Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 03.12.98 20:11
« Sierra 1.8 benzín
Přestoľe psát v této rubrice o benzínu je tak trochu svatokrádeľ, tak si dovolím uvést několik postřehů. Mám Sierru 1.8 benzín (84 koní), coľ není na tak těľký auto moc, ale stačí to. ®e to je drľák to ví asi kaľdej, jenom malinko ľere olej - 1 l/2000 km. Je to spolehlivej kočár - nechala mě n holičkách jen jednou - minulej tejden se jí vysypala v neznámém městě spojka. Stálo mě to ranec, jelikoľ Sierra 1.8 je ąílenej motor, kterejch se vyrobilo několik kusů a proto se na ní nedá nic sehnat a to co se seľene podle katalogu tak větąinou nesedí (výfuk, vzduchovej filtr apod.) Jinak je celkem skromná (ve městě 8.5l, mimo město i na dálnici 7,5l, kdyľ se rozváąní tak jede i 180 - tedy ukazuje). Z důvodů ND bych spíą doporučoval 2,0 benzín, nebo nějaký běľnějąí typ. -
« Re: Sierra 1.8TD
Se Sierrou osobně zkušenosti nemám, ale dost známých si na diesly stěžuje - relativně i nová auta v zimě špatně startují,nevynikají obzvláštním výkonem a koncepce motoru pochází z traktoru (to není fór)- velká váha motoru= namáhání přední nápravy , takže lidé kteří se v problematice aut pohybují, moc forda D nedoporučují. Sám jsem měl Passata Varianta TD a to je myslím o něčem jiném. Že jsem se už svezl v mnoha autech, ale i relativně větší auta nemají tak velký vnitřní prostor jako Passat - nevím jak to dokázali. I když je přední sedačka úplně vzadu, je vzadu pro nohy spoustu místa a pod střechou taky (což už se nedá říci o novém modelu ).Nevím jak na Slovensku, ale tady se passat D ve slušném stavu dá sehnat něco málo nad 100 Kč. Stojí za úvahu - i ojetý passat se vždycky lépe prodá než Sierra. -
« Re: Sierra 1.8TD
Mam doma Sierru 1.8 TD a nemuho si stezovat. Jen ten motor (alespon ten muj). Kdo ale moc nespecha a bude ho drzet v otackach ten pojede za malo nafty. Az na jedenkrat menene tesneni pod hlavou vubec nic, nepocitam li brzdove desticky, olej. Ja jsem (s rodici) jsme na ni najeli 100 000 tisic, celkem uz ma 160 000 Km. Mit penize koupil bych si ji taky. Ted mam jen Trabucha a v tom je zima. Shanim benzinove topeni. -
« Re: Sierra 1.8TD
mam zaujem o sierru do 100tis./na Slovensku su najlacnejsie od 85tis/
musi to byt 5dveri /nie kufor/,alebo kombi,motor najradsej 1,8TD.ma niekto nieco take?je kombi horsie na ceste?kolko zerie 1,8TD-alebo je 1,8benzin lepsi vyber?a najviac ma zaujima hlucnost...ocenim kazdu skusenost...diky.miro
p.s. aj tak by som chcel najviac Passat Variant/ale tie su u nas od 200tis/-ma niekto dlhsie skusenosti s oboma autami?/mam 190cm!/ -
« Re: Sierra 1.8TD
Jestli ubyva chlad. kapalina, olej ma divnou barvu, obcas jde z vejfuku bilej kour, hadice od chladice je az burtovite nafoukla a tvrda - to by mohlo byt lehce nacate tesneni pod hlavou. Taky by to mohlo byt turbo( hodne coudi, pousti olej do vyfuku ), nebo pistni krouzky ( spatne startuje, ruzne tlaky ve valcich ). -
« aditiva do nafty
Máte někdo zkušenosti se zimními aditivi, které se přidávají jako zvláštní koncentrát do nafty proti zamrznutí, mazání atd.? Včera jsem takový přípravek zakoupil, ale značně (6 x) jsem předávkoval uvedený doporučený poměr koncentrátu vůči naftě. Mám teď snad naftu s bodem mrazu někde kolem 170°C. Může se nějak poškodit čerpadlo, či motor ? -
« Re: Olej do TDI
Zkušenosti s Olejem TRYSK mám ty nejlepší. Sám ho používám a dobrý. Nutno uznat že můj motor je typický plnoprůtokový ohřívač oleje. Vždy platí že dej motoru ten nejlepší olej co si můžeš dovolit. To však neznamená ten nejdražší. Olejový základ (M7AD) vyrábí dvě firmy na světě a ostatní je jen otázka aditiv, které jednotliví výrobci nakupují. Těch je však taky jen omezené množství. Zakže pokud motor olej nežere, tak to nejlepší. Jak začne motor olej baštit, tak to, co dokážeš finančně utáhnout. Zdraví Pavel PTD -
« Re: vyhody?
Nevim jaky duvod pro porizeni naftaka maji ostatni. Z meho pohledu je to jasne: Kazdy den dojizdim asi 80 km, vetsi cast cesty jedu po dalnici. Spotreba auta je pro mne rozhodujici. S Hondou to bylo kolem 9l/100km a to jsem se velice krotil, s dieslem jezdim do 7l/100km, ale davam mu dost zabrat, v techto podminka by benzinak zral tak 11-12 l/100km. To, ze ma mensi zrychleni, mne nechava zcela chladnym. Nevim co si myslel tou dirou v plynu ( ja je mam akorat v podlaze ), nejpis asi to, ze turbo ma tah, az kdyz plyn vyfukovy roztoci vrtulku. To jde jenom o zvyk. Jinak diesel motor ma lepsi momentovou charakteristiku, ma vetsi ucinost, je spolehlivejsi, ty moderni maji mensi obsah zplodin ve vyfuku nez benziny. -
« vyhody?
Tak jsem si precetl tyto chvaly na diesel a musim rict, ze tomu nerozumim. Jaky je duvod pro porizeni naftaka? Hrozne rad bych to vedel. Upozornuju ze duvodem rozhodne nejsou:
a.) Financni uspora. Kdyz si spocitam celkove naklady na vlastnictvi noveho auta rekneme po dobu 5 let, zjistim ze se mi prachy investovany do drahyho dieselu rozhodne usporou u pumpy nevrati. (Pri vypoctech je samozrejme potreba vzit v uvahu uroky, vyssi pojisteni apod...) V uvahu by to prichazelo snad jen u nejaky vyhodne porizeny ojetiny.
b.) Jizdni vlastnosti. Kdyz nepocitam klapot motoru tak jsem se napr. nedavno projel s TD 66kW v Peugeotu 406 a musim rict ze v plynu je "dira" jako prase. Ve srovnani s benzinama to proste nejede, velice opozdena reakce na plyn. A to nemluvim o nejakem vytaceni motoru ale o normalni jizde. Skoda jinak dobryho auta. -
« Re: normální diesely
Jasne, ropa je ta spravna kapalina, ktera patri do nadrze. Udelal jsem jenom jednou vyjimku s Hondou - na silnici jsem byl kral, u benzinky po placeni chudas. Nyni uz pouze nafta. Svezl jsem se v hodne dieslech. Pokud mohu srovnavat tak optimalni pomer naklady - uzitna hodnota je u aut VW. Nahradni dily v rozumne cenove hladine, dobre se opravuje, jsou u nas velice rozsirene ( hodne se kradou, o GOLFA TD jsem prisel v lednu ). Hezky se jezdi v Pazoutu ( Peugeot ), nahr. dily jsou jeste za prijatelne ceny, servis je vlivem "nahnacanosti" kolem motoru problemovejsi. Podobne je na tom Renault, jezdi pomaleji, ale prijde mi komfortnejsi. Diesla Opel jsem koupil uplne noveho, po 8 mesicich jsem jej s obrovskou ztratou prodal - jiz nikdy vice ! Pokud clovek je klidnejsi, flegmatik je skvely starsi Mercedes, moc rychle nejezdi, hodne vydrzi a je spolehlivy. Velice levne lze poridit Fiata, bohuzel moc a moc zalezi na predchozich majitelich - je velice citlivy. Naftaka od Fordu jsem mel Fiestu, nebyl spatny, ponekud linejsi, bionafty spapal na 100 km o 2 litry vic nez nafty - ocividne mu nechutnala! Otec jezdi v naftovem Galantu, muj dojem - velice dobre vybaveny, pohodlny, ponekud hlucnejsi, velice drahe nahradni dily ( Podobne ostani japonci ). Svezeni ve starsi trivalcove Alfe Romeo - otresny zazitek ( ovsem jejich beziny, to je neco uplne jineho ). Zebricek Pana opravare je nasledujici: Mercedes,VW,Peugoet,BMV,Renault,Japonci,… Fiat. On ma samozrejme jiny pohled na vec. Nekolik zasad jak s dieslem: Menit pravidelne olej ( zvlast u turba ), studenej motor jenom tak podumlavat, pri jizde obcas kouknout na teplotu ( pri velkem zatizeni nebo rychlosti koukat casto), stridat bionaftu s naftou ( vzit max. 3x bio pak nadrz nafty ), benzinky radeji stridat, pred zimou odvodnit, nebo vymenit paliv. filtr. Dieslum zdar !!! -
« Re: Olej do TDI
To, že do FIATa TD můžu lít sebelepší olej, a že stejně nenajede víc jak 200.000 km je "blbost". Mam Cromu 2,5 TD, rv.89. Má najeto 323.000 km a cítí se i na víc. Myslím si, že na tom má veliký podíl olej TOTAL 7000 DIESEL. Jinak pokuď ´áte někdo skušenosti s tímto motorem tak napište.