Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Instalace Intercooleru
Souhlasím s názorem koupit si radši jiný auto, silnější, klidně benzínový, vyjde to levnějš. To samý jsem říkal těm bláznů s tim vyšlechtěnym Golfem, ale oponoval mi spotřebou 5-6l/100km, ale při těch investicích? Jenom ten tuning motoru v SRN prej 5.000DM. Myslím, že kdyby měl GTI verzi, hodně by ušetřil... To by se ale nemoh předvádět s takhle nadupanym dieselem. Když to teda někoho baví, proč ne? -
« Re: Instalace Intercooleru
Ok, ventil na turbu rušit nemusíš (když ale chceš změnit přetlak, tak ho můžeš rovnou zavřít), intelcooler nabastlíš. Není ale jednodušší si koupit silnější auto? Ono je to složité. Pokud to chceš skutečně udělat profi, tak to musíš spočítat. Vzít pracovní charakteristiky turbínky/komresorku, zvolit pracovní přetlak, změřit teplotu vzduchu za turbem, spočítat mezichldič atd. až to všechno uděláš, zjistíš, že se s pracovní hcrakteristikou turbínky nikam nevlezeš a že na mezichladič potřebuješ jiný kompresorek. Jinými slovy. Nabastlit se dá cokoliv, ale jestli to má mít nějaký smysl, je potřeba to spočíst a provést rozsáhlé úpravy. O tom, že zvýšení pracovního přetlaku má vliv na životnost motoru si nebudem nic vykládat. PTD -
« Re: Instalace Intercooleru
Věřte nevěřte, ale znám Golfa II 1,6TD, majitelem je totální šílenec, kterej do toho leje prachy horem dolem, už prej nalil do tuningu tohodle auta přes 700.000 Kč!!!!!! Auto podle toho vypadá. A z motoru 1,6td vyždímali přes 120 koní - měřeno na brzdě. Intercooler samozřejmě nechybí. -
« Re: Instalace Intercooleru
PTD, proč by měl ten ventil hned rušit? Stačí přeci nastavit jiný otevírací tlak. A příslušně upravit dávkování nafty.
BTW pokud se nemýlím, a to se tedy nemýlím, 1.6 se s intercoolerem dělal.
drewx: Pro AUTOKOMPLEX je zmiňovaná činnost zcela rutinní záležitostí. -
« Re: Instalace Intercooleru
Víš jak to říkají u Toyoty...Nic není nemožné. Nějak by tam nabastlit šel, ale co by jsi tím získal? Ten motor má tak nízký plnící tlak, že by jsi neměl co chladit. Pokud by jsi zrušil přetlakový ventil turba, tak za chvíli zrušíš i motor. Všechno potřebuje svoje. PTD -
« Re: Îbycejna Gazela s karburatorovym benzinakem (+)
s plachtovou nastavbou stoji v Rusku necelych 3000 USD v prepoctu.
Prakticka spotreba obnasi 11 - 20 l. bezninu a o zhruba o litr vic v pripade LPG na sto, podle toho kde se jezdi a kolik se naklada.
30 l. zerou tritunove benzinove nakladaky GAZ (53, 4330), benzinovy ZIL (petituna) potom 40 l benzinu nebo 50 l plynu.
Kdyz jsem videl ten osmivaldovy motor s jednim karburatorem v rozvidleni a uzasne dlouhe saci kanaly, odlite z hliniku v jediny blok, zacalo mi byt nepochopitelne, jak to vubec muze jet, ale jede to, muzu dosvedcit.
K historii: v roce 1996 jsem videl fungl novy nakladak GAZ-53 s radovym sestivalcem SV !!!, svicky pekne kolmo seshora na uplne hladke hlave. Bylo to u policajtu a chlap to prihlasoval. Po ruskym venkove takovych masin stale jezdi jeste sila. Mimochodem vsechny tyhle velke benzinaky maji kompresi okolo 6,5 a jezdi na benzin s oktanovym cislem 76. Zdravi
Mirek
-
« Re: cena nafty to mfilip
Mel jsem drobatko vetsi stesti. V sobotu byl lepsi kurz 1.120 Zl za 100 Kc. Rikal jsem si v patek, ze kvuli Izraele a tech chuju zdrazi od pondeli ropa, navic dolar vuci korune klesal ( Zl je vic vazan na dolar ) a tak jsem nabral i do kanystru. V pondeli ale zlevnili na ADO v Orlova N95 na 29.30, mam tam 2 % slevu ( 28.70 ), takze jestli to vydrzi, budu priste tankovat tam. Jinak jestli muzu poradit, tak lepsi kurs na ZL je na nasi strane. Vetsinou kupuju Zl na ceske strane v Ceskem Tesine. Market Prima, Billa a dalsich 5 kantoru ve meste. Nejlepsi kurz byva naproti nadrazi v papirnictvi vedle Piastu. V patek tam byl kurz 8,70 Kc za 1 Zl. -
« Re: Jezdi, a sice uz dost davno, a ted spis jeste vic.
Ta ruská Gazela je fakt velice zajímavá dodávka. Náhodou jsem si ji velice podrobně tenhle víkend mohl prohlídnout. Z boku a zezadu téměř k nerozeznání od Transita, předek už je o něco ošklivější, ale to nejzajímavější se ukáže po otevření motorového prostoru!!!! Když jsem v tomhle autě uzřel prehistorickýho benzínovýho macka s karburátorem, valil jsem oči. A vůbec - když jsem si prohlížel jiný díly v motoru, dejchla na mě historie, ale to chce vidět. Majitelé se pochlubili úctyhodnou spotřebou, při běžnym provozu prej 30l. Cena tohodle drobečka je na jejich trhu prej 4.000 USD. -
« Re: Jezdi, a sice uz dost davno, a ted spis jeste vic.
Ta ruská Gazela je fakt velice zajímavá dodávka. Náhodou jsem si ji velice podrobně tenhle víkend mohl prohlídnout. Z boku a zezadu téměř k nerozeznání od Transita, předek už je o něco ošklivější, ale to nejzajímavější se ukáže po otevření motorového prostoru!!!! Když jsem v tomhle autě uzřel prehistorickýho benzínovýho macka s karburátorem, valil jsem oči. A vůbec - když jsem si prohlížel jiný díly v motoru, dejchla na mě historie, ale to chce vidět. Majitelé se pochlubili úctyhodnou spotřebou, při běžnym provozu prej 30l. -
« Re: Jezdi, a sice uz dost davno, a ted spis jeste vic.
Plynovy pohon ma v Rusku dlouhou tradici vzhledem k jeho velkym zasobam, napr. ve mestech teplarny jedou z velke vetsiny na zemni plyn.
Na LPG vzdycky jezdily taxiky (Volhy, GAZ 21 - 24), soukromnici se zigulama a mnozstvi benzinovych nakladaku, jichz ale dneska valem ubyva kvuli vysoke spotrebe (predevsim GAZ-51, 52 a 53, ZIL-130).
V soucasne dobe je hodne firem, ktere instaluji aparaturu na LPG prakticky do jakehokoliv auta s benzinovym motorem, vc. strikacek. A jeden z nejpopularnejsich malych nakladaku se jmenuje Gazela, uveze 1,5 tuny, vypada jako Ford Tranzit a jeden cas se montovala nekde i v Cesku, myslim ze to byla firma ROSS (?) ve Velkem Mezirici, pokud se nepletu, ale s italskym dieslem. Tohle auto ma benzinak z Volhy, bud stary klasicky OHV, 2,5 l. 90 nebo 105 koni, podle kompresniho pomeru, nebo 16V OHC 2,3 l., 150 koni, bud vstrik, nebo karburator, motor se dela tamtez v Niznim Novgorodu, kde se mimochodem v licenci vyrabi jeste diesel-monoblok Steyer (s nesnimatelnou hlavou a se sdruzenymi vstrikovaci cerpadlo-tryska primo v hlave), ktery je ale zatim hrozne drahy, takze jich je malo.
Takze tyhle Gazely jezdi na LPG skoro vsechny, v praci ji taky mame. Vzhledem ke spotrebe draheho benzinu se prestavba zaplati urcite drive jez za rok, podle toho kolik se jezdi. Litr LPG stoji okolo 3 rublu, tj. tretina, nez benzin. Akorat ted jsou dost fronty na cerpackach, protoze cena benzinu se porad zvysuje a plynovych aut logicky jeste pribyva.
Pokud jde o CNG, drive na nej jezdily benzinove nakladaky a autobusy, mely 8 - 16 flasek na ramu pod korbou, autobusy na strese. Takova vozidla se vyrabela seriove.
V soucasne dobe hodne mestskych autobusu (Ikarusu) jezdi s 8 lahvemi na strese, to je tzv. diesel-plynovy cyklus, anebo tytez Ikarusy se prestavuji na uplny pohon plynem (snizuje se komprese, vstrikovaci soustava se nahrazuje zapalovanim, atd.). Ikarus dodava i motory Raba D10 a D11 se vstrikovanim plynu, montaz v Moskve, ty jsem ale videl jen na vystave, ne na silnici.
Mejte se. Zdravi Mirek
-
« Re: cena nafty
Kolik tam stala nafta zlotych ? Nejezdis do Marklovic ? Jen pro zajimavost. Na ceske pumpe ( ADO Orlova ) jsem koupil 5 l a doma nameril 4.95. V Marklovicich ( Polsko ) jsem nabral do kanystru 15 l a doma nemeril 15,2 l .... Kdysi se strasne nadavalo na polsky benzin a znam hodne takovych, co by si polsky benzin nenaleli nikdy do auta. Ja sam jsem na polsky benzin najezdil ve Formanu 50 000 km, a kdyz se po 30 000 km prekopaval motor ze 40 na 50 kW, nebyla tam sebemensi naznak problemu. Jezdenim na polsky benzin jsem jen na Formanu usetril kolem 25 000 Kc .... -
« Diesel No.1
Zaujímal by ma váš nazor na najlepší naftový motor.Asi tu bude vela názorov na TDI od VW,ale tiež by som rád zistil vaše skúsenosti s naftou od BMW alebo Mercedesu a talianov.Predovšetkým ma zaujímajú názory na Common-Rail.VW však asi vedie.Myslím v masovom meradle.Cdi od Mercedesu si nedovoli každý.Tiež ma zaujíma váš názor na francúzske HDI.Japonci akosi zaostávajú.Mazda bude do novej 626 ktorú predstaví niekedy v roku 2002 montovat motory PSA čiže
HDI.Je to myslím dobrý tah. -
« To se rika, ale ne popsut, alebrz popsout
Jinak bych chtel neco k cenam nafty. Je pravda, ze kdo jezdi malo, bude v pripade neprilis draheho auta, jakym je Felicie, rozdil v porizovaci cene splacet dost dlouho, me vyslo vcera take asi 40 000 km v ceskych podminkach.
Dokonce i v Rusku se cim dal tim vic lidi shani po "alternativnich" zdrojich nafty, lacinejsi o 30 - 40 procent, protoze ceny bezninu i nafty porad dost rostou, jsou nizsi nez v Cesku, ale taky koupeschopnost mnohych je o dost nizsi. Benzin OC VM (vyzkumnou metodou stanovene) 92 stoji v prepoctu asi 12 Kc, 95 asi 14 korun, 98 potom asi 15 Kc, krome toho dost vozidel jezdi na beznin OC 76 (nakladaky a starsi nebo predelane osobaky, kde si lide zvedaji hlavu na motoru, aby dosahli nizsi komprese, take jsem to delal a funguje to, ani se to na vykonu moc nepozna). Ten stoji stejne jako nafta, litr za cca petku (10 Kc), ale opakuji, to srovnani je velmi relativni, platy jsou u vetsiny lidi nizke.
Kde lidi shani lacinejsi naftu: konecne stanice (tocny) autobusu (Ikarusy, turecke Mercedesy OM 325, ruske LIAZy s motorem Caterpillar), dale dieselelektricke lokomotivy (mimochodem velmi kvalitni a vzdycky zimni), ricni pristaviste, znami ridici nakladaku (omezene, dneska rada firem nakupuje poukazky na naftu prakticky uz po trzni cene).
Jeste v roce 1996 se mi stavalo, ze jsem u pumpy zaplatil napr. za 30l, a nalili mi plnou (zasadne se plati predem, potom obsluha vypina cerpadlo stojanu), rekli: prece to neni beznin! Ted je to ale uplne jinak, vsecko stoji penize a lidi silne pocitaji!
Snad jsem Vas moc neunavil.
Zdravi Mirek.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!