Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Octavie TDI
Turbodiesel BMW 325 (E36), úpravy - já jsem spíš pro originální vzhled, takže mám raději úpravy motoru, trochu interiéru a nanejvýš ještě pořádný kola a podvozek.
Takže je to tmavě šedé, bez spoilerů, kola OZ Exclusive, 225tky Uniroyal Rallye 440, ale pod kapotou je šestiválec, 2498 ccm, turbo, elektronické nepřímé vtřikování nafty.
Úpravy: čiptuning Kerscher, větší mezichladič z Mercedesa SLK Kompressor, maximální plnící tlak z 0.8 na 1 bar, vzduchový filtr K&N. -
« Daň na naftu
Nafta je braná jako strategická surovina z hlediska národního hospodářství, značné množství jí spotřebovává stát a proto na ní je daň všude v evropě mimo Švýcarska a Slovinska nižší...CH a SLO to tak mají právě s ohledem na životní prostředí, které jim turistikou vydělá ranec. Tam zase mají skutečnou zelenou naftu - 100% vratku spotřební daně pro zemědělce. (ne jak uá nás jen 60%) PTD -
« Re: Octavie TDI
Chiptuning más smysl a je bezpečný, pokud to nebude nějaký analogový mezikus mezi čerpadlo a řídící jednotku (viz nabídka např. [odkaz] - mimochodem dost velkej amatér) za 8-10 tis. Kč, která akorát tak oblbuje původní program a jediné, co dělá, je, že prodlužuje dobu vstřiku a zvětšuje množství vstřikované nafty.
Chce to kvalitní program od zkušeného tunera (Kerscher, Wetterauer, Digi-Tec), který si za to ovšem nechá zaplatit, a ten program (upravená 3D bitová mapa v jednotce) se nedá do TDI jednotky zabudovat jinak, než výměnou dvou zapájených čipů.
Fantastické zkušenosti mám v tomto směru s firmou Autokomplex s.r.o. (z Brna), která, ačkoliv myslím není výhradním zástupcem, bude nejspíš dominantním odběratelem čipů od fy Kerscher v ČR a úzce s ní spolupracuje. Tzn. přijedeš, kouknou se, co máš za jednotku, když budou mít program, nahrajou do EPROMky a spolu s antikopírovacím soklem zapájejí namísto původních čipů, když ten program mít nebudou (na TDI jednotky jsou desítky různých programů), zamailují do Německa a za hodinu dostanou program přímo na míru. -
« Re: TDi - nedostatkové zboží ?
to mfilip - obávám se, že stát na naftu žádnou daň neuvalí a bude dále trvat dosavadní nespravedlnost - daň z nafy bude i nadále daleko nižší než z benzinu (viz plánované zvýšení spotřebních daní) - je tomu tak v celé Evropě. Já opravdu necápu proč - proč mají benziňáci doplácet na smradlavý nafťáky? -
« Re: TDi - nedostatkové zboží ?
Diesely obecně nejsou. Ani v ČR ani v D a ani ne v Holandsku, kde jich bylo vždy mrak (sam mam auto od tama) je to divočina. Neni co vozit. Benzin dnes nikdo nechce. A kupovat Passata 2,5TDI za 1.100.000,- je brutální. Tak nevím. Ještě že mám svůj starý "traktor". PTD -
« Re: diesel moto
Tuhletu motorku - krasavici jsem podrobně študoval v loňském českém Motokatalogu a velmi mě zaujala. Je to asi třístovka nebo čtyřstovka - jednoválec, maximální rychlost to má asi 90km/h. Vyniká velkým akčním rádiusem, protože má nádrž asi na 15 litrů, dojezd má tedy přes 1000km na nádrž. Sestrojili to z úspornejch důvodů z ňákýho stacionárního motoru původně pro jiné účely. Motorka tedy vypadá trochu staromódně, ale cena přepočítaná v Kč mě ohromila, nevím už přesně, ale dělalo to přes sto tisíc Kč. -
« Re: Octavie TDI
myslim, ze jsi udelal dobre, ze jsi koupil tu slabsi verzi TDI. Pokud budes pouzivat kvalitni olej, nebudes ho tocit do vysokych otacek (nad tri a pul tisice), tak ti ten motor vydrzi az do smrti. Je to fakt drzak. My ho meli v passatu, ktery je tezsi, jezdil jako taxi po Praze a bez problemu 340000km. Pak jsme ho prodali. Myslim, ze vydrzi mnohem vic jak pul melounu. A malo to zere. A ma to prijemnejsi zatah od spodu nez ten silnejsi. (myslim ten silnejsi s tim cervenym "i" (110k), protoze toho s cervenym "di" (115k)jsme jeste nemeli) -
« Octavie TDI
Zdravim vsechny "Dieselaky". Mam otazky. Protoze mam slabost pro TD a TDi motory, ale nikdy jsem nemel dost prostredku na nakup takoveho vozu, tak jsem si az ted pred cca pulrokem, kdy jsem rozjel docela slusne podnikani v IS pro internet, vzal na leasing skodu Octavii 1.9TDI SLX sedan 66kw/90k.
Zatim jsem s motorem vice nez velice spokojen a protoze jezdim sam (max. blondyna na prednim sedadle:-) ), nevadi mi ani znama bolest z oktavky s mistem vzadu. Otazka zni :
1. Ma smysl tuning na 115k (slysel jsem od kohosi, ze to muze propalovat pisty) ?
2. Je cenovy rozdil mezi 81kw a 66kw variantou TDi motoru neadekvatni, jak jsem slysel (cca 60 tis.) ?
3. Jake mohou byt problemy s vyse zminovanym VW koncernovym motorem 1.9TDi. Jsou u techto motoru take nejake zaporne vlastnosti ?
Jeste doplnuji, ze mam zatim najeto asi 14 000 km -
« Re: Jezdit na fritovací olej
V článku jsou popsány tři uživatelé: jeden jezdí s MB200D r.v. 89 na na čistý rostlinný olej, který kupuje v Aldi za 1,09 DM, další má VW Golf r.v. 86 a za zadními sedačkami má speciální 100 litrovou nádrž na starý fritovací olej a dále zařízení na jeho ohřev, aby měl potřebnou viskozitu. Z čehož byli policajti dost hotoví, když to zjistili. Dále je tam Porsche 911 předělané na čistý rostlinný olej, kdy místo původního vzduchem chlazeného šestiválce je tam TDi z Golfa. Úprava včetně TÜV stála 4 tis. DM. U všeho jsou fotky. Dále je tam popsána možnost, kterou zjistili v nějakém výzkumáku, kdy za pomocí mléčného kvašení bude možné získat palivo z tuku z mléka. Vzhledem k x tunám tuku, který končí v kanálu nebo neprodejném máslu je to celkem hudba budoucnosti.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!