Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.00  15:50

    « Re: Biely dym

    Presne to jsem myslel jenom jsem nevedel jak jse spravne rekne "Spritzversteller" cesky. Ten dym je ale jeste trochu lehce do modra. Pri zmene "predvstriku" se prece zmeni aji zvuk motoru vic to "klepe". V normalni pozici bezi mekceji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.00  15:36

    « Re: Biely dym

    Je také dost možné, že nefunguje automatický sytič. Takové zařízení je i u dieselů. Když je motor studený, dochází k posunutí předvstřiku a jak se motor ohřeje, zase se vrátí do normální polohy. U Tdi je to ovládáno čidlem, které by mohlo být nefunkční.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.00  11:42

    « Re: Biely dym

    Je vodní pára. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.00  09:16

    « Re: Biely dym

    Jednoduse receno, "biely dym" u studeneho diesela je nespalena nafta. Nebo? (napr. Avia, nebo nefungujici "Spritzversteller")
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.02.00  04:01

    « Re: Biely dym

    Tento problem jsem poznal jeste na atm.dieslu 1.9D,kdy byla vadna zhavici pojistka 50 A(ono to nebylo moc poznat,protoze jsou proti svetlu praskliny ve vodici).Motor na oko zhavil a start tezky,dlouhy,predzhaveni a dozhaveni samozrejme zadne.Vsechno vyresila nova pojistka.Ten bily dym byl dost husty.
    Ted mam taky TDI 81 kW Oktavku,ale tam by to mela jednotka uhlidat.Pokud tam je porucha,napojenim na servisni zastrcku jsou schopni nejen precist predesle vady,ale hlavne zjistit zhaveni,a spravnou konfiguraci el.soustavy.Uz tech 20 s zhaveni je na Oktavii moc,nazhavuje mi maximalne 10 s(Alpy,vloni -22 stupnu).Doporucuji vrele premerit v servisu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.01.00  13:01

    « Biely dym

    Keď tak sa tu bavíte o tom dymení D-motorov mám aj ja na Vás jednu otázku. Mám 1,9TDI//81kW OCT. prevádzka zatiaľ bez problémov ,čo sa týka motora.Ale presto som si všimol jednu možno kto sa tomu rozumie jasnú vec. Auto stálo celú noc a deň (cca.24hod.) vonku ,priemerná teplota -10 až -15C.Teda asi dokonale premrznuté. Žhavenie trvalo cca 15-20sek. Motor naskočil po asi 2 až 3 dosť hlasných výbuchoch (že by nebol dobre odpálil 1. a 2. válec?????) a potom šiel z motora biely dym na voľnobeh cca 10min. potom keď sa zahrial OK! Inak ten biely dym som si všimol viackrát ,že ide z výfuku pri asi ozaj dobre studenom motore. Je to možné??????Inak mám dojem že mi klesol výkon motora a že mi nežhaví niektorí žhavič,ale motor chztá na prvý šup len sem tam tie prvé 2 až 3 dosť hlasné výbuchy.Ako preskúšať žhavice a výkon motora ???Neexistuje na preskúšanie tých žhavičov nejaký počítačom test???Asi nie,že.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.00  08:55

    « Re: Dotaz

    Motor v dobrém stavu při volnoběhu nekouří. Černě kouří motory při plném plynu, protoľe mnoľství vstříknuté nafty nemá dostatek vzduchu a času aby prohořelo dokonale. Černý dým není nic jiného něľ čisté uhlíkové saze. Modře kouří některé auta, protoře dochází ke spalování oleje. Ten se dostává do spalovacího prostoru ve formě nesetřeného olejového filtru, kolem vymačkaných uloľení těsnícího krouľku, kolem vyąoupaných dřiků ventilů atd. Pokud motor kouří lehce černě při plném plynu, je to OK. Pokud kouří hustě, chce to trochu poladit. Pokud uľ kouří modře, jde do tuhého...PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.01.00  22:28

    « Dotaz

    Odborníci,vysvětlete mi,proč některé diesely na volnoběh kouří.Tyto motory přece ve volnoběhu pracují s velkým přebytkem vzduchu (kromě těch co mají EGR),má to snad souvislost s opotřebovanými vstřiky? nebo to je ošoupanými stěracími kroužky?
    A proč v tahu některé motory kouří modře a jiné černě?
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 28.01.00  22:25

    « zima

    tiez mate taky problem, ze ked je pod -5, tak prvych 10 minut ide auto strasne zle, odpory v motore su velke, slabo to taha...o klepani ani nehovorim...
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  14:11

    « Mondeo TD

    Tak jsem zase mel moznost otestovat zimni start naseho sluzebniho TD s 170 tis km. na konte. Moc bych chtel podekovat za rady, ktere jsem od vas dostal, vsechny jsem uz parkrat pouzil, abych motor natocil. Dneska jsem byl vsak pomalu v koncich. Muj otec ma traktor PORSCHE 1.6D, krasny cerveny dvouvalec, ktery se startuje stejne jako to proklate Mondeo - tocis, tocis, tocis, modlis se, tocis, .. nastartujes. Vidite, ze je to docela sranda, ale presto se vas znovu ptam, je mozno ty starty nejak vylepsit, treba serizenim motoru?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  13:18

    « Re: re:me

    Na vzduchovej filtr bych v tomto případě nesázel, ale pokud máš starší, tak výměnu neodkládej. Ale spíše bych pomýšlel na naftový filtr. Při prudké akceleraci - hlavně na 1 a 2 jsem se starým filtrem cítil, že se motoru vyloženě nechce do vysokých otáček, s novým filtrem se z auta stala dieslová raketa.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  13:10

    « Re: Zimní provoz - startovací spray

    Díky za radu se sprayem pro starty, až ho budu mít, tak se budu těšit až se fakt pořádně ochladí, abych nenastartoval normálně a mohl vyzkoušet jak to jde s etherem. Takže až budu vyrážet do obchodu, tak nesmím mít rýmu, abych spraye mohl dobře očuchat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  11:25

    « Re: re:me

    Pokud jde o šedý kouř, tak to taky vypadá na špinavý vzduchový filtr, na který se často zapomíná. Diesl potřebuje dobře dýchat. Podle mě dokonce více jak benziňák. Na našich špinavých cestách si žádá výměnu dříve než doporučuje výrobce (cca 40 tkm).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  11:21

    « Re: Zimní provoz - startovací spray

    Když ho budete kupovat, tak ho zkuste trochu odstřiknout. Měl by silně smrdět (vonět - vyberte si) po etheru nebo nečemu podobnému silně prchajícímu. Pokud ne, tak to za moc nestojí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  09:08

    « Palivový filtr

    Rád bych si pořídil dodatečný palivový filtr. Nevíte někdo, kde se dá levně sehnat v Praze a okolí?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  08:03

    « Re: re:me

    Co se týká tvých dotazů ohledně Mazdy 1,7D se mi zdá, že závady 1 a 2 spolu nesouvisí. K té první bych řekl, že je nějaká chyba v čerpadle - je to uvnitř velmi složitá záležitost (odstředivý regulátor, spoustu pružinek a jinejch....???). Něco se tam asi občas trochu přidře a pak to nefunguje jak má. Když ti to ale pak mnoho kilometrů funguje, tak bych to neřešil a necpal do toho peníze. Závada 2: na osičce je o-kroužek (gumová součástka), který je vyběhaný. Ten je nutno vyměnit, ale pokud to není ve stadiu, kdy se pod autem dělaj fleky od vyteklé nafty to taky nemá cenu řešit. Jinak se dají sady těsnění do naftových čerpadel zakoupit za celkem rozumný penít v Praze na Palmovce ve firmě Pragopal. Ceny se pohybují dle mých zkušeností kolem 200 Kč za sadu (Escort a Audi 100).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  07:18

    « Re: Zimní provoz

    Už pár dní se snažím vzpomenout si a přinýst si z auta ten startovací spray, abych mohl napsat značku. Snad se mi to do léta povede. Ale stejně jako Residents tenhle prostředek můžu jenom pochválit. Samozřejmě jako poslední nouzovku, protože jak už tady kdosi psal, zapálením směsi se očadí hlavičky žhavicích svíček a po pár použitích už bez spraye nenastartujete vůbec. Stříkat až za filtr, ale u některých aut je to skoro neproveditelné, protože než to zase všechno zadeklujete, tak spray vyvětrá a navíc jste špinaví jak prase. Loni, když jsem byl nucen tyhle operace provádět denně asi týden, jsem učinil radikální řez. Do krytu filtru jsem vyvrtal dírku, nainstaloval do ní šroubení ze starého ventilku a zašpuntoval kloboučkem. V nouzi stačí sundat klobouček, stříknout, zandat a startovat. Naštěstí jsem to tuhle zimu ještě nepotřeboval.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  23:10

    « re:me

    nazdarek naftaci :-)

    budu mit takovej dotaz, mam Mazdu 323 1.7D najeto cca 300.000 chyta to celkem v pohode, leju do ni aditivum a myslim, ze to celkem pomaha, ale spis je to tim kde prave natankuju, hrozne se lisi kvalita nafty.

    prvni otazka je: asi tak 3x se mi stalo, ze v okamziku kdyz jsem od auta chtel vykon, pri predjizdeni nebo pri rychle jizde do kopce, auto najednou prestane jet, a zacne dost kourit, ale ne tmave ale takovej svetle sedej kour, sundam nohu z plynu ujede to tak 50 m najednou se to srovna a jedu zase jako pan treba 1000 km. a vubec nevim cim by to mohlo byt.

    druhy dotaz: vsimnul jsem si ze po osicce skrtici klapky nebo jak to vlastne mam u diesla nazvat mi rosi nafta, menit cerpadlo se mi zrovna nechce, poradte kdo to umi opravit, nebo existuje neco na ucpani ?? jo a jeste me napadla spojitost mezi dotazem 1 a 2...neni mozne aby to cerpadlo si prisalo tou netesnosti okolo te osicky vzduch zavzdusnilo se a pak to kourilo a nejelo ???

    diky za info Pepa
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  22:55

    « Zimní provoz

    Se startovacím sprejem jsem taky neudělal štěstí, ale asi jsme fakt měli smůlu na nějaký šmejd, Rezident i několik jiných dieslařů si ho nemohou vynachválit. Co se týče benzínu do nafty - nebuď tak vystrašenej. V několika odborných materiálech jsem o tom také četl a doporučují všude pouze benzín Speciál, kterej asi taky trochu maže svojí složkou olova. Navíc myslím, že při krátkodobém provozu se čerpadlu nemůže nic stát, pokud nepojede na čistej benzín. Ale plně s tebou souhlasím, letos používám pouze bionaftu, protože mi vyschly všechny jiný levný zdroje a jsem maximálně spokojen.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.00  16:43

    « Zamrzani nafty

    Panove, dumáte tu jakou směs nalít do nádrže.
    Uvědomte si že benzín nemaže - je suchý. Následkem toho se silně opotřebovává vstřikovací čerpadlo. Navíc pokud to přeženete můžete motor i zničit. Pokud například nalejete čistý benzín do nádržky filtru, motor sice naskočí hned. Může se však stát že motor pude do otáček protože konstrukce regulátoru otáček s tímto palivem nepočítá. No a po překročení kritických otáček ..... je vyděláno.
    Takže všeho s mírou.
    Mohu všem doporučit jezdit na BIO. Ještě se mi nestalo aby mi Bionafta zamrzla. (musím to zaklepat)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…