delaji asi vsechny chiple motory.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.02  17:41

    « Re:

    Všeobecně je pokles spotřeby normální. Abys dostal z motoru vyšší výkon a krouťák, musíš optimalizovat parametry motoru tak, aby se palivo spalovalo efektivněji = nižší spotřeba při zachování stylu jízdy, nebo stejná spotřeba při využívání vyššího výkonu a krouťáku. Pokud se spotřeba zvýší, tak se neoptimalizuje spalování, ale jde tam prostě toho paliva víc. A to není ono.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.02  12:00

    « Re: chip 2.5TDI

    Co to mas za chip? Menil jsi i sani?
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.07.02  21:38

    « Bez nadpisu

    mam precipovanej 2.5TDI 5V od audi ve volvu na 160HP, jede to o dost lepe, hlavne v nizkych otackach to neni tak liny. Co je zajimave klesla me spotreba zatim na 6.3l z 6.7-6.8 a to s tim jezdim vetsinou po meste a kdyz mimo, tak hezky rychle. Mate podobne zkusenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.07.02  09:52

    « Re: Přidírání turba

    Nebo můžeš zkusit borce z REMA TURBO ve Strakonicích (dřív dělali v ČZ). Pan Kusý 0342/321426
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.07.02  07:36

    « Re: Přidírání turba

    IT: to je pravda, to už jsi to klidně mohl napsat celý, ten kontakt. SpecialTurbo, to je Valášek, ne? Ostatně, na ten kontakt se stačí podívat na www.specialturbo.cz, což?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.07.02  06:35

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to: IT v sacím potrubí před turbem je vždycky podtlak !!!!! co je za turbem tady až tak nikoho nezajímá-tedy každý to tady víceméně ví a navíc jak vyplývá z názvu debaty tak se tu jedná o "ď bez turba !!!" jestli jsi si nevšimnul ty chytrej napovídači. Ty jseš IT kdo ? nějakej Jaryn nebo UBL ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.07.02  05:54

    « Re: Přidírání turba

    IT: Zajímalo by mě, proč zde nemůžeš uvést jméno a sídlo firmy, která umí dělat svoji práci. Tady nejsme v televizi nebo v rozhlase, což jsou, mimochodem, zdiskreditovaná bulvární média.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.02  12:39

    « Re: Přidírání turba

    Měnit celé turbo je LUXUS.Jde o to,co se přidírá.Asi rozváděcí lopatky / na vstupu spalin do turba/. U tohoto motoru je turbo s tzv."proměnlivou geometrií turbíny".Příčina je nejčastěji-usazeniny kolem hřídelí,na nichž jsou jednotlivé lopatky.Proč?Po natankování nekvalitní nafty=špatné spaliny.Nebo i ošizený olej v motoru.Také moc časté studené starty,nebo jsi častěji po velkém zatížení motoru jej hned vypnul-je dobré nechat 1-2 min. běžet na volnoběh-turbo je mazáno olejovám systémem motoru a ochladí se.Teoreticky by mohla být chyba i u podtlakového ventilu,který zajišťuje natáčení rozváděcích lopatek.A ten je zase hadicí propojen s elektomagn. ventilem omezování plnícího tlaku N75.Může to být prkotina,ale nečastěji to bývá v rozv.kole turbíny.
    Hele,já se tím neživím,na dálku se nedá přesně určit porucha,natož příčina,ale,mohu-li Ti poradit,kontaktuj : info@specialturbo.cz Tam to dělají skutečně seriozně a dobře.Jméno firmy a kde se v ČR nachází tu nemohu.Stačí to tak?
    Pozn:Osobně jsem koupil motor TDI 66 kW,ať mám obyčejné turbo.I to stačí,aby byl problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.02  12:14

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    To ladao - ad 2476 : A navíc u přeplňovaných motorů je v sacím potrubí přetlak /benziňáky i nafťáky/.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.02  08:33

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to residents: pokud nefunguje správně vývěva, dá se předpokládat že se to velmi projeví na činnosti posilovače a následně na poklesu účinnosti brzd. Vcelku snadno poznáš, že je v pořádku, pokud při startování položíš nohu na brzdový pedál, který po nastartování musí trochu poklesnout. Měl by.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.07.02  07:42

    « Přidírání turba

    V servisu identifikovali závadu přidírání turba (za určitých okolností pokles výkonu)Octavia TDI 81kW. Lze to nějak opravit nebo je nutná výměna turba ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  22:05

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    oddie: Já bych neřekl, že většinou :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  15:52

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Jak poznám, že ta vývěva posilovače správně nefunguje?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  14:14

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to oddie: ad 1. správně, na tom byla založena činnost tzv. ekonoměru pro Škodovky, který indikoval z podtlaku dle sešlápnutého pedálu a po vypnutí motoru šel na max., tedy čím větší podtlak, tím menší spotřeba
    ad 2. taky správně
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  14:07

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to ladao:-)))))))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.02  14:07

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Jé, to je debata :)))
    1. jo, u dieselu tím, že není škrcenej v sání, je v tom sání tak minimální podtlak, že na posilovač brzd nestačí. Proto se pro ten posilovač používá vývěva. Ostatně, i u té škodovky můžeš zkusit následující věc: dej pravou nohou plný plyn a levou přitom párkrát šlápni brzdu - posilovač přestane posilovat, páč je otevřená škrticí klapka a podtlak je minimální.
    2. vývěva, i když je připojená do sání, nebere vzduch z potrubí. Naopak, bere vzduch z posilovače a cpe jej do sání (a nebo tedy do prostoru víka ventilů, pokud je přímo v hlavě motoru. Ale někam ten vzduch prostě cpát musí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  13:56

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to: kdo Já přesně neznám konstrukce různých druhů vývěv podle druhu motoru, od toho jsou tady povolaněší, ale záleží na tom od kud se bude brát vzduch pod membránu, a pokud to nebere vzduch s potrubí, tak se asi při prdnutí membárny nebo něčeho jiného ve vývěvě nemůže to hulení stát. A v tom sacím potrubí je sice podtlak to jsem psal, ale je tak malý že nestačí na posilovač a taky se nchci hádat, ale vůbec néééééénííííí a nééééénííííí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  13:28

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to ladao: já se nehádám, jen jsem říkal, že nemám odvzdušněnou vývěvu přímo do sání. Jinak si myslím, že v sání nějaký podtlak je a je a je :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  13:19

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to: kdo Dýzl nemá v sacím potrubí škrtící klapku a tak tam žádný podtlak néní, nikdy nebyl a nebude takový aby stačil na posilovač brzd a tak se musí vyrobit membránou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  13:15

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Zadku: švárovi se to stalo ještě jednou a i potom to byla zase prdlá membrána. Co k tomu říci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  12:51

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to oddie 2464: zřejmě je to různé podle typu a výrobce. U BMW dieselů to je tak (kdyžtak mě Zadku oprav), že vývěva je na vačce někde mezi čtvrtým a pátým válcem. Sama nemá žádné přímé odvětrání, tedy případně odfukuje do prostoru pod víkem ventilů (skrz to vede jen podtlak k posilovači) a teprve to má odvzdušnění spolu s odvzdušněním karteru do té rezonanční skříně na sání motoru. Proto se mi nezdálo, že by její netěsnost mohla roztočit nekontrolovatelně motor a nevěděl jsem o žádné jiné hadici. Navíc pokud něco odvedu do sání, tak už tím mám podtlak a to bych nepotřeboval vývěvu. Škodovky taky měly podtlak pro posilovač bez vývěvy ze sání pod karburátorem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  14:48

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Stejně mi není jasný, jak u tý W115 (žraloka) docházelo k tomu hulení. vývěva není se sání nijak propojena...? No tak jestli se mechanik svez a zjistil, že nejde posilovač brzd, dá se lehce usoudit, že bude problém s vývěvou... Fakt nechápu, proč to jako hulilo? Tam to fakt není nijak propojený, ta vývěva je u Mercedesů umístěna naproti naftovýmu čerpadlu a je olejem jenom tak oplachována, tak fakt netuším, kudy to mohlo jít do válců???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  12:36

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    Pavle je to už posaný dole, já jsem jen teď přidal svůj zážitek. Jde o to, že motor nasává z rozvodů velké množství olejové mlhy a ta po spálení ve válcíh hulí z výfuku jako lokomotiva z komína.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  12:31

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    to ladao: Prosim Te, vysvetli mi (mene chapavemu), proc vede praskla membrana vyvevy posilave k huleni dieselu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  10:22

    « Re: Velká legrace ď bez turba!!!

    To já vím , že je to pořád stejný, jenže v tý době to věděl málokdo, co to je a k čemu to slouží a co to udělá, když to neslouží.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…