Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: olej ve vodě
RedBaron: Se mi zda, ze si trochu protirecis ve svem poslednim prispevku...?
Najednu stranu rikas, ze jsme mel proste smulu a ze to neni spatny, nadruhou stranu vyjmenovavas co se vsechno sere a jak je to blby...
Moje shrnuti pro me takto: Je to fajn, pokud to funguje, usporny to prilis neni, eventuelne bych do nej sel.
Radeji ale volim E-klassu od MB s naftovým pohonem. -
« TD
Osobně dělím motory (co se týká zacházení za studena) na dvě skupiny: 1)vydrží, 2)nevydrží. Naložit jakémukoliv motoru, pokud není prohřátý (a tím myslím i olejovou náplň) je prasárna největšího kalibru, která ukazuje na "řidiče" neznalého funkce motoru, nebo *. Sorry za výrazy - myslím ale že to vcelku sedí. Některé motory to však, kupodivu, snášejí. Ale diesely jsou samozřejmě na zacházení citlivější. V tomto směru se asi k motorům chovám více něž ohleduplně (koneckonců jsem se volantem chvíli živil a zapéct tahačový motor je drahá záležitost). To, co mi teď stojí v garáži, mám jenom pro skutečně zachovalý stav a najeté km. Dokonce i úbytek oleje, který u tohoto typu motoru měl být větší, se neprojevuje. No, uvidíme časem. Hlavně že se ten volnoběh slušně upravil a spotřeba není až tak závratná (na to, že se zrovna rád neploužím, i když výkonem ten motor opravdu nevyniká 8-s ) -
« Re: Re: olej ve vodě
zadek524: To, že jsi narazil na samý kousky, kde někdo v 90ti zarval za jedna, to nebude chyba z Bavorska >:D
Ale sám bych radši benzínovou alternativu než tds. Podle krátkých zkušeností by mi stejně bavorskej diesel jezdil za 10 a víc, přičemž průměr na 540i E34 mám teď 13.8 l / 100 km, převážně město. Stojí za ten rozdíl fakt, že tds nejede, hulí, charakteristika motoru je jako u Karosy, pod 8 to nežere nikdy, problémy se vstřiky, turbem a těsněníma pod hlavou, který se mě u benzínu netýkaj? Já myslím, že ne, ale spousta známých to vidí jinak,spravujou to a shání naftu z traktorů :-O
Nemyslím si, že řada td / tds jsou špatné motory, výkonově byly na špičce a ani životností na tom nejsou blbě, bohužel to nefunguje u nás, kde to každej honí za studena a spravuje to jára na fiátky :P -
« Re: olej ve vodě
Speedy: Doufej, ze tak...
Jinak k těm Bavoráckejm motorům jeste dodam, ze mozna nejsou spatny, ale osobni zkusenost mam neblahou. Jeste je to par let, zajimal jsem se v Holandsku o jedno Bawo v kombiku TDS, najeto neco kolem dvou kil a motor rachtal jak kafemlejnek, presne to slo od rozvodu... -
« olej ve vodě
Zdarec, prosím o radu. Koupil jsem si Focuse Tddi - vše funguje jak má jen jsem objevil ve vodě olej. Voda určitě neteče do oleje (výměna oleje bez emulze). Vypustil jsem původní chladící kapalinu a bez dalšího čištění jsem tam nalil novou (už je to zase černý jako uhel). Do vody to také netlakuje. Na motoru bylo předtím měněno turbo. Možná jen prase mechanik vypustil kapalinu do nějakýho zasviněnýho kýble, aby to tam zase vrátil :-(. Nebo že by hlava nebo těsnění pod hlavou? Pls poraďte. Díky -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2.5 TD
zadek524: To mě docela překvapuje, protože jsem na ten motor moc stížností neslyšel. Rozvod je řetězem (že by se přetrhnul?) a i v servisu Opel se vyjadřovali jako o bezproblémovém motoru. A to jsem se ptal ještě před koupí a nezávazně, takže žádné pochlebování zákazníkovi. Od motoru v BMW se liší snad jenom trochu jinou hlavou, o 10HP nižším výkonem a o 10Nm nižším krout. momentem. Samozřejmě na ten objem žádné "dělo", ale za ty peníze ... Auto jsem bral hlavně kvůli celkovému stavu (...jsem ještě neviděl - i síťka na podlaze kufru jako nová!) a skutečným kilometrům (servisní knížka) Že je Mercedes "někde jinde", o tom nemůže být řeč, a samozřejmě bych do něj také šel, neb Opel není moje firma No.1 Až jednou našetřím..... :? -
« Re: Re: Re: Re: Re: 2.5 TD
Rob: Jo jo, vim o co jde moc dobre, jeden kamos ho ma a je na to pekne nasranej... Se mu to i potkalo, rozlitly se rozvody pred casem.
Pak jsem jeden kousek vlastnil i osobne, byl to Caravan r.v.2000 2,5TD. Auto v plny nalozi, docela slušný, ale zakotvil radeji u jineho vozitka, za Mercedesa bych to nevymenil zpatky uz ani za nic, a to mam rocnik 93, presto asi o 99% lepsi! Nic proto Omeze jako Opelu, ale ten motor ve mne nevzbudil ani trochu duveru... -
« Re: Re: Re: Re: 2.5 TD
zadek524: Aby nedošlo k mýlce: Nejde o BMW jako auto, ale o BMW motor. Ten vrčí v Opelu Omega. Ne že bych byl fanda Opelu, (měl jsem kdysi také BMW), ale jsem orientován na zadní pohon, automat a pohodlí (=velká auta), a BMW se pohybují cenově přece jenom trochu výše, než Opel. Motor je ale orig. BMW - Opel ho kupuje (koneckonců je na něm i "Bavorácký" znak) -
« Re: Re: Re: 2.5 TD
Rob: No jo, o tomhle aute jsem taky kdysi uvazoval, to vypliva i z meho nicku, jsem puvodne mel BMW524TD, postupne jsem jich vystridal dvacet kusu...:-)
Pak jsem presel na Mercedesy, akualne mam 124/300 turbodiesel combi, automat a spotreba se mi pri normalnim jezdeni, zadna solichacka, mota mezi 9-10 litry. -
« Re: Re: 2.5 TD
zadek524: Zatím jsem do nafty nalil aditivum od STP. Evidentně se chod zlepšil (asi po ujetí 100km), momentálně jsou již jen občas patrné slabé náznaky v nepravidelnosti při volnoběžných otáčkách. Je to ale zanedbatelné, tak to zatím ignoruji. Každopádně se ten přípravek projevil pozitivně. Co bude dál ....? Budu informovat. PS: Studené starty nemohou být lepší - motor se snad neotočí ani jednou dokola - jde po prvním vstřiku do válce. Spotřeba v normě (po konzultaci se známým se stejným autem v manuálu - já mám automat). Zpravidla není vyšší než 9l/100km, město tak 11l/100km. Je to prostě 16 metráků pohotovostní hmotnosti, a prázdný zrovna také nejezdím. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Vyhrievanie filtra
Josi: Jakej to ma prikon fakt nevim. Je to jenom takovej mezikus, kterej se nasroubuje na naftovej filtr, nebude to mozna pasovat uplne vsude, tak bych to vzal radeji komplet z jinyho auta. Jak jsem doporucoval, to BMW a starou Audi, asi to bude i u vicero jinejch aut k odejmuti... A montaz asi nejjednodussi oproti rozvodu vody.
K tomu rozvodu vody jenom malickost, dal jsem si to kdysi do auta, zamrzani nafty ve filtru vyreseno, ale jinej problem, kdyz jsem tehda prodlouzil a tim narusil vodni okruh topeni, mnohem hur to topilo.
Taky jeste k te kvalitni nafte. Kdyz jsou opravdu veliky mrazy a bral jsem tu nejdrazsi Aral naftu a nemel jsem vyhrivani filtru, tak mi ho to stejne zalepilo. Priznaky takove, ze nastartujes v minus hodne moc, ujedes par kilometru a stojis, plnej filtr parfinu.
Neni nad vyhrev! -
"-- skrytý --" 25.10.04 10:08
« Re: Re: Re: Re: Vyhrievanie filtra
Nedržím starý diesel aby som chodil na pumpu, aj keď v poslednom polroku vyšli po vzore Slovnaftu nenásytní kšeftári z 20 na 25 Sk. Ale aj to je nafta priamo z čerpačky a po poslednom čistení nádrže lejem cez dámsku pančuchu - tá chytí aj vodu. -
"-- skrytý --" 24.10.04 08:07
« Re: Re: Re: Vyhrievanie filtra
Spis bych hledal problem v nafte, znam spoustu aut co nemaji vyhrivany filtr a jezdi v zime bez problemu, zkus tankovat u pumpy ;-) a treba jeste pouzit i nejake aditivum. Pokud uvazujes o montazi najekeho vyhrivani zkus sehnat predehrev nafty teplou vodou z motoru, je to nejjednudussi zpusob, pokud si vzpominam treba u Crom je resen mezi filtrem a cerpadlem takze by ti opet nic neresil, ale muzes si ho dat klidne na privod nafty k filtru jen privod vody musis zajistit primo z hlavy bud co jde do topeni nebo jinde, ale hlavne pred termostatem. Nebo sezen druhe teleso naftoveho filtru, ktere obsahuje elektricky predehrev. Neni to zadna novinka takze na vrakaci to nemusi prijit nejak moc draho. Ale spis nez tohle bych vyzkousel kvalitnejsi naftu. -
« Vynechávání motoru za jízdy
OCTAVIA 1.9TDI 66KW - softwarový CHIPTUNING
potřebuju poradit. začal mi cukat motor, při zátahu mi na necelou sekundu vypne. byl jsem v servisu a tam to na VAGu ukázalo závadu na "jehle" - jeden chybový výpis říká "nesmyslná hláška" a druhý "zkrat na plus". Ale nevědi si s tím rady.
Dík za jakoukoli radu -
« Re: Re: Re: Re: Re: Vyhrievanie filtra
Josi: Podle me je to ztrata casu. Spis bych ti doporucil, abys z nejakeho starsiho Pezota 205/309/505..... sehnal vyhrivany naftovy filtr, u nekterejch je to vyhrivany teplou vodou, pripoj to do vodniho okruhu a uvidis.
Nebo jeste lepe, u BMW524TD nebo u starsi Audi, se kterymi jsem se setkal to bylo reseny elektricky na filtru. Je tam ale mezikus, kterym ta nafta primo proteka, nez vtece do filtru a nezalepi se teda pak parafinem. To co vymejslis je ztrata casu. bud trochu odborneji to udelej, vraz do toho par kacek, nebo se na to vyprdni...
Taky jeden servisní technik kápnul božskou, že s tímhle motorem jsou i jiný problémy - mj. moc kouří (což je pravda) a Renault prej neví co s tím.
Díky za info.
ricz