Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.99  15:19

    « Re: Spotřeba při jízdě z kopce u starąích TD a D

    Ten známej, co dělá na motorech v Avii mi ještě říkal, že pokud by byla u mechanicky ovládaného vstřikovacího čerpadla snaha napodoboval elektronickou regulaci volnoběžných otáček tak jak to mají např. TDI, tak by to bylo příliš složité a taky problematické v přechodových procesech. To, že regulace volnoběžných otáček u mého staršího 1.9TD není zrovna dokonalá je vidět i při spuštění kompresoru klimatizace, kdy mi klesnou otáčky motoru a začne vibrovat. Proto v létě preventivně zvyšuju volnoběžný otáčky nad 900 ot/min. Pavel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.99  14:59

    « Re: Spotřeba při jízdě z kopce u starąích TD a D

    Také jsem řeąil tuto otázku a mechanik ze servisu na čerpadla mi, ľe s kvaltem z kopce nulová spotřeba není, ale blíľí se spotřebě na volnoběh. Vzhledem k tomu, ľe u starąích dieslů není ľádná řídící elektronika, tak nevěřím tomu, ľe by byla spotřeba nulová. Jinak nulovou spotřebu na počítači jsem viděl v Laguně 2,0.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.03.99  13:43

    « Spotřeba při jízdě z kopce u starších TD a D

    Kámošům, co mají nový auťáky s TDI případně benzínové "stříkačky" od VW ukazuje palubní počítač při jízdě z kopce, zařazeném rychlostním stupni a nesešlápnutém plynovém pedálu nulovou spotřebu (např. při otáčkách 2500 ot/min se při nesešlápnutém plynovém pedálu řídící elektronika snaží snížit otáčky na volnoběžných 750 ot/min a postupně zmenší vstřikovanou dávku až na nulovou hodnotu). U těchto motorů je tedy ekonomičtější z kopce nevyřazovat, ale nechat tam zařazenou pětku (pokud to pravda člověk nechce hnát přes 150 km/h, kdy odpor vzduchu je tak velký, že je i z kopce třeba šlapat na plyn). Přemýšlel jsme o tom, co je v takovéto situaci ekonomičtější u mého staršího 1.9TD s nepřímým vstřikem a s víceméně pouze mechanickou regulací vstřikovacího čerpadla (palubní počítač samozřejmě nemám takže to nemohu zjistit přímo při jízdě). Ptal jsem se několika odborníků, ale jejich odpovědi jsou poněkud rozporuplné. Jeden mi říkal (pracuje v servisu specializujícím se na Fiatovské diesly), že v dané situaci bude i u starších dieslů nulová spotřeba, protože odstředivý regulátor víceméně zcela eliminuje volnoběžnou vstřikovací dávku. Další dva (jeden pracuje v Avii na konstrukci motorů, druhý vede Bosh servis) mi naopak říkali, že odstředivý regulátor se uplatňuje až při omezování maximálních otáček (např. 4500 ot/min) a že v dané situaci (jízda z kopce, otáčky cca 2500 ot/min, nesešlápnutý plynový pedál) se neuplatní. Vstřikuje se tedy volnoběžná dávka, ale při vyšších otáčkách - potom by ovšem bylo ekonomičtější vyřadit a nechat klesnout otáčky. Tak nevím kdo má pravdu. Pavel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.03.99  13:01

    « Re: Zajíždění motoru (TDi apod.)

    Diky za rady. Kupuju Octavku (TDI 81kW) a tak pred "problemem" zajizdeni budu brzy stat. Tve rady mne pripadaji rozumne a zhruba se kryji s tim, co jsem slysel i jinde. Dik a cau.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.03.99  12:39

    « Zajíždění motoru (TDi apod.)

    Před rokem a půl jsem se o to taky zajímal, protože jsem si nechal generálkovat motor 1.9TD/66kW na Tempru. Odpovědi, které jsem dostával od automechaniků ohledně zajíždění motoru nebyly zrovna jednoznačné, nicméně pokusím si vzpomenout a shrnout to. Rozhodně se vyvarovat vytáčení a větší zátěži motoru po startu - tj. když je motor studený (u nového připadně generálkovaného motoru jsou velmi vysoké kompresní tlaky a snadno by si člověk přivodil prasknutí těsnění pod hlavou nebo jiný problém) Dále je nového motoru vyšší tření mezi písty a válci a tudíž vznikají vyšší naroky na chladící soustavu, která by to při přetěžování nemusela zvládnout. Dále při přehřívání motoru by se zhoršovalo mazání - karbonizace oleje atd. Motor se nemá ale ani pořád šetřit - pak dochází k jeho "ukolíbání", tj. ani po zajetí moc netáhne a je líný. Je ho tedy třeba v zahřátém stavu občas honit do otáček (možná je vhodné omezit se do 4000 ot/min, jak navrhuje PTD), ale zase ne při plné zátěži - to znamená je vhodné ho občas postupně rozjet na dálnici na 150 km/h, ale jen na rovině a ne takhle jezdit do kopce. Jinými slovy točit do otáček, ale jen s napůl sešlápnutým plynem a ne trvale. Jinak pokud si kupuješ nové auto s TDI motorem, je dost docela možné, že ten motor byl už zajetý na brzdě ve výrobním podniku (tomu by nasvědčovalo, že první výměna oleje u těchto aut bývá až po 15000 km atd.). Ahoj Pavel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.03.99  08:27

    « Zajíždění TDi

    Zjednodušeně řečeno, není potřeba zvláštního zacházení při zajíždění nového motoru. Je jen potřeba se vyvarovat přetáčení motoru, u TDi je to limit asi 4000ot. a jak jsem psal dříve, nechat po startu chvíli protočit, aby se olej dostal do všech kanálků k ložiskům. Ono 4000ot. se nezdá jako něco moc vysokého, ale na TDi které se velmi rychle vytáčí to ani nepoznáš, že je tam máš. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.03.99  13:07

    « Re: Jak na to ???

    Kdysi tady byla rubrika Jak zajizdet novy autak a tam vsichni shodne tvrdili, ze se nema setrit a ma se mu relativne slapat na krk, aby "nezlenivel". Protoze brzy budu TDIcko zajizdet, zajima mne taky , jak na to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.03.99  11:15

    « Re: Jak na to ???

    S citem. Točit max do 4000ot., a nechat po nastartování lehce prohřát na volnoběh, asi 1-2min. PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.03.99  11:43

    « Jak na to ???

    jak mám zajet nový motor TDi ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.03.99  23:09

    « Bez nadpisu

    Este som zabudol, odporucam Citroen BX 1,7TD. S tym som trocha jazdil, ked sa tomu prida v otackach okolo 2300 ked sa turbo zapina, to auto sa zhupne a vypali vpred ako sip, velmi dobry pocit....
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.03.99  22:57

    « HDI - oprava

    Pavel KR5 - máš pravdu, to bol tlak turba.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.03.99  22:39

    « otazka

    a nie su nahodu HDI, CDI a JTD uplne ten isty system len s inym nazvom? Viem ze CDI a JTD su brat a sestra, lebo ich vyvijali spolu.
    Diky PTD za info, ale nejak sa mi to nezda, preco by bol potom cenovy rozdiel az niekolko desat tisic korun? To mam docela chut to nejak dat napravit od nejakeho Brabusa, ze by??? :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.99  17:52

    « Re: Systém pumpa-tryska má podstatně vyšší vstřikovací tlak

    Pro Pallase. Že by Francouzy v HDI používali vstřikovací tlak 1.4 atmosféry to se mi zdá jako silné nedorozumění. Možná je to tlak vzduchu za turbodmychadlem, ale rozhodně ne tlak vstřikované nafty. Ahoj Pavel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.03.99  17:34

    « Tlak TDI

    Sorry, ten posledný príspevok prišiel vtedy, keď som písal ja ten svoj. Reagoval som na predposledný.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.03.99  17:33

    « Systém pumpa-tryska má podstatně vyšší vstřikovací tlak než

    Tomu neverím, HDI od PSA má 1,4 baru. A navyše nemyslím, že ide o čo najvyšší tlak, skôr by malo ísť o dokonalé rozprášenie nafty nad povrchom piesta, a na to existujú iné metódy, ako zvyšovať tlak do nekonečna (1,4 baru v pohode reže sklo).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.99  17:17

    « Re: systém pumpa - tryska, který překonává Common rail ?

    Maximální vstřikovací tlak u motoru 1.9TDI/85kW se sdruženými vstřikovači od VW ("pumpa-tryska") je pokud si dobře vzpomínám 1850 atmosfér, kdežto u "common-rail" systémů se v současnosti používá tlak zhruba 1350 atm (pro širší srovnání: první TDíčko od VW 1.9TDI/66kW ještě s rotačním vstřikovacím čerpadlem mělo maximální vstřikovací tlak 900 atm. a starší TD motory s nepřímým vstřikem mají vstřikovací tlak okolo "pouhých" 150 atm.). V současnosti tedy sdružené vstřikovače dosahují vyšší maximální vstřikovací tlak než "common-rail", čímž umožňují lepší rozprášení paliva ve válci a tím i jeho lepší hoření. Naopak výhoda "common-rail" systémů je to, že tlak 1350 atm. mají k dispozici při všech otáčkách motoru (tlakování společného kolektoru zajišťuje elektricky poháněné čerpadlo). U systémů se sdruženými vstřikovači nebo se vstřikovacím čerpadlem s klesajícími otáčkami klesá i vstřikovací tlak. Motory s "common-rail" mají tedy potenciální výhodu být pružnější v nizkých otáčkách. Ahoj Pavel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.99  13:54

    « Re: systém pumpa - tryska, který překonává Common rail ?

    Systém pumpa-tryska má podstatně vyšší vstřikovací tlak než CR.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.99  13:08

    « Re: systém pumpa - tryska, který překonává Common rail ?

    Nenapsal bych to výstižněji a stručněji. V případě podrobnějších konkrétních otázek rozeberu. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.99  08:36

    « Re: systém pumpa - tryska, který překonává Common rail ?

    System pumpa-tryska je jednoduchsi a efektivnejsi - odpada slozite centralni tlakove potrubi se zasobnikem tlaku a vykonne cerpadlo v pripade Common railu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.99  18:02

    « systém pumpa - tryska, který překonává Common rail ?

    Vysvetlite mi v čom ???
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…