Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    28.05.99  12:40

    « Turbo

    Nevěřím, ľe při sluąném zacházení nevydrľí turbo víc nľ 120000km. To je nesmysl. Při sluąném zacházení a odpovídajícím oleji znám auta s původním a funkčním turbem (Octavia 1,9TDi) po 210000km a stále jezdí jako z praku a za 5litrů na sto.PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.99  13:11

    « Re: ®ivotnost turba

    Ten časák Autoservis mi dal kamarád co dělá u prodejce ©kodovky, kde to odebírají. Jedno číslo stojí 60 Kč. V časáku je adresa na předplatné. Podívám se na ni a napíąi ji do fóra.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.99  12:20

    « Re: ®ivotnost turba

    To s tím EGR (Exhaust Gas Recirculation) by mě taky zajímalo, a to i z hlediska výkonu. Kde se dá sehnat ten Autoservis?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.05.99  15:10

    « Re: ®ivotnost turba

    Naprostý souhlas s tím, ľe je nutné před vypnutím motoru nechat turbo vychládnout při volnoběľných otáčkách. Pokud se týče ľivotnosti turba, tak měl jsem včera o turbech řeč s odborníky na slovo vzatými z Rema turbo ve Strakonicích, kteří dělají opravy veąkerých značek turbodmychadel. Řekli mi, ľe obecně turbo v osobním dieslu vydrľí tak 150 tis. km. +-. Čím se dá do dříve spravit, tím lépe. V horąím případě to odnese i hrídelka (můj případ) a lopatky. Na dotaz, jak je to u turba v benzíňáků mi řekli, ľe tam turbo odchází jeątě dříve vlivem větąích provozních teplot. Osobně si myslím, ľe valná větąina majitelů dovezených aut s turbem ve skutečnosti ani neví, jak by to mělo správně jezdit, protoľe ta auta mají něco za sebou a turbo si ľádá opravu, nebo alespoň pořádné pročiątění. Zajímalo by mě jaké máte zkuąenosti s EGR (snad to dobře píąi) ventilem zpětného spalování výfukových plynů. Není to sice tak ekologické, ale myslím si, ľe jeho vyřazení motoru spíąe prospěje (nejde tam ten bordel znovu na přepálení)? Pouľíváte čističe motoru - Carboclean, Wynn atd? Zajímavé články o tom a o dieslech jsou v časopise Autoservis. Je to perfektní technický časák. Daleko lepąí neľ jiné plátky (SM atd.)
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.05.99  09:07

    « VTG

    S tím lze souhlasit. Nicméně je otázka, jestli rok staré auto (s VTG) je aľ taková ojetina či jestli lze auto za rok tak zruąit (naruąit?). Jezdil jsem rok s Astrou 1,7TD(s mezichladičem) a při necitlivé jízdě jsem ten motor zruąil po jednom roce (35.000km) Ztrácel se olej (není moľno říct ľe ho motor seľral), protoľe 1l na 400km to snad ani nejde. Je pravda ľe tyto motory Isuzu montované na Taiwanu nejsou nim moc, ale ľe klekne tak rychle jsem nečekal. Zdraví PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.99  18:38

    « Re: zivotnost turba

    Tak mě napadá, jaká asi bude životnost VTG turbodmychadel (myslím že VTG je "variable turbine geometry" = turbo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek turbínky) jaký má například 1.9TDI/81kW a řada dalších TD motorů. Vzhledem k tomu, že mají složitější konstrukci, budou možná mít kratší životnost a budou zranitelnější" při necitlivým stylu jízky. V tom případě by se při koupi ojetiny vyplatilo spíš šáhnout po turbodieslu s obyčejným turbem. Co vy na to?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.99  16:16

    « Re: zivotnost turba

    To ma ten tvuj kamos pravdu. U tech starsich Passatu se projevovalo silne
    zakarbonovane turbo nadmernou spotrebou oleje a velkou kourivosti jiz pri
    strednich otackach.V nekterych pripadech ucpal,nebo suzil karbon odpadni
    trubku z Turba a olej byl tlacen do saciho traktu.V jinych pripadech zase
    ucpal tesnici drazku na saci nebo vyfukove strane a vznikl stejny effekt
    jako v predchozim bode.Tento problem maji hlavne auta z nemecka a italie
    kde snema jezdi hodne na limitu.U techto vozu ktere maji hodne najeto je
    pricina kourivosti AJI nadmerne opotrebeni valcu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.99  15:45

    « Re: Životnost turba

    Jeden kámoš, co dělá v Avii na motorech a má ojetýho Passata diesel, mi říkal, že by právě dvůli turbodmychadlu nekoupil ojetej turbodiesel. Zdůvodňoval to tím, že pokud předchozí majitel jezdil s autem špatně, tak turbo časem odejde. Hlavní problém by měl být v tom, když někdo auto hodně zatěžuje a pak zastaví a vypne motor. Turbodmychadlo je ještě silně rozpálený a zbytky olejového filmu v něm zkarbonizují. Doporučoval mi proto, abych před dojezdem auto moc nehonil (mám 1.9TD), aby se turbo před vypnutím motoru (a tím ukončením cirkulace oleje, tlakového mazání turba atd.) stačilo trochu "vychladil".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.99  12:21

    « Re: Olej do diesela 2,3 Perkins

    Kolik to má najeto nevím (5-ti místnej ciferník), koupil jsem ho tak před dvěma měsíci (r.v.1987), najel jsem 3 500 a oleju stále stejně.Kolik to jede na 4 nevím, ale na 5 - 200 ! nekecám (mírnej kopeček).Jinak je to pěkně zdechlí na rozjezdy. Nemáš zkušenost s nalitím syntetiky po minerálu ?
    Chtěl bych raději používat syntetiku z důvodu zimních startů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.99  08:53

    « Olej do diesela 2,3 Perkins

    Mám ho taky a leju tam Madit Uniol. Možná by si zasloužil i Paramo Super Turbo. Ten jsem tam lil dřív, pak jsem přišel o dobrý zdroj. Lít do tohoto motoru polosyntetiku je prosté barbarství. V době kdy se tento motor vyvíjel (1953-1960) byly oleje takové, že dnešní Madit Uniol je proti tomu něco jako plná syntetika. Jinak kolik oleje ti sežere na 1000km? Kolik ti to jede na čtyřku nejvíc? Kolik máš na tom motoru najeto? A tak vůbec..... Pavel PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.05.99  07:10

    « Olej do diesela

    Poradí mě někdo jakej mám nalít olej do Sierry 2.3D, nevým jakej olej používal předchozí majitel.
    Slyšel jsem, že po minerálu se nesmí nalít syntetika, atd.. (rozpuštění karbonu). Jakej olej tedy bude nejlepší když nevým jakej byl předchozí ? A za jak dlouho bude vhodné tento olej vyměnit ?
    Předem dík za radu..
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.05.99  09:16

    « Životnost turba

    Životnost turba je limitovaná předevím přítomností oleje. Je to dáno tím, že turbínka s kompresorkem na jedné hřídelce se otáčí nikoliv v klasických ložiscích, ale vzhledem k běžné rychlosti otáčení až 115 000 ot/min (i více), se hřídelka otáčí v tlakové olejové lázni, tzn v kapalině. Tudíž při správné funkci tlakového oběžného mazání nemusí docházet k žádnému opotřebení a turbodmychadýlko vydrží nekonečně mnoho. Problém je ale v tom, že po XY km, se už "neotáčí" po tlakovém olejovém filmu (ucpe se bordelem uvolněným syntetickým olejem nějakého "taky aktivisty"), ale po vlastním ložiskovém pouzdře a to pak jde ráz na ráz... Takže jak už jsem psal, olej, olej, není až tak jakej , ale aby byl tam kde má být. zdraví Pavel PTD (uf)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.99  15:48

    « Re: 1.200.000km s kombíkem Volvo

    Podle mě spíąe odejdou nějaké součásti na podvozku neľ na motoru. Takľe bych spíąe posuzoval podle viditelných poąkození tam. Jak je to u turbo motorů. Kdysi mi mechanici říkali, ľe turbo nepřezije takových 130 tis. km a měli pravdu. Jak jsou kvalitní současná turba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.99  15:03

    « Re: 1.200.000km s kombíkem Volvo

    Při "přirozeném " opotřebení (t.j. ujetím 300 000 km) jeví motor ve všech částech nějaké závady. Při opotřebení z jiných důvodů bude asi každá část vypadat výrazněji jinak. Tolik můj názor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.99  14:55

    « Re: 1.200.000km s kombíkem Volvo

    Co myslíte, dá se odlišit normální opotřebení od najetých kilometrů (např. 300000 km) od opotřebení způsobeným špatným servisem (nedodržené intervaly výměny oleje apod.) a opotřebení způsobené nesprávným způsobem jízdy (přílišné zatěžování studeného motoru, sportovní styl jízdy s častým vytáčením motoru apod.).
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.05.99  13:02

    « 1.200.000km s kombíkem Volvo

    Mechanik co mě dělá složitější věci na autech měl před nedávnem volvo z roku 1986 na generálku motoru. (VW Diesel 6ti válec 2,5l z VW LTčka bez turba.) kluk tvrdil, že neví co stím je, že to nejene, nestartuje, přitom to má teď dovezené z Itálie a postavené na druhé papíry, najeto jen 160.000,-km. Tak se kuchl motor, vyndaly písty a ty měly už rozměr na třetí brus. Takže se jelo do brusírny a tam opravdový mistr odhadl opotřebení (rovnoměrné) na asi na 1.000.000km. Koupily se písty na čtvrtý brus a dodnes to jezdí jako z praku. A to má najeto přes milion. Proč ne. Při průměru 300.000,- na generálku ( a to ta první nabyla dřív než po 500.000km) je to Ok. Taky to odpovídá asi 77.000 km za rok. Takže zdar všem co kupujou auta z osmdesátých let a mají najeto obligátních "120.000" tisíc. Pavel PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.99  09:48

    « Re: VW 1,9 TDi

    I kdybych bral, ľe ročně najede takových 40 tis. km, coľ je myslím takový německý průměr, tak je to skoro 300.000 km, coľ je taky dost. Tím bych chtěl vyvrátit tu naivitu lidí, kdyľ kupují jeté dovezené auto, které je např. z roku 1992 a má najeto např. 80 tis. km. Bude to spíą 180 tis., nebo 280 tis., nebo je to nějak jinak stočeno.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.99  22:39

    « VW 1,9 TDi

    Kolik tak může najet motor VW 1,9TDi? Mám kolegu a ten má na "oktávii" 1,9TDi 90PS najeto za 6 měsíců 60.000km. Když si druhý kolega koupil Audi 80 z roku 1992 s tímtež motorem, tak může mít teoreticky najeto až 480.000km i více a furt mu to jede jako z praku... Co vy na to? PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.05.99  22:35

    « VW 1,9 TDi

  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.99  08:15

    « Re: Výkonové specifikace, Re: Olej do starouše

    Pánové děluji vám za tipy. Pro ty co také hledají benzínky Paramo mapa je na www.paramo.cz.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…