Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Synt/Polosynt. olej - pro diamanta
Kde jsi přiąel prosím tě k tomu rozdílu, ľe u syntetiky plavou nečistoty na oleji, já jsem doposud jen věděl, ľe plná syntetika má lepąí vizkozní rozsah 0(5)W-40(50), deląí ľivotnost (alkalita atd.) a ľe je ąetrnějąí k ľivotnímu prostředí, protoľe není z ropy. -
Diamant 26.01.99 23:22
« Synt/Polosynt. olej
Rozdiel medzi polosyntenickym a syntetickym olejom je nie len vo vyssej cene,
ale aj v tom, ze pri pouziti polosyntetickeho oleja sa necistoty ukladaju
na stenach motora. Pri plnesyntenickom oleji necistoty zostavaju plavat v oleji.
Preto casto vyzera pri vymene ovela spinavsi. Prechod z polosyntetickeho na
plnesysnteticky neodporucam, lebo moze dojst k uvolneniu vacsich kusov necistoty
zo stien motora a tym k zapchatiu niektoreho kanalika (napr. na klukovej ci
vackovej hriadeli). Dalej to snad nemusim rozpisovat...
-
« Sierra 1,8 TD - hlučnost
S hlučností celkem problémy nemám. Ale hodně záleľí, na tom, jak rychle se jede, kolik se točí a na teplotě motoru. Při zahřátém motoru a jízdě po dálnici cca 130 je tam rozhodně míň hluku neľ ve Favoritu při 100. Jednou to jiľ tady na Motor Cafe bylo - hlučnost v zadu. Sám to někdy pozoruji při jízdě se sklopenými zadními sedačkami - jakoby od diferáku nebo podvozku. Moľná je to těmi silentbloky, jak tady někdo psal. Provedl jsem na autě menąí odhlučňovací úpravu polyuretanovou pěnou na kapotě, dále se chystám příleľitostně při sundané palubce dát za ní isover. Jen tak na okraj - při jízdě na bionaftu pozoruji klidnějąí a tiąąí chod. -
« Re: Bionafta - fakta
Jen tak mimochodem, co se tyce bionafty je to peknej hnus! Ne ze bych ji nekdy nalil do svyho drobecka, ale slysel sem, ze kvuli ni museli menit nejeden dil na motoru, jelikoz pri spatny bionafte=spatne spalovani = ucpani sani!!! Hodne lidi uz dalo spoustu tisic za opravu. -
« Re: Bionafta - fakta
Mam taky Sierru 1.8 TD a k pouziti bionafty jsem
jeste nenasel odvahu. Jakou mas jistotu ze vzdy natankujes kvalitni bionaftu (ja si nekdy nejsem jisty ani u nafty)a cenovy rozdil mi nepripada tak moc vyhodny + spotreba o neco vyssi......
Prece jenom je naftovy cerpadlo nejdrazsi soucastka na mem aute :).
Jak Ti pripada sierra 1.8 TD hlucna? (uvnitr).
OV -
« Bionafta - fakta
Chtěl bych uvést na pravou míru mýty vztahující se ke ąkodlivým vlastnostem bionafty. Uvedené ąpatné zkuąenosti s jejím pouľíváním se vztahují k bionaftě první generace, která obsahovala 100 % methylesteru řepkového oleje (MEŘO). Současná druhá generace max. 30 % MEŘO, zbytek tvoří jakostní nafta s nízkým obsahem síry - city nafta. Zájemcům o bliľąí informace doporučuji adresu biodiesel.cz (neplést s bionafta.cz - prázdná adresa, kterou a jeątě daląích cca 100 adres má zaregistrována firma, která hodlá s těmito adresami kąeftovat). Jsou zde i linky na daląí zajímavé adresy týkající se bionafty. Sám ji pouľívám ve Fordu Sierra 1,8 TD. Mimo nepatrně vyąąí spotřeby a tahu při plné zátěľi je kladem tiąąí chod motoru. Se zimními starty problém nemám. Podmínkou provozu je vąak odstranění vody z paliv potrubí (např. Velfobinem), protoľe MEŘO nemá rádo vodu. -
« K praskání hlav
Chtěl bych reagovat na názory ohledně praskání hlav u nafťáků. Předem je potřeba připomenout že turbo nemá až takový vliv na praskání hlav. Naopak, turba s vyššími tlaky mají za sebou zažazený mezichladič stlačeného vzduchu, který je schopen snížit teplotu plnícího vzduchu v závislosti na použitén systému o 100-150 stupňu Celsia a tím účinně přispívají k celkovému snížení tepelné zátěže motoru. Prasknutí hlav způsobuje ve většině případů neodborná montáž po výměně těsnění pod hlavou, kdy se použijí původní šrouby. Ty jsou však konstruovány jako předepjaté a po jejich povolení při sundávání hlavy je potřeba použít nové. Cena za sadu je 1300-5000,- Kč. Toto však až na světlé vyjímky potvrzující pravidlo nikdo nedělá. Ne všechny motory jsou však konstruovány na použití předepjatých šroubů. Jsou to především výkonné benzínové motory (GTI, GSI a spol) a převážná většína dieselových motorů, především těch nepřeplňovaných, které používají kompresní tlaky až 1:23 (t.j. 35 barů ??). Další příčinou může být dlouhodobé plné zatížení motoru při nevyhovujícím chlazení. Tomu se dá předejít používáním čisté destilované vody v chladícím okruhu motoru, samozřejmě jen přez léto. Destilovaná voda má výrazně lepší chladící účinek než nemrznoucí směs naladěná na -30. Kdo však mění směs na léto?. Snad jen majitelé starých škodovek (řada 1000,110), kteří dobře vědí o čem je řeč. Jinak nikomu nepřeji prasklou hlavu, ale stát se to může komukoliv. S přáním pěkného dne zdraví Pavel PTD, pavel.konopik@pcnet.cz -
« Re: Hlava
Teplota --> pnuti materialu (viz fyzika ZS) turbo vyssi = teplota vyssi pnuti + pnuti pripadnym nerovnomernym pritazenim hlavy. (zjednodusene receno /pro stouraly/). Predchazet tomu moc nejde. Snad jen vyberem typu vozu nektere jsou nachylnejsi vice, nektere mene. -
« Re: Oleje
Podle informací, které mám, tak stačí 1x za 10 tis. km. Záleží také na kvalitě oleje. Už tady byla diskuse o olejích se zcela správným výsledkem "na oleji nešetřit". Takže minimálně polosynťák, lépe synťák. pokud ale nenajedeš těch 10 tis. nejpozději za 1 rok (jsou takoví mezi námi), vyměňuj dřív - nejpozději po tom roce.
Zdraví Dan -
« Nepodceňovat oleje!
Sem na tadytý stránce poprvé, tak omluvte moji (zatím) malou orientaci. Chtěl bych reagovat na ten dotaz ohledně olejů do TD. Sám mám Ibizu 1,9 TD a olej měním každých 8 tis., filtr nechavám po 15-ti. Turbo je olej hodně háklivý a proto to radši dělám takle, ale možná je to tím, že mám svoji "raketu" moc rád a snažím se dopřát jí maximum!
V prosinci 98 jsem dělal výměnu oleje. Kromě olejového filtru jsem nechal vyměnit také vzduchový a palivový filtr. Při výměně byl použit proplach olejové nádrže (Castrol) a do nového oleje bylo přidáno aditivum. Subjektivně se mi zdá, že to od té doby chytá podstatně lépe, ale je možné, že je to jen tím novým olejem.
Zdraví vás a bezproblémové starty i vám přeje Dan