Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: BIONAFTA
S tankováním BIO nafty mám blbý zkušenosti. Stalo se mi že se BIO nafta srazila na sulc a silnici jsem čistil filt. Ujel jsem pár metrů a zas to samé. Takhle jsem přijel domů a čistil celí palivový systém. Proto pozor jsou vní hrozné rozdíly v kvalitě. Samozřejmě si teď už bio nekupuju. -
« Re: Nafta
Na trhu existuje přípravek do nafty ADITYV ZIMNÍ (přídavná aditiva) je na cirka 600 l dávkuje se přímo do nádrže před tankováním. Sám ho používám když musím natankovat naftu u horší čerpačky. Snižuje kouřivost a maže čerpadlo a vstřiky. Nafta pak taky tolik nepění a hlavně nezmrzne. -
« TD motor
ahoj, jsem michal, mam peugeot 306 dturbo (`95), coz je neco jako 306xsi, ale v nafte. je to turbodiesel 1.9 (66kW/4000ot./min). nafta je skvela vec a v kombinaci s turbem si nemuzu stezovat na "lenost" pri rozjezdu. zere mi to asi 8 a kousek. jezdim totiz kazdej den po praze a cukam po pul metrech. motor bych hodnotil jako velice spolehlivy. videl jsem motor (p205) po 300 000 km bez vetsiho zasahu a jezdil uplne supr. to je vse. -
« Spotřeba TD
Pánové a dámy, nevím jak vy, ale já jsem s TD 66 kW udělal následující zkušenost: Průměrná spotřeba (město i mimo tak půl na půl) je kolem 6 litrů. To ještě samo o sobě moc zajímavé není, ale překvapilo mě, že rozdíl ve spotřebě při "pohodové" jízdě a při živějším způsobu je naprosto nepatrný - cca 0,5 litru! Zdraví Dan -
« Nafta
Kupujem naftu za 15 Sk. Predajca my povedal, že by do nej trebalo pridať nejáký prostreidok pretože je to vraj letná nafta, a že keby som ho nepridal tak by sa my mohlo zapchať nejaké palivové potrubie. Viete my niekto poradiť aký prostriedok je najlepší a či to vôbec pomôže. -
« Re: Vzduchový filtr a žhavicí svíčky
Žhavicí svíčky vydrží tolik kolik vydrží. Měly
by být stejné. Dobré jsou Japonské NGK, Bosch a i české jsou dobré(vydrží). Italské jsou škoda peněz. Jsou levné, ale nic nevydrží. Když odejde jedna, není to prakticky poznat. Když odejdou dvě, motor po nastartování nechodí rovnoměrně.
Palivový filtr se obvykle mění před "zimou" a před letní "dovolenou". Není žádné zvláštní pravidlo (mimo doporučení výrobce - obvykle 20.000km) po kolika km ho měnit. Když budeš kupovat naftu v garáži z barelu a nebo u Aralu je v tom zřejmý rozdíl. Vzduchový filtr se mění obecně po 20.000km. Ale zase je rozdíl jestli jezdíš v létě po městě nebo v zimě po horách. Zdraví Pavel PTD -
« Vzduchový filtr a žhavicí svíčky
Musím se připojit k názoru, že TD motor je dobrá volba. Dříve jsem jezdil s benzíňákem, teď mám TD-éčko a nemohu si ho vynachválit. Super jízda! Protože ještě nejsem v TD tak zběhlý, ptám se: jak často měnit vzduchový filtr, palivový filtr a opravdu žhavicí svíčky vydrží 60 000 km? Díky. Dan Ševčík -
« Re: kompresni tlaky
Slysel jsem ze Bosch vyrabi takovou masinku ktera meri neprimo. V podstate jde o mereni proudu tekouciho do starteru pomoci klestoveho ampermetru integrovaneho s pocitacem ktery to vyhodnocuje. Zajimave. Pry to funguje bezvadne a hlavne se u toho clovek neuspini ;-) -
« Re: Olej do TDI
Ted jsem narazil na nejakou stranku, kde popisuji typickou vadu u jednoho vykonneho TDi motoru. Konkretne jde o nadmerne opotrebeni salu na klice. Tato zavada byla sledovana temer u vsech motoru, ktere meli pres 200 tisic, u nekterych i driv. Nicmene ani u jednoho motoru s plnou syntetikou se tato konstrukcni vada neprojevila. Jak uz tu nekdo rekl, zadny olej neni dost dobry. Takze zase zalezi jen na financnich moznostech majitele. Ja leju do sveho turbo-benzinu jen plnou syntetiku - na druhou stranu je fakt, ze olej nedolivam, jen menim. -
« Re: normální diesely-Toyota history
Bohužel historii Dieselu od Toyoty neznám. Co se týče měření tlaků, u naf´táků to není tak jednoduché. Je lepší to svěřit někomu kdo na to má přístrojek. Jinak se čídlo tlakoměru strká do díry po žhavící svíčce. Ostatní svíčky jsou vymontovány, aby se válce nemusely tlakovat a nezatěžovali tím baterku.
Zdraví Pavel PTD -
« Re: Startování TD
Se startováním v zimě jsou potíže... Hlavně když je venku přez noc více jak - 25stupňů C. Obecně co mám osobně vyzkoušené je dát plný plyn a točít startérem a hlavně točení nepřerušovat. Motor se ze začátku točí pomalu, pak rychleji, posléze začne chytat jeden válec (stále točí startér) pak druhý a pak už to jde :-). Chce to ale mít vysokokapacitní (předepsanou) autobaterí ve slušném stavu, každý rok (nebo 30000km) měněné vstřikovače a funkční žhavící svíčky od jednoho výrobce (české jsou modré a taky "dobré"). Není k zahození mít funkční sytič. Po nastartování je potřeba držet plyn tak aby motor běžel bez vynechávání. Při velmi nízkých teplotách (pod -20) hraje roli i olej. Běžné české oleje (např PARAMO Super) mají tak vysoký obsah vody že při tak nízké teplotě zmrznou na kost a baterka v tom téměř ledo nemá sílu protočit klikovou hřídel. Plná syntetika tento problém nezná, ale dolívej ji do motoru, který baští litr/1000 km. (Ford Sierra 2,3D, r.v. 1987, najeto 402.000km)
s pozdravem Pavel PTD -
« Re: normální diesely
To jsem se nasmal, kdyz jsem cetl tu historii :-))) Kdyz vidim, ze do toho vidis, nevis nahodou jakou historii maji naftove motory od Toyoty? Docela by mne to zajimalo. Mimochodem jak zmerim kompresni tlaky? Staci laicky test odsroubovani vicka z hlavy a test fouka/nefouka?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!