Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: re:me
Na vzduchovej filtr bych v tomto případě nesázel, ale pokud máš starší, tak výměnu neodkládej. Ale spíše bych pomýšlel na naftový filtr. Při prudké akceleraci - hlavně na 1 a 2 jsem se starým filtrem cítil, že se motoru vyloženě nechce do vysokých otáček, s novým filtrem se z auta stala dieslová raketa. -
« Re: Zimní provoz - startovací spray
Díky za radu se sprayem pro starty, až ho budu mít, tak se budu těšit až se fakt pořádně ochladí, abych nenastartoval normálně a mohl vyzkoušet jak to jde s etherem. Takže až budu vyrážet do obchodu, tak nesmím mít rýmu, abych spraye mohl dobře očuchat. -
« Re: re:me
Co se týká tvých dotazů ohledně Mazdy 1,7D se mi zdá, že závady 1 a 2 spolu nesouvisí. K té první bych řekl, že je nějaká chyba v čerpadle - je to uvnitř velmi složitá záležitost (odstředivý regulátor, spoustu pružinek a jinejch....???). Něco se tam asi občas trochu přidře a pak to nefunguje jak má. Když ti to ale pak mnoho kilometrů funguje, tak bych to neřešil a necpal do toho peníze. Závada 2: na osičce je o-kroužek (gumová součástka), který je vyběhaný. Ten je nutno vyměnit, ale pokud to není ve stadiu, kdy se pod autem dělaj fleky od vyteklé nafty to taky nemá cenu řešit. Jinak se dají sady těsnění do naftových čerpadel zakoupit za celkem rozumný penít v Praze na Palmovce ve firmě Pragopal. Ceny se pohybují dle mých zkušeností kolem 200 Kč za sadu (Escort a Audi 100). -
« Re: Zimní provoz
Už pár dní se snažím vzpomenout si a přinýst si z auta ten startovací spray, abych mohl napsat značku. Snad se mi to do léta povede. Ale stejně jako Residents tenhle prostředek můžu jenom pochválit. Samozřejmě jako poslední nouzovku, protože jak už tady kdosi psal, zapálením směsi se očadí hlavičky žhavicích svíček a po pár použitích už bez spraye nenastartujete vůbec. Stříkat až za filtr, ale u některých aut je to skoro neproveditelné, protože než to zase všechno zadeklujete, tak spray vyvětrá a navíc jste špinaví jak prase. Loni, když jsem byl nucen tyhle operace provádět denně asi týden, jsem učinil radikální řez. Do krytu filtru jsem vyvrtal dírku, nainstaloval do ní šroubení ze starého ventilku a zašpuntoval kloboučkem. V nouzi stačí sundat klobouček, stříknout, zandat a startovat. Naštěstí jsem to tuhle zimu ještě nepotřeboval. -
« re:me
nazdarek naftaci :-)
budu mit takovej dotaz, mam Mazdu 323 1.7D najeto cca 300.000 chyta to celkem v pohode, leju do ni aditivum a myslim, ze to celkem pomaha, ale spis je to tim kde prave natankuju, hrozne se lisi kvalita nafty.
prvni otazka je: asi tak 3x se mi stalo, ze v okamziku kdyz jsem od auta chtel vykon, pri predjizdeni nebo pri rychle jizde do kopce, auto najednou prestane jet, a zacne dost kourit, ale ne tmave ale takovej svetle sedej kour, sundam nohu z plynu ujede to tak 50 m najednou se to srovna a jedu zase jako pan treba 1000 km. a vubec nevim cim by to mohlo byt.
druhy dotaz: vsimnul jsem si ze po osicce skrtici klapky nebo jak to vlastne mam u diesla nazvat mi rosi nafta, menit cerpadlo se mi zrovna nechce, poradte kdo to umi opravit, nebo existuje neco na ucpani ?? jo a jeste me napadla spojitost mezi dotazem 1 a 2...neni mozne aby to cerpadlo si prisalo tou netesnosti okolo te osicky vzduch zavzdusnilo se a pak to kourilo a nejelo ???
diky za info Pepa -
« Zimní provoz
Se startovacím sprejem jsem taky neudělal štěstí, ale asi jsme fakt měli smůlu na nějaký šmejd, Rezident i několik jiných dieslařů si ho nemohou vynachválit. Co se týče benzínu do nafty - nebuď tak vystrašenej. V několika odborných materiálech jsem o tom také četl a doporučují všude pouze benzín Speciál, kterej asi taky trochu maže svojí složkou olova. Navíc myslím, že při krátkodobém provozu se čerpadlu nemůže nic stát, pokud nepojede na čistej benzín. Ale plně s tebou souhlasím, letos používám pouze bionaftu, protože mi vyschly všechny jiný levný zdroje a jsem maximálně spokojen. -
"-- skrytý --" 27.01.00 16:43
« Zamrzani nafty
Panove, dumáte tu jakou směs nalít do nádrže.
Uvědomte si že benzín nemaže - je suchý. Následkem toho se silně opotřebovává vstřikovací čerpadlo. Navíc pokud to přeženete můžete motor i zničit. Pokud například nalejete čistý benzín do nádržky filtru, motor sice naskočí hned. Může se však stát že motor pude do otáček protože konstrukce regulátoru otáček s tímto palivem nepočítá. No a po překročení kritických otáček ..... je vyděláno.
Takže všeho s mírou.
Mohu všem doporučit jezdit na BIO. Ještě se mi nestalo aby mi Bionafta zamrzla. (musím to zaklepat)
-
« Re: Otázka pro Residents
Abych řekl pravdu, tak již několik let jsem to nepotřeboval použít. Ale v době, kdy jsem jezdil (nevědomky) na tři válce a čtvrtý neměl žádné tlaky a ještě byly mizerné žhaviče, tak jsem s tím nastartoval i mrazech kolem -20 (ta krutá zima v 95). Na tu značku spray se musím podívat v garáži (pro pochopení, tam jsem těch mrazech tehdy neparkoval). Myslím, ale, že to byl Bardahl starting fluid. Mimochodem s touto firmou jsem maximálně spokojený. Stejnou služby by ti měla udělat i jiná značka, jako Valvoline, Petromark, Ligui moly, Wynn atd. Chce to hlavně stříknout až za filtr (přímo do potrubí sání a okamžitě startovat). To jak tady někdo tvrdil, že to funguje jen na TDi je blbost. Blafne to jak piliňáky i u obyč. dieslu. -
« Re: Zamrzání nafty
To MaP: Podobnej problém mě potkal před 3 roky, když okolo vánoc 1996 uhodily mrazy pod -20 C. Bylo to o to horší, že se tehdy povětšinou prodávala nafta s filtrovatelností -15 C. Musel jsem po vánocích přejet od jedněch rodičů (Zábřeh n/Mor.) k druhým (Táborsko) a ta jízda byl docela "porod". Motor vůbec nešel do vyšších otáček a tak maximální dosažená rychlost z kopce na "5" byla asi 80 km/h. Do tý doby jsem netušil, že se na "5" dá jet na rovině i pod 50 km/h. Jinak mám Tempru 1.9TD, v naftě bylo aditivum (nevypadalo jako vazelína) a el.předehřev filtru zřejmě nefungoval. No prostě hrůza. Manželka na místě spolujezdce se "aditivovala" nějakým italským likérem co dostala k vánocům (aby nepodlehla depresím). Chvílem jsem musel auto úplně zastavit a chvíli počkat. Pak to zase bylo lepší - což si vysvětluju tím, že se při stání prohřál od motoru i filtr. Taky jsem do nádrže nalil postupně pár litrů benzínu a petroleje a promíchal to pomocí probublání vzduchem, ale nic moc to nepomohlo. Když přešli po pár dnech mrazy, tak se to samo "spravilo" aniž bych musel měnit palivový filtr. Později se mně to už nestalo, jenže je fakt, že od té doby jsem nejezdil při -24 C. Jinak v současnosti je v prodeji lepší nafta (většinou s filtrovatelností na nevyhřívaném filtru cca -22 C). Ja jsem si taky nechal opravit předehřev filtru a zateplil jsem vedení nafty pod autem (popis je v cca 140. příspěvku týhle rubriky). Ahoj, Pavel. -
« Otázka pro Residents
Už dávno mám pročtenou tuto rubriku, ale chtěl bych se zeptat, který konkrétně spray do sání pro zimní starty používáš? Někdy asi 100 příspěvků zpátky o něm mluvíš. Já jsem takový spray před několika lety měl a měl naprosto nulovou účinnost - asi ňákej šmejd nebo jsem ho snad špatně aplikoval? Odpojil jsem vzducháč a stříkl do sání. Ale jestli máš nějakou konkrétní osvědčenou značku, dej mi prosím vědět jakou a kde ho lze zakoupit, to je věc, kterou bych chtěl vozit v autě. Dík -
« Re: Zamrzání nafty
To je hold nešťestí starších dieselů, člověk se raduje, když mu to chytne a po několika kilometrech často přejde humor. Stane se totiž to, že se zalepí naftovej filtr vysráženým parafínem. Taková nafta pak vypadá jak mlíko. Mockrát jsem to viděl při nalejvání nafty z kanystrů. S aditivy do nafty žádné dobré zkušenosti nemám, snad jsem je špatně aplikoval, ale dle mých zkušeností pomáhá pouze ředění benzínem (nejlépe Speciál)- jak o několik příspěvků ve předu píše Karsha 2. Nejlepší však je, když má auto výhřev naftového filtru, pak toto zalepení parafínem nehrozí. Doporučuju teda sehnat filtr včetně příruby, do které se šroubuje, z jiného auta, kde je vyhřejvání vyřeno - buď vodou a provést přeinstalaci hadic po motoru, nebo elektricky vyhřejvanej s čidlem teploty filtru, ten bych řekl, že je lepší, protože vyhřejvá naftu okamžitě po nastartování a nemusí se vyrábět nic s žádnejma hadicema. Já osobně mám v autě teď elektrickej, ale zamrzání nafty se mě dřív se starjma Mercedesama řady 115 a Audi 100 2,0D taky hodně natrápilo. Nebo ještě další rada, kterou kamarád už letos jednou úspěšně praktikoval: Vozit s sebou náhradní naftovej filtr a v případě zalepení ho nahradit přímo na místě novým, člověk pak nezůstane trčet s nepojízdným vrakem na tom nejnepříhodnějším místě. Pro tento případ ale ještě doporučuju vozit s sebou v lahvi trochu nafty a před namontováním ho zalejt naftou a vyhnout se tak problémům s odvzdušněním. -
« Zamrzání nafty
Včera jsem jel se svou 2,3 D Sierrou při cca -12 a najednou mě začalo auto pocukávat. Spíš při vyšších otáčkách, když jsem přeřadil na vyšší stupeň tak to jakobi přestalo. Z toho jsem vydedukoval, že mě asi zamrzá nafta a při vyšších otáčkách, kdy je potřeba nafty více, tak tato chybí. Přitom tam liju nějakou sračku proti zamrzání (modrá plechovka, ředí se 1:1000). Dokonce jsem nastartoval bez problémů na poprvní a nafta začala zamrzat až po několika kilometrech. Máte někdo zkušenosti se sierrou, nevede palivový potrubí nějak podvozkem a při jízdě v něm zamrzá nafta ? Dík za radu. Mimochodem, když jsem otevřel tu plechovicu s tou sračkou do nafty, tak v ní byla v tom mrazu úplná vazelína, tak co to v té naftě asi bude dělat !? -
« Re: Zdravím všechny ropáky
Ad filtr, no jasan, kámoš je vedoucím Auto.Primy tady v Pardubicích, tak o mně pečuje. Filtr Fram, olej Pennzoil, desky Jurid, svíčky Beru, to je furt něco :-)... ad hlavy u TD BMW - o tom vím, ale u toho novějšího motoru ten nešvar (těsnění -> vaření -> hlava) prý eliminovali na minimum. Alespoň podle chtré knížky a statistik ADACu (a testů Auto-Moto-Sport). -
« K opotřebení motoru
Vysoké počty ujetých kilometrů neznamenají, že musí bejt motor dávno odrovnanej. Záleží na tom v jakém režimu jsou kilometry najety. Já osobně jezdím hodně dlouhých štrek a auto jsem koupil od kluka, kterej s nim taky jezdil jen dlouhý štreky - když už auto jede a je motor prohřátej a naskakujou stovky kilometrů po dálnici při stejný rychlosti, opotřebení je prakticky minimální. Největší opotřebení je při studenejch startech, obzvlášť v zimě. Někde jsem četl, že průměrný motor při používání průměrného oleje se při jednom studeném startu opotřebuje asi jako při ujetí 150 km po dálnici. Takže motor auta používaného denně pouze pro ježdění do práce na krátkou vzdálenost je při ujetých 100.000km přinejmenšim stejně ojetej jako motor auta, který má najeto několikanásobně víc při dlouhejch cestách.