Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.01.00  10:55

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    Jestli se k autu budeš chovat jen trochu slušně, budeš měnit olej a hlavně vzduchový filtr - ten je velmi důležitej!!!!! Lidi často zanedbávaj výměny vzduchového filtru, pak se protrhne nebo prostě už nefiltruje jak by měl, do motoru se začne dostávat prach a jiné svinstvo a to pak funguje ve válcích jak když to bereš šmirglem a s motorem to jde z kopce. U Bavoráka taky hlavně pozor při studeným motoru, turbodiesly vůbec a Bavoráci specielně jsou extrémně choulostivý na praskání hlav a těsnění pod hlavou. Takže studený to nehonit v otáčkách maximálně do 2000/min. a auto se odmění spolehlivým provozem - alespoň co se motoru týče. Ještě jednou k tomu vzduchovýmu filtru: tak úplně maximálně měním po 50.000km, pokud však auto jezdí v prašném prostředí, je nutno měnit častěji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.01.00  09:49

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    Wow, 600 kkm, to je slušný. Doufám, že mi ten můj vydrží minimálně polovinu z toho. I když musím zaklepat, mám najeto 150 kkm a oleje to nesežere ani decku. Když jsem měnil svíčky (mimochodem, to byl porod), taxem vstřiky trochu umyl od karbonu a vyjezdil jednu nádrž nějakýho aditiva. Zatím to moc nečoudí (spíš tedy vůbec). Emise mi dělali v létě a byl jsem hluboko pod normou (10x?).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.01.00  08:11

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    Ahoj Mako, je videt, ze kdo trochu zna auta, pozna hned podle meho jmena s cim jezdim a ani nemusim vysvetlovat ze jmeno Zadek524 nepopisuje moje telesne proporce. Musim uznat, ze co se tyce chovani auta na snehu a vubec tam kde je kluzko, tak Bavorak opravdu silne pokulhava za jinejma autama. Zejmena v mem pripade, kdyz vyuzivam BMW524TD r.v.'85 jako tahouna tezkyho vleku na auta a porad mam za sebou kolem 1500kg. Co se tyce motoru, nemohu nic jineho nez chvalit, chvalit a chvalit. S autem jezdim vsude kazdy den, dovolena ve Spanelsku... Uz vloni jsem mel ale pocit, ze motor dosluhuje, nic jsem s nim nedelal a najel jsem v nejtezsich podminkach dalsich asi 50.000km a porad jeste nedoslouzil a maka k moji naproste spokojenosti. Pri 4000 otackach uchvatne coudi a ztracim se v oblaku koure, ale ze studenyho motoru ani oblacek. Asi to bude chtit nove vstriky. Uz je mam dokonce pripraveny, ale nak se k tomu nemohu dokopat, kdyz to slouzi... a doufam, ze jeste slouzit bude. Jsem vdecnej za kazdej dalsi kilometr. NAFTE ZDAR!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  19:54

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    Sorry ale až teraz som si prečítal tvoj predošlí príspevok z dneska poobede a tam jasne píšeš ,že je to ozaj BMW 524td.Takže mám dobrú dedukciu ,že to číslo v mene neznamená velkosť pŕs ....ale pre troškuznalcov dieselov 6válec 2,4l diesel od BMW je myslím tabu. Tak sorry Zadek524.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  19:43

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    To Zadek 524:Netáraj že 600 000km to by si musel používať ,ako káru a ťahať to za sebou.600 000km neverím.Čo to je za premiestňovadlo nebodaj BMW 524 td (dedukujem z toho tvojho mena dobre????)Taký som mal taktiež r.v. 87,celkom fajn mobil až na ten zadný náhon a na snehu veľmi pretáčavé.Ale s ostatným max.spokojnosť "sehr gut".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  14:15

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    Tak to gratuluju, i když myslím, že tvoje 325-ka nepatří zrovna mezi vysloužilce s mnoha statisícema kilometrů ve svých kolech. U našich starejch kraksen je takovej start při teplotách kolem 15 stupňů pod nulou a nižších velkej důvod k oslavě. Konkretně muj milacek ma za sebou cca 600.000km. Podle předpovědi počasí se má chladné počasí udržet po celý týden a zejtra má bejt snad ještě větší zima, tak jsem zvědavej jak si pojezdíme.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  14:02

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    Taky jsem byl v pohodě. Měnil jsem u své 325 tds v listopadu svíčky, takže na první ťuk. Leju do toho syntetiku 5W40, takže se to i rozhejbalo bez problémů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  13:03

    « Ranní starty

    Všem, kteří mají již hodně vysloužilé dieselové motory mohu z vlastní zkušenosti doporučit přilévat v zimě do nádrže benzín v poměru až 1:1. Nemusíte se ničeho bát, doporučují to přímo v originál příručce k mému 15 let starému Escortovi 1.6D. Je fakt, že se to asi nebude líbit ekologům, neboť emise jistě poté neodpovídají původním hodnotám, ale starty jsou pak skvělé. Na obyč. naftu startuju tak do -5, na novou směs zatím do -15 (více jsem neměl možnost vyzkoušet). Nevýhodou ještě ovšem je, že motor má podstatně menší výkon a výrazně větší spotřebu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  12:10

    « Re: Předehřev

    Kamarád má starou Avii a předehřev je vyřešen dosti jednoduchým způsobem po domácku. V olejové vaně má naistalovanou topnou spirálu z nějakého starého boileru a vždycky půl hodiny před startem chodí zapojit kabel a pak nastartuje. Nevím jak dalece je tento způsob bezpečný, ale funguje to. Asi bych si to do svýho auta nedal, ale chtěl jsi poradit...
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  11:57

    « Zdravím všechny ropáky

    Jsem pravidelným čitatelem této rubriky jako anonym, ale až dneska jsem našel volnou chvíli se zaregistrovat do Motor Cafe. Dostavily se totiž konečně ty správné klimatické podmínky, které prověřily naší připravenost na provoz našich miláčků v mrazech. Musím říct, že když jsem šel ráno v minus 14 stupních startovat, příliš jsem nečekal, že se svezu autem a ne MHD. Obavy se nevyplnily a na čistokrevnou Ekonaftu jsem po dvou nažhaveních rozhejbal svýho starýho BMW 524TD na druhý převalení. Jak jste dopadli vy???
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.00  08:46

    « Předehřev

    Ve USA ve svedsku jsou bezne sady na sitovy proud ktere predehrivaji auto pri mrazech. Dá se něco takového koupit u nás? Nebo vyrobit po domácku?
    Pokud někdo máte zkušenost, ozvěte se. Dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.01.00  09:47

    « Re: potrebuju poradit !!

    Jo, vyplatil. PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.01.00  10:40

    « potrebuju poradit !!

    Muzete mi nekdo poradit?
    Chci si koupit ojeteho seata cordobu.Najezdim tak 20 000 km rocne.
    .Vyplatil by se mi diesel nebo ne.Jestli
    mate nekdo zkusenosti se seatem cordoba 1.9D
    Zajimala by me jakakoliv informace.(spotreba,akcelerace,zavady,mo…
    pouziti bionafty....).Krome noveho modelu je cordoba i v TDi ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.01.00  09:07

    « Bojkot

    U nás v Brně stojí nafta 22,20. Tudíž ji s kolegy bojkotujeme všeobecně a jezdíme k OMV pro SetaDiesel-Bionaftu. Mají ji za 16,20 což taky není žádná "Olympiáda", ale budiž. Navíc berou kreditky (VISA atd...). PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.00  16:16

    « Což takhle lehký bojkot pump Slovnaft u nás?

    Vracel jsem se o víkendu z Moravy a když jsem bral v Havl.Brodě naftu (u všech pump byla skvělá cena 21,20 Kč/l), tak jsem si vzpoměl, že tu kdosi koncem roku psal , že Slovnaft zdražil na Slovensku naftu na úroveň ceny benzínu. Tak jsem si řekl "u týhle firmy ne" a natankoval jsem plnou u Aralu. Co Vy na to, nezahájíme tichou blokádu pump Slovnaft v ČR? (Hlasitá by nebyla taktická - mohla by vyvolat opačnou reakci našich "benzínových pokrevních bratrů"). Ahoj, Pavel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.00  13:39

    « Bionafta

    Páni v akom cenovom rozpätí sa teraz pohybuje cena bionafty? Mám taký dojem,že na www.biodiesel.cz ich už dlhšie neaktualizovali. A ešte jedna otázka. Rozhodol som sa vyskúšať bionaftu, cenovo sa mi ju oplatí ísť tankovať aj 60 km, u nás stojí nafta okolo 30 Sk. Pridávate do bionafty aj nejaké aditíva? Dik
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.00  11:11

    « něco do mlýna

    Doporučuji s každým rozvodovým řemenem vyměnit i napínací kladku a okolo 200.000 km vyměnit hydraulická zdvihátka ventilů. Tak stejně katalyzátor je zacpaný v cca 250.000 km. (kdo chcelepší akceleraci může ho odstranit již dřív-emise to splní i tak)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.01.00  17:25

    « Re: Palivový filtr

    Obzvláště je výměna palivového filtru nebo alespoň jeho odkalení vhodné před zimním provozem. Podobné pravidlo platí i pro výměnu motorového oleje.

    U filtru je to vhodné z důvodu funkčnosti palivové soustavy v mrazech a u oleje jde o minimalizaci opotřebení při práci studeného motoru.

  • 00 Reagovat !

    foto

    18.01.00  17:16

    « Palivový filtr

    Stačí jednou za 30.000 km, ale častěji neškodí. Častěji než po 15.000 km to nemá význam. Osobně měním po 30.000 km a filtr je jakl nová. Stačí vypustit kal dole z dolního víčka a je vyřešeno. Cena kolem 150 Kč za kus ale umožňuje měnit celkem pravidelně. PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.01.00  11:09

    « Dotaz

    Omlouvám se, jestli už zde tento dotaz někdy padl. Zajímalo by mě, jak je to s výměnou palivového filtru u TDečka (jak často)?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…