Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: TD(i) od Forda
Cokesi, proc porovnavat BMW se zakladem nabidky a VW s vrcholem nabidky (coz se tak jedine srovnavat da) ? Jo, BMW a Mercedes maj lepsi (mozna) diesely nez VW, ale taky patricne drazsi. Ovsem pokud srovnas srovnatelne, tak je VW nejlepsi... nebo ne ? -
« Re: TD(i) od Forda
Jak to tak vypada, tak se Ford porad drzi s dieselovymi motory v uctive vzdalenosti za VW. Motory VW jsou 1.9TDI a pro Passat maji 95kW/305Nm . Proste VW TDI jsou stale spicka u aut nizsi a stredni tridy. BTW u noveho Mondea jde o stejne motory, jako ma novy Transit. -
« Re: TD(i) od Forda
Tak jsme tu nedávno "propírali" slabou nabídku turbodieselů u Forda a v dnešním SM už je první vlaštovka ohlašující zlepšení stavu. Pro nový Mondeo mají být k dispozici dva nové turbodiesely 2.0 DI 16V s výkonem 85 kW (280 Nm) a 66 kW. To by mohlo být docela slušný. Píšou tam, že jde o vlastní motory Ford "Duratorq", ale u objemu motoru, vrtání a zdvihu se mi zdálo, že jsem to už někde viděl. Tak jsem se podíval do svojí "databáze" a vida - na milimetr shodný vrtání a zdvih (86.0 x 86.0) mají motory DiTD od Mazdy. Tak nevím, jestli to Fordi částečně nepřevzali. No to je ale celkem vedlejší, hlavní je, že do tak zajímavýho auta, jako je Mondeo, začnou konečně dávat pořádný turbodiesely. -
« Re: TD(i) od Forda
Ač jsem velkej fanda Forda, musím uznat že 1.9TD z Mondea asi nebude to pravé ořechové. Proto taky mám furd Sierru s Peugeot motorem, protože od té doby nic lepšího nevymysleli. Už se těším na Ford F350 s 7,1 TD od Detroit Diesel, ale dělí mě těch 44.000 USD bez daně, cla a dopravy přez kaluž...PTD -
« Re: VM
Motor 1.9TDI/96kW jsem radši nezmiňoval, protože u se u VW teprve chystá do prodeje (na forďácký 1.8TDI stačí "s prstem v nose" i to, co VW běžně montuje a prodává). Taky jsem pravda nezmínil skvělý 2.0d/100kW od BMW (případně jeho derivát u Roveru), protože BMW je dost jiná kategorie než Ford. No, co naděláme, co se týče turbodieselů, tak je to u Fordu slabota (a přitom auta jako Mondeo a Focus vůbec nejsou za ty prachy špatný). Snad se situace brzo změní. -
« Re: VM
Pavel: Nehledě na VW 96 kW TDI (85 kW se zvýšeným výkonem) a Roverův TDI motor od BMW - (100 kW 2.0d 16V, Common-rail, VTG turbo) který má pouze dík programu 85 kW (což spraví čip za 20.000)...
BTW ví někdo o lepším dieselovém čtyřválci, než je BMW?
residents - jo, přesně tak, VW 66 kW TDI je tak naddimenzované, že to je fakt věčný motor (skoro jak bez turba - no, on má opravdu takovou vzduchovou dietu) - na rozdíl toho krámu od Forda. Jak už jsem psal Ford, to je jen pozlátko - navrch huj, vespod fuj (proto je tak levný). -
« Re: VM
Tuším, že Korzičan se pohoršuje nad mou kritikou nabídky dieselových motorů u Forda. Tak podívej Korzičane, napsal jsem, že "nabízet pouze 1.8TD(i) pro Ford Mondeo je úplná ostuda" za tím si stojím (pro úplnost přechod z 1.8TD na 1.8TDi u Mondea nastává právě letos). Kriticky se k Fordu vyjadřuju i proto, že jinak se mi Mondeo zdá jako velmi dobrý auto střední třídy.
To, že moje trvzení extrapoluješ na VW Passat 1.9TDI/66kW, je z Tvé strany lehká demagogie. U Passat totiž tímhle motorem nabídka turbodieselů pouze začíná a pokračuje přes 1.9TDI/81 nebo 85 kW až po 2.5TDI/110kW V6. Prostě nebe a dudy.
Ale kdyby šlo jen o VW, který má extrémně širokou nabídku TDI motorů. Francouzské automobilky jsou taky o pořádný kus před evropským Fordem (1.9dTi a 1.9dCi u Renaultu, 2.0HDI u PSA). A co teprve Fiat, který do Marey, která ani pořádně nepatří do střední třídy jako Mondeo, nabízí hned dva lepší motory - 1.9JTD/77kW a 2.4JTD/96kW. I britský Rover, dejž mu Pánbůh sladké spočinutí, má už dávno motory 2.0SDi/77kW. Radši už nebudu pokračovat, protože Ty do toho určitě hodně vidíš -:))) a tudíž tohle všechno víš. Tak čau, Pavel.
-
« Re: Carbon clean atd.
Znám člověka, kterej tuhle nebo podobnou srágoru nalil do benzínový R25. Chtěl mít motor jako novej. Rozpustilo to všechny usazeniny a po 20 km se motor kousnul. Bližší podrobnosti akce mi nejsou známy, ale myslím, že když se používaj běžné aditivované oleje, není potřeba ničím vyplachovat. Ale jestli náhodou nemáš na mysli čištění palivového systému? To si asi před čtvrt rokem nechal udělat jeden kámoš se Seatem Toledem 1,9TD a prej po tom auto dělalo divy. Stálo to prej asi 1500,- a prej perfetkní... -
« Re: VM
Beru to tak, ze Ford jako puvodni US fabrika proste nepridelila Naftakum prioritu. Vsechny naftaky v osobakach byly Peugeoty, jen 1,8D a TD byl jejich (Nemeckej) a 2,5TD ze Scorpia je Ital VM a ve Ford Galaxy TDI Audi. Takze Ford nikdy asi nebude Dieselum pridelovat prioritu. Proto hleda partnera alespon pro Evropu, protoze je jasne ze bez toho bude hodne tratit. V Americe spolupracuje predpokladam s Detroit Diesel na 7,8l TD co dava do PicUpu rady F350, ale neni to zadny HiTec. PTD
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!