Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: ®ivotnost turba
Naprostý souhlas s tím, ľe je nutné před vypnutím motoru nechat turbo vychládnout při volnoběľných otáčkách. Pokud se týče ľivotnosti turba, tak měl jsem včera o turbech řeč s odborníky na slovo vzatými z Rema turbo ve Strakonicích, kteří dělají opravy veąkerých značek turbodmychadel. Řekli mi, ľe obecně turbo v osobním dieslu vydrľí tak 150 tis. km. +-. Čím se dá do dříve spravit, tím lépe. V horąím případě to odnese i hrídelka (můj případ) a lopatky. Na dotaz, jak je to u turba v benzíňáků mi řekli, ľe tam turbo odchází jeątě dříve vlivem větąích provozních teplot. Osobně si myslím, ľe valná větąina majitelů dovezených aut s turbem ve skutečnosti ani neví, jak by to mělo správně jezdit, protoľe ta auta mají něco za sebou a turbo si ľádá opravu, nebo alespoň pořádné pročiątění. Zajímalo by mě jaké máte zkuąenosti s EGR (snad to dobře píąi) ventilem zpětného spalování výfukových plynů. Není to sice tak ekologické, ale myslím si, ľe jeho vyřazení motoru spíąe prospěje (nejde tam ten bordel znovu na přepálení)? Pouľíváte čističe motoru - Carboclean, Wynn atd? Zajímavé články o tom a o dieslech jsou v časopise Autoservis. Je to perfektní technický časák. Daleko lepąí neľ jiné plátky (SM atd.) -
« VTG
S tím lze souhlasit. Nicméně je otázka, jestli rok staré auto (s VTG) je aľ taková ojetina či jestli lze auto za rok tak zruąit (naruąit?). Jezdil jsem rok s Astrou 1,7TD(s mezichladičem) a při necitlivé jízdě jsem ten motor zruąil po jednom roce (35.000km) Ztrácel se olej (není moľno říct ľe ho motor seľral), protoľe 1l na 400km to snad ani nejde. Je pravda ľe tyto motory Isuzu montované na Taiwanu nejsou nim moc, ale ľe klekne tak rychle jsem nečekal. Zdraví PTD -
« Re: zivotnost turba
Tak mě napadá, jaká asi bude životnost VTG turbodmychadel (myslím že VTG je "variable turbine geometry" = turbo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek turbínky) jaký má například 1.9TDI/81kW a řada dalších TD motorů. Vzhledem k tomu, že mají složitější konstrukci, budou možná mít kratší životnost a budou zranitelnější" při necitlivým stylu jízky. V tom případě by se při koupi ojetiny vyplatilo spíš šáhnout po turbodieslu s obyčejným turbem. Co vy na to? -
« Re: zivotnost turba
To ma ten tvuj kamos pravdu. U tech starsich Passatu se projevovalo silne
zakarbonovane turbo nadmernou spotrebou oleje a velkou kourivosti jiz pri
strednich otackach.V nekterych pripadech ucpal,nebo suzil karbon odpadni
trubku z Turba a olej byl tlacen do saciho traktu.V jinych pripadech zase
ucpal tesnici drazku na saci nebo vyfukove strane a vznikl stejny effekt
jako v predchozim bode.Tento problem maji hlavne auta z nemecka a italie
kde snema jezdi hodne na limitu.U techto vozu ktere maji hodne najeto je
pricina kourivosti AJI nadmerne opotrebeni valcu. -
« Re: Životnost turba
Jeden kámoš, co dělá v Avii na motorech a má ojetýho Passata diesel, mi říkal, že by právě dvůli turbodmychadlu nekoupil ojetej turbodiesel. Zdůvodňoval to tím, že pokud předchozí majitel jezdil s autem špatně, tak turbo časem odejde. Hlavní problém by měl být v tom, když někdo auto hodně zatěžuje a pak zastaví a vypne motor. Turbodmychadlo je ještě silně rozpálený a zbytky olejového filmu v něm zkarbonizují. Doporučoval mi proto, abych před dojezdem auto moc nehonil (mám 1.9TD), aby se turbo před vypnutím motoru (a tím ukončením cirkulace oleje, tlakového mazání turba atd.) stačilo trochu "vychladil". -
« Re: Olej do diesela 2,3 Perkins
Kolik to má najeto nevím (5-ti místnej ciferník), koupil jsem ho tak před dvěma měsíci (r.v.1987), najel jsem 3 500 a oleju stále stejně.Kolik to jede na 4 nevím, ale na 5 - 200 ! nekecám (mírnej kopeček).Jinak je to pěkně zdechlí na rozjezdy. Nemáš zkušenost s nalitím syntetiky po minerálu ?
Chtěl bych raději používat syntetiku z důvodu zimních startů. -
« Olej do diesela 2,3 Perkins
Mám ho taky a leju tam Madit Uniol. Možná by si zasloužil i Paramo Super Turbo. Ten jsem tam lil dřív, pak jsem přišel o dobrý zdroj. Lít do tohoto motoru polosyntetiku je prosté barbarství. V době kdy se tento motor vyvíjel (1953-1960) byly oleje takové, že dnešní Madit Uniol je proti tomu něco jako plná syntetika. Jinak kolik oleje ti sežere na 1000km? Kolik ti to jede na čtyřku nejvíc? Kolik máš na tom motoru najeto? A tak vůbec..... Pavel PTD -
« Olej do diesela
Poradí mě někdo jakej mám nalít olej do Sierry 2.3D, nevým jakej olej používal předchozí majitel.
Slyšel jsem, že po minerálu se nesmí nalít syntetika, atd.. (rozpuštění karbonu). Jakej olej tedy bude nejlepší když nevým jakej byl předchozí ? A za jak dlouho bude vhodné tento olej vyměnit ?
Předem dík za radu.. -
« Životnost turba
Životnost turba je limitovaná předevím přítomností oleje. Je to dáno tím, že turbínka s kompresorkem na jedné hřídelce se otáčí nikoliv v klasických ložiscích, ale vzhledem k běžné rychlosti otáčení až 115 000 ot/min (i více), se hřídelka otáčí v tlakové olejové lázni, tzn v kapalině. Tudíž při správné funkci tlakového oběžného mazání nemusí docházet k žádnému opotřebení a turbodmychadýlko vydrží nekonečně mnoho. Problém je ale v tom, že po XY km, se už "neotáčí" po tlakovém olejovém filmu (ucpe se bordelem uvolněným syntetickým olejem nějakého "taky aktivisty"), ale po vlastním ložiskovém pouzdře a to pak jde ráz na ráz... Takže jak už jsem psal, olej, olej, není až tak jakej , ale aby byl tam kde má být. zdraví Pavel PTD (uf) -
« Re: 1.200.000km s kombíkem Volvo
Podle mě spíąe odejdou nějaké součásti na podvozku neľ na motoru. Takľe bych spíąe posuzoval podle viditelných poąkození tam. Jak je to u turbo motorů. Kdysi mi mechanici říkali, ľe turbo nepřezije takových 130 tis. km a měli pravdu. Jak jsou kvalitní současná turba. -
« Re: 1.200.000km s kombíkem Volvo
Co myslíte, dá se odlišit normální opotřebení od najetých kilometrů (např. 300000 km) od opotřebení způsobeným špatným servisem (nedodržené intervaly výměny oleje apod.) a opotřebení způsobené nesprávným způsobem jízdy (přílišné zatěžování studeného motoru, sportovní styl jízdy s častým vytáčením motoru apod.). -
« 1.200.000km s kombíkem Volvo
Mechanik co mě dělá složitější věci na autech měl před nedávnem volvo z roku 1986 na generálku motoru. (VW Diesel 6ti válec 2,5l z VW LTčka bez turba.) kluk tvrdil, že neví co stím je, že to nejene, nestartuje, přitom to má teď dovezené z Itálie a postavené na druhé papíry, najeto jen 160.000,-km. Tak se kuchl motor, vyndaly písty a ty měly už rozměr na třetí brus. Takže se jelo do brusírny a tam opravdový mistr odhadl opotřebení (rovnoměrné) na asi na 1.000.000km. Koupily se písty na čtvrtý brus a dodnes to jezdí jako z praku. A to má najeto přes milion. Proč ne. Při průměru 300.000,- na generálku ( a to ta první nabyla dřív než po 500.000km) je to Ok. Taky to odpovídá asi 77.000 km za rok. Takže zdar všem co kupujou auta z osmdesátých let a mají najeto obligátních "120.000" tisíc. Pavel PTD -
« Re: VW 1,9 TDi
I kdybych bral, ľe ročně najede takových 40 tis. km, coľ je myslím takový německý průměr, tak je to skoro 300.000 km, coľ je taky dost. Tím bych chtěl vyvrátit tu naivitu lidí, kdyľ kupují jeté dovezené auto, které je např. z roku 1992 a má najeto např. 80 tis. km. Bude to spíą 180 tis., nebo 280 tis., nebo je to nějak jinak stočeno. -
« VW 1,9 TDi
Kolik tak může najet motor VW 1,9TDi? Mám kolegu a ten má na "oktávii" 1,9TDi 90PS najeto za 6 měsíců 60.000km. Když si druhý kolega koupil Audi 80 z roku 1992 s tímtež motorem, tak může mít teoreticky najeto až 480.000km i více a furt mu to jede jako z praku... Co vy na to? PTD
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!