Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.04  06:32

    « Re: Re: Re: Re: Vyhrievanie filtra

    Je to dosť málo. Zrkadlo to však zohreje celkom slušne. V skutočnosti to má asi 30W (podľa odoberaného prúdu). Každopádne je to lepšie ako nič. Skúsim, dám vedieť...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.04  11:20

    « Re: 2.5 TD

    To je zvlastni, jestli jsou starty 100%, nerekl bych, ze to bude vstrikem, spatnej vstrik se projevuje zejmena pri studenem startu.
    Ja bych mel spise podezreni na elektroniku a na cerpadlo. Jinak to jede dobre? Nezere prilis? Nebere olej?
    Radsi bych do toho moc nestoural, mohlo by se to dost prodrazit!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.04  11:18

    « Re: Re: Re: Vyhrievanie filtra

    25W mi pripada hodne malo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.10.04  06:35

    « Re: Re: Vyhrievanie filtra

    Vďaka za tip, už som tam nazeral. Len sa musím trošku zorientovať.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.10.04  19:28

    « Re: Vyhrievanie filtra

    Přestože mi nikdo neodpověděl na můj dotaz /asi se rubrika nečte :-( /, doporučím Ti v Tvém problému zamrzání nafty u Sierry adresu www.fordsierra.cz Jsou tam solidní kluci, a určitě Ti někdo něco poradí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.10.04  13:41

    « Vyhrievanie filtra

    Podarilo sa mi rozbiť zrkadlo a zaujala ma tá vyhrievacia fólia nalepená vo vnútri. Má to 12V/25W. Mám totiž každojanuárové problémy s nevyhrievaným palivovým filtrom (Sierra). Napadlo mi, že keby som tú fóliu nalepil okolo filtra a obalil ešte nejakým molitánom, mohlo by to pomôcť. Tých 25W baterke určite chýbať nebude. Aký máte na to názor? Neskúšal to niekto?
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.10.04  17:36

    « 2.5 TD

    Dovolím se dotázat v odborných kruzích: Pokud nebudu počítat x nákladních aut, tak mám první naftu pod kapotou. Konkrétně 2.5 TD od BMW. Najeto cca 120 tis. Občas se mi stane, že motor jde při volnoběhu nepravidelně - jako by jeden válec kulhal. Po přidání OK, starty 100%, nekouří ani za studena. Chtěl jsem nechat přejít vstřiky, ale ten přístup k nim je super :-( takže to bude asi záležitos až na dlouhé zimní večery 8-s Musím holt jezdit, a motor by měl mít předkomůrky, takže písty by to měly přežít. Jako možná závada mne totiž napadá, že jeden (víc?) trysek špatně rozprašuje (teče?) při malém množství nafty za volnoběhu. Zatím bych chtěl zkusit, jak se projeví přísada do nafty, která by měla mít čistící účinek (Winns, STP) Budu rád za info, zda je diagnóza správná, a jaká je osobní zkušenost s výše uvedenými přípravky. Dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.04  11:46

    « Re: Odvetranie

    Motory v Sierrach 1,8TD, to je tak specificka zalezitost, ze tady nelze vubec nic poradit... Nic horsiho a mene spolehliveho zadny vyrobce zatim nedokazal zkonstruovat!
    Jeden kamarad - mechanik, co jich mel uz par pod rukama o nich prohlasil, ze fungujou na principu šoku....:-))))
    No, asi bych v tomhle pripade pomyslel nejspis na repasi TURBA, podle toho co rikas.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.09.04  11:23

    « Odvetranie

    Kdesi v starších príspevkoch som našiel radu odpojiť odvetranie kľukovej skrine od sania a vyviesť ho pod auto. Priznám sa, že som to niekedy robil aj ja v snahe o udržanie čistého karburátora. Na Sierre 1,8TD som zistil, ze mi to dobre olejuje lopatky na turbíne, tak som to odpojil, kým vyrobím nejaký odlučovač oleja. V tú ranu som mal z auta dymovnicu. Aj pri citlivom pridávaní policajti strácali šancu odpísať si moje EVČ. Keď som hadicu pripojil na sanie, po dyme nebolo ani stopy (semeringy na ventiloch sú nové). Je to možné, že taký malý podtlak v kľukovej skrini má taký veľký vplyv na "žranie oleja"?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.09.04  13:23

    « Re: Re: Re: Občasné hlášení poruchy "VSTŘIKOVÁNÍ"

    moje rec...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.09.04  13:21

    « Re: Re: Občasné hlášení poruchy "VSTŘIKOVÁNÍ"

    To je tragedie - tyhle moderni naftaky... Zlaty stary diesely!!! Na motoru nic moc neresim, nesteluju... az to kyksne, dam tam jinej motor v cene kolem 15 tis korun a nekolik set tisic km budu jezdit vesele dal...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.09.04  12:58

    « Re: Občasné hlášení poruchy "VSTŘIKOVÁNÍ"

    kemo, asi te sklamu...
    Vezmu to odzadu:
    1. Do servisu jo, ale najdi si nejakeho machra v okoli na diesely, proste specialku
    2. Nafta shell - jede mi to na ni hur nez na bio, to muze byt v zavislosti na nastaveni motoru (kazdemu taky chutna neco jineho)
    3. Pokud je mi znamo tak se chybove hlaseni vetsinou ukladaji v pameti a na jejich zaklade se pak pokracuje dal s opravou. Muj kamos ma Rover 620 SDi a dela mu to same co tobe, ale prvni zasah servisu tomu vubec nepomohl, nakonec ho to stalo 25 000... posuzovali zavadu dle chybovych hlasek v RJ
    4. Protoze RJ ridi vstrik, tak to bude zalezitost elektroniky...
    Tedka budu volat tomu kamosovi co se mu s tim nakonec stalo...
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.09.04  08:41

    « Občasné hlášení poruchy "VSTŘIKOVÁNÍ"

    Mám nový RENAULT GRAND SCENIC 1.5 DCi ( 100 koní ). Občas krátce problikne hlášení " porucha vstřikování " - trvá to 2-5 s. S tím je spojen pokles výkonu motoru - děje se tak jak při rozjezdu, tak při plynulé - konstantní jízdě po dálnici. Nevíte někdo čím by to mohlo být? Tuto závadu jsem reklamoval - došlo " k opravě " >:-[] a to - hodili to na test motoru - zjistili , že je vysoký tlak ve vstřikování a na mě hodili dotaz zda to chci opravit ( trochu divná otázka od odborníků :?: ) - řekl jsem že ano - a to jsem asi neměl dělat. Od té doby auto ztratilo výkon - je znatelně línější - má vyšší spotřebu než mělo zejména při vyšších otáčkách - po dálnici a při rozjezdech no a co je nejhorší ,tak hlášení poruchy vyskakuje dále !
    Je možné, že by mi nastavili hodnoty pro motor 1.5 dci ( 80 koní místo 100 koní ) ? :'-(
    Jak se nastavuje tento tlak - je to jen elektronická záležitost, nebo se někde něco nastavuje mechanicky?
    ( dále mi řekli , že kdyby to dělalo dál , že by vyměnili nějaké čidlo) - Já si myslím, že čidlo bude v pořádku - pokud byl opravdu špatný tlak a nyní je dobrý - že tam bude nějaká jiná závada.
    Je možné, že při vyskočení hlášky dochází i k automatickému omezení výkonu motoru- aby nedošlo k jeho poškození ? Člověk na to reaguje ubráním plynu - a tím se asi vše zmátoří a hláška zmizí.
    Zapisují se tyto chybová hlášení někde do paměti ( na jak dlouho ) - lze je pak na diagnostice vyvolat a přečíst ?
    ( naftou to asi nebude - poprvé se to projevilo po tankování u SHELLA v Rakousku ) Mám najeto 10 000 km.
    Mám strach jít do servisu, aby tam nepodrbali něco dalšího.
    Díky za odpověď
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.09.04  13:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žhaviče

    no tam byli 1.8....Di, mam pocit, ze to byl uz tehda primy vstrik, mely malou spotrebu (kolem 7 kombi). Kamos ho mel v praci, obcas jsem s nim jel a kdyz byl prazdny tak to byl docela hukot na 1.8 >:D
    A vis moc dobre, at se opakuji, ze se menini stale jenom vse okolo, telo minimalne. Ja jsem zkoumal odkud pochazi motor 1994ccm co se dava do roveru a dle jednoho pramene se daval do malych traktoru... Dneska je to HDi, DCi, nebo tak nejak a ma v zakladu 99kW, ale kdyz to kuchnes tak je telo, vrtani zdvih furt stejny akorat tam neni predkomurka ale je tam lista CR...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.04  12:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žhaviče

    Rabukete: No, nikdy jsem ty motory nezkoumal, ale co mam pocit vim temer jiste, tak Transity maj primej vstrik, jsou to naky tusim 2,5D - ten obycejnej motor a protoze jednomu kamosovi se to kdysi trochu potkalo, mam pocit, ze mi rikal, ze ten motor je OHV, ta 1,8 je zcela jiste OHC. Tak ja nevim...
    Vubec o nicem se nehadam, osumnactku jsem vlastnil, Transita nikoliv a nijak jsem se o to nezajimal... Bavim se teda o tech Transitech novodobejsich rocniky kolem '90 a vejs, ty kulaty prehistoricky nemam nejmensi tuseni, co tam bylo za motory...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.04  14:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Žhaviče

    Psal jsem: jestli se nemylim...
    ...a nemylim: Ford Transit Diesel 1759cc 1966-71
    a z nej vychazi ten motor... Zadku, moc dobre vys, ze se koncepce nemeni, meni se jen ty veci okolo, zadny vyrobce nema cas ani penize na vyvoj uplne nove jednotky, princip je porad stejny....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.09.04  13:41

    « Re: Re: Re: Re: Žhaviče

    Ja to teda na zimu skúsim. Teraz nie je problém. Neide o cenu, ale aviové žhaviče sú dlhšie a končia presne pod tryskou. Tie vložky: hľadal som nejaký vhodný materiál a moskvič má o 0,5mm menšie vŕtanie, ako ford - ideálne. A myslím si, že ruský materiál nie je na zahodenie. Iste lepší ako opel, kde boli po 30 tis. oválne valce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.04  12:39

    « Re: Re: Re: Žhaviče

    Rabu: Pokud je mi znamo, davaly se ty Fordi 1,8 do pickupu vychazejicich z Fiesty a Escorta, takze o náklaďáku nemůže býti řeč...
    Já zas teď dával při testování svíčku ze starýho Medvěda 190E do tříválcovýho Matize a jak makal...!!!:-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.04  12:20

    « Re: Re: Žhaviče

    Taky bych do toho v klidu sel, pokud se nemylim tak 1,8 diesel od fordu se puvodne bez turba daval do malych nakladaku/dodavek (cti: van, minivan). Takze by to melo byt stejne, jenom do avky jsou 10x levnejsi se stejnymi parametry...
    ...tim moskwitchem jsi me dostal... daval jsem kdysi z nouze svicky z moskvice do citroenu a jezdi se na to dodnes... (za rok 5000km)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.04  08:23

    « Re: Žhaviče

    Josi: No, mnohem dobrodruznejsi nez neoriginal zhavice mi pripadaj vlozky z Moskvice... Takze bych sel klidne do toho... :)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…