Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.99  17:38

    « Re: CDI

    Podívej se na mercedesácký veb, ale tuším že rozdíl je v plnicím tlaku turba. Jsem si tím téměř jistý. Pavel PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.99  21:38

    « CDI

    Co som videl na papieroch, tak aj diesel od VW je zaujimavy, vysoky vykon a nizka spotreba oproti CDI a JTD stoja za uvazenie, len ci je to potom v poriadku s emisiami a hlukom. Osobne jazdim teraz 200 CDI a som s nim spokojny len do tej miery, ze je urceny na ekonomicku jazdu pre starsich dochodcov. S 1,6 tonovym autom ma co robit, navyse cez automat, ale ked sa mu sliapne pekne a spravne na krk, tak tych slabych 102 koni sa slusne preberie k svetu, turbo jemne potiahne a pri spotrebe okolo sedem litrov za sportovu jazdu nie je sa o com rozpravat. Chcel by som sa akurat spytat, ci mi vie niekto poradit, aky je rozdiel medzi 200CDI a 220CDI, su to motory s rovnakym objemom 2151 ale s rozdielom asi 23 ks a 70Nm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.03.99  16:13

    « Re: Podtáčení a přetáčení dieselů

    Jenom kratce- UPLNEJ SOUHLAS.
    Johny_R
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.03.99  11:10

    « Podtáčení a přetáčení dieselů

    Dieselu je všeobecně jedno, jestli ho vytáčíš nebo přetáčíš. Snese všechno, ale všeho moc škodí. Spíš jsem chtěl říct, že dlouhodobý provoz na hranici červeného pole otáčkoměru ještě žádnému motoru na životnosti nepřidalo. Jinak. Kupecké počty: řekněme, že než upadne ojnice z kliky, udělá deset miliard otočení na ložisku. Když budeš jezdit každý kopec na 3. rychlost, na plný výkon, tak se to holt otočí vícekrát. Když pojedeš ten kopec na pětku na 1700ot/min, otočí se méněkrát a protože je to diesel, ten kopec to vyjede. (narozdíl od benzínu)a o tom to myslím je. Víš jak, chytrému napověz, blbého kopni (a stejně to nepomůže) zdraví Pavel PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.03.99  07:51

    « Re: 1,9 TDi po třech a více letech

    Pavle, podle tebe je pro TD motor horší jej vytáčet do otáček než podtáčet? Slyšel jsem to naopak. Dan
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.03.99  12:57

    « Ceny ND na TDi VW

    Vím, že píst na 1,9TDi stojí asi 4500,- Kč na 2,3D Sierra asi 1990,- na 2,0i Sierra 990,-. Pavel PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.03.99  10:11

    « Re: Nejlepąí jsou francouzské diesly (???)

    Neřekl bych, ľe TDi je překonaný. Současná generace TDi má jiľ variabilní turbo a systém pumpa - tryska, který překonává Common rail. Viz. srovnání 1,9 TDi s 220 CDI od MB ve Světě motorů. Pokud se týká hlučnosti, tak zde spíąe záleľí na konkrétním autě a pouľité izolaci. Motory HDI, CDI jen kopírují se spoľděním VW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.03.99  15:56

    « Re: Nejlepší jsou francouzské diesly (???)

    Ozaj, ten 2.0 HDi má 110 k.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.03.99  15:53

    « Re: Nejlepší jsou francouzské diesly (???)

    To Residents: motor TDI je technicky prekonaný (tzn. relatívne zastaralý), naviac má problémy so životnosťou a hlukom. Čo sa týka spotreby nového HDi od PSA, v najnovšom čísle slovenského AutoMotorŠportu je test Xantie 2.0 HDi. Spotreba pri jazde mimo mesta: pod 4 l/100 km/h. V rakúskom AutoTouringu (3/99) je test Xantia Activa HDi: max. rýchlosť 191 km/h, 0-100 km/h 11,2 sec. Pritom auto samotné má 4,52 x 1,76 m a pohotovostnú hmotnosť 1,5 tony ! V teste sú použité asi takéto vety ( preklad z nemčiny - skrátené): Nový Common Rail od Peugeotu a Citroenu je obrovským skokom v technológii dieselov, sen medzi motormi. ... hneď po naštartovaní - bez žhavenia - beží studený motor bez vibrácií a ticho ... človek, ktorý sedí vnútri auta, musí otvoriť okno a vystrčiť von hlavu na to, aby zistil, že motor je diesel. Pri jazde to absolútne nezistí ... krútiaci moment v pásme 1.250 - 3.800 ot./min. neklesá pod 200Nm, pri 1750 ot. dosahuje 250 Nm - žiadna tzv. turbodiera, už od 70 km/h auto ochotne zrýchluje na 5. prevod. stupni...

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.03.99  15:46

    « Re: 1,9 TDi po třech a více letech

    Musím trochu oponovat: tyto motory mají max. točivého momentu již při 1900-2000 ot., nevidím proto vůbec důvod je vytáčet do vysokých otáček i pro ostřejší jízdu. Možná že opotřebení ve vysokých otáčkách je vyšší než u benzínů, ale když budu jezdit s benzínem v horní hranici otáček, dopadne asi stejně. Také si nemyslím, že motory GTI jsou postaveny na nějakou velikánskou výdrž.A tuning na 120 k (z 90?) asi taky přispívá k vyššímu opotřebení, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.03.99  15:36

    « Re: 1,9 TDi po třech a více letech

    S tím honěním do otáček máą pravdu, ostatně parametry motoru (hlavně točívý moment a spotřeba) k tomu přímo vybízejí. Taková 2,5 TDi by vąak uľ něco mohla vydrľet. Jak jsou drahé díly na TDi, můľeą uvést nějaké srovnání?
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.03.99  14:46

    « 1,9 TDi po třech a více letech

    K 1,9TDi po ujetí x km může být dobrý a nebo také ne. Vycházím z informací od kamaráda, který má obchod s ND na opravy motorů. Z dieselů jednoznačně vedou ND na TDi motory. On tvrdí, že je to tím, že tyto motory jsou honěny do vysokých otáček a jezdí se s nimi ne jako s TDi, ale jako s GTI. Je samozřejmé, že ne každý to nechává zhuntovat. Druhý kolega má Oktávku TDi s úpravou na 120koní a sám ač zdrženlivý řidič, potvrdil, že pomalu se s tím jezdit prostě nedá. Navíc za sedm litrů max. Prostě si myslím že objem ničím nenahradíš. Pavel PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.03.99  09:13

    « Re: USA Diesely

    Myslíą Pavle, ľe ta 1,9 TDi bude po třech letech ąrot. Máą zkuąenosti s její ľivotností? Jinak souhlasím, s tím, ľe motor s větąím objemem by měl vydrľet víc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.03.99  18:47

    « USA Diesely

    Opět si nemihu pomoct a musím vyjádřit svůj osobní názor, že nejpromyšlenější to mají američani. Konkrétně motor z motorárny Cummins 5,9l 24v. Všimně te si, že i evropské automobilky jako BMV, Audi, Mercedes pochopily, že cesta vede objemem motoru. (Nemám nic proti 1,9TDi motorům. Kdo na něho má, má i na to, aby si po třech letech koupil nové auto. Ale chudák ten, kdo to auto potřech a více letech dostane do ruky.) Mercedes 4,0TD, Audi dokončilo motor V8 3,2TDi, BMW 3,0TD. Tyto motory věřím budou zase držáky jako např legendární Mercedes 300D, TD. Zdraví Pavel PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.03.99  09:25

    « Re: Nejlepąí jsou francouzské diesly (???)

    To, ľe je HDI od PSA lepąí neľ CDI od Mercedesu bych moľná jeątě bral. Ostatně si myslím, ľe Mercedes pokud se týče dieslů jiľ není tou legendou co byl a rozhodně jiľ není ľádným průkopníkem v oblasti této techniky, spíąe kopíruje od ostatních. Přesto bych netvrdil, ľe PSA je lepąí neľ VW, kterou povaľuji za ąpičku (pumpa - tryska systém a turbo s variabílním nastavením lopatek). Co se týče výkonu, točivého momentu a spotřeby jsou prostě bez konkurence.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.03.99  21:22

    « Re: Nissam Primera

    Nemam nic proti dieselum, ale do japonskeho dieselu bych nesel. Vedou me k tomu zkusenosti s dieselovym Galantem.
    Mila
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.03.99  17:51

    « Re: Nejlepší jsou francouzské diesly (???)

    Myslím si, že nové motory HDI (Peugeot / Citroen) sú absolútne na špičke, a uznávajú to dokonca aj Nemci. Porovnávací test motora HDI (PSA) vs. CDI (Mercedes) bol napr. v MOT-e, mimochodom vo Švajčiarsku sa Mercedes C 200 CDI t.č. nepredáva, lebo nespĺňa tvrdé švajčiarske emisné limity.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.03.99  15:15

    « Nejlepší jsou francouzské diesly (???)

    Poslední dobou jsem několikrát slyšel názor, že nejlepší diesláky jsou ty z Francie. Mám tákový dojem, že pokud to někdy byla pravda, tak možná na přelomu 80-tých a 90-tých let, kdy se u osobních aut v případě dieslu používaly téměř výhradně nepřímovstřikové motory a Francouzy dávali poměrně dobré a výkonné diesly (mj. i s 3-ventilovým rozvodem) do aut dostupných kategorií. Dnes však už podle mě jen stěží dotahují evropskou špičku v tomto oboru (TDI, JTD, CDI, TD/BMW). Co si o tom myslíte?
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.03.99  12:07

    « Koupě auta v USA (jetého)

    S koupí auta to není tak jednoduché. Ve státech platí dle nějakého jejich zákona, že auto co má najeto víc než 100.000 mil je bezcené, do provozu nevhodné, prakticky neprodejné, STK a Emisemi téměř neprůchodné a tudíž se ani moc neprodává. Průměrné ceny aut v bazarech jsou 2.500 až 5.000 USD, podle velikosti auta, motoru a výbavy. Na policii je nutná přeregistrace na nového majitele (i cizince) a to vyjde asi na 100USD. STK, Emise a pojistka platí všude rok, tudíž je většinou potřeba toto vše absolvovat a zaplatit (dalších XXX USD)znova a pak hurá do světa. Praktičtější je od někoho (např u benzínky na venkově) koupit nějaký vrak (cca 200-500USD) s platnou registrací (STK, Emise, pojistka) která je těsně před vypršením a po použití odstavit, odmontovat cedule a na policejní stanici odhlásit.(mohli by chtít vidět doklad o zaplacené likvidaci a souhlas původního majitele) jestli budete mít jiné praktické zkušenosti, dejte vědět. zdraví Pavel PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.03.99  11:47

    « Re: Nissam Primera

    Kolega ho má, a dobrý. Jede asi tak 150 km max, ale spotřeba a pohodlí výborné. Doporučil bych nechat před koupí zkontrolovat alespoň tlaky ve válcích. Na hodnotě ani tak nezáleží, rozdíl mezi válci by však neměl být vetší než 0,5 atmosféry. To je sice přísné ale ukáže to na výborný stav motoru. Osobně bych toleroval 1-1,5 atmosféry rozdílu. Záleží, kolik má motor najeto a hlavně kolik z něho chce. zdraví Pavel PTD
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…