Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.02.00  09:00

    « Re: Seat

    JO, PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.02.00  07:36

    « Seat Cordoba

    Diky matuSi !!
    Jestli mate jeste nekdo zkusenosti z brzdovym
    pedalem u seatu tak piste.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 07.02.00  21:53

    « Re: intercooler

    2residents> do *, to je fakt prehladnutelna nevyhoda :)) Jediná nevýhoda byla, že jim rezavěly motory som sa skvele pobavil.
    to akoby si napisal, ze gumy z formule1 su super, ale po 500km sa musia menit...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 07.02.00  21:52

    « Re: Seat

    mitch> mame v robote seat inca, a tam je dlhy brzdovy pedal uz od narodenia. teda nie ze je dlhy, ale ked ho zoslapnes asi do stvrtky, tak nebrzdi a potom to zas brzdi jak svina. treba si na to zvyknut...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.02.00  16:35

    « Re: intercooler

    Mezichladič tam není kvůli kondenzaci par, ale proto, že zchlazený vzduch se dá daleko více stlačit a tudíž dosáhnout daleko většího výkonu. To vstřikování vody není blbost. Údajně to měli americké Jeepy již za války. Jediná nevýhoda byla, že jim rezavěly motory.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.02.00  10:11

    « Seat

    Muzete mi nekdo rict jestli motor 1,9 D - 47 KW -
    v seatu cordoba je stejny jako ve felicii 1,9 D.
    Je casta zavada u seata cordoby dlouha draha
    brzdoveho pedalu, nez auto zacne brzdit? Staci
    odvzdusnit brzdy nebo se jedna o neco zavaznejsiho.
    Prosim poradte! Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.02.00  09:33

    « Re: intercooler

    Na chladičui stlačeného vzduchu žádný špunt nikdy nebyl :-).

    BTW já nemluvil o lití vody do válce, já mluvil o vstřikování malého množství vody..., určitě to má vliv na výkon i emise.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.02.00  09:03

    « Re: intercooler

    S tou kondenzovanou vodou to je zajímavý. Teoreticky při poklesu teploty vzduchu pod 100Cels by mohlo dojít ke kondenzaci. Rozhodně to ale není důvod proč se dělají mezichladiče. Problém bude v tom, ľe proud vzduchu v mezichladiči je tak silný, ľe by s sebou strhnul i celé kapičky vody. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 06.02.00  20:49

    « Re: intercooler

    wawrik> hm, *, ale mne to povedal doc,ing, csc z chemie, tak snad netrepal somariny...alebo to bol zasa len nejaky posrany teoretik? :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.02.00  17:00

    « Re: intercooler

    2Matus: E? Na klime sa kondenzuje voda zvonku, ale to, co popisujes ty v medzichladici, by vyzadovalo kondenzaciu vnutri. Ozaj ide iba o ochladenie zmesi kvoli rozdielu teplot a vacsiemu objemu vzduchu.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 06.02.00  16:56

    « Re: intercooler

    2cokes> Mno a uvažoval jsi o tom, kam se jako ta zkondenzovaná pára v tom mezichladiči poděje? vyleje sa von, presne tak isto ako sa vylieva voda z kondezatora v klimatizacii.
    aky ma zmysel liat vodu do valca? to potom ked mas chybne tesnenia a preteka ti, tak mas vyssi vykon? urcite nie...ale mozno vies viac ako ja, tak to skus viac rozpisat, inak sa mi to moc nezda
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.02.00  06:07

    « Re: intercooler

    Mno a uvažoval jsi o tom, kam se jako ta zkondenzovaná pára v tom mezichladiči poděje? IMHO pokud vím, vlhkost vzduchu má docela vliv na účinnost motoru, dokonce se experimentálně realizuje i vstřikování vody do spalovacího prostoru...

    luckyluk: jasně, já to jen chtěl doplnit :-)...
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 05.02.00  17:48

    « intercooler

    chlapi, prispejem aj ja svojou troskou do teorie. imho sa intercooler pouziva na to, aby sa zo vzduchu odstranovala voda. pretoze ked sa turbom nazenie vela vzduchu do valca, je v nom aj pomerne vela vodnej pary, ktora ochladza zmes a teda dochadza k nedokonalejsiemu spaleniu.
    medzichladic vzduch ochladi, a cast pary skondezuje
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  18:11

    « Re: primy vstrik

    na ty Turba uz jsem nekomu odpovidal, na Fabku jsem zapomel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  18:08

    « Re: primy vstrik

    luckyluk: Doplnil bych ještě:

    66 kW - turbo normál, 81 kW - turbo VTG, Fabia 72 kW - turbo normál + Pumpe-Duese
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  18:05

    « Re: mezichladič

    fija: TO si piš, že u 66 kW Peugeot HDI a 60 kW Opel DTI není mezichladič.

    Vím naprosto přesně, že 66 kW 2.0 HDI od Peugeotu nemá mezichladič, 80 kW 2.0 HDI je s mezichladičem a má zpětné vedení spalin.

    60 kW Opel DTI se označuje pouze zkratkou DI, má zpětné vedení spalin a oxidační katalyzátor, 74 kW DTI má to samé plus mezichladič.

    1.9 JTD od Fiatu má oxidační katalyzátor ve verzi 59 kW, ve verzi 77 kW to samé plus mezichladič.

    Jediné, v čem se tady kdo zmýlil byl VW TDI...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  15:07

    « Re: Biely dym

    Driv jsem mel Audi 100 2.0D (doutník). Měl jsem nefunkční předsuvník a kouřilo to jak blázen i v létě při startu ve 20 stupních. Po výměně mechanismu předsouvání - termostatický typ (ovládal přímo táhlo vedoucí do čerpadla), jako za mlada, prostě radost startovat. Pak mi odešlo po čase čerpadlo a dával jsem jiné. Navenek čerpadla všechno fungovalo, ale bylo to předsouvání uvnitř ňáký přidřený a zlobilo to úplně stejně, dokud se to nerozebralo a nerozhejbalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  14:25

    « Re: Biely dym

    Na klar "Spritzversteller" se u nas popisuje jako automaticky presuvnik predstihu, cesky receno automaticky sytic. Ale ted mi nekdo vysvetlete, proc auto bile kouri i po studenem startu v lete. Pritom: hlava po GO, nove vstriky, zhavky, cerpadlo po GO. Po ujeti cca 500m je vse OK. Pomuze samozrejme zvetseni predvstriku, ale to se s tim neda jet. Spritzversteller neni (Fiat).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  13:48

    « Re: primy vstrik

    Takze:

    Felica:
    1.9D = rotacni cerpadlo + viriva komurka

    Oktavia:
    1.9SDI+2x1.9TDI = rotacni cerpadlo + primi vstrik

  • 00 Reagovat !

    foto

    04.02.00  13:25

    « primy vstrik

    Nevite nekdo jak je to s primym vstrikem u skodovek 1,9? Maj ho skutecne,nebo je to predkomurkac a skodovka si zas vymysli? Je to pumpe-duse,common-rail ci co????
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…