Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.02.99  09:33

    « Re: Emise

    No povim vam ze kdyz jsem videl zaznamy z mereni, tak jsem myslel ze mne vomejou. Mereni probihalo nekolikrat v otackach zhruba 5300, driv jsem si myslel ze se motor do takovych otacek snad ani nemuze dostat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.02.99  09:19

    « Re: Emise

    Měření emisí je opravdu záľitek pro otrlé. Technik na emisích mě vąak uklidňoval, ľe to motor musí v pohodě vydrľet. Údajně v Praze, kam jezdí technici z STK na ąkolení mají motor z Tranzitu, který uľ měl dost nalítaného neľ ho tam instalovali a kaľdodenně ho tam turují technici z celé republiky a jediné co prý s ním dělají je, ľe občas mění olej. Naątěstí jdu brzy na emise ke známému, který mi můj motor zná, jiľ ho částečně generálkoval a bude k němu ąetrný.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.02.99  13:48

    « Re: Emise

    Tak si říkám, jestli neřešíte zbytečnosti. Jak emise probíhají, není tak důležitý, hlavně když jsou, ne ? A všichni víme moc dobře, že jsou vždycky. Když vidím jezdit ty hulící smradlavý plečky s emisní známkou, tak se musím smát. Emise
    není problém, sešktí se bohatost směsi a emise projdou. Hned potom se na čerpadle bohatost přidá, protože jinak by to vůbec nejelo a vesele se kouří dál. A když ne,tak to spraví 500-1000 kč do technikovy kapsy. Nejsou potom ty emisní kontroly úplně zbytečný ? Já osobně mám Corsu 1.7 D, nalítaných 60.000 km a naštěstí mně zatím moc nekouří. Ahoj David
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.02.99  12:42

    « Re: Emise

    Nejdriv musi sedet volnobezny otacky.
    Pak se meri maximalni otacky - to jsem si poprve rikal, ze tomu motoru nedelaji vubec dobre. Preventivne jsem den pred tim snizil max. otacky. Ale ten technik si nedal rict furt to turoval, nedal pokoj az jsem je musel postelovat zpet, abych se vesel do tolerance.
    Pak se meri emise. Na max. otacky(vzdy nekolik dlouhych vterin) se provadi mereni tak dlouho az nasledujicich 5 hodnot mereni se vejde do nejakyho predpisu. ( predpis se lisi dle motoru, koeficientu ).
    Cely proces neni pro slabsi povahy, motor trpi - majitel taky, vejfuk zari jak vanocni stromecek. Do tohoto rezimu se motor v realnym provozu nedostane.
    Smysl mereni emisi touto metodou mi unika, zatizeny motor se chova jinak.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.02.99  21:48

    « Emise

    Pánové popište jak vlastně měření emisí probíhá.J.W.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.02.99  17:01

    « Re: Ke způsobu měření emisí

    Moje zkušenosti s měřením emisi u D:
    i u relativně nového motoru vlivem městkého provozu dojde k zanesení výfukového traktu - motor na měření emisí nevyhoví -dle doporučení technika stačilo motor pořadně "protáhnout", aby se nečistoty vypálily (nevím jestli každý technik emisí toto doporučí)a ejhle - emise byly OK. Kolega u starého vozu - na čerpadle nastavit poměr nafty - motor prošel, sice nemohl vyjet kopec ani na jedničku, doma pak obvykle zablombovaný šroub na čerpadle vrátit zpět. Motor má sice nevyhovující emise, ale dá se s ním alespoň jezdit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.02.99  14:26

    « Ke způsobu měření emisí

    Na začátek k prasklé hadičce od turba snad jen že to má vliv jen na výkon motoru, protože do spalovacího prostoru se dostane méně vzduchu, potažmo kyslíku.
    K měření emisí (absolvoval jsem dvakrát) není co dodat. Je to na pendrek ze všech pohledů.
    1. Mám staré auto: No tak naberu bionaftu a projde to, protože se měří kouřivost, t.j. množství pevného uhlíku ve vyfukovaném vzduchu.
    2. Mám nové auto: Tak to není také problém, protože tyto auta mají katalyzátor oxidační a tak
    prochází.
    3. Mám zbastlenej motor. Tak to většinou nevydrží a klekne při měření. (Dřív nebo později by stejně klekl)
    Pokud se jede na emise s autem co má za sebou víc jak "nevím set" tisíc kolometrů, doporučuji překontrolovat a dle potřeby vyměnit vstřikovače, dát nový vzduchový filtr a lehce přitáhnout na čerpadle dávku nafty. To zvládne udělat každý venkovský opravář. Pokud se neudělají ani tato základní opatření, riskujeme opakované prohlídky a další tůrování (na mých prvních emisích jsem to absolvoval napotřetí).
    s pozdravem emisím smrt zdraví PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.02.99  13:29

    « Re: mohlo se neco stat?

    Coz to tyrani motoru je jedna vec, horsi je to, ze pekne podepises revers, ze kdyz ten motor zamlati tak je to jen a jen tvoje chyba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.02.99  10:21

    « Re: mohlo se neco stat?

    Také se mi stalo, ľe mi praskla hadice od turba a to jeątě na dovolené v Chorvatsku. Naątěstí se s autem nic nestalo, ale bylo to peklo, protoľe motor neąel do otáček (max. do 1.500), vyjet kopec bez pomoci spojky bylo skoro nemoľné a navíc oblaka kouře a sazí. Jinak také mě udivuje metodika měření na emisí. Nevím, který idiot stanovil to týrání (5x) na plné otáčky. Kdyľ jsem ten motor slyąel, raději jsem odeąel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.02.99  10:01

    « Re: mohlo se neco stat?

    Nic by se stat nemelo. Kdyz se jezdi na emise, tak se to bezne dela, bud se zacpe, nebo spatne nasadi tato hadicka. ( cerpadlo pak nepridava, kdyz zabere turbo)
    Jinak ten kdo vymyslel metodiku mereni emisi osob. naftaku, ten musel mit v hlave nasrano, nakopal bych ho do zadku zepredu, *. Zucastnil jsem se jenom jednou, ted uz vzdycky radeji jdu nekam pryc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.02.99  15:52

    « mohlo se neco stat?

    Na BMW 525 td jsem jezdil s prasklou hadickou potlaku od turba. Turbo si prisávalo vzduch.
    Mohlo se neco stát?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.99  14:54

    « Re: Hotova ceremonia

    Pokud jsi pochopil, že ohříváček ohřívá olej tak jsem to asi špatně vysvětlil.I'm sorry. Ohříváček opravdu ohřívá chladící kapalinu. zdraví PTD
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 03.02.99  23:16

    « Hotova ceremonia

    Okrem Felice 1,3 a Golfu IV TDi obcas chodim aj na Avii. Tam je startovanie hotova ceremonia. Den pred tym na plno nabit akumulatory (su nove - Varta). No a potom asi minutove zeravenie. Lenze ked ma clovek len jednu zeraviacu sviecku v sacom potrubi, tak to inak ani nejde. Nasleduje dlhe startovanie so sucasnym zeravenim. A ono to aj obcas (asi na takych 5 sekund) naskakuje a potom zase nic a potom znova... A ked sa to uz rozbehne viac menej samo, tak celu ulicu zamorim obrovskym oblakom siveho dymu a modlim sa aby sa to aspon trochu zohrialo a nezdochlo. Takze za nejakych 5-7 minut sa mozem pomaliky zacat posuvat vpred.


    Inac aj ja mam v bloku ohrievac na kavu, ale ohrieval vodu, nie olej - ale uz nefunguje.


    P.S. Golf startuje nadherne, len je spociatku trochu lenivy a DOST hlucny. (Avia je hlucna furt :-)

  • 00 Reagovat !

    foto

    03.02.99  19:17

    « Vyhřívání dieselů (nádrž atd...)

    O vyhřívané nádrži jsem neslyšel ani neviděl a nevěřím tomu , že by někdo vyráběl nádrž obalenou odporovýma drátama, které by ohřívaly nádrž a naftu v ní osaženou. Nicméně zcela určitě existuje ja píše von Smolhausen vyhřívaný palivový filtr. Kolega ho má např na Opelu Fronteře. Problém byl, když mu odešlo relátko předehřívače a palivový filtr nepředehříval, tak neodjel :-). Zajímavá konstrukce. Ne že by za to mohl Opel. Naftové verze Fronter jsou osazovány Italskými motory z motorárny "VM", což není na dnešní technickou úroveň žádná "Olympiáda". Jinak američani na to jdou od lesa. Do bloku jejich Dieselových motorů (minimální objem 5,8l a šest, lépe osm válců)montují za příplatek klasický ponorný ohřívaček na kafe. Američan vstane, dálkovým ovládáním zapne ohříváček (zapojený do zásuvky na jejich 110V) a než se dá po ránu do kupy, nasedá do auta s motorem ohřátým na 60 stupňu Celsia a jede do práce. Abych ale ty američany nepřechválil, stejně to okoukali od traktorů Zetor, do kterých se to montovalo od první poválečné série téměř ve "standardu".
    zdraví a jen úspěšné starty přeje PTD.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.99  09:49

    « Re:

    Předehřívaná nádrž - to jsem taky videl v nejaky prirucce k VW, ale nadrz nijak ve skutecnosti predehrivana neni. Asi tim mysli to, ze zpetna nafta od striku se vede zpet do nadrze. Kdyz jsem mel prazdny cerpadlo, tak jsem se snazil nalejt naftu prave touhle zpateckou. Kdyz mi to chytlo mel jsem co delat, aby mi to nepreteklo. Prutok je prekvapive velky. Jinak vetsinou maji diesly vyhrivanej filtr. To docela staci.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.02.99  06:55

    « "Předehřívaná nádrž"

    Uklep jsem se, sorry. Tak ještě jednou:
    Nevím přesně, jak to funguje ani co je vlastně nahřívané - jestli jen nádrž nebo celá palivová cesta. Ale představuji si, že podle informace nějakého teplotního čidla se proudem z akumulátoru nahřívá právě palivová cesta. Blíže to v příručce k Escortu bohužel není vysvětleno. Třeba nám to tady vysvětlí někdo, kdo tomu rozumí líp než my.

    Zdraví Dan
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.99  06:46

    « "Předehřívaná nádrž"

    Nevím přesně, jak to funguje ani co je vlastně nahřívané - jestli jen nádrž nebo celá palivová cesta. Ale představuji si, že podle informace něja
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.99  12:58

    « Re: Zimní starty

    Jak funguje "předhříváná nádrž" ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.99  09:15

    « Re: Zimní starty

    Měl už jsem několik D a jelikož bydlím v mrazové kotlině - po ránu i -27 stupňů a auto mi stojí venku, vždy se hrozím, zda nastartuji. Ač jsem vždy před zimou udělal opatření - kontrola žhavení, vstřiky, odvodnění, u některých aut byl už samotný problém, aby při této tepltě se motor na starter vůbec točil - zdá se mi, že mnohé akumulátory (ač relativně v dobrém stavu) a startéry nejsou na tento velký odpor stavěny. Když se motor protočil a soustava žhavení vstřiky a hlavně komprese!!! byly OK, starty byly i za této teploty bez problémů.Nevím, jestli jsem měl štěstí, ale nafta mi nikdy nezamrzla. Nové motory jsou asi konstrukčně dále, mají rychloběžné startéry, teď mám TDI a pod -20 točí stejně jako v létě a chytá na první otočení. Takže jsem maximálně spokojený a problém zimních startů je snad minulostí!!!!???. Jen to teplotní hospodářství u TDI je bída, moc se neohřeju, ale to jsem ostatně věděl už při koupi vozu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.99  09:07

    « Re: Zimní starty

    Moje Jetta startuje dobre, dvakrat jsem vymenil jednu zhavici svicku( zrovnu tu za cerpadlem ). Prvni pokus se nezdaril, nova svicka odesla za tyten. Bosch je Bosch, podruhy jsem zezavahal. Na Hondu jsem taky koupil svicky o te skvele firmy AUTOLITE, taky vydrzely asi tyden. Vyreklamovat se mi nepovedlo ani jednu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…