Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.98  15:51

    « Re: BIONAFTA

    S tankováním BIO nafty mám blbý zkušenosti. Stalo se mi že se BIO nafta srazila na sulc a silnici jsem čistil filt. Ujel jsem pár metrů a zas to samé. Takhle jsem přijel domů a čistil celí palivový systém. Proto pozor jsou vní hrozné rozdíly v kvalitě. Samozřejmě si teď už bio nekupuju.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.98  15:36

    « Re: Olej do TDI

    Do FIATA TD můžeš lít jakej chceš olej stejnak dudeš rád když najede přes 200.000 km
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.98  15:28

    « Re: Nafta

    Na trhu existuje přípravek do nafty ADITYV ZIMNÍ (přídavná aditiva) je na cirka 600 l dávkuje se přímo do nádrže před tankováním. Sám ho používám když musím natankovat naftu u horší čerpačky. Snižuje kouřivost a maže čerpadlo a vstřiky. Nafta pak taky tolik nepění a hlavně nezmrzne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.11.98  12:43

    « TD motor

    ahoj, jsem michal, mam peugeot 306 dturbo (`95), coz je neco jako 306xsi, ale v nafte. je to turbodiesel 1.9 (66kW/4000ot./min). nafta je skvela vec a v kombinaci s turbem si nemuzu stezovat na "lenost" pri rozjezdu. zere mi to asi 8 a kousek. jezdim totiz kazdej den po praze a cukam po pul metrech. motor bych hodnotil jako velice spolehlivy. videl jsem motor (p205) po 300 000 km bez vetsiho zasahu a jezdil uplne supr. to je vse.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.11.98  07:16

    « Spotřeba TD

    Pánové a dámy, nevím jak vy, ale já jsem s TD 66 kW udělal následující zkušenost: Průměrná spotřeba (město i mimo tak půl na půl) je kolem 6 litrů. To ještě samo o sobě moc zajímavé není, ale překvapilo mě, že rozdíl ve spotřebě při "pohodové" jízdě a při živějším způsobu je naprosto nepatrný - cca 0,5 litru! Zdraví Dan
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.11.98  07:06

    « Re: Vzduchový filtr a žhavicí svíčky

    Mirku, to oslovení mne uvedlo do rozpaků - stačí Dan. Jinak je to Ford 1.8 TD 66kW. Zdraví Dan
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.11.98  12:30

    « Re: Vzduchový filtr a žhavicí svíčky

    Pane Ševčík, a jaký máte TD ? 66 nebo Tdi 81 Kw ? Tam taky asi bude určitý rozdíl.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.11.98  12:00

    « Nafta

    Kupujem naftu za 15 Sk. Predajca my povedal, že by do nej trebalo pridať nejáký prostreidok pretože je to vraj letná nafta, a že keby som ho nepridal tak by sa my mohlo zapchať nejaké palivové potrubie. Viete my niekto poradiť aký prostriedok je najlepší a či to vôbec pomôže.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.98  20:26

    « Re: Vzduchový filtr a žhavicí svíčky

    Žhavicí svíčky vydrží tolik kolik vydrží. Měly
    by být stejné. Dobré jsou Japonské NGK, Bosch a i české jsou dobré(vydrží). Italské jsou škoda peněz. Jsou levné, ale nic nevydrží. Když odejde jedna, není to prakticky poznat. Když odejdou dvě, motor po nastartování nechodí rovnoměrně.
    Palivový filtr se obvykle mění před "zimou" a před letní "dovolenou". Není žádné zvláštní pravidlo (mimo doporučení výrobce - obvykle 20.000km) po kolika km ho měnit. Když budeš kupovat naftu v garáži z barelu a nebo u Aralu je v tom zřejmý rozdíl. Vzduchový filtr se mění obecně po 20.000km. Ale zase je rozdíl jestli jezdíš v létě po městě nebo v zimě po horách. Zdraví Pavel PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.98  13:23

    « Re: dymeni u TDi

    To je normalka, naftaky proste trochu dymej....
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.11.98  13:01

    « 2,3 turbo - benzín

    Jeli jste někdy s autem SAAB 9000 s motorem 2,3 turbo , ale s benzíňákem . To je něco .
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.11.98  10:01

    « Vzduchový filtr a žhavicí svíčky

    Musím se připojit k názoru, že TD motor je dobrá volba. Dříve jsem jezdil s benzíňákem, teď mám TD-éčko a nemohu si ho vynachválit. Super jízda! Protože ještě nejsem v TD tak zběhlý, ptám se: jak často měnit vzduchový filtr, palivový filtr a opravdu žhavicí svíčky vydrží 60 000 km? Díky. Dan Ševčík
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.98  20:50

    « Re: kompresni tlaky

    Slysel jsem ze Bosch vyrabi takovou masinku ktera meri neprimo. V podstate jde o mereni proudu tekouciho do starteru pomoci klestoveho ampermetru integrovaneho s pocitacem ktery to vyhodnocuje. Zajimave. Pry to funguje bezvadne a hlavne se u toho clovek neuspini ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.98  20:44

    « Re: Olej do TDI

    Ted jsem narazil na nejakou stranku, kde popisuji typickou vadu u jednoho vykonneho TDi motoru. Konkretne jde o nadmerne opotrebeni salu na klice. Tato zavada byla sledovana temer u vsech motoru, ktere meli pres 200 tisic, u nekterych i driv. Nicmene ani u jednoho motoru s plnou syntetikou se tato konstrukcni vada neprojevila. Jak uz tu nekdo rekl, zadny olej neni dost dobry. Takze zase zalezi jen na financnich moznostech majitele. Ja leju do sveho turbo-benzinu jen plnou syntetiku - na druhou stranu je fakt, ze olej nedolivam, jen menim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.98  15:49

    « Re: normální diesely-Toyota history

    Bohužel historii Dieselu od Toyoty neznám. Co se týče měření tlaků, u naf´táků to není tak jednoduché. Je lepší to svěřit někomu kdo na to má přístrojek. Jinak se čídlo tlakoměru strká do díry po žhavící svíčce. Ostatní svíčky jsou vymontovány, aby se válce nemusely tlakovat a nezatěžovali tím baterku.
    Zdraví Pavel PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.98  15:42

    « Re: Startování TD

    Se startováním v zimě jsou potíže... Hlavně když je venku přez noc více jak - 25stupňů C. Obecně co mám osobně vyzkoušené je dát plný plyn a točít startérem a hlavně točení nepřerušovat. Motor se ze začátku točí pomalu, pak rychleji, posléze začne chytat jeden válec (stále točí startér) pak druhý a pak už to jde :-). Chce to ale mít vysokokapacitní (předepsanou) autobaterí ve slušném stavu, každý rok (nebo 30000km) měněné vstřikovače a funkční žhavící svíčky od jednoho výrobce (české jsou modré a taky "dobré"). Není k zahození mít funkční sytič. Po nastartování je potřeba držet plyn tak aby motor běžel bez vynechávání. Při velmi nízkých teplotách (pod -20) hraje roli i olej. Běžné české oleje (např PARAMO Super) mají tak vysoký obsah vody že při tak nízké teplotě zmrznou na kost a baterka v tom téměř ledo nemá sílu protočit klikovou hřídel. Plná syntetika tento problém nezná, ale dolívej ji do motoru, který baští litr/1000 km. (Ford Sierra 2,3D, r.v. 1987, najeto 402.000km)
    s pozdravem Pavel PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.98  01:17

    « Re: normální diesely

    To jsem se nasmal, kdyz jsem cetl tu historii :-))) Kdyz vidim, ze do toho vidis, nevis nahodou jakou historii maji naftove motory od Toyoty? Docela by mne to zajimalo. Mimochodem jak zmerim kompresni tlaky? Staci laicky test odsroubovani vicka z hlavy a test fouka/nefouka?
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.10.98  15:45

    « Startování TD

    Pánové a dámy,
    nemáte tip, jak co nejefektivněji startovat studený TD motor (konkrétně Ford 1.8 TD 66kW). Zkoušel jsem prošlapávat plynový pedál, držet ho u podlahy, přidávat při startování, ale pořád to není ono. Jak na to?
    Díky. Dan Ševčík
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.10.98  13:08

    « Re: normální diesely

    V Oplu Astra Classic jsou Nafťáky 1,7D a ty vyvinulo a vyrábí Japonské ISUZU. Máme jich ve firmě několik , ale jsou s nimi špatné zkušenosti. Odchází hlavy, křiví se klika atd. Vřele nedoporučuji
    zdraví Pavel PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.98  19:55

    « Re: Felicia 1.9D

    Ne, Nedá...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…