Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Opět Zimní starty
Nikomu jsem neradil ľe má točit motorem dvě minuty. Jen jsem si dovolil poznamenat, ľe se mi to jednou podařilo. Vľdy jsou dvě varianty. Buď máą nové auto a to pak skutečně musí startovat na brnknutí i při -14 st.C, nebo máą vozidlo, které svoji historickou úlohu jiľ splnilo a pak jak se říká je uľ kaľdá rada drahá. Takľe to jen na okraj. V kaľdém případě musíą mít baterku ve velmi dobrém stavu (osvědčila se mi a pouľívám VARTA 400A, 72Ah - jiľ mám druhou, ľivotnost 4-5let)ľhavičů funkčních alespoň tolik kolik máą válců, filtrovatelnou naftu a alespoň 25barů komprese (lépe 28-32). Pak to prostě chytne i při -20 st C v kaľdém autě nezávisle na roku výroby. Pamatuji jedny hory (lyľovačka) na vysočině. Ráno - 18 st. C. Přijdu k autu, točím, točím, točím... za mnou stojí UNO 1,7D, točí asi 5sec a motor chytne. Mně chytl aľ asi po 50sec. Aľ posléze jsem se dozvěděl, ľe kolega s Unem vstával kaľdé tři hodiny v noci a chodil prohřívat motor, zatímco jsme se bavili na baru. Takľe ono kdyľ to někomu chytá v - 18ti na brnknutí tak to taky nemusí být jen ąpičkovým stavem motoru :-) PTD -
« Re: Opět Zimní starty
Myslim ze tocit motorem 2 minuty je hodne divoke.
Ja tocim motorem asi pul vteriny, nez naskoci (je to nova Octavie). Ale mel jsem sveho casu taky 19 roku stareho VW Golf 1.5D - prvni typ, a ten startoval (pokud nezamrzla nafta) do 5ti otoceni motorem. Zhavici svicky je samozrejme potreba mit v poradku a u starsiho auta nazhavit pri -10 2-3x driv nez zacnes startovat. Pro lepsi startovani pri -15 a mene se pridava do nafty az 30% benzinu, a/nebo aditiva. Ja osobne jsem do vsech aut daval aditiva porad, bez ohledu na pocasi. Myslim, ze to tomu motoru neuskodi a cena na litr paliva se zvysi o cca 30 haleru. -
« Re: Opět Zimní starty
Takhle trápit Mondeo ročník '95? Ses' zbláznil ne? Mondeo z '95 musí při normální naftě, co se teď prodává, normálním stavu naftového filtru, nezapadající naftě a funkčních všech čtyřech svíčkách chytnout při nažhavení po dvou, maximálně třech otáčkách motoru. Vsadím se, že když zkontroluje svíčky, budou dvě v čudu. Do +5 stupňů se to ani nepozná, ale jak přijde 0 až -5, okamžitě je to znát. -
« Opět Zimní starty
Na to mondeo 1,8TD, chce to u dieselu startovat zásadně pod plným plynem. Alespoň v zimě. Za druhé to chce točit a točit a nepolevovat neľ buď klekne baterka, nebo nějakej válec začne bouchat a tím pomůľe baterce a pak to uľ chytne. Mně to před týdnem chytlo aľ po 2, slovy dvou minutách. To ale bylo auto odstavený přez víkend, s teplotou -14 st. Celsia. Jinak startovací spreye jsou podle mých zkuąeností totálně na prd. PTD -
« Re: Ještě ke sprayům na zimní starty
Lepší je aditivum do nafty, nebo benzín. Tohle je přípravek na bázi etéru a v návodu možná mysleli VW motory, které žhaví ještě než zasuneš vůbec klíček do zapalování. Jinak uvažovanou eventualitu považuji za nepravděpodobnou, vzhledem ke konstrukci hlavy dieselu a jeho časování. BTW moc jsem s etérem nelaboroval, ale myslím, že za atmosférického tlaku se normálně od žkavého předmětu nevznítí, nevím, záleží taky asi na poměru se vzduchem. -
« Ford Mondeo
Dnes rano jsem startoval Ford Mondeo 1.8 TD, je asi z roku 1995 a ma najeto 170 000 km. Vubec nechtel naskocit, chraptel, jako kdyby do nej netekla nafta, nebo nedostal jiskru. Nakonec jsem jej parkrat prevalil na baterku a pak s nohou na plnym plynu nahodil. Nezna nekdo lepsi zpusob, jak na to? -
« Jěště ke sprayům na zimní starty
Před časem se tady přetřásala problematika sprayů pro startování dieselů ve velkých mrazech. Když jsem si ale jeden takový spray u pumpy prohlížel, tak na obalu psali, že se to nesmí používat u motorů s předžhavením. Asi že by "bouchalo" ještě dřív než se píst dostane do horní úvratě (možná že kdyby to člověk nastříkal hodně blízko k hlavě, tak to ve válci s pootevřeným ventilem sání bouchne už během předžhavení - dřív než motorem začne točit startér). Mimochodem - dle mého má většina lidí, co tady píše, motory s předžhavením. Takže nevím, co si mám o tom myslet a zda to koupit a při problémech se startem vyzkoušet. Dík za eventuální odborné rady. Pavel. -
« Re: Diesel a rakovina
doufam, ze vas poto ty Tipy a triky prejdou. :-(((
Nekdy si taky muzes na oplatku precist jak si spousta lidi lame hlavu jak zlikvidovat kvanta vysoce karcidogenich pouzitych katalyzatoru z benzinaku. (u nas to jeste nehrozi, protoze je lepsi vrazit petikilo smudlovi na ME nez davat o nulu vic za novej kakalizator) a ted teprve muzes mudrovat nad tipama a trikama. -
« Re: Novy diesel trik od Slovnaftu Bratislava
V Brně stojí dnes nafta 23,90 Kč, takľe je pomalu nejdraľąí v celé republice. Za 19,30 jsem kupoval vloni touto dobou Super do druhého auta. ®ádná charita. Proto taky uľ jen z (marného) protestu jezdím na bio, i kdyľ i bio je draľąí neľ nafta kolem roku 1995. To se ale nedá srovnat. PTD
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!