Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: intercooler
Mezichladič tam není kvůli kondenzaci par, ale proto, že zchlazený vzduch se dá daleko více stlačit a tudíž dosáhnout daleko většího výkonu. To vstřikování vody není blbost. Údajně to měli americké Jeepy již za války. Jediná nevýhoda byla, že jim rezavěly motory. -
« Re: intercooler
S tou kondenzovanou vodou to je zajímavý. Teoreticky při poklesu teploty vzduchu pod 100Cels by mohlo dojít ke kondenzaci. Rozhodně to ale není důvod proč se dělají mezichladiče. Problém bude v tom, ľe proud vzduchu v mezichladiči je tak silný, ľe by s sebou strhnul i celé kapičky vody. PTD -
matuS 06.02.00 16:56
« Re: intercooler
2cokes> Mno a uvažoval jsi o tom, kam se jako ta zkondenzovaná pára v tom mezichladiči poděje? vyleje sa von, presne tak isto ako sa vylieva voda z kondezatora v klimatizacii.
aky ma zmysel liat vodu do valca? to potom ked mas chybne tesnenia a preteka ti, tak mas vyssi vykon? urcite nie...ale mozno vies viac ako ja, tak to skus viac rozpisat, inak sa mi to moc nezda -
« Re: intercooler
Mno a uvažoval jsi o tom, kam se jako ta zkondenzovaná pára v tom mezichladiči poděje? IMHO pokud vím, vlhkost vzduchu má docela vliv na účinnost motoru, dokonce se experimentálně realizuje i vstřikování vody do spalovacího prostoru...
luckyluk: jasně, já to jen chtěl doplnit :-)... -
matuS 05.02.00 17:48
« intercooler
chlapi, prispejem aj ja svojou troskou do teorie. imho sa intercooler pouziva na to, aby sa zo vzduchu odstranovala voda. pretoze ked sa turbom nazenie vela vzduchu do valca, je v nom aj pomerne vela vodnej pary, ktora ochladza zmes a teda dochadza k nedokonalejsiemu spaleniu.
medzichladic vzduch ochladi, a cast pary skondezuje -
« Re: mezichladič
fija: TO si piš, že u 66 kW Peugeot HDI a 60 kW Opel DTI není mezichladič.
Vím naprosto přesně, že 66 kW 2.0 HDI od Peugeotu nemá mezichladič, 80 kW 2.0 HDI je s mezichladičem a má zpětné vedení spalin.
60 kW Opel DTI se označuje pouze zkratkou DI, má zpětné vedení spalin a oxidační katalyzátor, 74 kW DTI má to samé plus mezichladič.
1.9 JTD od Fiatu má oxidační katalyzátor ve verzi 59 kW, ve verzi 77 kW to samé plus mezichladič.
Jediné, v čem se tady kdo zmýlil byl VW TDI... -
« Re: Biely dym
Driv jsem mel Audi 100 2.0D (doutník). Měl jsem nefunkční předsuvník a kouřilo to jak blázen i v létě při startu ve 20 stupních. Po výměně mechanismu předsouvání - termostatický typ (ovládal přímo táhlo vedoucí do čerpadla), jako za mlada, prostě radost startovat. Pak mi odešlo po čase čerpadlo a dával jsem jiné. Navenek čerpadla všechno fungovalo, ale bylo to předsouvání uvnitř ňáký přidřený a zlobilo to úplně stejně, dokud se to nerozebralo a nerozhejbalo. -
« Re: Biely dym
Na klar "Spritzversteller" se u nas popisuje jako automaticky presuvnik predstihu, cesky receno automaticky sytic. Ale ted mi nekdo vysvetlete, proc auto bile kouri i po studenem startu v lete. Pritom: hlava po GO, nove vstriky, zhavky, cerpadlo po GO. Po ujeti cca 500m je vse OK. Pomuze samozrejme zvetseni predvstriku, ale to se s tim neda jet. Spritzversteller neni (Fiat).