Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Startovani Fiat Ritmo
residents> to si myslim, ze vyloucim napumpovanim rucni pumpou. Navic odvzdusneni i vymenu filtru jsem provedl bez uspechu. Jeste mohu zkusit stary trik s sanim primo z kanistru. Me to spis pripada na pokles ve vysokotlake casti cerpadla (Bosch), ale je po generalce... :-((((( -
« Startovani Fiat Ritmo
Jiz dlouhou dobu mam tuto zavadu: motor naskoci az (nebo spis jedine a pouze) na 2 zastartovani. Soucasny stav: GO cerpadla a hlavy, nove vstriky + zhavky, novy akumulator. Tlaky 27-28-27-28. Napumpovani rucni pumpou nepomaha. Vzdy staci kraticke "brnknuti". Zavada se projevuje spis vice za tepleho pocasi. V zime motor chyta nekdy i napoprve. Pri zastaveni motoru na kratku dobu chyta ihned. A ted radte a ptejte se. Vetsina "odborniku" pri zjisteni tlaku rezignuje, protoze to vypada, jako by motor nemel taky.Ď. -
« Re: BioNAFTA
Na Bionaftu jezdím už přes rok. V současné době tankuju poslední verzi Bionafty II generace vyráběné společností ROBOS ve Slušovicích. Tankoval jsem ji do vozů FIAT UNO 1.3D, LANCIA THEMA 2,5TDS a ALFA ROMEO 164 2,5TD. U Fiatu jsem nechal vyčistit palivovou soustavu vyměnit palivové filtry a seřídit časování ventilů u Lancie a Alfy Romeo jsem časování neměnil. U Fiatu a Lancie se po přechodu na bio neprojevili žádné změny u Alfy Romeo 164 stoupla spotřeba o 0,4l na 100km tj. ze 7l/100km na 7,4l/100km a mírně se snížil výkon motoru. Toto je však patrné až při vyšší zátěži motoru při plném zatížení vozu při mírném stoupání na dálnici jela Alfa místo 195km/h jen 185km/h. S tímto palivem jsem nikdy neměl žádné problémy, v zimě zamrzá až při -38°C starty jsou lehčí a současná cena je 14Kč/l. -
« Olej pro TD Fiat
Je to ok, olej co tam lejes je tak akotar ne tento motor. To ľe CF je specifikace pro nakladaky není zcela přesné. Dá se od toho odpíchnout. Vąeobecně CD pro naf»áky bez turba,CF pro ty s turbem a polosyntetiku aľ full syntetiku pro TDI. Je to sice velmi zjednodusene hodnocení, ale obecně se z toho dá vyjít PTD -
« Re: Olej MOBIL 1 pre Turbo Diesel.
To HonzaP. Dík za obsáhlý příspěvek k motorovým olejům. Nicméně trochu jsem znejistil, zda mnou používaný olej (Sunoco Futura, SAE10W/40, API SJ/CF/EC, ACEA A3/B3) je vůbec vhodný do turbodieslu v osobním autě (Fiat Tempra 1.9TD). Ze tvého příspěvku jsem vyrozuměl, že oleje se specifikací CF (CF2, CF4) jsou vhodné spíš pro náklaďáky. Mohl bys mi to prosím tě ty nebo některý další fundovaný účastník vyjasnit. Dík Pavel. -
« Re: BioNAFTA
Bionafta II. generace (30 % metylesteru řepkového oleje + zbytek tvoří kvalitní nafta s nízkým obsahem síry tzv. CITY diesel) má díky obsahu metylesteru vyšší čistící účinky a proto úsadami v palivovém potrubí časem rozpustí. Z toho důvodu je nutné po pár prvních tankováních bionafty tomu předejít a vyměnit palivový filtr. Obava z bionafty pramení ze špatných zkušeností s bionaftou I. generace (B1), která byla 100 % metylester. Tato bionafta se chovala dost agresivně na gumové hadice motoru, motor měl nižší výkon a tvořili se pryskyřičné úsady v motoru. Motor bez patřičných úprav na B1 nemohl jezdit. Používání B2 je celou řadou výrobců schváleno (mj. Škoda, VW, Ford, viz. biodisel.de). Obavy zastoupení automobilek u nás pramení jednak z neznalosti a pak z obav o dodržování kvality u nás vyráběné bionafty. Zájemcům doporučuji výborné české stránky Štěpána Bilčíka biodiesel.cz nebo jejich anglickou, resp. německou obdobu. Osobně jezdím na bionaftu více jak rok a nestěžuji si. -
« Re: BioNAFTA
Nejaky cas ( asi 5000km )jsem na bionaftu jezdil s escortem 1.8 a moje zkusenost je takova ze motor byl naopak trochu hlucnejsi ( vyraznejsi klepani pri volnobehu ),ale na vykonu jsem nic nepozoroval.Vzledem k tomu ze to bylo castecne v zime mel jsem dojem ze to v tuzsih mrazech trochu lepe startovalo.Jinek mam par znamych ktery na to taky obcas jezdi napr.golf ,fiesta.Nikdo si zatim na nejaky problemy nestezoval.Pri soucasnych cenach benzinu a nafty by jezdeni na tohle palivo znamenalo docela znacnou usporu.
Piste nekdo dalsi nazory.
-
« Re: BioNAFTA
Neni pravda,ze by bionafta byla jenom pro traktory,nebo zemedelske stroje,ale zaroven ti nikdo nezaruci ze se tvemu motoru nic nedeje.Problem je spis kvalita,treba u renomovanych znacek jako je OMW je urcite kvalitni.Nazev teto zatim jedine bionafty co znam,
je SETA diesel.Muzu ti rict,ze kamos jezdi na SETA
diesel s VW Polo 1.9D a zatim bez problemu najel
asi 40tis. km.Vykon je stejny,naopak motor se zda
byt tisi.Pravdou ale je,ze prechodem z normalni
nafty na bio se vetsinou zanesou filtry(naftove)a
je treba je vymenit.Potom kdyz jezdis na bio,neni
dobre michat normal s bio,problem s filtry se muze
i po ujeti malo kilometru opakovat.To je vse co vim,jestli vite nekdo vic napiste.Cau! -
« Re: BioNAFTA
Prej je to spis pro nakladaky a traktory... V aute to prej zanasi ruzny filtry a vykon motoru neni taky nic moc. Mozna to dokonce snizuje zivotnost. Zalezi asi na tom, do jakyho motoru se to dava. Ja sam s tim zkusenosti nemam a radsi bych to neriskoval - pro tech par korun riskovat motor by se mi nechtelo. -
« Re: Olej MOBIL 1 pre Turbo Diesel.
Souhlas - znám to např. u tzv. originálních dílů, kdy v originální krabici najdete "neoriginálního výrobce". Sám jsem to zažil u těsnění a kroužků Ford (v krabici Ford byly kroužky Kolbensmit). Osobně do Sierry 1,8 TD liji Valvoline 0W30 (nekupte to za tu cenu 200 Kč za litr), myslím si, že za ty prachy je to pořád lepší jak Mogul Forte Racing nebo Zero za skoro 500 Kč za litr (dražší jak Mobil 1, vypadá to, že parazitují na podobnosti názvu, co na to obchodní zákoník...). Dříve jsem jezdil na VAT Syngold 5W40 (v Holandsku balený Valvoline pro VAT - výrobce obalů na oleje). Z vlastní zkušenosti mohu říci, že v zimě jsou starty se syntetikou (za předpokladu dobrý žhavičů) podstatně lepší jak u obyč. 15W40. Nabízím spolupráci. Někdo tady uváděl, že má nějaké výsledky testů olejů. Rád bych to probral podrobněji. Mám možnost otestovat oleje v laboratoři. Bohužel jen několik ukazatelů, neboť to není laboratoř vybavená zařízením Nicolet atd., ale např. otěr, nečistoty atd. by šly zjistit. Zajímalo by mě např. srovnání opotřebení srovnatelných motorů provozovaných s různými oleji atd. Zájemci ozvěte se na residents@post.cz -
« Re: Olej MOBIL 1 pre Turbo Diesel.
Co se autopříslušenství BOSCH týče (jako jsou svíčky, olejové a vzduchové filtry), ve valné většině jsou to ve skutečnosti OEM výrobky skutečných výrobců jako BERU, FRAM atd.
Například BOSCH nemá v současné době linku na výrobu zapalovacích svíček. Nechává je vyrábět ve Španělsku.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!