Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: To:residents
Sorry, myslel jsem, že jsi něco již přečetl v jiných auditorích (o tunnignu). Takže stručně: tyto filtry jsou vyrobeny z bavlněné látky vyztužené drátěným sítem (někde tady v auditoriu je linka na prodejce filtrů K&N pro Mini Morris, kde jsou i fotky). Oproti klasice je možné je používat podstatně déle (podle výrobce 100 000 mil.), protože je možné je vyprat (po 20 000 km, dle českého návodu). Výrobce dodává na čištění speciální sadu (kapalina a olej na opětovnou impregnaci filtru). A teď výhody: samotný filtr zvedne výkon nepatrně (cca 2 k), ale prodává se i kompletní sada filtru včetně jiné "krabice" na filtr a sání, které již výkon zvednou více (cca 7 k). Navíc kompletní kit i změní zvuk motoru na "sportovnější" Ty údaje o výkonu vztahuji k "běžným objemů" (Felicia). U větších objemů to bude samozřejmě více. S vyšším výkonem by měla být spojená i nižší spotřeba, protože filtr má vyšší průchodnost. Jak již zde někdo uvedl jako mínus, asi to budou nepatrně horší fltrační schopnosti. Ceny filtrů - v mém případě Sierra 1,8 TD samotný filtr stál cca 1.800. Nevím z hlavy adresu, ale filtr jsem si objednal u samotného dovozce, kterým je firma Riegger z Prahy. Číslo dodám zítra. -
« Re: Prasklé těsnění pod hlavou motoru - příznaky
Ještě se vracím k diskuzi okolo příznaků prasklého těsnění pod hlavou motoru. Nedávno vyšla docela dobrá kniha o konstrukci a opravách aut (Motejl V., Horejš K.: Učebnice pro řidiče a opraváře automobilů. Littera Brno. 1998) a v ní jsou k této problematice další informace. Prasklé těsnění pod hlavou (nebo prasklou hlavu) lze odhalit pomocí infraanalyzátoru výfukových plynů mořením zvýšeného obsahu uhlovodíků (HC) v chladící kapalině. Další možnost je měření zvýšeného obsahu kysličníku uhličitého (CO2) v chladící soustavě. Snad některé servisy mají příslušné zařízení. Jinak ta kniha je rozsahem velmi dobrá, ale byla zřejmě psána trochu horkou jehlou, takže je v ní dost překlepů a chybiček. Celkově ale zájemcům doporučuji investovat do ní příslušný (nemalý) obnos - cca 550 Kč. Pavel. -
« Re: Starter
Nevím jestli je to starterem, ale měl jsem podobnou závadu na svojí Sieře 1,8 TD. Motor něchtěl naskočit a místo roztočení motoru bylo slyąet jen cvakání starteru. Přezkouąel jsem vąechny kontakty a závadu jsem naąel v konektoru starteru který je blízko baterky. Asi je tam nějaký studený spoj, ale stačí v tomto případě konektory jen rozpojit a zase spojit a motor jde nastartovat. Prostříkal jsem konektory MD a uľ to dlouho nezlobilo. -
« Starter
Mám zajímavý problém se startérem BOSCH. Po výměně uhlíků za nové (původní uľ byly moc krátké) bylo asi měsíc vąechno v pořádku. Startoval jak o ľivot. Pak začal jednou za čas vynechávat a bylo třeba do něho lehce poklepat tyčí a byl zase Ok. Dnes do něho klepu kaľdé ráno ( do oblasti uloľení uhlíků) a kdyľ ho nechám stát více jak asi čtyři hodiny. Prostě jak vychladne, tak nenastartuje. Jak je v teple , tak jede jak o ľivot. Kdyľ je celý den auto na sluníčku, tak se rozjede i po 10hodinách. Jinak udělá jen relé klap a je to. Jako kdyby uhlíky zůstávaly "viset" a neměli kontakt s rotorem. Víte někdo co stím? PTD -
« Re: Filtry K&N
Též uvažuji o koupi filtru K&N, nevím však zda pouze vložku nebo celý kit. Z dostupných informací samotná vložka sice proupouští více vzduchu, tudíž se motoru "lépe dýchá" bude zde zřejmě i nižší spotřeba, ale nárůst výkonu pouze u vložky je zřejmě nepatrný. Naproti tomu u celého kitu je zřejmý nárůst výkonu v rozmezí 3-5 PS. Napiš prosím své zkušenosti.
Bobrs -
« VM motorárna
Bohuľel nemám. Hledal jsem VM stránky jak o ľivot, ale nic jsem nenaąel. Nejbliľąí info mám to, ľe brněnský dealer fiatu AutoTec prodává i produkty VM. Jinak poslední fia»ácké motory jsou motory Fiat, ale Fiat má myslím finanční podíl ve VM a vyuľívá jejich kapacitu ve vývoji. PTD -
« Re: Ford Ranger 2,5TD to PTD
Tak jsem včra mrkl do posledního Světa motorů a je tam článek právě o Rangeru 2,5 D. Píąí, ľe má dvě verze motorů s turbem a bez turba o výkonu 57, resp. 80 kW. Ten silnějąí má max. 256 Nm. Jsou to ąestiválce s 3 ventily na válec. Psali tam dokonce nějaké typové označení motorů v angličtině, ale to si jiľ nepamatuji. Myslíą, ľe to je italská výroba? Mě to připadá jak ten samý motor co má např. Voyager 2,5 D.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
do moji filcky 1.9D,kdyztak porovname zkusenosti!
Napis jestli uz si s nima neco najel a jak se ti
to jevi!!Dik a cau ALEXV.