Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 02.09.04 16:33
« Žhaviče
Náhodou je táto téma veľmi poučná, len to zaberie veľa času prečítať toľko príspevkov. Našiel som tu kopu odborníkov, tak by som si dovolil otázku: na Sierre 1,8 TD som po zmeraní tlakov (2 valce biedne) urobil z finančných dôvodov pseudogenerálku (pôvodné piesty, nové krúžky, suché vložky zn. Moskvič 412) a vymenil trysky a žhaviče. Tlaky super, pod -10 štartuje biedne. Všimol som si, že špičky žhavičov sú niekde úplne mimo. Žhavič z Avie je dlhý presne podľa mojich predstáv. Našiel som dobrodruha, ktorý bol ochotný namontovať to do svojho Escorta, jazdí na tom pol roka a nevie to vynachváliť. Zaujímalo by ma, aké je riziko odpálenia špičky a aká je možnosť následného poškodenia motora. -
« Re: Re:
Ty dve hadice ze sani a pak do vyfuku bych videl opravdu na EGR ventil, jenom mi tam nesedi ten klinak... :-O
Mame s kamosem za motorem v urovni ostrikovacu nejakou krabicku, ktera me nic a jemu pri zapnutem zapalovani do polohy 2 pred nastartovanim cvaka. U jednoho manika jsem vydel ze to ma odpojene a hadicka co vedla do T spojky od cerpadla nekam je zaslepena...
Nevite co to je zac??? -
« Re:
Oddie: Zdar, koukal jsem, ze na bily i cerny cine jd taky to EGR, tak se to chystam vyradit z provozu, u jednoho znamyho uz jsem to videl zaslepeny... Ta nase bila mrcha ma dokonce nakej *-special kvuli emisim. Normalne klinovym remenem je pohanej nakej kompresor jakoby, vede od nej hadice do sani, hadice do vejfuku a nekolik dratu...!:) -
« Archiv neeeeeeeeeeeeee
Vytahuju toto tema z archivu...
Kamos ma stejny motor jako ja jenom navic intercooler. Problem je ze to obcas zacne cukat pri jizde a silne to pri tom kouri (jel jsem za nim). Dela to i na volnobeh, zase jenom obcas. Dokonce to i scipne...
Uz jste se s tim nekdo setkal??? -
« Re:
diky za odpoved k EGR, pomerne strucny vyklad s hodnotnym obsahem.
K tomu vyhrivani: podivam se na cestu palivove skupiny a napisu...
A ten filtr: Ja mam zvyk z nakladaku po dlouhe jizde natankovat. pak treba auto stoji, u me maximalne 25 hodin, takze to neni tak strasne, u nekoho treba tyden (mel jsem 4 nakladaky, 2 provozovane minimalne 2xtydne, 2 maximalne 3xmesicne, nekdy treba 3 tydny nejeli). Stalo se, ze se dotankovavalo na podzim z kanistru po odkaleni nadrzi a byla tam letni. pak uhodili mrazy a byl pruser. Proto radeji filtr ssebou. Nemusi byt zrovna bordel v nadrzi, navic vetsinou ten bordel projde az k hadici u filtru, vetsinou je pred filtrem vakuova pumpa, kterou se po odpojeni da zrosolovatela ( v zime) nafta z hadice dostat, v nadrzi se mi jeste nestalo, ze by zamrzla. Pak das novy suchy filtr, stary schovas a jedes... jo kem, kdyz vstavas ve tri rano v -22 celsio a mas jet nekam pres celou republiku a vys ze ti to stalo 2 tydny, tak si ssebou beres i rude pravo :-))
ver mi, mam toho za sebou dost, vozit filtr v taxiku je samo blbost...
ale pokud nevis co lejes a nebo obcas tyden stojis tak radeji jo... -
"-- skrytý --" 27.07.04 11:05
« Bez nadpisu
Jo.
a) pokud není filtr vyhřívaný, je pravděpodobně nějaký předehřívač v cestě před filtrem. Jsou v podstatě 3 druhy předehřevu nafty: elektrický - dneska asi nejčastější, pak vodní ohřev tělesa filtru (tzn. filtr umístit někde na motoru a nebo k němu přivést hadice), a nebo nafta vede přes labyrint někde na motoru, a pak až do filtru. Že existuje 5 let staré auto bez předehřevu nafty nevěřím, jinak pažouty, kterýma se zabývám, mají předehřev už víc jak 20 let.
Filtr se jen tak najednou bordelem sám neucpe. Leda že bys natankoval extra sračku (to se mi tedy za pár set tisíc km nikdy nestalo, a to taknuju leckde, i s kanystrů...) - ale v tom případě, pokud se filtr úplně zacpe během pár desítek km, výměna filtru nepomůže - ten nový se ucpe zrovna tak. A jak říkám, stejně ho prakticky nikdo neumí vyměnit, spíš si zavolá žluté anděly...
EGR - Exhaust Gas Recirculation (nebo tak nějak :-) ). Recirkulace výfukových plynů - v určitém režimu běhu motoru se část spalin přisává do sání a znovu spaluje. Ten "určitý režim" je částečné zatížení motoru, podmínka je motor zahřátý na provozní teplotu, a zpravidla i určité minimální otáčky (příklad pro ten Peugeot: cca od 1800ot výš, motor má od 50°C výš, a plyn je max na 2/3, pak se ten ventil otevře). Idea je to sice hezká, ale ve většině případů je to spíš pro zlost, zasírá to sání, a zvyšuje spotřebu. Pokud to špatně funguje, je to zdrojem těžko hledatelných závad. -
« Naftovy filtr
Ja mam auto stare 5 let a vyhrivany neni... Proste u roveru se rozhodli ze klasika je klasika a tak se nesnazi nahrazovat objem/pocet valcu poctem ventilu, specialnimi vstrikovacimi systemy, atd. Snad u toho vydrzi.
Bohuzel, filtr se ti ucpe i v lete, staci natankovat nejaky bordel. Jinak na T-815 8x8 VVN je sklenicka a tak je taky v zakladni vybave. I kdyz se zacpe tak ji jeste staci rozbit. Nikdy jsem to nedelal, vzdy jsem se snazil o opravu. Dokonce sklenicku jsem mel i ve svem prvnim voze - citroen visa, a to byl benzin!!! Ale zavodni... -
« Cukání
Ahoj,četl jsem tady ve forum že měl někdo stejný problémy s cukáním u diesla jako já.Mám Renaulta Kango 1.9 D a taky při jízdě na setrvačnost a následnym přidání mi motor několikrát vynechá-zacuká to,dělá to jen při málo sešlápnutym plyn.pedálu.Nechal jsem udělat diagnostiku-nic,vyměnili jsme rozvody,olej,všechny filtry...taky nic,cuká pořád.Zkoušel jsem tankovat u jiných pump taky bez úspěchu.Prosím poraďte pokud s tim už někdo měl problém a podařilo se mu to odstranit. -
« Konecne kvalitni diesel...
Tak jsem po 4 letech marneho hledani nasel vyhovujici auto a motor. Je to Rover 220 Diesel, 86ps, 170 Nm. Jestli si nekdo mysli ze je to malo, rad ho presvedcim o opaku. Zjistoval jsem co je to za motor. objem 1994ccm, Turbo, primy vstrik, 2ventilova technika. Zere malo, jede perfektne. Taky aby ne, kdyz si rover vzal to nejlepsi co se naucil v BMW a Honde :-)
Celou diskuzi tipy a triky diesel motory jsem precetl a mrzi me ze jste ji poslali do archivu. Napriklad ja bych par tipu a triku mel :-)
Lidi piste, nebudte lini se podelit o zkusenosti z jednotlivych servisu a taky se svymi vlastnimi vaznymi/nevaznymi pokusy o upravy/opravy a skusenosti...
Ja mam treba jeden tip: vozte ssebou palivovy filtr na naftu, muze se vam hodit zrovna kdyz to budete nejmene cekat! Je to jako se zarovkama, akorat ze bez zarovek se da jet, bez filtru take, ale beda nejakeho chlupu v nafte... -
"-- skrytý --" 20.04.04 11:02
« Bez nadpisu
Mám možnosť výhodne kúpiť Fiat Mareu Weekend 1,9 JTD (105 koní) z roku 2001. Môže sa so mňou niekto podeliť o skúsenosti s týmto motorom - hlavne čo sa týka spotreby, hlučnosti, štartovania v zime, spoľahlivosti a spokojnosti s výkonom? 8-s
Možno sa to už v tomto fóre objevilo, ale po prelistovaní niekoľkých strán som nič konkrétnejšie nenašiel.
Ďakujem