Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Pro anonyma
S tou Hondou jsem jezdil vcelku normalne, spis klidne. Byl to Civic 1.5 (karburator) r.v. 93 mel najeto asi 25 tis. km. Pred tim jsem jezdil s civikem taky asi 1.5 r.v. snad 83, ten mel dva karburatory a papal tak 14l/100km. Kdybych na to mel, jezdil bych v Accordu. Ja nerikam, ze jsou benzinovy motory spatny, ale naftaky ve vyvoji hodne poskocily ( srovnej obsah splodin NOx motoru 2.5TDI a 2.6 AUDI ), a to jeste nejezdi 3valce (mozna uz LUPO). Dokonce automobilky v USA bastli na 3 valcovym dieslu, to je co rict, protoze americani naftaky opravdu nesnasej. Pred case jsem se ptal, jestli nekdo jezdi s opravenou (svarenou) hlavou (motoru). Mezitim se tady casto objevilo praskani hlav. Takhle to vypada, ze je to casta zavada. Jakmile je podezreni na praslou hlavu, nebo tesneni, snazi se kazdej to auto prodat. Vetsinou se to podari, pozdejsi reklamace je casto neuspesna. Zacne se o tom hodne mluvit. I ja jsem takto "vyhodne" koupil Jettu GTD. Zajimalo me, jestli je to skutecne tak obvykla zavada. Podle servisu a dalsi opravaru neni, ale u dieslu je tato zavada castejsi nez u benzinu. Hlavu uz mam svarenou, byla praskla na 5ti mistech (4x mustky mezi ventily - to je normalni) ovsem ta hlavni prasklina byla 4 cm hlouboka. Dnes uz snad mohu rict, ze se oprava zdarila. Mam najeto asi 1500 km, zatim je vse v poradku. Motor je ponekud natvrdly, ale to je tim, ze jsem vymenil pistni krouzky, pockam nez se motor zajede. No nic, necham te agitace, snazim se hajit naftaky, protoze dokud jsem s nim nejezdil, mel jsem podobne nazory jako vetsina jeho odpurcu. -
« Re: vyhody? Zpět pro anonyma
Nejsem "válkař", nikomu neberu jeho názory. Myslím, že svým příspěvkem jsem dal jasně najevo, že ani o jednom typů motorů se nedá říct, že je za všech okolností nejlepší. Prostě se liší a vyber si, co ti víc vyhovuje.
S těmi D-éčky, co jsi popisoval, jsi měl opravdu asi dost smůly. Psal jsi. že D znáš i jako mechanik - můžeš to upřesnit?
Zdraví Dan -
« Re: vyhody? Pro DŠ
Budeš se divit, ale já jsem vylěčenej "dieselař". A taky vím dobře o čem mluvím (mj. jsem prodejce aut a automechanik). Jen tak pro zajímavost, měl jsem :
- Fiat Croma 2.5 TD (praskla hlava)
- Golf 1.6 GTD (odešlo vstrikovací čerpadlo)
- Peugeot 405 SRD Turbo (praskla hlava)
Možná jsem měl smůlu, ale nejsem sám. Ale je pravda,že beru u dieselů technický pokrok, kterým prochází.
Ale musím Tě zase tak "chytře "poučit, aby sis nepletl akceleraci s pružností (tahem). Turbodiesel má sice lepší PRUŹNOST, ale daleko lepší ZRYCHLENÍ má turbobenzín. Zrychleni z 0-100km/h dělají koně, ale pružnost dělá točivej moment.
Ale jinak jsi mě možná nechopil, mým záměrem nebylo vyvolat válku, jen jsem vyjádřil svůj názor. -
« Re: vyhody? Pro anonyma
Trochu mě překvapuje, že zrovna ty mluvíš o starým hrkači, když jsi napsal, že máš Fiata 1.7D. Ale počkej , nemyslím to ve zlým. Moje první auto bylo Ritmo 1.7D a nebylo zase tak špatný (no měl jsem s ním nějaký problémy). Můžu Ti říct, poznal jsem hodně dieselů (vlastní i jiný), ale ve vyšlehaným Unu 1.3D jsem ještě neměl to "štěstí" jet. Možná se budeš divit, ale já jsem s dieselama začínal.(už jsem to psal DŠ). Divím se jenom, že tak sympatizuješ s DŠ( ...všechno už řekl DŠ...), když mně dáváš v něčem za pravdu. Asi jste dobří kamarádi. Příště, prosím, zkus víc vyjádřit svůj osobní názor.
Dík. -
« Pro von Smolhausen
Nevím, jak si s tou Hondou jezdil ( ale asi tak" cihla na plynu"). Nevím taky, jakou jsi měl, ale podle té spotřeby jsi mohl mít tak akorát Hondu Legend (starší model V6 2.7 - 170 koní). A Accord by tolik nežral (možná, tak kdybych jezdil 200km/h). No, z Hond bych Ti mohl doporučit Civic 1.5 nobo 1.6 (jezdím s ním) a vejdu se taky do 7l. Mimochodem existuje taky alternativní pohon na plyn (LPG). Doporučuji si o tom něco přečíst. Jinak já tvou teorii o větší spolehlivosti dieselů nesdílím. Pár jsem jich měl a pořád problémy. A co se týče těch lepších splodin, toby jsi mě rozesmál. Myslíš saze?! No zkus třeba tohle: za ty peníze co ušetříš za naftu (jak píšeš), jeď se podívat do Švýcarska, kde jezdi auta samí benzíňáci. A jsou rádi, že je mají. A ten vzduch, neznám čistší zem. Je pravda, že team mají levnější benzín, ale to je otázka vládní ekologické politiky. U nás bohužel ještě nikdo o ekologii neslyšel, Bohužel... -
« Re: Olej do TDI
Já jsem osobně dělal 3 generalky fiat td jeden motor 180 druhý 200 a tretí taky 200 nevým přesně jakej olej do nich lili, ale ty motory vypadali tak na 500 tisic a asi dvakrat přidřeny turba se menily upně celí, spíš bych je nazval čerpadla na olej. Jestli jsi fakt najel přes 300 na fiatu tak si gratuluj a buť rád. Přeji mnoho km. -
« Re: vyhody?
Jak psal DS ktery mel pravdu - jel jsi nekdy v dieselu nebo to byl ten starej hrkac. Me to pripada ze jedinej diesel v kterym jsi jel bylo vyslehany Uno 1.3. A k tem startum mam obyc fiata 1.7(bez turba - je pravda jsem posera a bal jsem se praskle hlavy) a staruje v -20 stejne jako v +20. A zbytek jasne napsal DS. -
« Re: vyhody?
Komu není rady, tomu není pomoci.
Mimochodem, když nás tady tak "chytře" poučuješ o srovnání TD a benz. T, už jsi opravdu TD vyzkoušel? Mně se nezdá, že bys věděl o čem mluvíš.
Věř mi, že já jsem vyzkoušel obojí (Escort 1.8TD, Audi 80 1.9TD, VW Passat 1.8T). Výsledek: je to opravdu rozdíl!
* Výhody benz. T: reaguje okamžitě, menší vibrace, tišší chod motoru, vyšší max. rychlost
* Výhody TD: lepší zrychlení (větší kroutící moment), úspora pohonných hmot, levnější PHM
Jak je vidět, každý má něco. Myslím, že záleží na každém z nás, k jakému účelu auto používá a co je mu tudíž bližší.
Zdraví Dan
-
« Re: vyhody?
Hochu, z tvých řečí vidím, že jsi nikdy nejel v "benzíňáku". Nevím o jakým TDéčku mluvíš,
ale nejspíš máš starýho hrkače. Nejdřív zkus
srovnat s turbodiesela s turbobenzínem (např.Fiat Croma) a pak mluv u diesla o nějakým
boření do sedaček (dobrej vtip). A hlavně si
uvědom, že diesel by byl bez turba úplně vyřízenej (benzín na to aby jel nepotřebuje turbo). Ale jinak ti přeju v zimě hodně štěstí, abys nastartoval anebo aby ti nepraskla hlava
(to by sis musel koupit tramvajenku nebo benzíňáka).
-
« Re: PSA(Peugeot) vs. WV
...nevim, zda-li se jedna o objektivni porovnani, ale co vim, z vlastni zkusenosti: jel jsem v golfu (III) tdi. motor je dobry ve vyssich rychlostech, na predjizdeni je reakce na podrazeni rychlejsi. ma lepsi prubeh krouticiho momentu (viz. jina rubrika zde na motor cafe). peugeot je "linejsi" a, svete div se, tissi. hlavne, co je dulezite mel ten peugeot nizsi spotrebu. idealni je asi (jako kompromis) td od psa. je to svizne, malo hlucne a nezere to tolik. nevim, nakolik je to rozdilne u golfu kus od kusu, ale pezoty bych, myslim, mohl globalizovat. michal. -
« Re: vyhody?
Co to je za blabol s tou dirou? Slapal jsi na tu slapku uplne vpravo??? A ekonomika je taky o necem jinem pokud mam naftu, tak se predpokklada ze mam vetsi rocni probeh nez s benzinem a pak se to musi vyplatit. A presne opacne neni vyhodna levna ojetina protoze zacne umirat cerpadlo, hlava, nema to tlaky a je traba solit. U novyho auta mam temer zaruceno ze natocim 200000 bez sahnuti. -
« Re: Ford Sierra 1,8TD 75PS
Ahojte,
přispívám také do diskuze. Sierru 1.8 TD dobře znám. Je to velmi pohodlé, spolehlivé a myslím i bezpečné auto. Motor pravda je líný, ale na normální ježdění po našich silnicích stačí. Mám s ním zkušenosti už 6 let a za tu dobu jsem měnil pouze brzdové destičky a chladič, který jsem si rozbil vlastní vinou. Spotřeba okolo 6 až 7 litrů není na diesel málo, ale pořád lepší než 8-9 litru benzinu na to samé auto.
Máte někdo zkušenosti se Sierrama 2.0 benzín.
Ahoj Zbrolik -
« Ford Sierra 1,8TD 75PS
Jak jsem se dočetl, probíhá aktuální diskuse o motoru 1,8TD z fordu Sierry. Rád bych po čase přispěl svojí troškou do mlýna. Co se týče motoru 1,8TD vím jistě tolik, že je přímo odvozen z velmi povedeného motoru 1,8D z Escortů a Fiest. Jeho problematičnost spočívá v několika bodech. První zásadní změnou z původního motoru je přidělání turbodmychadýlka, což způsobilo zvýšení výkonu motoru, ale zároveň také vysoké namáhání jinak subtilní konstrukce lehkého bloku a hlavy. Druhým negativním faktorem je uložení motoru podélně, místo příčného uložení u předchozích typů s 1.8D 60PS provedením. To má za následek výrazné zhoršení chlazení ještě více zatěžovaného motoru, neboť v původní konstrukci se uvažovalo i s vlivem náporového chlazení vzduchem, které především způsobuje rovnoměrnou teplotu chladicí kapaliny kolem všech válců. U podélně uloženého TD motoru dochází ke špatnému chlazení posledního válce a tím ke změně kompresních tlaků mezi jednotlivými válci. Jako třetí faktor působí skutečnost, že rozpohybovat automobil s hmotností až 1 700kg silou, kterou disponuje provedení 1,8TD, předpokládá převažující provoz tohoto motoru v poslední čtvrtině provozních otáček motoru. Lidově řečeno, musí se tomu šlapat fest za krk. Sečteno podtrženo, z původně slušného dieselového (na Fordovy americké poměry...)motoru 1,8D se podařilo ubastlit nemastný neslaný motor s nízkou životností a mizerným výkonem, na tak těžké auto jako je Sierra, potažmo auto se zadním náhonem, na kterém je obvzlášť cítit každá chybějící kobylka. Doufám, že jsem se příliš nedotkl majitelů Sierr s tímto motorem. Sám mám také Sierru a vím jak je to pohodlné a spolehlivé auto a nedám na něho dopustit. Již nyní se těším na Vaše reakce a protiargumenty. S přáním pěkného dne Pavel PTD
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!