Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Biely dym
Je také dost možné, že nefunguje automatický sytič. Takové zařízení je i u dieselů. Když je motor studený, dochází k posunutí předvstřiku a jak se motor ohřeje, zase se vrátí do normální polohy. U Tdi je to ovládáno čidlem, které by mohlo být nefunkční. -
"-- skrytý --" 01.02.00 04:01
« Re: Biely dym
Tento problem jsem poznal jeste na atm.dieslu 1.9D,kdy byla vadna zhavici pojistka 50 A(ono to nebylo moc poznat,protoze jsou proti svetlu praskliny ve vodici).Motor na oko zhavil a start tezky,dlouhy,predzhaveni a dozhaveni samozrejme zadne.Vsechno vyresila nova pojistka.Ten bily dym byl dost husty.
Ted mam taky TDI 81 kW Oktavku,ale tam by to mela jednotka uhlidat.Pokud tam je porucha,napojenim na servisni zastrcku jsou schopni nejen precist predesle vady,ale hlavne zjistit zhaveni,a spravnou konfiguraci el.soustavy.Uz tech 20 s zhaveni je na Oktavii moc,nazhavuje mi maximalne 10 s(Alpy,vloni -22 stupnu).Doporucuji vrele premerit v servisu. -
« Biely dym
Keď tak sa tu bavíte o tom dymení D-motorov mám aj ja na Vás jednu otázku. Mám 1,9TDI//81kW OCT. prevádzka zatiaľ bez problémov ,čo sa týka motora.Ale presto som si všimol jednu možno kto sa tomu rozumie jasnú vec. Auto stálo celú noc a deň (cca.24hod.) vonku ,priemerná teplota -10 až -15C.Teda asi dokonale premrznuté. Žhavenie trvalo cca 15-20sek. Motor naskočil po asi 2 až 3 dosť hlasných výbuchoch (že by nebol dobre odpálil 1. a 2. válec?????) a potom šiel z motora biely dym na voľnobeh cca 10min. potom keď sa zahrial OK! Inak ten biely dym som si všimol viackrát ,že ide z výfuku pri asi ozaj dobre studenom motore. Je to možné??????Inak mám dojem že mi klesol výkon motora a že mi nežhaví niektorí žhavič,ale motor chztá na prvý šup len sem tam tie prvé 2 až 3 dosť hlasné výbuchy.Ako preskúšať žhavice a výkon motora ???Neexistuje na preskúšanie tých žhavičov nejaký počítačom test???Asi nie,že. -
« Re: Dotaz
Motor v dobrém stavu při volnoběhu nekouří. Černě kouří motory při plném plynu, protoľe mnoľství vstříknuté nafty nemá dostatek vzduchu a času aby prohořelo dokonale. Černý dým není nic jiného něľ čisté uhlíkové saze. Modře kouří některé auta, protoře dochází ke spalování oleje. Ten se dostává do spalovacího prostoru ve formě nesetřeného olejového filtru, kolem vymačkaných uloľení těsnícího krouľku, kolem vyąoupaných dřiků ventilů atd. Pokud motor kouří lehce černě při plném plynu, je to OK. Pokud kouří hustě, chce to trochu poladit. Pokud uľ kouří modře, jde do tuhého...PTD -
« Dotaz
Odborníci,vysvětlete mi,proč některé diesely na volnoběh kouří.Tyto motory přece ve volnoběhu pracují s velkým přebytkem vzduchu (kromě těch co mají EGR),má to snad souvislost s opotřebovanými vstřiky? nebo to je ošoupanými stěracími kroužky?
A proč v tahu některé motory kouří modře a jiné černě? -
« Mondeo TD
Tak jsem zase mel moznost otestovat zimni start naseho sluzebniho TD s 170 tis km. na konte. Moc bych chtel podekovat za rady, ktere jsem od vas dostal, vsechny jsem uz parkrat pouzil, abych motor natocil. Dneska jsem byl vsak pomalu v koncich. Muj otec ma traktor PORSCHE 1.6D, krasny cerveny dvouvalec, ktery se startuje stejne jako to proklate Mondeo - tocis, tocis, tocis, modlis se, tocis, .. nastartujes. Vidite, ze je to docela sranda, ale presto se vas znovu ptam, je mozno ty starty nejak vylepsit, treba serizenim motoru? -
« Re: re:me
Na vzduchovej filtr bych v tomto případě nesázel, ale pokud máš starší, tak výměnu neodkládej. Ale spíše bych pomýšlel na naftový filtr. Při prudké akceleraci - hlavně na 1 a 2 jsem se starým filtrem cítil, že se motoru vyloženě nechce do vysokých otáček, s novým filtrem se z auta stala dieslová raketa. -
« Re: Zimní provoz - startovací spray
Díky za radu se sprayem pro starty, až ho budu mít, tak se budu těšit až se fakt pořádně ochladí, abych nenastartoval normálně a mohl vyzkoušet jak to jde s etherem. Takže až budu vyrážet do obchodu, tak nesmím mít rýmu, abych spraye mohl dobře očuchat. -
« Re: re:me
Co se týká tvých dotazů ohledně Mazdy 1,7D se mi zdá, že závady 1 a 2 spolu nesouvisí. K té první bych řekl, že je nějaká chyba v čerpadle - je to uvnitř velmi složitá záležitost (odstředivý regulátor, spoustu pružinek a jinejch....???). Něco se tam asi občas trochu přidře a pak to nefunguje jak má. Když ti to ale pak mnoho kilometrů funguje, tak bych to neřešil a necpal do toho peníze. Závada 2: na osičce je o-kroužek (gumová součástka), který je vyběhaný. Ten je nutno vyměnit, ale pokud to není ve stadiu, kdy se pod autem dělaj fleky od vyteklé nafty to taky nemá cenu řešit. Jinak se dají sady těsnění do naftových čerpadel zakoupit za celkem rozumný penít v Praze na Palmovce ve firmě Pragopal. Ceny se pohybují dle mých zkušeností kolem 200 Kč za sadu (Escort a Audi 100). -
« Re: Zimní provoz
Už pár dní se snažím vzpomenout si a přinýst si z auta ten startovací spray, abych mohl napsat značku. Snad se mi to do léta povede. Ale stejně jako Residents tenhle prostředek můžu jenom pochválit. Samozřejmě jako poslední nouzovku, protože jak už tady kdosi psal, zapálením směsi se očadí hlavičky žhavicích svíček a po pár použitích už bez spraye nenastartujete vůbec. Stříkat až za filtr, ale u některých aut je to skoro neproveditelné, protože než to zase všechno zadeklujete, tak spray vyvětrá a navíc jste špinaví jak prase. Loni, když jsem byl nucen tyhle operace provádět denně asi týden, jsem učinil radikální řez. Do krytu filtru jsem vyvrtal dírku, nainstaloval do ní šroubení ze starého ventilku a zašpuntoval kloboučkem. V nouzi stačí sundat klobouček, stříknout, zandat a startovat. Naštěstí jsem to tuhle zimu ještě nepotřeboval. -
« re:me
nazdarek naftaci :-)
budu mit takovej dotaz, mam Mazdu 323 1.7D najeto cca 300.000 chyta to celkem v pohode, leju do ni aditivum a myslim, ze to celkem pomaha, ale spis je to tim kde prave natankuju, hrozne se lisi kvalita nafty.
prvni otazka je: asi tak 3x se mi stalo, ze v okamziku kdyz jsem od auta chtel vykon, pri predjizdeni nebo pri rychle jizde do kopce, auto najednou prestane jet, a zacne dost kourit, ale ne tmave ale takovej svetle sedej kour, sundam nohu z plynu ujede to tak 50 m najednou se to srovna a jedu zase jako pan treba 1000 km. a vubec nevim cim by to mohlo byt.
druhy dotaz: vsimnul jsem si ze po osicce skrtici klapky nebo jak to vlastne mam u diesla nazvat mi rosi nafta, menit cerpadlo se mi zrovna nechce, poradte kdo to umi opravit, nebo existuje neco na ucpani ?? jo a jeste me napadla spojitost mezi dotazem 1 a 2...neni mozne aby to cerpadlo si prisalo tou netesnosti okolo te osicky vzduch zavzdusnilo se a pak to kourilo a nejelo ???
diky za info Pepa -
« Zimní provoz
Se startovacím sprejem jsem taky neudělal štěstí, ale asi jsme fakt měli smůlu na nějaký šmejd, Rezident i několik jiných dieslařů si ho nemohou vynachválit. Co se týče benzínu do nafty - nebuď tak vystrašenej. V několika odborných materiálech jsem o tom také četl a doporučují všude pouze benzín Speciál, kterej asi taky trochu maže svojí složkou olova. Navíc myslím, že při krátkodobém provozu se čerpadlu nemůže nic stát, pokud nepojede na čistej benzín. Ale plně s tebou souhlasím, letos používám pouze bionaftu, protože mi vyschly všechny jiný levný zdroje a jsem maximálně spokojen. -
"-- skrytý --" 27.01.00 16:43
« Zamrzani nafty
Panove, dumáte tu jakou směs nalít do nádrže.
Uvědomte si že benzín nemaže - je suchý. Následkem toho se silně opotřebovává vstřikovací čerpadlo. Navíc pokud to přeženete můžete motor i zničit. Pokud například nalejete čistý benzín do nádržky filtru, motor sice naskočí hned. Může se však stát že motor pude do otáček protože konstrukce regulátoru otáček s tímto palivem nepočítá. No a po překročení kritických otáček ..... je vyděláno.
Takže všeho s mírou.
Mohu všem doporučit jezdit na BIO. Ještě se mi nestalo aby mi Bionafta zamrzla. (musím to zaklepat)