Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.00  16:37

    « Spray

    Mam se sprayem smutnou zkusenost. Zda se mi ze nema na start vubec zadny vliv. Asi jsem naletel na nejakou spatnou znacku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  11:19

    « Re: Otázka pro Residents

    Abych řekl pravdu, tak již několik let jsem to nepotřeboval použít. Ale v době, kdy jsem jezdil (nevědomky) na tři válce a čtvrtý neměl žádné tlaky a ještě byly mizerné žhaviče, tak jsem s tím nastartoval i mrazech kolem -20 (ta krutá zima v 95). Na tu značku spray se musím podívat v garáži (pro pochopení, tam jsem těch mrazech tehdy neparkoval). Myslím, ale, že to byl Bardahl starting fluid. Mimochodem s touto firmou jsem maximálně spokojený. Stejnou služby by ti měla udělat i jiná značka, jako Valvoline, Petromark, Ligui moly, Wynn atd. Chce to hlavně stříknout až za filtr (přímo do potrubí sání a okamžitě startovat). To jak tady někdo tvrdil, že to funguje jen na TDi je blbost. Blafne to jak piliňáky i u obyč. dieslu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  16:31

    « Re: Zamrzání nafty

    To MaP: Podobnej problém mě potkal před 3 roky, když okolo vánoc 1996 uhodily mrazy pod -20 C. Bylo to o to horší, že se tehdy povětšinou prodávala nafta s filtrovatelností -15 C. Musel jsem po vánocích přejet od jedněch rodičů (Zábřeh n/Mor.) k druhým (Táborsko) a ta jízda byl docela "porod". Motor vůbec nešel do vyšších otáček a tak maximální dosažená rychlost z kopce na "5" byla asi 80 km/h. Do tý doby jsem netušil, že se na "5" dá jet na rovině i pod 50 km/h. Jinak mám Tempru 1.9TD, v naftě bylo aditivum (nevypadalo jako vazelína) a el.předehřev filtru zřejmě nefungoval. No prostě hrůza. Manželka na místě spolujezdce se "aditivovala" nějakým italským likérem co dostala k vánocům (aby nepodlehla depresím). Chvílem jsem musel auto úplně zastavit a chvíli počkat. Pak to zase bylo lepší - což si vysvětluju tím, že se při stání prohřál od motoru i filtr. Taky jsem do nádrže nalil postupně pár litrů benzínu a petroleje a promíchal to pomocí probublání vzduchem, ale nic moc to nepomohlo. Když přešli po pár dnech mrazy, tak se to samo "spravilo" aniž bych musel měnit palivový filtr. Později se mně to už nestalo, jenže je fakt, že od té doby jsem nejezdil při -24 C. Jinak v současnosti je v prodeji lepší nafta (většinou s filtrovatelností na nevyhřívaném filtru cca -22 C). Ja jsem si taky nechal opravit předehřev filtru a zateplil jsem vedení nafty pod autem (popis je v cca 140. příspěvku týhle rubriky). Ahoj, Pavel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  14:17

    « Otázka pro Residents

    Už dávno mám pročtenou tuto rubriku, ale chtěl bych se zeptat, který konkrétně spray do sání pro zimní starty používáš? Někdy asi 100 příspěvků zpátky o něm mluvíš. Já jsem takový spray před několika lety měl a měl naprosto nulovou účinnost - asi ňákej šmejd nebo jsem ho snad špatně aplikoval? Odpojil jsem vzducháč a stříkl do sání. Ale jestli máš nějakou konkrétní osvědčenou značku, dej mi prosím vědět jakou a kde ho lze zakoupit, to je věc, kterou bych chtěl vozit v autě. Dík
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  13:56

    « Re: Odvzdušnění

    Tak to jo, to je pak zjednodušení, u Audiny a několika jiných aut, se kterými jsem se potýkal pumpička nebyla a zalití filtru byl nejlepší způsob jak situaci řešit bez vymlácení baterky a trápení startéru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  13:47

    « Odvzdušnění

    Nevím jak u BMW, ale u odvzdušnění není u Sierry žádný problém. Stačí jen pumpičkou napumpovat naftu do filtru a povolit přitom odzdušňovací šroubek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  08:09

    « Re: Zamrzání nafty

    To je hold nešťestí starších dieselů, člověk se raduje, když mu to chytne a po několika kilometrech často přejde humor. Stane se totiž to, že se zalepí naftovej filtr vysráženým parafínem. Taková nafta pak vypadá jak mlíko. Mockrát jsem to viděl při nalejvání nafty z kanystrů. S aditivy do nafty žádné dobré zkušenosti nemám, snad jsem je špatně aplikoval, ale dle mých zkušeností pomáhá pouze ředění benzínem (nejlépe Speciál)- jak o několik příspěvků ve předu píše Karsha 2. Nejlepší však je, když má auto výhřev naftového filtru, pak toto zalepení parafínem nehrozí. Doporučuju teda sehnat filtr včetně příruby, do které se šroubuje, z jiného auta, kde je vyhřejvání vyřeno - buď vodou a provést přeinstalaci hadic po motoru, nebo elektricky vyhřejvanej s čidlem teploty filtru, ten bych řekl, že je lepší, protože vyhřejvá naftu okamžitě po nastartování a nemusí se vyrábět nic s žádnejma hadicema. Já osobně mám v autě teď elektrickej, ale zamrzání nafty se mě dřív se starjma Mercedesama řady 115 a Audi 100 2,0D taky hodně natrápilo. Nebo ještě další rada, kterou kamarád už letos jednou úspěšně praktikoval: Vozit s sebou náhradní naftovej filtr a v případě zalepení ho nahradit přímo na místě novým, člověk pak nezůstane trčet s nepojízdným vrakem na tom nejnepříhodnějším místě. Pro tento případ ale ještě doporučuju vozit s sebou v lahvi trochu nafty a před namontováním ho zalejt naftou a vyhnout se tak problémům s odvzdušněním.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  07:24

    « Zamrzání nafty

    Včera jsem jel se svou 2,3 D Sierrou při cca -12 a najednou mě začalo auto pocukávat. Spíš při vyšších otáčkách, když jsem přeřadil na vyšší stupeň tak to jakobi přestalo. Z toho jsem vydedukoval, že mě asi zamrzá nafta a při vyšších otáčkách, kdy je potřeba nafty více, tak tato chybí. Přitom tam liju nějakou sračku proti zamrzání (modrá plechovka, ředí se 1:1000). Dokonce jsem nastartoval bez problémů na poprvní a nafta začala zamrzat až po několika kilometrech. Máte někdo zkušenosti se sierrou, nevede palivový potrubí nějak podvozkem a při jízdě v něm zamrzá nafta ? Dík za radu. Mimochodem, když jsem otevřel tu plechovicu s tou sračkou do nafty, tak v ní byla v tom mrazu úplná vazelína, tak co to v té naftě asi bude dělat !?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.01.00  16:35

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    Ad filtr, no jasan, kámoš je vedoucím Auto.Primy tady v Pardubicích, tak o mně pečuje. Filtr Fram, olej Pennzoil, desky Jurid, svíčky Beru, to je furt něco :-)... ad hlavy u TD BMW - o tom vím, ale u toho novějšího motoru ten nešvar (těsnění -> vaření -> hlava) prý eliminovali na minimum. Alespoň podle chtré knížky a statistik ADACu (a testů Auto-Moto-Sport).
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.00  11:02

    « K opotřebení motoru

    Vysoké počty ujetých kilometrů neznamenají, že musí bejt motor dávno odrovnanej. Záleží na tom v jakém režimu jsou kilometry najety. Já osobně jezdím hodně dlouhých štrek a auto jsem koupil od kluka, kterej s nim taky jezdil jen dlouhý štreky - když už auto jede a je motor prohřátej a naskakujou stovky kilometrů po dálnici při stejný rychlosti, opotřebení je prakticky minimální. Největší opotřebení je při studenejch startech, obzvlášť v zimě. Někde jsem četl, že průměrný motor při používání průměrného oleje se při jednom studeném startu opotřebuje asi jako při ujetí 150 km po dálnici. Takže motor auta používaného denně pouze pro ježdění do práce na krátkou vzdálenost je při ujetých 100.000km přinejmenšim stejně ojetej jako motor auta, který má najeto několikanásobně víc při dlouhejch cestách.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.01.00  10:55

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    Jestli se k autu budeš chovat jen trochu slušně, budeš měnit olej a hlavně vzduchový filtr - ten je velmi důležitej!!!!! Lidi často zanedbávaj výměny vzduchového filtru, pak se protrhne nebo prostě už nefiltruje jak by měl, do motoru se začne dostávat prach a jiné svinstvo a to pak funguje ve válcích jak když to bereš šmirglem a s motorem to jde z kopce. U Bavoráka taky hlavně pozor při studeným motoru, turbodiesly vůbec a Bavoráci specielně jsou extrémně choulostivý na praskání hlav a těsnění pod hlavou. Takže studený to nehonit v otáčkách maximálně do 2000/min. a auto se odmění spolehlivým provozem - alespoň co se motoru týče. Ještě jednou k tomu vzduchovýmu filtru: tak úplně maximálně měním po 50.000km, pokud však auto jezdí v prašném prostředí, je nutno měnit častěji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.01.00  09:49

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    Wow, 600 kkm, to je slušný. Doufám, že mi ten můj vydrží minimálně polovinu z toho. I když musím zaklepat, mám najeto 150 kkm a oleje to nesežere ani decku. Když jsem měnil svíčky (mimochodem, to byl porod), taxem vstřiky trochu umyl od karbonu a vyjezdil jednu nádrž nějakýho aditiva. Zatím to moc nečoudí (spíš tedy vůbec). Emise mi dělali v létě a byl jsem hluboko pod normou (10x?).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.01.00  08:11

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    Ahoj Mako, je videt, ze kdo trochu zna auta, pozna hned podle meho jmena s cim jezdim a ani nemusim vysvetlovat ze jmeno Zadek524 nepopisuje moje telesne proporce. Musim uznat, ze co se tyce chovani auta na snehu a vubec tam kde je kluzko, tak Bavorak opravdu silne pokulhava za jinejma autama. Zejmena v mem pripade, kdyz vyuzivam BMW524TD r.v.'85 jako tahouna tezkyho vleku na auta a porad mam za sebou kolem 1500kg. Co se tyce motoru, nemohu nic jineho nez chvalit, chvalit a chvalit. S autem jezdim vsude kazdy den, dovolena ve Spanelsku... Uz vloni jsem mel ale pocit, ze motor dosluhuje, nic jsem s nim nedelal a najel jsem v nejtezsich podminkach dalsich asi 50.000km a porad jeste nedoslouzil a maka k moji naproste spokojenosti. Pri 4000 otackach uchvatne coudi a ztracim se v oblaku koure, ale ze studenyho motoru ani oblacek. Asi to bude chtit nove vstriky. Uz je mam dokonce pripraveny, ale nak se k tomu nemohu dokopat, kdyz to slouzi... a doufam, ze jeste slouzit bude. Jsem vdecnej za kazdej dalsi kilometr. NAFTE ZDAR!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  19:54

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    Sorry ale až teraz som si prečítal tvoj predošlí príspevok z dneska poobede a tam jasne píšeš ,že je to ozaj BMW 524td.Takže mám dobrú dedukciu ,že to číslo v mene neznamená velkosť pŕs ....ale pre troškuznalcov dieselov 6válec 2,4l diesel od BMW je myslím tabu. Tak sorry Zadek524.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  19:43

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    To Zadek 524:Netáraj že 600 000km to by si musel používať ,ako káru a ťahať to za sebou.600 000km neverím.Čo to je za premiestňovadlo nebodaj BMW 524 td (dedukujem z toho tvojho mena dobre????)Taký som mal taktiež r.v. 87,celkom fajn mobil až na ten zadný náhon a na snehu veľmi pretáčavé.Ale s ostatným max.spokojnosť "sehr gut".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  14:15

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    Tak to gratuluju, i když myslím, že tvoje 325-ka nepatří zrovna mezi vysloužilce s mnoha statisícema kilometrů ve svých kolech. U našich starejch kraksen je takovej start při teplotách kolem 15 stupňů pod nulou a nižších velkej důvod k oslavě. Konkretně muj milacek ma za sebou cca 600.000km. Podle předpovědi počasí se má chladné počasí udržet po celý týden a zejtra má bejt snad ještě větší zima, tak jsem zvědavej jak si pojezdíme.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  14:02

    « Re: Zdravím všechny ropáky

    Taky jsem byl v pohodě. Měnil jsem u své 325 tds v listopadu svíčky, takže na první ťuk. Leju do toho syntetiku 5W40, takže se to i rozhejbalo bez problémů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  13:03

    « Ranní starty

    Všem, kteří mají již hodně vysloužilé dieselové motory mohu z vlastní zkušenosti doporučit přilévat v zimě do nádrže benzín v poměru až 1:1. Nemusíte se ničeho bát, doporučují to přímo v originál příručce k mému 15 let starému Escortovi 1.6D. Je fakt, že se to asi nebude líbit ekologům, neboť emise jistě poté neodpovídají původním hodnotám, ale starty jsou pak skvělé. Na obyč. naftu startuju tak do -5, na novou směs zatím do -15 (více jsem neměl možnost vyzkoušet). Nevýhodou ještě ovšem je, že motor má podstatně menší výkon a výrazně větší spotřebu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  12:10

    « Re: Předehřev

    Kamarád má starou Avii a předehřev je vyřešen dosti jednoduchým způsobem po domácku. V olejové vaně má naistalovanou topnou spirálu z nějakého starého boileru a vždycky půl hodiny před startem chodí zapojit kabel a pak nastartuje. Nevím jak dalece je tento způsob bezpečný, ale funguje to. Asi bych si to do svýho auta nedal, ale chtěl jsi poradit...
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  11:57

    « Zdravím všechny ropáky

    Jsem pravidelným čitatelem této rubriky jako anonym, ale až dneska jsem našel volnou chvíli se zaregistrovat do Motor Cafe. Dostavily se totiž konečně ty správné klimatické podmínky, které prověřily naší připravenost na provoz našich miláčků v mrazech. Musím říct, že když jsem šel ráno v minus 14 stupních startovat, příliš jsem nečekal, že se svezu autem a ne MHD. Obavy se nevyplnily a na čistokrevnou Ekonaftu jsem po dvou nažhaveních rozhejbal svýho starýho BMW 524TD na druhý převalení. Jak jste dopadli vy???
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…