Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Vstřikovací špičky
Ke špičkám Bosch, ty vydrží asi 50.000 - 70.000 km. Lukas asi tak stejně, Rotodiesel o trochu méně. Motorpal Jihlava má životnost (můj subjektivní názor) asi 20.000-30.000 km. Ojeté špičky nelze spravit, ani ničím. Osobně jsem vyměkl a zítra si jedu do Kuřima k Sabi Dieselu nechat "přejet" špičky a zkontrolovat tlaky. Jediná kontrola je opravdu na stoličce na kontrolu trysek. Při výměně je nutné vyměnit i tepelný štítek (podložka pod špičkou, na tepelnou dilataci) a také je dobré vyměnit přepadové hadičky, i když vypadají "jako" nové. Špičky z Motorpalu stojí na Forda 2,3D asi 400 vč. DPH za kus. Někdo tvrdí že je nutné vyměnit všechny zaráz. To je možná pravda u špiček Lukas, Bosch a pod., které mají vyrovnanou kvalitu a vydrží zhruba stejně. Motorpalácké mají rozdíl v životnosti 100% a více. Pak nemá cenu měnit všechny zaráz. U starého auta (300.000 km najeto a více) bych doporučil špičky Motorpal, u nového auta Bosch, v lepší finanční situaci případě Lukas. zdraví Pavel PTD -
« Re: Výměna vskřiků nafty
Pohledem nijak. Vytocit a zkusit na stolici, jestli prasi pravidelne, vrze, neukapava + jaky ma tlak. Pokud mas v poradku civy tak je to snadne. Dalsi velmi HRUBA orientace je bud po nastartovani parkrat prudce pridat jestli bude stale ostre zvonit muze prokapavat (ale muzes mit i vetsiho fora). Po vytoceni vstriku, jestli vidis na pist tak u prokapavajici muze byt svetle kolecko /normalne je pist "zacuzeny"/ -
« Re: Výměna vskřiků nafty
Včera jsem zjistil, kde se v Praze dají sehnat vložky vstřikovacích trysek z Motorpalu. Takže pro lidi z Prahy a okolí: je to v prodejně Pragopal v Libni (ul.Zenklova 224/139, otevřeno Po-Pá 8.00-16.30). Pro všechny: cena je skutečně velmi příznivá - např. na mou Tempru stojí jedna pouhých 283,-Kč. -
« Re: Výměna vskřiků nafty
Pavle, docela si mne postrasil, presne takhle se chova muj motor. Za studena nepravidelny, cukavy chod. Po ohrati to zmizi. Ze bych mel taky kapajici trysky. Jak se to jeste jinak pozna ? Jak vypada kapajici tryska, kdyz ji vysroubuju. S moji prvni Jettou jsem najezdil pres 100 tis. km, s tryskama nikdy nic nebilo. Prece je nebudu menit po 30000 km, to by byl dost drahej spas ? Zdravim. -
« Re: Výměna vskřiků nafty
Poměr cena/výkon je jednoznačně ve prospěch našich motorpaláckých trysek. Mě vydrží asi tak 20.000 km, pak začnou některé kapat. Je to dáno nerovnoměrnou kvalitou. Ale za ty prachy... Kapající trysky poznáš lehce zvýšenou spotřebou a nerovnoměrným chodem hned po startu v zimě. Při dlouhodobé jízdě s kapajícíma tryskama může dojít až k propálení pístu. Taky je budu muset vyměnit. Už na nich mám najeto 30000km a tak se ozývají... zdraví Pavel PTD -
"-- skrytý --" 23.02.99 13:41
« Re: Výměna vskřiků nafty
Na rodičovskej Sierrce (2.3 D) jsme tyhlety vloľky vstřiků taky měnili (1 stál kolem 350,- Kč -- originál ford pouze komplet tryska 3.500,- Kč)) Na motoru je najeto asi 15.000 - 20.000 km a pořád to funguje, zdá se dobře. Sehnali jsme je v Č.B. ve firmě BAS. -
« Výměna vskřiků nafty
Nedávno mi při nějaký opravě v servisu technik sdělil, že mi tečou vstřiky a že to bude chtít výměnu. Pokud jsem to správně pochopil, tak se mění jen hrot vstřikovací trysky. Hroty Bosh případěně Lucas stojí zhruba 900-1500 Ks jeden, zatímco české hroty z Motorpalu stojí pod 400 Kc (ty jsou údajně taky dobré, jen mají menší životnost - zhruba 50000 km). Nemáte někdo zkušenosti ohledně kvality českých hrotů a kde se dají sehnat. Dík Pavel K. -
« Re: Jeątě k olejům pro dieslové motory
Chtěl bych se zeptat jestli je velký rozdíl mezi syntentikou určenou pro benzíňáky i diesly SJ/CF a speciální syntentikou jen pro diesly CF. Nebo mezi např. syntetikou 5W-40 SJ/CF a polosynt 10W-40 CF-4. Jak je to s mísitelnosti různých olejů. Někde píąí (např. uľivatelské manuály), ľe nemíchat oleje jiných značek. Jinde zase, ľe je to jedno, ľe záleľí na specifikaci. A co aditiva (PTFE - Slick50, Nulon, Ekolube; Xeramic, DuraLube, Bardahl, Wynn]? -
« Re: USA
Ceny aut v půjčovnách se pohybují od 40 USD do 90USD na den. Za 40USD dostaneš Ford Taurusa V6 rok jetýho, za 90 USD dostaneš Jeep Cherokee 6-12 měsíců starý. K tomu musíš připočíst pojistku, která činí orintačně 70% z denního "půjčovného" na den (to je ranec). Hovořím o půjčovnách nejrenomovanějších jako je Hertz nebo Avis. Jiné, menší, jsou lehce levnější, ale jen na půjčovném, nikoliv na pojistce. Auta podle nějakého zákona můžou mít najeto nejvíce 100.000mil, takže všechna auta jsou jako nová. S manuálem nevím, ale asi bys něco sehnal určitě. Praktické zkušenosti mám, rád poradím i v dalším (ceny PHM atd...) Pavel PTD -
« USA
Můľete mi odpovědět, jaké jsou podmínky a ceny v půjčovnách aut v USA. Kolik to stojí na týden - měsíc. Např. na condor.cz (letenky) jsem naąel nabídku týden v USA i s autem, pokud jedou 4 za 15.000 pro jednoho. Dále by mě zajímalo, jaké druhy aut tam půjčují. Zda tam jsou i auta s manuálem a evropská. -
« Upřesnění pojmu čerpadlo-tryska
V jednom z posledních příspěvků byl dotaz na US Auta, zda používají systém Common Rail či Čerpadlo-tryska. Odpověděl jsem, že konkrétně motor Cummins používá systém čerpadlo-tryska. Tím opravdu myslím vtřikovací čerpadlo a tlakovou hadici vedoucí do vstřikovače ve kterém je tryska. Někteří novináři např. ve světě motorů používají termín čerpadlo-tryska pro označení systému se sdruženými vstřikovači. Bylo to v jednom z posledních článků o TDI pro Passat. Samozřejmě že si každý může nazvat systém jak chce, nicméně si myslím že léta užívaný název: "sdružené vstřikovače" (ve vstřikovači je sdružená funkce čerpadla a trysky) je výstižnější, než lehce zavádějící název čerpadlo-tryska, krerý se dá vyložit i jako čerpadlo-trubka-vstřikovač-tryska. Osobně si myslím že k názvu "čerpadlo-tryska" došlo překladem z německého originálu "Pumpa-düsse". Němci to tak berou, asi nemají žádné podobné pěkné české slovo jako je "Sdružený". Ve finále je to všechno stejně jedno, hlavně když víme o čem je řeč. Zdraví Pavel PTD