Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.10.00  09:25

    « Re: cena nafty

    Od zemedelcu z nadrze kolem 20 Kc, v ruznych dvorech fabrik, statku, kolem 25 Kc, ale asi bych volil Bio. Cetl jsem o prognozach, ze by i u nas se mela casem srovnat danove zatizeni nafty a benzinu. Nafta by pak byla drazsi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.10.00  14:26

    « cena nafty

    Nerad odbočuju od zajímavýho vyprávění o Rusku, ale nemáte chuť při dnešních cenách nafty si raději pořídit auta na benzín? Při rozdílu 2,80 na litru musím ročně najezdit alespoň 50 tis. km aby se mi nafťák vyplatil. Za kolik se nechá sehnat nafta bokem, myslím od řidičů nákl., kolchozníků ... ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.10.00  16:40

    « Re: Nahodou z jiznich Cech, od C, Budejic ...

    ale ted uz 11 let v Moskve a sice nikoliv z pracovnich, nybrz z rodinnych duvodu, delam u ciste ruske firmy a ziju tady trvale.
    Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.10.00  10:18

    « Re: Mam rad naftaky, proto bych jinak nevolil, ...

    Ty posluchej, z ktere casti Sevetni Moravy jsi ? Pokud se nepletu. "Popsout" , nemelo to byt "popsut" ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.10.00  07:42

    « Re: Mam rad naftaky, proto bych jinak nevolil, ...

    Zdar Mirku. Díky za odpověď. Musím říct, že jsi mě dost uklidnil. Pár lidí, kteří ovšem sami zkušenost s nafťákem nemají, mi totiž řeklo, že dělám chybu. Teď vím, že nedělám.
    Ty technický věci, o nichž jsi psal, mi moc neřekly - motor je pro mě španělská vesnice. V každým případě si Tvou odpověď vytisknu a nechám si to všechno v servisu vysvětlit. Kdybych měl nějaký trouble, tak se na Tebe zase obrátím. Měj se fajn. Jaros
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.10.00  17:35

    « Mam rad naftaky, proto bych jinak nevolil, ...

    a tohle byla prvni moznost, kdy jsem si jej mohl dovolit. Nova naftova Felda je o dost drazsi nez obycejna benzinova 1,3, ktera jede zhruba stejne az na podstatne nizsi kroutak vespodu, tj. v nizkych otackach, a az na spotrebu, ktera je cca o 1,5 az 2 litry v prumeru nizsi (pred ni jsem mel totiz asi 20 000 km benzinovou F. Combi 1,3). I kdyz, tady v Rusku mame Feldy prevazne karburatorove a v Cesku jsou jen strikacky s katalyzatorem, proto ten cenovy rozdil mozna vlastne nebude ani tak velky.
    Celkove jsem spokojenej. Pokud jde o motor, je to spolehliva masina, i kdyz, stejne jako jakakoliv jina znacka, se muze popsout, je treba davat pozor na par veci, hlavne obcas kouknout na rozvodovy remen (2 minuty), jestli je napnuty, podivat se, jestli chodi napinaci kladka (macknutim na remen) a jak ten remen sedi na remenicich (nekdy ma tendenci sjizdet na nekterou stranu a hoblovat se z boku). Taky se vyplati jezdit na poradny olej (ja menim, jak uz jsem psal, stoprocentni syntetiku Mobil po 10 tisicich, proti tomu provozari z Boleslavi v podstate nic nanamitaj, a originalni filtr), obcas se kouknout na palivovy filtr (vypustit sediment zespodu, tam by mohla byt voda, hlavne na podzim) a menit jej podle ujetych km (25 tis.). Pri vypousteni filtru je, podle mych zkusenosti, nejlepsi vypustit toho radsi vic do sklenicky, a potom pres ventil zpetneho vedeni (k nadrzi) cistou strikackou nebo necim podobnym dolit filtr do plna, uzavrit a teprve potom startovat.
    Celkove si myslim, ze hlavne zalezi na tom, kolik budes rocne jezdit. Paklize hodne, to ten naftak smysl ma. Je to vcelku zive a ne o moc hlucnejsi nez cesky, ale i nemecky (1,6 MPI AEE 55 kW) benzinak.
    A jeste jsem za tech skoro 90 tis. vymenil vloni jednu zhavici svicku, coz se lehce poznalo podle toho, ze po naskoceni to slo par vterin na tri valce. Mam v jiznich Cechach dva zname s touhle Feldou a vsichni jezdi bez problemu.
    Zdravi Mirek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.10.00  14:10

    « Re: Felda po 89 tis. v Moskve

    Zdravím Mirkazruska. Mám objednanou Felicii 1,9 a Tvůj příspěvek mě proto zaujal. Zajímalo by mě, zda jsi s výběrem motoru spokojený nebo bys dnes volil jinak. Já jsem zprvu o své volbě nepochyboval, avšak nyní jsem se dozvěděl, že výměny náplní a filtrů se dělají ne po každých 15 tis. km, jak to bývá běžné, ale po každých 7,5 tis. km. Takže si říkám, že jsem možná šlápnul vedle...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.10.00  08:27

    « Re: Felda po 89 tis. v Moskve

    Jezdim hlavne v Moskve a blizkem okoli (tj. tak do 100 km, to je tady dost blizko). Je to zatim v pohode, podvozek je zticha, nic jsem zatim nemenil, ale musim udelat kulove cepy ridicich tyci, protoze maji nekrestanskou vuli, dokonce me vyhnali vloni z technicke (tady se dela do 5 let stari auta kazde 2 roky, potom tzv.pristrojova jako v Cesku, tj. na bubnovou zkusebnu brzd, atd.) kazdy rok.
    S naftou temer problemy nejsou, vsude je zimni, akorat na podzim se nekdy u pump nestrefi s pocasim a chvilku to trva.
    Kastle je uplne dobra, dost si na tom autaku delam sam, prestoze se soli priserne a zima tady trva pul roku.
    Minuly tyden jsem si vymenil rozvodak spolu s kladkou a drazkovy remen. Naftovy filtr menim jednou za rok na podzim (cca 25 tis. km) spolu s vzduchovym, olej po 10 tis., ale jedine plnou syntetiku (Mobil Rallye Formula 1 5W/50).
    V Rusku je okolo deseti prodejcu skodovek, sam delam u jednoho z nich, originalnich nahradnich dilu je vseobecne dost a s opravami temer problemy nejsou. V samotne Moskve jezdi odhadem tak 30 tis. skodovek, takze servisy se snazi.
    Pokud jde o motor, mel jsem s nim problemy na novem aute: protacela se mi remenice na vacce a tudiz porad ujizdelo casovani a ventily sedaly na pisty, pomohla vymena remenice (sedi jen na kuzeli, bez pera). Dal jsem v zaruce jeste menil vstrikovaci cerpadlo, protore teklo ve dvou mistech (muzu podrobnejc napsat, kde).
    Krome toho po roce mi prasknula trubka vyfuku ve svtredni casti, ted uz delaji jine, pruznejsi provedeni.
    Zatim vsecko, jestli neco bude zajimat, piste.
    Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.10.00  07:34

    « Re: Dobry vecer, muzu se pripojit do spolecnosti?

    sice to neni k motoru, ale rad bych se zeptal, jak na tom vypada Combi po 89 000 km, mam na mysli vliv spatnych cest na napravy, tlumice, cepy, jak je na tom servisni sit v Moskve, dostupnost dilu, cekani na dily.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 10.10.00  06:48

    « Re: Diesely v podani Fordu

    Kontrolka žhavení u Sierry zhasne, ale motor ještě cca. 5-10sec. dožhavuje, konec žhavení se projeví cvaknutím relé. Při studeném motoru (hlavně v zimě) po zhasnutí kontrolky napočítám do pěti a pak startuju. Pokud propásnu cvaknutí, vypnu klíček a žhavím znovu. Ještě se mi nestalo, že bych nenastartoval (i při -20), vlastně jednou mi lehla baterka a to mě brácha roztáhl. Baterka ještě motorem trošku otočila tak jsem si byl jist, že není zamrzlý, jinak je roztahování nebezpečné na kliku a rozvodový řemen, proto je třeba roztahovat min. na trojku a pomaličku pustit spojku. Pokud jsou velké mrazy (pod -10), je dobré do nafty nalít trochu benzínu na zředění, ale nepřehánět, do skoro plné nádrže dotankuju max. 5-10l.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.10.00  18:43

    « Dobry vecer, muzu se pripojit do spolecnosti?

    Mam teprve nedavno pristup do Internetu a jezdim v Moskve uz 4 roky na naftove Felicii Combi, celkove 89 tis. km. (jinak ridicak mam uz 20 let). Tady jsou docela slusne zimy, treba budu moci nekdy necim take prispet.
    Zatim diky!
    Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.10.00  16:55

    « Re: Disely v podani Fordu

    máš rechta Richarde, ta moje mrška 1.8TD taky stávkuje, hlavně když zhasne kontrolka žhavení a tajemné procesy probíhající v nitru mé Sirky způsobují, že je nažhavená až tak po cca 8-10 sekundách. Jo, TD Forda mám první zimu, tak na co si mám dát majzla?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 09.10.00  06:57

    « Re: Disely v podani Fordu

    Fiesta nebo Escort s 1,8D se dá ještě přežít, s 1,8TD Sierrou je to horší. Ono fordy sice trošku hůř startují, ale to je normálka. Mondeo 1,8TD většinou nestartuje na první otočení ani jako nové v létě, na druhou stranu stejně startuje i po ujetí 100 a více tisíc km. Pokud se rozhodneš pro Fiestu nezapoměň si nechat vyměnit olej a rozvodový řemen.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.00  02:54

    « Re: Disely v podani Fordu

    Moc ne :-), spíš tedy vůbec ne. BTW něco jiného koupit nechceš?
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.10.00  00:00

    « Disely v podani Fordu

    Prosim trochu o radu - jak dobry jsou fordovo motory 1.8D z let 89-92 - chci si koupit Fiestu s D motorem z tohoto obdobi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.10.00  12:56

    « Re: špička

    Tak se mi zdá, že vývoj a soupeření v oblasti TD motorů začínají nabírat obrátky jako u osobních počítačů ("co bylo nové před půl rokem, tak je dnes už zastaralé").

    Před cca 2 měsíci pustilo Audi do nabídky nový motor 1.9TDI/96kW a zdálo se že to bude na nějakou dobu nový vrchol u motoru 1.9TDI. A ejhle, v posledním AUTO.CZ magazínu je představení nového motoru 1.9TDI/110kW. Ferda Piechů nasadil dost ostré tempo. Teď ještě tak uvést 12-válcové 5.0TDI V12 (na základě 2.5TDI V6 132kW) a jeho ambice budou zase na chvíli ukojeny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.00  18:59

    « Re: špička

    Pavel: Problém je ten, že VW sáhl se 110 kW na dno technologie (bez šestnácti ventilů to zřejmě dál nepůjde), ale 2.0d o BMW má ještě rezervy, co se týče vstřikovacího tlaku Common-railu (každý ví o nové kosmetické úpravě 3.0d motoru - jiná charakteristika a vyšší vřtikovací tlak).

    BTW PD-TDI lze sluchem rozeznat pod kapotou naprosto bezpečně :-).

    Kdežto 2.0d je od 1.9 benzínu k rozpoznání jen velmi těžko.



    A hranice výkonu jednotlivých motorů nejlépe poznáte na produktech tunerů...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.10.00  14:56

    « "pocity" z různých motorů

    Vlastnil jsem TDi od VW 66 kW. Jelikož jsem o něj přišel, chtěl jsem zmapovat situaci na trhu v těch různých Dti, Hdi, Dit, JTd aneb jak se všechny ty "přímovstřiky" nazývají. Zde několik postřehů - ať mne nikdo nekamenuje, jsou to mé subjektivní pocity, které lze získat za několik km jízdy:
    - VW Tdi 66 kW (jak jsem s ním najezdil 40 000km)slušný zátah dá se říci od 1500 ot, každý kdo se tím svezl prvně, byl překvapen, jak akcelerace dokáže tlačit do sedačky. Nad 4000 ot slábne, nemá cenu jej vytáčet, celou dobu BIO bez problémů, dlouhodobá spotřeba 5 l
    - 1,8 Tdi Fokus Ač papírově vypadá velmi podobně, žádné velké divy nepředváděl. Akcelerace průměrná,ve 4000 ot výrazně slábne, zpřevodováno 4př. stupeň/4000/120 km/h, což se mi zdá dost málo (při těchto otáčkách jsem tam na 4 měl 150)
    -HDI 2,0 66kW v P206. Trochu jiná kategorie (common rail),tišší, myslel jsem že ve 206 bude dělat divy, ani zde mne nijak nepřekvapil a nepřesvědčil, ve větších modelech bude zřejmě ještě "slabší"
    - 1,9 Dti Renault hodně "traktorový" zvuk, stejně tak jsem si při rozjíždění na 1a 2 připadal, pak ztichne. Ač má údajně 72 Kw, ani v meganu to nebyla žádná střela, zátah mi nepřišel nijak velký
    - 2,2Tdi Nissan 81 kW, takže z jiného soudku. Dost velký turboefekt (myslel jsem, že u řízených přímovstřiků byl eliminován), pod 2000 se vůbec nic neděje, pak zabere mocným krouťákem (až nemile) a jede. Nad 4000 trochu slábne, ale dá se ochotně vytáčet až k 5000 (ne že by to bylo potřeba - jiné motory už moc nechtěly)Zajímavé zpřevodování. Na 4 jsem jel 180, když jsem na 5 jel 190, bylo tam neuvěřitelných 3.500 ot!!!. Z mirného kopce se ochotně rozjel na 220 a šel by i dál. O těchto motorech na rozdíl od 10 let propracovávaných TDi nikdo moc neví a nemůže mít ani zkušenost, budou-li na něco háklivé. Pořizovací cena poněkud vyšší ve vozidle této kategorie (Almera - Primera jej kupodivu dosud nemá)
    Nevím, jestli jsem měl na svůj motor štěstí, zda byl "povedenější" z povedených (teoreticky mohl mít větší výkon než papírově). Nechci být zaujatý pro to co jsem měl, chtěl jsem vyzkoušet i jiné možnosti, kam by se ubírala moje budoucí volba, ale zdá se mi, že zůstanu u VW. Jen na toho nissana vzpomínám se slzou v oku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.09.00  15:26

    « Něco z jinýho (naftovýho) soudku

    Dnes jsem náhodou dostal do ruky provozní předpis k záložním dieselům na jedné naší větší elektrárně a musím říct, že mě parametry toho motoru dost zaujaly: řadový šestiválec, 24 ventilů, dvoustupňový turbo, výkon 3600 kW, atd. Hned by si ho člověk dal do auta, jen ty rozměry trochu vadí (6.9x3.7x2.0 m).
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.09.00  13:15

    « Re: špička

    Pánové, nač ten spor. Myslím, že TD motory obou těchto firem (plus MB) tvoří nejužší špičku v nabídce turbodieselů v současné době. V dvoulitrových turbodiesech panovali po nástupu TDI pěknejch pár let motory Audi/VW, ale pak přišla v roce 1998 odpověď od BMW v podobě 2.0d/100kW a to byla pěkná pecka. No a teď se VW vrací na špici s 1.9TDI/96kW. BMW 2.0d má trochu vyšší absolutíní i litrový výkon (51.3 x 50.6 kW/l), nejnovější TDI má zase vyšší krouťák (absolutně 310 x 290 Nm, litorově 164 x 144 Nm/l). V nejbližší době se dá očekávat protitah BMW - přece jen motor 2.0d vyrábějí už 3 roky. Ale i kdyby nic, tak výše zmíněné motory mají parametry, o kterých se konkurenci může jen zdát. Mně osobně je sympatičtější řada TD motorů od BMW, ale např. v letošní "Engine of the Year Awards" bylo z 2-litrových dieselů nejlepší 1.9TDI a za nim 2.0d od BMW.
    Abych neurazil příznivce jiných značek - do širší špičky patří určitě řada jiných výborných TD motorů značek Alfa/Fiat, PSA apod.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…