Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 06.02.00  16:56

    « Re: intercooler

    2cokes> Mno a uvažoval jsi o tom, kam se jako ta zkondenzovaná pára v tom mezichladiči poděje? vyleje sa von, presne tak isto ako sa vylieva voda z kondezatora v klimatizacii.
    aky ma zmysel liat vodu do valca? to potom ked mas chybne tesnenia a preteka ti, tak mas vyssi vykon? urcite nie...ale mozno vies viac ako ja, tak to skus viac rozpisat, inak sa mi to moc nezda
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.02.00  06:07

    « Re: intercooler

    Mno a uvažoval jsi o tom, kam se jako ta zkondenzovaná pára v tom mezichladiči poděje? IMHO pokud vím, vlhkost vzduchu má docela vliv na účinnost motoru, dokonce se experimentálně realizuje i vstřikování vody do spalovacího prostoru...

    luckyluk: jasně, já to jen chtěl doplnit :-)...
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 05.02.00  17:48

    « intercooler

    chlapi, prispejem aj ja svojou troskou do teorie. imho sa intercooler pouziva na to, aby sa zo vzduchu odstranovala voda. pretoze ked sa turbom nazenie vela vzduchu do valca, je v nom aj pomerne vela vodnej pary, ktora ochladza zmes a teda dochadza k nedokonalejsiemu spaleniu.
    medzichladic vzduch ochladi, a cast pary skondezuje
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  18:11

    « Re: primy vstrik

    na ty Turba uz jsem nekomu odpovidal, na Fabku jsem zapomel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  18:08

    « Re: primy vstrik

    luckyluk: Doplnil bych ještě:

    66 kW - turbo normál, 81 kW - turbo VTG, Fabia 72 kW - turbo normál + Pumpe-Duese
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  18:05

    « Re: mezichladič

    fija: TO si piš, že u 66 kW Peugeot HDI a 60 kW Opel DTI není mezichladič.

    Vím naprosto přesně, že 66 kW 2.0 HDI od Peugeotu nemá mezichladič, 80 kW 2.0 HDI je s mezichladičem a má zpětné vedení spalin.

    60 kW Opel DTI se označuje pouze zkratkou DI, má zpětné vedení spalin a oxidační katalyzátor, 74 kW DTI má to samé plus mezichladič.

    1.9 JTD od Fiatu má oxidační katalyzátor ve verzi 59 kW, ve verzi 77 kW to samé plus mezichladič.

    Jediné, v čem se tady kdo zmýlil byl VW TDI...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  15:07

    « Re: Biely dym

    Driv jsem mel Audi 100 2.0D (doutník). Měl jsem nefunkční předsuvník a kouřilo to jak blázen i v létě při startu ve 20 stupních. Po výměně mechanismu předsouvání - termostatický typ (ovládal přímo táhlo vedoucí do čerpadla), jako za mlada, prostě radost startovat. Pak mi odešlo po čase čerpadlo a dával jsem jiné. Navenek čerpadla všechno fungovalo, ale bylo to předsouvání uvnitř ňáký přidřený a zlobilo to úplně stejně, dokud se to nerozebralo a nerozhejbalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  14:25

    « Re: Biely dym

    Na klar "Spritzversteller" se u nas popisuje jako automaticky presuvnik predstihu, cesky receno automaticky sytic. Ale ted mi nekdo vysvetlete, proc auto bile kouri i po studenem startu v lete. Pritom: hlava po GO, nove vstriky, zhavky, cerpadlo po GO. Po ujeti cca 500m je vse OK. Pomuze samozrejme zvetseni predvstriku, ale to se s tim neda jet. Spritzversteller neni (Fiat).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  13:48

    « Re: primy vstrik

    Takze:

    Felica:
    1.9D = rotacni cerpadlo + viriva komurka

    Oktavia:
    1.9SDI+2x1.9TDI = rotacni cerpadlo + primi vstrik

  • 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  13:25

    « primy vstrik

    Nevite nekdo jak je to s primym vstrikem u skodovek 1,9? Maj ho skutecne,nebo je to predkomurkac a skodovka si zas vymysli? Je to pumpe-duse,common-rail ci co????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  13:23

    « Re: mezichladič

    OK,ted jsem se koukal,obe verze maji intercooler,ten narust vykonu je menitelnou geometrii lopatek turba u 81kw.Pri tom tvrzeni jsem vychazel z td u escorta kde byl zvysen vykon prave pouzitim mezichladice.Takze sorry.
    Jinak souhlasim s PTD,protoze cim mensi teplota tim vic se vejde vzduchu potazmo kysliku do valce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  09:10

    « Re: mezichladič

    K tomu mezichladiči jen poznámku. Vzhledem k tomu, ľe jsem na toto téma psal diplomku, dovolím si uvést dvě zajímavá faktická čísla. Teplota vzduchu za dmychadlem 168Cels, za navrľeným merichladičem 95Cels. Jde samozřejmě o to, zvýąit hustotu vzduchu obecně, nebo» není to jen kyslík který hraje roli v celkových výsledcích, předevąím se to týká emisních hodnot. Dnez lze vyrobit turbo motor s mezichladičem, který bude mít stejný MAXimální výkon jako obyčejný diesel. Rozdíl není v IBM jak by leckdo mohl očekávat :-) ale v obsahu ąkodlivin ve výfukových plynech. Ten by byl v případě zhruba stejného výkonu propastný. A to jeątě není řeč o oxidačních katalyzátorech, které právě pracují optimálně s vyąąím přebytkem vzduchu ve výkuvých plynem. Takľe je to dohromady sloľitý komplex souvstaľností....PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.00  18:47

    « Re: mezichladič

    Toz panove, ja mam pocit, ze chladic je tam sice ke zvyseni vykonu, ale ne ke zvyseni obsahu kysliku :-)
    Jde o to, jak velky je "ztratovy vykon" - cim je chlednejsi smes ve valci pred okamzikem zapaleni, tim je vetsi tzv. energeticka vyteznost. Takze cim chladnejsi je vstup do valce, tim ma motor vyssi vykon (paklize vsechny ostatni parametry zustanou nezmeneny). Cim vyssi je energeticky rozdil, tim vice tepelne energie lze prevest na energii kinetickou.
    A u HDI peugeot, TDI SKODA(VW) a DTI Opel neni rozdil vykonu v tom, ze by tam byl/nebyl mezichladic. Ono dneska se uz auta bez mezichladice v bezne vyrobe nevyskytuji.... Ty hrde napisy jsou z 80tych let, kdy to jeste nemeli vsichni vyrobci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.00  18:45

    « Re: mezichladič

    Nějak mi tahle teorie neladí. Vždy jsem se domníval, že jde o princip hustoty vzduchu - čím chladnější tím hustší a tím tedy i víc kyslíku. V tvém principu chybí odlučovač dalších nežádoucích příměsí aby mohl vzduch mít větší obsah kyslíku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.00  15:18

    « Re: mezichladič

    To Cokes: Princíp zvýšenia výkonu medzichladičom stlačeného vzduchu je v tom ,že čím je vzduch chladnejší tým sa viac obsahuje kyslíku t.j. čím je vzuch chladnejší tým sa lepšie na neho viaže kyslík (samozrejme v určitých medziach,isto neplatí ,že vzduch pri teplote absolútnej nuly obsahuje 100% kyslíku). Nie je to vtom ,ako píšeš ,že sa ho viac zmestí do valca.Proste množstvo paliva sa dákvuje stále rovnaké len studený vzduch má vyšší obsah kyslíku tým palivo dokonalejšie prehorí a vie vyvynúť vyšší tlak vo valci t.j. vyšší výkon motora
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.00  14:29

    « Re: mezichladič

    To jsi teda pěkně mimo 66kw TDi ma mezichladič a zvýšení na 81 kw není mezichladičem
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.00  14:26

    « Re: mezichladič

    Ale taky jiz zminovana oktavka td bez intercooleru/66kw s intercoolerem/81kw
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.00  10:57

    « Re: mezichladič

    Mezichlazení bývá obvykle typu nebo Voda-Voda či Vzduch-Vzduch. Typ voda-voda se pouľívá často u traktorů, kde vzduch proudí kolem ľeber chladiče, kde protéká voda. Ta se ochlazuje v chladiči který je umístěn před chladičem kapaliny z motorového okruhu. Cirkulaci zajią»uje obvykle nezávislé elektrické čerpadlo. Podobný systém se pouľívá i u větąiny nákladních a osobních aut. Zajímavý systém je vzduch-vzduch, kde vzduch z kompresoru je ochlazován silným proudem okolního vzduchu, který je generován různým způsobem. Vyuľívá se ochlazovacího účinku proudícího vzduchu. Prekérní situace pak vzniká např při havárii (osobní zkuąenost) na předek, kdy se nic moc nestane, jen to odnesou vąechny chladiče: chladič chladící kapaliny, chladič od klimatizace, chladič mezichladiče, chladią oleje...... :-) PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.00  09:27

    « Re: mezichladič

    Samozřejmě. Většinou jsou pak slabší - nespalují tolik směsi, kolik vozy s mezichladičem (chladného stlačeného vzduchu se do válce vejde víc, tudíž je možno vstříknout více nafty). V praxi je to jedna z cest (ve spojení s vyšším plnícím tlakem) k zvyšování výkonu.

    Z moderních motorů namátkou Peugeot 2.0 HDI (66 proti 80 kW)a Opel 2.0 DTI 16V (60 proti 74 kW).
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.02.00  16:43

    « mezichladič

    Občas vidím na některém turbodieselu hrdý nápis Intercooler.Jsou vůbec nějaké TD bez tohoto chladiče nebo to má každý?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…