Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Diesel a rakovina
O tom, ze Stern je nemeckou * pro vsechno neni pochyb. Ten clanek sem tu uvadel jen proto, ze byl ve Svetu motoru a kazdej si ho moh precist. Neni totiz dulezita forma, ale obsah. O skodlivosti dieslu existuje samozrejme spousta jine a serioznejsi literatury. Nemyslim si, ze by slo o nejaky straseni lidi. Jde proste o to -informovat lidi o skutecnem stavu veci. - Pri pohledu na ceny u benzinek by totiz mohl leckdo nabyt dojmu, ze nafta musi bejt nejaky ekologicky palivo, kdyz sou z ni nizsi spotrebni dane. A spousta lidi si to opravdu mysli - zrejme i nasi zakodarci (teda ty * v perlamentu) - nebo jsou ty dane nizsi kvuli nasim vsemocnym zemedelcum??? - ja nevim a nechapu to :-))) -
"-- skrytý --" 20.12.99 08:14
« Re: Diesel a rakovina
"Stern" je takovou nemeckou * pro vsechno....Ovsem na urovni.Hodnota clanku je vedecky nicotna.Svycari a Nemec,nevladni instituce,kteri bojuji proti mikrocasticim sazi,co chcete vic?Dukazy-nula,domnenky-snad.
Ne ze by zplodiny z vyfuku byly neskodne,rozhodne budou pusobit velmi dlouho,nez se efekt projevi.Navic nikdo nevi jak.Na mysich se to nepozna.Cigarety take mohou zabijet,zivotni prostredi je devastovane i na horach,pijeme podezrelou vodu,e.t.c.K vystraseni uz tak stresovanych lidi to ovsem staci.Ze bezne dochazi k ropnym havariim,tankery se cisti primo do more a letadla vypousteji palivo pred pristanim do vzduchu,to uz jsme si zvykli.Jime s celofanovymi obaly umele maso-ma cenu pokracovat.
Incidence nadorovych chorob celosvetove roste,karcinom plic maji sice vetsinou byvali kuraci,ale roste pocet tech,co maji proste genetickou smulu.Vstupujeme do tretiho tisicileti a vstupujeme tam s obrovskym dluhem. -
« Re: Diesel a rakovina
Možná je na tom něco pravdy, že moderní turbodiesly (s vyšším vstřikovacím tlakem -> lepším rozptýlením nafty ve válcích -> menšími sazemi při nedokonalém spalování v některých režimech práce motoru) jsou pro lidské plíce nebezpečnější než staré diesláky. Nicméně francouzské automobilky (PSA) vyvinuly a v nejbližší době zavedou do seriové produkce systém na zachycování pevných částic pro HDI motory - tuším, že to nazývají "PPS". Nabízejí tento systém i ostatním automobilkám produkujícím naftové motory s "common-rail" vstřikováním. Články o tomto systému (PPS) proběhly motoristickými časopisy před cca půl rokem ("diesláckej tip" pro Maxipsa). Ahoj Pavel. -
« Re: ®ivotnost TDI to PTD
Co se týče ľivotnosti starých naf»áků vzhledem k dneąním, to je jasné. Dříve jsme porovnávali ąkodovky 120L a trabanty s MB ľraloky a pianama. Tam to bylo jasné 80.000,- do GO u ©120L a 400000km u piana. Dnes to stoji trochu jinak. Dnes se výkony Dieselů přibliľují výkonům Benzíňáků, rostou otáčky motorů ve vąech směrech a rozdíly se stírají. Spotřeba, výkon, max. otáčky, km do GO a pod se přibliľují hodnotami. Asi se nikdy nepotkají , ale jsou výrazně bliľąí neľ byly před 20ti lety. Proto mne osobně stále více lákají auta typu Dodge RAM s TurboDieselem o objemu 5,9l, výkon 225PS a max otáčkama 3200 ot.min. Spotřeba cca 12l/100km. při max. hmotnosti soupravy 8000kg. PTD -
« Re: ®ivotnost TDI to PTD
Možná bych o té životnosti tdi pohyboval. Mám ten dojem, že současné motory, nejen diesly se již nedělají zdaleka tak předimenzovaně jak dřív (např. držáky MB piano). To podstatné zvýšení měrného výkonu a turbo prostě musí být znát. Dřívější tvrzení, že diesel vydří x víc jak benziňák myslím již neplatí. -
« Re: ®ivotnost TDI
Při sluąném zacházení nezná mezí. Kolega má novou Oktávku (3roky) TDI 90PS s čipem na 115PS, Jezdí na Bionaftu, najeto 75000 ročně, tudíř cca 225 000km a bez jediné závady. Navíc ty motory jsou dělané v Maďarsku. Chce to jen lít předepsaný olej a měnit v předepsaných intervalech a vydrľí i 600000km. Vsadil bych boty ľe i 1000000km. Prostě motor při sluąném zacházení tě přeľije. PTD -
« Re: zima-startování
Z vojny si na ty etherové ampule pamatuju.Protože jich bylo málo, startovali jsme v zimě V3S pomocí hořících novin.Sundal se vzduchový filtr a k sacímu potrubí přiložil pomocník srolované zapálené noviny.Stačilo otočit starterem,motor si nasál horký vzduch a hned chytil. -
« Re: zima
Sprey jsem nikdy nezkousel, ale tata donesl odnekud asi 15 plechovych vetsich ampuli ktery jsou plny eteru. Ten jsme potom vstrikovali strikackou do saciho potrubi aby jsme tu nasi mrchu natocili (motor byl tesne pred generalkou). Jinak si myslim ze vstrikovat do saciho potrubi lih, nebo neco jineho nema cenu, protoze nic neni tak horlavy (vybusny) jak ten eter. -
« Re: zima
Ten spray je na více použití a je v něm podle mě něco jako ether, což se projevuje velikou odpařivostí a motor po protočení jen blafne. Každopádně je to hořlavina nejvyšší třídy a neradil bych ji moc vystavovat velkým teplotám v interiéru, jinak by to mohlo udělat pěknou paseku. -
"-- skrytý --" 30.11.99 14:00
« Re: zima
Spray na startování je na jedno nebo na víc startování?
Nedala by se do sání vstřikovat jiná látka (líh, benzín a pod.) Vím že vojenské V3S měly v kabině dokonce pumpičku na vstřikování nějakých ampulí (nevím co to bylo za látku - prý éter. Jenže co je to vlastně eter?
AIKI -
"-- skrytý --" 30.11.99 06:48
« Životnost TDI
Pánové omluvám se za dotaz, který tu určitě už někde padl. Pod vlivem raketového vzestupu cen u pump, stále více zvažuji koupě TDI (VW 66kw). Můžete mi prosím prozradit kolik peněz se vrazí do údržby TDI na cca 150 kkm. Jaká je životnost turba a kolik stojí výměna. Prostě ekonomické argumenty jsou stále pádnější (i když přesedlat z benzínu bude chtít hodně duševní energie). děkuji LN