Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Jěště ke sprayům na zimní starty
Před časem se tady přetřásala problematika sprayů pro startování dieselů ve velkých mrazech. Když jsem si ale jeden takový spray u pumpy prohlížel, tak na obalu psali, že se to nesmí používat u motorů s předžhavením. Asi že by "bouchalo" ještě dřív než se píst dostane do horní úvratě (možná že kdyby to člověk nastříkal hodně blízko k hlavě, tak to ve válci s pootevřeným ventilem sání bouchne už během předžhavení - dřív než motorem začne točit startér). Mimochodem - dle mého má většina lidí, co tady píše, motory s předžhavením. Takže nevím, co si mám o tom myslet a zda to koupit a při problémech se startem vyzkoušet. Dík za eventuální odborné rady. Pavel. -
« Re: Diesel a rakovina
doufam, ze vas poto ty Tipy a triky prejdou. :-(((
Nekdy si taky muzes na oplatku precist jak si spousta lidi lame hlavu jak zlikvidovat kvanta vysoce karcidogenich pouzitych katalyzatoru z benzinaku. (u nas to jeste nehrozi, protoze je lepsi vrazit petikilo smudlovi na ME nez davat o nulu vic za novej kakalizator) a ted teprve muzes mudrovat nad tipama a trikama. -
« Re: Novy diesel trik od Slovnaftu Bratislava
V Brně stojí dnes nafta 23,90 Kč, takľe je pomalu nejdraľąí v celé republice. Za 19,30 jsem kupoval vloni touto dobou Super do druhého auta. ®ádná charita. Proto taky uľ jen z (marného) protestu jezdím na bio, i kdyľ i bio je draľąí neľ nafta kolem roku 1995. To se ale nedá srovnat. PTD -
« Novy diesel trik od Slovnaftu Bratislava
Od 28.12.1999 je diesel drahsi ako benzin. Aktualna cena je 29,60 SK. ( od 1.1.200 pojde este asi o 2,50 SK hore vplyvom vyssej dane )
Slovnaft ma na slovensku 95 % podiel na trhu nafty. Takze si moze dovolovat taketo ... . Bionaftu som este na slovensku nevidel.
Ale pozor, Slovnaft ma na trhu v cechach vyse 10 % podiel a neustale si ho zvysuje. Takze po case ziska dostatocny podiel a potom aj u vas zacne zavadzat taketo diesel triky, samozrejme len v tom pripade ak budete aj nadalej v tak hojnej miere nakupovat na Slovnaft pumpach.
Pre uplnost uvadzam, spotrebna dan na naftu na Slovensku je priblizne o 10 % nizsia ako na benzin.
-
« Diesely a 4-ventilová technika
Donedávna jsem si myslel, že 4 ventily na válec jsou u dieselu zbytečný přepych (protože nafta hoří ve válci značně pomaleji než benzín, tak není příliš aktuální zvyšování výkonu přes zvyšování otáček motoru, jak se to děje u víceventilových benzínových motorů - jestli se nepletu, tak víceventilová koncepce u nich umožňuje rychlejší plnění válců a tím zvyšování otáček motoru). Nicméně už i výrobce náklaďáků Avia připravuje 16-ventilový naftový motor. Známý, co tam dělá v konstrukci, mi říkal, že je hlavně kvůli zpřísňujícím se evropským emisním normám - 4ventilová koncepce umožňuje lepší rozvíření nasávaného vzduchu ve válci (jeden sací kanál je obvykle tvarovaný tak, aby způsobil rotaci vzduchu ve válci) a hlavně umožňuje umístění vstřikovací trysky ve středu a tím lepší "tvar" vstřiku. U osobáků se 4 ventily používaly dřív snad jen u MB a BMW (plus některý francouzský diesely od PSA měly 3 ventily na válec). Dnes už 4 ventily na válec má i Opel (1.9DTI a 2.2DTI) a Audi (2.5TDI a 3.3 TDI), ale jinak ostatní výrobci zůstávají u 2-ventilové koncepce - včetně veleúspěšných turbodieslů 1.9TDI a 1.2TDI od VW. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet po zavedení přísnějších ekologických předpisů.
-
« Re: Spotřební daně pro MAxiPSA
Tak uz se konecne prestante hadat od pristiho roku vam budou na vase zemedelske stroje vracer tusim 2/3 spotrebni dane, takze neni co resit. :-) Spotrebni dan nafte samozrejme je a bude i na bionafte, ktera je ze 3/4 normalni nafta - tj. uhlikovodikove palivo s trochou nejake sracky. -
« Spotřební daně pro MAxiPSA
Na naftě není nižší spotřební daň, rafinerie ji prostě prodávají levněji. Na Binaftě není žádná spotřební daň, neboť spotřební daň je přesně řečeno " spotřební daň z uhlovodíkových paliv". Jak známo , Metylester řepky olejné nemá uhlovodíkovou bázi. PTD -
« Re: Diesel a rakovina
Schází tady něco fundovaného o vztahu zplodin benzinových motorů a lidského zdraví (rakoviny atd.). Pak by šlo porovnat zda jsou z hlediska ekologie a lidského zdraví lepší moderní benzíňáky nebo moderní diesly. Určitě jsem už v minulosti koutkem oka zahlédl nějaký článek o karcinogenosti některých přísad do benzinů "natural". Takže nevím který druh pohonu je na tom hůř. Jinak je jasné, že diesláky produkují méně CO2 a to je v dnešní době ekologický problém jako hrom. Taky bych řekl, že hlavně moderní diesly obnovily soutěžení mezi výrobci osobních aut ve směru vývoje co nejúspornějších motorů (ropná krize už dávno odezněla a tak nebýt TDI nic moc by se v tomto směru zřejmě nedělo). A myslím tím soutěžení i při vývoji benzinových motorů - viz. GDI apod. Takže pokud se v tomto nepletu, tak mají moderní diesly jedno ekologické plus navíc. Ahoj Pavel.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!