Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Zdravím všechny ropáky
Jestli se k autu budeš chovat jen trochu slušně, budeš měnit olej a hlavně vzduchový filtr - ten je velmi důležitej!!!!! Lidi často zanedbávaj výměny vzduchového filtru, pak se protrhne nebo prostě už nefiltruje jak by měl, do motoru se začne dostávat prach a jiné svinstvo a to pak funguje ve válcích jak když to bereš šmirglem a s motorem to jde z kopce. U Bavoráka taky hlavně pozor při studeným motoru, turbodiesly vůbec a Bavoráci specielně jsou extrémně choulostivý na praskání hlav a těsnění pod hlavou. Takže studený to nehonit v otáčkách maximálně do 2000/min. a auto se odmění spolehlivým provozem - alespoň co se motoru týče. Ještě jednou k tomu vzduchovýmu filtru: tak úplně maximálně měním po 50.000km, pokud však auto jezdí v prašném prostředí, je nutno měnit častěji. -
« Re: Zdravím všechny ropáky
Wow, 600 kkm, to je slušný. Doufám, že mi ten můj vydrží minimálně polovinu z toho. I když musím zaklepat, mám najeto 150 kkm a oleje to nesežere ani decku. Když jsem měnil svíčky (mimochodem, to byl porod), taxem vstřiky trochu umyl od karbonu a vyjezdil jednu nádrž nějakýho aditiva. Zatím to moc nečoudí (spíš tedy vůbec). Emise mi dělali v létě a byl jsem hluboko pod normou (10x?). -
« Re: Zdravím všechny ropáky
Ahoj Mako, je videt, ze kdo trochu zna auta, pozna hned podle meho jmena s cim jezdim a ani nemusim vysvetlovat ze jmeno Zadek524 nepopisuje moje telesne proporce. Musim uznat, ze co se tyce chovani auta na snehu a vubec tam kde je kluzko, tak Bavorak opravdu silne pokulhava za jinejma autama. Zejmena v mem pripade, kdyz vyuzivam BMW524TD r.v.'85 jako tahouna tezkyho vleku na auta a porad mam za sebou kolem 1500kg. Co se tyce motoru, nemohu nic jineho nez chvalit, chvalit a chvalit. S autem jezdim vsude kazdy den, dovolena ve Spanelsku... Uz vloni jsem mel ale pocit, ze motor dosluhuje, nic jsem s nim nedelal a najel jsem v nejtezsich podminkach dalsich asi 50.000km a porad jeste nedoslouzil a maka k moji naproste spokojenosti. Pri 4000 otackach uchvatne coudi a ztracim se v oblaku koure, ale ze studenyho motoru ani oblacek. Asi to bude chtit nove vstriky. Uz je mam dokonce pripraveny, ale nak se k tomu nemohu dokopat, kdyz to slouzi... a doufam, ze jeste slouzit bude. Jsem vdecnej za kazdej dalsi kilometr. NAFTE ZDAR!!! -
« Re: Zdravím všechny ropáky
Sorry ale až teraz som si prečítal tvoj predošlí príspevok z dneska poobede a tam jasne píšeš ,že je to ozaj BMW 524td.Takže mám dobrú dedukciu ,že to číslo v mene neznamená velkosť pŕs ....ale pre troškuznalcov dieselov 6válec 2,4l diesel od BMW je myslím tabu. Tak sorry Zadek524. -
« Re: Zdravím všechny ropáky
To Zadek 524:Netáraj že 600 000km to by si musel používať ,ako káru a ťahať to za sebou.600 000km neverím.Čo to je za premiestňovadlo nebodaj BMW 524 td (dedukujem z toho tvojho mena dobre????)Taký som mal taktiež r.v. 87,celkom fajn mobil až na ten zadný náhon a na snehu veľmi pretáčavé.Ale s ostatným max.spokojnosť "sehr gut". -
« Re: Zdravím všechny ropáky
Tak to gratuluju, i když myslím, že tvoje 325-ka nepatří zrovna mezi vysloužilce s mnoha statisícema kilometrů ve svých kolech. U našich starejch kraksen je takovej start při teplotách kolem 15 stupňů pod nulou a nižších velkej důvod k oslavě. Konkretně muj milacek ma za sebou cca 600.000km. Podle předpovědi počasí se má chladné počasí udržet po celý týden a zejtra má bejt snad ještě větší zima, tak jsem zvědavej jak si pojezdíme. -
« Ranní starty
Všem, kteří mají již hodně vysloužilé dieselové motory mohu z vlastní zkušenosti doporučit přilévat v zimě do nádrže benzín v poměru až 1:1. Nemusíte se ničeho bát, doporučují to přímo v originál příručce k mému 15 let starému Escortovi 1.6D. Je fakt, že se to asi nebude líbit ekologům, neboť emise jistě poté neodpovídají původním hodnotám, ale starty jsou pak skvělé. Na obyč. naftu startuju tak do -5, na novou směs zatím do -15 (více jsem neměl možnost vyzkoušet). Nevýhodou ještě ovšem je, že motor má podstatně menší výkon a výrazně větší spotřebu. -
« Re: Předehřev
Kamarád má starou Avii a předehřev je vyřešen dosti jednoduchým způsobem po domácku. V olejové vaně má naistalovanou topnou spirálu z nějakého starého boileru a vždycky půl hodiny před startem chodí zapojit kabel a pak nastartuje. Nevím jak dalece je tento způsob bezpečný, ale funguje to. Asi bych si to do svýho auta nedal, ale chtěl jsi poradit... -
« Zdravím všechny ropáky
Jsem pravidelným čitatelem této rubriky jako anonym, ale až dneska jsem našel volnou chvíli se zaregistrovat do Motor Cafe. Dostavily se totiž konečně ty správné klimatické podmínky, které prověřily naší připravenost na provoz našich miláčků v mrazech. Musím říct, že když jsem šel ráno v minus 14 stupních startovat, příliš jsem nečekal, že se svezu autem a ne MHD. Obavy se nevyplnily a na čistokrevnou Ekonaftu jsem po dvou nažhaveních rozhejbal svýho starýho BMW 524TD na druhý převalení. Jak jste dopadli vy??? -
« potrebuju poradit !!
Muzete mi nekdo poradit?
Chci si koupit ojeteho seata cordobu.Najezdim tak 20 000 km rocne.
.Vyplatil by se mi diesel nebo ne.Jestli
mate nekdo zkusenosti se seatem cordoba 1.9D
Zajimala by me jakakoliv informace.(spotreba,akcelerace,zavady,mo…
pouziti bionafty....).Krome noveho modelu je cordoba i v TDi ?
-
« Což takhle lehký bojkot pump Slovnaft u nás?
Vracel jsem se o víkendu z Moravy a když jsem bral v Havl.Brodě naftu (u všech pump byla skvělá cena 21,20 Kč/l), tak jsem si vzpoměl, že tu kdosi koncem roku psal , že Slovnaft zdražil na Slovensku naftu na úroveň ceny benzínu. Tak jsem si řekl "u týhle firmy ne" a natankoval jsem plnou u Aralu. Co Vy na to, nezahájíme tichou blokádu pump Slovnaft v ČR? (Hlasitá by nebyla taktická - mohla by vyvolat opačnou reakci našich "benzínových pokrevních bratrů"). Ahoj, Pavel. -
« Bionafta
Páni v akom cenovom rozpätí sa teraz pohybuje cena bionafty? Mám taký dojem,že na www.biodiesel.cz ich už dlhšie neaktualizovali. A ešte jedna otázka. Rozhodol som sa vyskúšať bionaftu, cenovo sa mi ju oplatí ísť tankovať aj 60 km, u nás stojí nafta okolo 30 Sk. Pridávate do bionafty aj nejaké aditíva? Dik -
« Re: Palivový filtr
Obzvláště je výměna palivového filtru nebo alespoň jeho odkalení vhodné před zimním provozem. Podobné pravidlo platí i pro výměnu motorového oleje. U filtru je to vhodné z důvodu funkčnosti palivové soustavy v mrazech a u oleje jde o minimalizaci opotřebení při práci studeného motoru. -
« Palivový filtr
Stačí jednou za 30.000 km, ale častěji neškodí. Častěji než po 15.000 km to nemá význam. Osobně měním po 30.000 km a filtr je jakl nová. Stačí vypustit kal dole z dolního víčka a je vyřešeno. Cena kolem 150 Kč za kus ale umožňuje měnit celkem pravidelně. PTD
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!