Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.99  10:59

    « Re: To: Pavel HOLLER (VW 1.9D).

    Ak mozem odpovedat ja, tak pre tento diesel je interval 7500 km(alebo jeden rok, podla toho, co ubehne skor), a je jedno aky olej tam davas.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.99  08:05

    « Re: To: Pavel HOLLER (VW 1.9D).

    Nevíš prosím tě, jaké mají být periody výměny
    oleje u feldy 1,9 D ? Jde mi o todle : škodovácký servis uvádí vyměnit olej každých 8000 km, prý nehledě na to jakej se tam dává olej. Když se tam dává plnosintetický olej tak dle mého názoru by ta výměna mohla být každých 15 000km aniž bych dával motoru za uši.
    Jaká je pravda 8 000 nebo 15 000 km ?
    Předem díky za odpověď. Čau.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.04.99  08:43

    « Mercedes /8 240D 3.0

    Nevíte někdo o tomto Mercedesu na prodej? stav nerozhoduje. Ď. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.99  14:02

    « Re: VW 1,9D 47kW

    Aj motor 1.6 55 kW ma max kr. moment pri inych otackach vo Felicii(3500) a v Oktavii(2800).
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.04.99  08:37

    « VW 1,9D 47kW

    Nevíte někdo proč Felda má s tímto motorem uveden krouťák 124Nm/2500ot a Polo 124Nm/2000ot? je nějaký rozdíl mezi těmito motory do Feldy a do Pola? PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.04.99  15:31

    « To: Pavel HOLLER (VW 1.9D).

    Motor 1.9D, který se montoval do Golfů v r.92 je víceméně to samé co se dnes montuje do Felicií (což je samo o sobě výhoda z hlediska dostupného a kvalifikovaného servisu v ČR). Je to koncepčně dost starý motor (tipuji z poloviny 80-tých let), který se ovšem průběžně vylepšoval. Výkon je 47 kW při 4200 ot/min a maximální krouťák 125 Nm při 2200 ot/min. Felicie s tímto motorem má maximální rychlost 156 km/hod a zrychlení 0-100 za 17.6 s.
    Není to tudíž žádné žihadlo, ale když se rozjede tak jede. Tudle jsme jel po dálnici na Brno zhruba konstatní rychlostí 140 km/h a koukám, že se okolo mě motá pořád nějaká bílá Felicie. Na označení typu motoru nebylo moc vidět a tak jsem si říkal, že to bude asi benzíňák 1.6, když dokáže do kopců na Vysočině jet 140 km/h. Nakonec jsem si přečetl označení na zádi auta a s překvapením tam bylo 1.9D. Co se týče kontrukce tohoto motoru myslím, že kladem je použití hydraulických zdvihátek ventilů (menší hlučnost). Naopak slabší je litinová hlava (u novějších motorů je obvykle použita hliníková slitina). Ahoj Pavel KR5.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.99  11:20

    « Re: Doplňující otázka

    Ber to jako daląí novou zkouąku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.04.99  07:57

    « Doplňující otázka

    Dobrý, připadá mně to jak u zkoušky. Studente, máte to mezi 1-2. Položím Vám doplňující kontrolní otázku. Po třiceti kontrolních otázkách jsem odešel bez zkoušky z termodynamiky motoru... PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.04.99  12:05

    « Re: ¨Kontrolní otázka

    Podle serveru Peugeot je to prototyp Peugeot 156 z roku 1921 (dvouválec, dvoutakt, 40 k).
    Daląí kontrolní otázka - diesl v motorkách. Kdysi jsem viděl nějakou francouzkou ze sedmdesátých let o objemu cca 1.300 a výkonu cca 40 k. Kdo je dělá (mimo tříkolek a čtyřkolek) dnes?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.99  11:09

    « Re: ¨Kontrolní otázka

    Potvrzení posledního příspěvku je na
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.99  14:34

    « Re: ¨Kontrolní otázka



    1936 Mercedes-Benz 260 D, máte někdo něco staršího? Pavel PTD



  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.99  08:19

    « Re: ¨Kontrolní otázka

    Máą pravdu u Mercedesu bylo označení 170D, ale nevím jistě jestli to D také znamenalo diesel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.04.99  11:13

    « Tdi

    Kolik kilometrů vydrží Tdi ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.99  15:27

    « Re: Zajeti noveho TDI

    Diky za odpoved, byla vycerpavajici, hlavne ta nize ulozena. Behem 14 dnu prestupuji z klubu benzinaku do vaseho naftoveho (1.9TDI). Bude to zmena, cely zivot jsem jezdil s benzinem, tak jsem na to zvedavy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.04.99  11:00

    « Re: ¨Kontrolní otázka

    Podle mne to bylo daleko dříve, tuším že Mercedes do modelu 170 dával ve čtyřicátých letech diesel
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.99  10:04

    « Re: ¨Kontrolní otázka

    Podle mě první byl Peugeot 504 s Indenorem 2,3D nebo Mercedes počátkem 60. let. Zkusim to zjistit přesně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.99  08:39

    « Re: Zajeti noveho TDI

    Viz níže PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.04.99  23:25

    « Zajeti noveho TDI

    Panove, jakpak se zajizdeji naftove motory?
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.04.99  17:35

    « ¨Kontrolní otázka

    Kdy a do jakého osobního sériově vyráběného auta byl poprvé montován vznětový motor??? PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 01.04.99  00:00

    « Re: Spotřeba při jízdě z kopce u starąích TD a D

    Ked sa pozrieme na konstrukciu bezneho vstrekovacieho cerpadla, tak zistime, ze motor stale dostava mnozstvo paliva potrebne na volnobeh (teda aj pri jazde z kopca bez plynu) a pri vyssich otackach je to samozrejme castejsie = vyssia spotreba. Preto sa oplati vyradit rychlost (ale to pri vozidlach nad 3,5t vyhlaska zakazuje). Inak jazdil som na Avii a tam je mozne si volnobezne otacky nastavit otocnym gombikom na pristrojovej doske (samozrejme mechanickym, ziadna elektronika). Usetrit by sa dalo pri jazde z kopca jedine podvihnutim plynoveho pedalu, co u Avie sposobuje uplne zastavenie privodu paliva (pouziva sa na vypnutie motora). Odstredivy regulator sposobuje zastavenie privodu paliva pri prekroceni maximalnych pripustnych otaciek motora. Je to vlastne ochrana pred znicenim motora neumerne vysokymi otackami, ktore starym "tazkym" a hlavne nizkootackovym motorom velmi skodia. Ved napriklad na Karose sa radi uz pri cca 1500 ot/min na vyssi prev. stupen.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…