Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Dvoutakty
Přesně tak, ten mazut (doslova a do písmene TTO - těžký topný olej) se ještě k tomu předehřívá a vstřikuje se už jako horký... Viděl jsem to v Bulharsku, když nás Bulhar, co jsme u něj byli ubytovaný (je to 15 let) vzal v Burgasu na nákladní loď. Ty motory jsou jak kráva (no, ještě větší), skoro jak v Titaniku... -
« Re: Dvoutakty
Takovejhle lodní motor, to je teda pořádnej chlapák. Jak jsem jel v létě trajektem z Itálie do Řecka, všim jsem si, že nikdy u žádný lodě nechcíply motor, to nejspíš běží celou sezonu a vypnou ho až na zimu. Slyšel jsem, že používaj v takovejdlech lodích jako startér menší spalovací motor, kterej má startér normálně elektrickej, je to pravda? Vůbec bych se rád někdy podíval do strojovny takového stroje. Nejste náhodou někdo kormidelník, kapitán nebo aspoň strojník ze zaoceánský kocábky? Náhodou ne, to jsem si myslel. -
« Dvoutakty
Sergeje to je klasika. Vrtání 29cm, zdvih skoro metr. To je stroj, dabelske sily zdroj. Skutecna naftova klasika jsou ale lodni motory z prvnich tankeru, ktere maji vrtani 1,8metru, zdvih 4metry a maximalni otacky 84 za minutu. Radove sestivalce. Jezdi to na mazut, coz je priserne hustej olej. Nektere z nich byly take dvoutakty. Pokud by nekdo chtel znat princip dvoutaktniho dieselu, tak to muzeme probrat. Je to ale uplne stejny princip jak u benzinaku. Pri sani se zaroven provadi vyfuk. Protoze to jsou pomalu otackove stroje, tak se to pekne stihne. Navic kdyz tam zustanou spaliny, tak to neni zadny problem. Takova prirozena recirkulace. PTD -
"-- skrytý --" 31.05.00 10:51
« Re: Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce
pokud tě to zajímá, jezdil jsem s dieselelektrickými lokomotivani (ruský "sergej".
Mělo to údajně motor, který pocházel konstrukcí z německých ponorek. Byl to dvanáctiválec do V plněný dvěma turby.Sání to mělo kanálama jako dvoutakt, výfuk byl přes ventily. Bylo to ruské hovado, olej to žralo jako malá kráva a nepřál bych vám z toho sundavat hlavu (což bylo každou chvíli, neboť byla z těch 12 furt ňáka ruplá) -
« Re: Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce
Zajimava informace. Dvoutaktni diesely jsem videl zatim jen v zeleznicnich lokomotovach (ruskych) a v Jugoslavii to meli rybari na rybarskych clunech (pry CKD motory od nas - dva valce, dva takty, diesel..) to tedy nevim na sichr, ale dvoutaktni naftove lokomotivy to je klasika. PTD -
« Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce "třílitrový")
Je to tady nějaký mrtvý, tak napíšu alespoň jednu zajímavost, na kterou jsem dnes narazil v AMR 3/2000. Ve čálnku "Návrat dvoutaktu" představují nový motor pro Daihatsu Sirion. Jde o tříválec 987 cm3 s výkonem 45 kW, vyvažovací hřídelí, VTG turbem, atd... Spotřeba v daném autě (čtyřdvéřový autičko s poh.hmotností cca 800 kg) je 3.4 l/100. Emise Euro4. Síla, co? -
« Vleky
S privesama je to zajimavy. Napriklad pri prihlasovani auta s kulou pri individualce (dovozu) je to vetsinou vec licitace. Vetsinou se nejakej ten metrak prida k originalni hodnote v technicaku. Pak se v OTP objevi brutalni hmotnosti brzdenych vleku atd. V NSR ale na to maji jinej pohled a delaji problemy pri vazeni auta z autem na vleku. Co se tyka motoru je to taky o pohodli. Tahat tunovej vlek za krátkou feldou 1,3 je o hubu, pritom ma homologaci od vyrobce na 900kg. PTD -
« Bez nadpisu
chtel bych se zeptat, jestli Diesel vydrzi dele nez benzin. Obcas taham asi jeden a pul tunovej prives s osobakem a chtel bych vedet, kterej motor je lepsi a kterej to dele "vydycha". Jestli benzin nebo nafta. Mluvim o motorech starych asi tak deset let, zadne novinky. Je mi totiz jasny, ze ten motor utaham ale kterej za dyl? Pak to stejne dobre prodam u trech acek. -
« Re: vw polo classic
Promin, ale asi Te sklamu. Kdyz Ti tak vadi hlucnost, tak sis nemel kupovat diesela... Abys nerek, tak Ti poradim aspon neco. Nejjednodussi a nejlevnejsi reseni je si sehnat traktoristicky sluchatka. Jedny mam a muzu je jenom doporucit. Preju hodne stesti a malo hluku. -
« vw polo classic
Asi pred 2 mesici jsem koupil nove auto vw polo classic 1.9 TDI /81 Kw/.Posledni dobou mam pocit ze je motor hlucnejsi.Od 2000 ot/min je hodne slyset.Kdyz je motor studenej je mene slyset nez zahratej.Nekdy si pripadam jako bych jel ve fordu transit.Muzete nekdo
poradit o co se muze jednat? Diky
-
« Re: Servis pro Peugeot 405 GLD
Já osobně mám půl roku 405 GRDT. Seřizování vstřiků je nejlepší svěřit specialistům na diesely. V Praze mi byla doporučována firma Autodiesel, Izraelská 1 tel.771806 l.34 (74771806). Já jsem si chtěl také nechat seřídit vstřiky, ale jiný důvěryhodný specialista mi sdělil, že pokud s autem nejsou problémy (startování, kouř) nebo něco co by signalizovalo problematické vstřiky (opálené žhavicí svíčky), tak je lepší to nerozebírat. Já osobně žádný takový problém nepozoruji, ale stejně si je během dalšího roku dvou chci nechat zkontrolovat.
S ostatním na Peugeot jsem udělal celkem dobrou zkušenost v malé opravně Autoservis Škarda, Baštýřská 70 tel.: 81931734. Specializují se na Peugeot. Nejsou autorizovaný servis, ale jsou levnější, pečlivější a udělali na mne dobrý dojem. -
« Servis pro Peugeot 405 GLD
Zdravím,
právě jsem přečetl všechny vaše příspěvky k tomuto tématu. A vzhledem k tomu že jsem před rokem koupil 405ku a za tu dobu (cca 20tkm) na ní ještě nešáh žádnej odborník, rozhodl jsem se že jí dopřeju preventivní prohlídku v servise a necham seřídit vstřiky ... a pod. o čem jste tu psali. Jsem však člověk neůvěřivej a v servise jsem ještě nebyl (Š105 jsem řešil sám nebo se strejdou). Proto Vás žádám: Na základě vlastních zkušeností doporučte servis nebo mechanika v Praze, Náměšti nad Oslavou nebo v Brně a okolí.
Dále by mě zajmalo jesli někdo z vás jezdí na nějakou alternativní náhradu nafty (viz. tubrika bionafta) jako je LTO, ELTO, transf. olej, frit. olej a pod.
Long.
zajímavý článek o tom na co jezdí Němci po zvýšení cen jezdí
FAHREN MIT FRITTENFETT UND SPEISEÖL