Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: VM
Hmmm, o spolupráci s Peugeotem jsem četl taky - před nějakým půl rokem. No fakt je ten, že vlastní TD(i) motory od Fordu jsou dost bída. Např. pro takový auto jako je Mondeo nabízet pouze 1.8TD/66kW, no to je na začátku novýho tisíciletí úplná ostuda. Víceméně všechny ostatní evropský automobilky (a většina japonských taky) jsou na tom o hodně líp. -
« Re: VM
S tím moderním motorem je to relativní....Do Scorpia se cpou (cpaly) motory VM, což není žádná Olympiáda. Jsou to klasické komůrkáče, navíc s dělenou hlavou, jak u traktorů Zetor...
Italové. Nicméně se tyto motory VM cpaly od Scorpii, přez Frontery, Chryslery Voyager do spousty dalších aut, aniž se o tom ví. Taky jezdí ve starších Alfách Romeo 33 (tříválce :-), v Jeep Cherokee a pod. Moc se po nich nechtělo šahat, ale cena rozhodla, takže se montovaly hodně. Kvalita je průměrná, nejsou citlivé na zacházení jako např AUDI TDI. Výkony průměrné, spotřeba vyšší, životnost tak akorát. Jinak v rámci objektivity nutno říct, že u VM ka se dělají nafťáky i do letadel a taky to lítá. Takže žádný drek to asi nebude. PTD -
oleowr1 08.08.00 10:03
« Re: Citroen 1.9 Diesel
1,9D nebo i TD od PSA (Peugeot, Citroen) jsou super motory, je to sice "klasický" diesel motor, ale velice spolehlivý a úsporný. Teď ho dokonce montují ve verzi TD 55kW do Suzuki Baleno Combi, v Rusku ho dávali i do dieselové Nivy a vše s nepřímým vstřikem. Nikdy bych ho, ale nechtěl v Citroenu s hydraulikou. Jedině v ZX, nebo v Peugeotech. -
« TDI Tuning
Co se da udelat s VW TDi 66kW a kde, kdo, za kolik to dela? Slysel jsem o chiptuningu, filtrech, chladici oleje a paliva, atd... Existuje to realne, kde, za kolik?
Jake s tim jsou zkusenosti? Co vykon, spotreba a zivotnost? Jaky je rozdil mezi chiptuningem se zesahem do ridici jednotky a mezi takovym tim konektorem/mezikusem Kompakt2 ?
Diky za info
PS: Nejsem tu moc casto, muzete mi pripadnou odpoved poslat na n7110@centrum.cz ? -
« TDi tuning
Co se da udelat s VW TDi 66kW a kde, kdo, za kolik to dela? Slysel jsem o chiptuningu, filtrech, chladici oleje a paliva, atd... Existuje to realne, kde, za kolik?
Jake s tim jsou zkusenosti? Co vykon, spotreba a zivotnost? Jaky je rozdil mezi chiptuningem se zesahem do ridici jednotky a mezi takovym tim konektorem/mezikusem Kompakt2 ?
Diky za info -
« Re: Co Vy na německé osmiválcové turbodiesely?
Jak jsem říkal, ten motor (3.0d) je špičkové konstrukce, jde jen o to vyvinout přes common-rail čerpadlo příslušný vstřikovací tlak (stejný, jako má VW systém čerpadlo-tryska) - což ostatně udělali.
Předělaný 2.5 tds na 2.5d opravdu už existuje, resp. před "inovací common-railu" má 120 kW, takže je velmi pravděpodobné, že s vylepšeným common-railem ho posadí také na minimálně 132 kW.
Jinak 2.5 tds se sníženým výkonem 96kW pro Omegu končí - končí smlouva a bude nahrazen nějakým velkým motorem z produkce GM (asi Isuzu, nebo VM Motori - každopádně to nikdo nebude chtít :-)))...)
Osobně se domnívám, že BMW motor 2.5d není nic jiného, než osvědčené 2.5tds s čtyřiadvacetiventilovou hlavou, common-railem a VTG turbem, alespoň objemem s ním koresponduje (tzn. že není ze "stavebnicové řady" 2.0d, 3.0d a 4.0d), tudíž z něj nic dalšího dělat nebudou. -
« Re: Co Vy na německé osmiválcové turbodiesely?
Myslím, že BMW ke zvýšení výkonu šestiválce 3.0d z 184 na 193 koní (135 -> 142 kW) přistoupilo kvůli "novému" šestiválci Audi 2.5 TDI 132kW, který se svými parametry příliš přiblížil třílitru BMW.
Jinak, taky jsem před pár měsíci četl, že BMW hodlá svým zákazníkům nabídnout 2.5-litrový šestiválec, coby přímou konkurenci pro výše zmíněný motor Audi. Koneckonců v 2.5-litrových šestiválcích TDS má BMW mnohaletou tradici z éry nepřímého vstřiku (jeden z těchto motorů se ještě dnes licenčně montuje do vozu Opel Omega). Pokud by se tak stalo a BMW mělo 2.5-litrovej řadovej šestiválec, pak by byla reálnější, že z něj vyvinout motor V12 pro sedmikovou řadu - jeho objem by už byl "pouhých" 5 litrů.