Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.99  17:10

    « Re: Diesel a rakovina

    O tom, ze Stern je nemeckou * pro vsechno neni pochyb. Ten clanek sem tu uvadel jen proto, ze byl ve Svetu motoru a kazdej si ho moh precist. Neni totiz dulezita forma, ale obsah. O skodlivosti dieslu existuje samozrejme spousta jine a serioznejsi literatury. Nemyslim si, ze by slo o nejaky straseni lidi. Jde proste o to -informovat lidi o skutecnem stavu veci. - Pri pohledu na ceny u benzinek by totiz mohl leckdo nabyt dojmu, ze nafta musi bejt nejaky ekologicky palivo, kdyz sou z ni nizsi spotrebni dane. A spousta lidi si to opravdu mysli - zrejme i nasi zakodarci (teda ty * v perlamentu) - nebo jsou ty dane nizsi kvuli nasim vsemocnym zemedelcum??? - ja nevim a nechapu to :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.99  08:14

    « Re: Diesel a rakovina

    "Stern" je takovou nemeckou * pro vsechno....Ovsem na urovni.Hodnota clanku je vedecky nicotna.Svycari a Nemec,nevladni instituce,kteri bojuji proti mikrocasticim sazi,co chcete vic?Dukazy-nula,domnenky-snad.
    Ne ze by zplodiny z vyfuku byly neskodne,rozhodne budou pusobit velmi dlouho,nez se efekt projevi.Navic nikdo nevi jak.Na mysich se to nepozna.Cigarety take mohou zabijet,zivotni prostredi je devastovane i na horach,pijeme podezrelou vodu,e.t.c.K vystraseni uz tak stresovanych lidi to ovsem staci.Ze bezne dochazi k ropnym havariim,tankery se cisti primo do more a letadla vypousteji palivo pred pristanim do vzduchu,to uz jsme si zvykli.Jime s celofanovymi obaly umele maso-ma cenu pokracovat.
    Incidence nadorovych chorob celosvetove roste,karcinom plic maji sice vetsinou byvali kuraci,ale roste pocet tech,co maji proste genetickou smulu.Vstupujeme do tretiho tisicileti a vstupujeme tam s obrovskym dluhem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.99  15:43

    « Re: Diesel a rakovina

    Možná je na tom něco pravdy, že moderní turbodiesly (s vyšším vstřikovacím tlakem -> lepším rozptýlením nafty ve válcích -> menšími sazemi při nedokonalém spalování v některých režimech práce motoru) jsou pro lidské plíce nebezpečnější než staré diesláky. Nicméně francouzské automobilky (PSA) vyvinuly a v nejbližší době zavedou do seriové produkce systém na zachycování pevných částic pro HDI motory - tuším, že to nazývají "PPS". Nabízejí tento systém i ostatním automobilkám produkujícím naftové motory s "common-rail" vstřikováním. Články o tomto systému (PPS) proběhly motoristickými časopisy před cca půl rokem ("diesláckej tip" pro Maxipsa). Ahoj Pavel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.99  16:32

    « Re: Diesel a rakovina

    Nesmíą věřit vąemu co se píąe. Pokud vąak tomu chceą věřit, tak ti nemá cenu nic vysvětlovat PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.99  09:30

    « Re: Diesel a rakovina

    Fiku chce to klid.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.12.99  09:25

    « Diesel a rakovina

    Prectete si Svet motoru str. 33 - je tam clanek prevzatej te Sternu s vserikajicim nazvem "Diesel a rakovina" - doufam, ze vas poto ty Tipy a triky prejdou. :-(((
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.12.99  10:49

    « databaze benzinek

    na adrese [odkaz] je databaze benzinek a muzete v ni hledat i pomoci mobilu pres SMS dotaz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.99  13:15

    « Re: Diesel na zemní plyn

    Už jsem to tady psal. Z diesla vlastně udělají benzíňák jezdící na plyn (např. u VK propan).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  11:34

    « Re: Diesel na zemní plyn

    Uprava je mozna (bezne se tak uz kdysi upravovaly Avie). Vzhledem k uprave hlavy, predelani cerpadla a ja nevim ceho vseho jeste je to na rozdil od benzinaku uprava NEVRATNA!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  10:08

    « Re: ®ivotnost TDI to PTD

    Co se týče ľivotnosti starých naf»áků vzhledem k dneąním, to je jasné. Dříve jsme porovnávali ąkodovky 120L a trabanty s MB ľraloky a pianama. Tam to bylo jasné 80.000,- do GO u ©120L a 400000km u piana. Dnes to stoji trochu jinak. Dnes se výkony Dieselů přibliľují výkonům Benzíňáků, rostou otáčky motorů ve vąech směrech a rozdíly se stírají. Spotřeba, výkon, max. otáčky, km do GO a pod se přibliľují hodnotami. Asi se nikdy nepotkají , ale jsou výrazně bliľąí neľ byly před 20ti lety. Proto mne osobně stále více lákají auta typu Dodge RAM s TurboDieselem o objemu 5,9l, výkon 225PS a max otáčkama 3200 ot.min. Spotřeba cca 12l/100km. při max. hmotnosti soupravy 8000kg. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.99  12:06

    « Re: ®ivotnost TDI to PTD

    Možná bych o té životnosti tdi pohyboval. Mám ten dojem, že současné motory, nejen diesly se již nedělají zdaleka tak předimenzovaně jak dřív (např. držáky MB piano). To podstatné zvýšení měrného výkonu a turbo prostě musí být znát. Dřívější tvrzení, že diesel vydří x víc jak benziňák myslím již neplatí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.99  09:32

    « Re: ®ivotnost TDI

    díky PTD, ještě jedno upřesnění. Kolegovo TDI kromě čipu nemá ještě chladič oleje?.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.99  08:51

    « Re: ®ivotnost TDI

    Při sluąném zacházení nezná mezí. Kolega má novou Oktávku (3roky) TDI 90PS s čipem na 115PS, Jezdí na Bionaftu, najeto 75000 ročně, tudíř cca 225 000km a bez jediné závady. Navíc ty motory jsou dělané v Maďarsku. Chce to jen lít předepsaný olej a měnit v předepsaných intervalech a vydrľí i 600000km. Vsadil bych boty ľe i 1000000km. Prostě motor při sluąném zacházení tě přeľije. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.99  07:30

    « Re: zima

    Nevite někdo kde ty eterový ampule sehnat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.99  20:55

    « Re: zima-startování

    Z vojny si na ty etherové ampule pamatuju.Protože jich bylo málo, startovali jsme v zimě V3S pomocí hořících novin.Sundal se vzduchový filtr a k sacímu potrubí přiložil pomocník srolované zapálené noviny.Stačilo otočit starterem,motor si nasál horký vzduch a hned chytil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.12.99  17:10

    « Cau smradosi (naftaci)

    Co Vam rika znecisteni ovzdusi??? Zvlaste vam, co se zde bavite o tom eteru. Musite mit neskutecne smradlavy krapy, kdyz ani nemuzete normalne nastartovat. :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.99  15:10

    « Re: zima

    Sprey jsem nikdy nezkousel, ale tata donesl odnekud asi 15 plechovych vetsich ampuli ktery jsou plny eteru. Ten jsme potom vstrikovali strikackou do saciho potrubi aby jsme tu nasi mrchu natocili (motor byl tesne pred generalkou). Jinak si myslim ze vstrikovat do saciho potrubi lih, nebo neco jineho nema cenu, protoze nic neni tak horlavy (vybusny) jak ten eter.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.99  09:15

    « Re: zima

    Ten spray je na více použití a je v něm podle mě něco jako ether, což se projevuje velikou odpařivostí a motor po protočení jen blafne. Každopádně je to hořlavina nejvyšší třídy a neradil bych ji moc vystavovat velkým teplotám v interiéru, jinak by to mohlo udělat pěknou paseku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.99  14:00

    « Re: zima

    Spray na startování je na jedno nebo na víc startování?
    Nedala by se do sání vstřikovat jiná látka (líh, benzín a pod.) Vím že vojenské V3S měly v kabině dokonce pumpičku na vstřikování nějakých ampulí (nevím co to bylo za látku - prý éter. Jenže co je to vlastně eter?
    AIKI
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.99  06:48

    « Životnost TDI

    Pánové omluvám se za dotaz, který tu určitě už někde padl. Pod vlivem raketového vzestupu cen u pump, stále více zvažuji koupě TDI (VW 66kw). Můžete mi prosím prozradit kolik peněz se vrazí do údržby TDI na cca 150 kkm. Jaká je životnost turba a kolik stojí výměna. Prostě ekonomické argumenty jsou stále pádnější (i když přesedlat z benzínu bude chtít hodně duševní energie). děkuji LN
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…