Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Bio v zimě
Jezdim na bio uz ctvrtou zimu, letos jsem jeste
"obycejnou" naftu nebral, ke sve plne spokojenosti. V minulych zimach , zvlaste v te predposledni jsem problemy mel i v lete i s normalni naftou, problemy byly zpusobeny ridkou hadickou od posledniho filtru ke vstrikovacimu cerpadlu, takze nafta padala zpatky do nadrze.
Loupeznici v autoservisech tuto zavadu nenasli, rozdelali mi kvuli tomu vstrikovaci cerpadlo a pritom stacila hadicka za asi 60 korun, musel jsem si to najit sam. -
« Re: poradíte?
Tzv. "sytiče" u dieselů bez řídící elektroniky mohou být i automatické, s čidlem v hlavě válce. V čidle je zařízení, které generuje sílu v tahu a tahá za páčku na palivovém čerpadle. Manuální je samozřejmě spolehlivějąí, ale musíą na to myslet.
Jinak svíčky ľhavicí měřím tak, ľe sundám jen sběrné vedení +polu k nim. Vemu silnou nabíječku, -pol jde na kostru a +polem dráľdím +pol ľhaviče. Pokud mi na ampermetru nabíječky jde proudový odběr "za roh", tak je ok. PTD -
« poradíte?
poprvé jsem si koupil nafťáka, Passata 1,9TD 94. Zajímalo by mě, na co je u tohoto auta takové táhlo na levé straně. Prodavající tomu myslím řikal předřadník. A druhá věc - ze starších příspěvků jsem našel zmínku o zvýšení výkonu. Jak se to dá udělat u TD, jestli to teda jde. -
« Re: Žhaviče
Nejlépe zjistíš funkci žhavičů tak, že je po jednom vyšroubuješ a připojíš přímo na baterku. Já jsem to dělal tak, že jsem k tomu využilstartovací kabely. Správnej žhavič by se měl fungovat tak, že zhruba do 6 - 8 s se rozžhaví špička. Dobrých žhavičů asi bude víc. Já jsem si osobně koupil Bosch Duratherm za 282 Kč kus, který mi byly hodně doporučovaný. Pokud vím tak se v Praze dají koupit na více místech pod 300 Kč. Honzac -
« Žhaviče
Potřebu poradit. Mám sierru 2.3D, při mrazech (zatím bylo pouze -10) mě startuje bez problémů, ale musím 2 x nažhavit. To samí i když je nad nulou. Na jedno nažhavení to startuje pouze snad v létě. Nemůže být některý ze žhavičů špatný v tom smyslu, že žhaví pouze částečně, nebo co..? Úplně v * žádnej žhavič nebude, to se mě stalo (pouze jeden nežhavil) a vlétě jsem točil jak prase a nakonec jsem to musel pustit z kopca. Tlaky mám ve všech válcích přes 30, vstřiky půl roku starý, v naftě mám nějakou sračku proti zamrzání, baterka točí jak o život. Dík za radu.. Za kolik se dají koupit dobrý žhaviče ? -
« Ceny nafty - zpráva ČTK
PRAHA 10. ledna 15:18 (ČTK) - Tuzemské rafinérie dnes po předchozí
stagnaci radikálně snížily velkoobchodní ceny pohonných hmot,
když proti minulému týdnu zlevnily motorovou naftu o 97 haléřů za
litr, benzíny pak o 57 až 58 haléřů za litr. Jde o jeden z
největších cenových pohybů v jednom týdnu za poslední rok,
informovali dnes ČTK zákazníci rafinérií. -
« Re: Ještě ke sprayům na zimní starty
Spraye fungují i u motorů bez přímého vstříku, už jsem to tady psal. Po vstříknutí spraye do sání (nejlépe rozpojit hadici od sání vzduchu a vstříknout za filtr) to blafne a motor hned naskočí. Vyzkoušeno v době, kdy mi to jezdilo na 3 válce a čtvrtý neměl tlak. -
« Re: Opět Zimní starty
Se starterem je to pravda. Ty nové jsou zpřevodované do síly, protoľe se točí x-krát rychleji. Pak to tím motorem protočí i při velmi tuhém oleji. ®haviče pouľívám BOSH Duratherm z Francie a max. spokojenost. Nejsou ąpatné ani NGK z Japonska (prvovýroba BMW, Mercedes). Ty jsem měl před tím. PTD -
« Re: Opět Zimní starty
Chce to nejen dobré žhaviče (Brisk bych neodsuzoval, 50 tis. km a pořád OK), ale i dobré tlaky, baterku, trysky, předvstřik a syntetiku. Vloni jsem startoval na tak na 5 protočení. Zlepšilo se to s novou baterkou AKUMA Comfort 72 Ah. Letos je to však podstatně lepší (GO turba, nové trysky). -
« Re: Opět Zimní starty
V Rakousku se totiz prodava letni a zimni nafta, ta zimni ma smozrejme mensi tandenci parafinovat.
V CR se prodava neco mezy, to ale po celi rok. Muj otec ma v Passatu predhrivani naftoveho filtru(original) jestli to kvuli tomu startuje hned lip ale pochibuji. Mival jsem u Passata tez problemi v zime,komprese OK ,baterka OK ,starter OK. Pozdeji jsem prisel na to: byla to mikroskopicka trhlinka v pojistce zhaveni, vymenil jsem ji a Passat startoval na brknuti. -
« Re: Opět Zimní starty
Doplnil bych nekolik zkusenosti:Nejvetsi vyznam asi maji opravdu zhavky. Nejhorsi je, ze i v odborne prodejne vam neodborne prodaji nevhodne. (zkusenost kamarada s Escortem), pred koupi doporucuji pokud nemate dost znalosti otestovat vic dodavatelu, jestli se shodnou. Nebrat nase, vetsinou nevydrzi ani pulku takze nizka cena je ty-tam - ale to uz tu mockrat padlo. Baterka s tim musi otocit to je jasny. U 99% pomalozhavu tolik kolik to zhavi do zhasnuti kontrolky zhavi i potom, nechvatat, cekat a startovat tesne pred cvaknutim, kdyz je velka zima neni od veci nazhavit 2x. Posledni zkusenost je nafta. Po mnoha neuspesnych pokusech s MB220D jsme koupili naftu u OMF, kde je udajne rakouska (benzin ale ne), stav setrvaly. Posledni zoufaly pokus byla koupe 10l nafty primo v rakousku a na ni medved chytil na prvni otocedni. -
"-- skrytý --" 07.01.00 12:53
« starty v zimě
měl jsem již několik D,TD a vždy to byl v zimě dost problém. Auto mi stojí venku, bydlím v jakési mrazové kotlině, či co, ráno tam bylo kolikrát i -25 až -27 C. Vždy jsem před zimou udělal údržbu : kontrolu žhavení, někdy i vstřiků, bezvadná údržba aku. Je pravda že jsem v autě neměl syntetický olej, ale třeba u Passata 1,6 TD byl v těchto mrazech problém, aby startér motorem vůbec točil (startér byl též v pořádku, motor měl komprese málo přes 30). Podle informací, které jsem dostal, mají údajně nové motory rychloběžné startéry, kde se tyto vlivy tak neprojevují. Můžu potvdit - nové TDI točí i v mrazech pod -20 jako v létě a žádný problém se startem není. Zdar všem diesláků a v zimě dobrý start!!!