Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Omluva AutokomplexuCz za nespravny nazev s "C"
Diky za vycerpavajici informaci!
Pro Zadek524: ve Feliciich je jen jeden naftak, komurkovy atmosfericky 1,9 typu AEF, ja s nim jezdim uz paty rok. Mimochodem vstrikovaci cerpadlo Lucas LS4000, trysky Bosch, oboji vyrobeno ve Francii, zhavici svicky Beru Germany, zatim jsem menil jednu, najeto mam 94 000. Nejprve to slo na 3 valce par obratek po startu, tak jsem svicky promeril ommetrem a hned bylo videt, ktera je prerusena, bylo to na 3. valci. Co s tim autem bylo: spatny posaz remenice na kuzeli vackoveho hridele, protaceni a sedani ventilu na pisty, musim ale rici, ze to byl VELMI NETYPICKY PRIPAD!!! Vyresen vymenou remenice. Dale tekouci vstrikovaci cerpadlo, praskly stredni dil vyfuku, usmernovac alternatoru, puvodni termostat oteviral prilis pozde, vymena za originalni, chodi normalne, tj. z expanzky se ani v lete nic nevyliva, jako tomu bylo u noveho auta.
Vsechny tyhle problemy byly do prvnich 15 tisic, od te doby prakticky pohoda.
Zdravi vsechny Mirek -
« Re: Jeste dotaz na Autocomplex
Jakej je rozdíl mezi těma typama motorů ve Feliciích - kdy se to do jakejch montovalo? Jinak s těma žhavkama bych neřekl, že je to nutný měnit před každou zimou. Servisuju několik dieselů a pokud jsou kvalitní žhavky (preferuju pouze BOSCH), tak na ně není potřeba sáhnout, pokud funguje všechno jak má. V praxi u mýho BMW524, u tátovýho Peugeota 205D, bráchovýho Mercedesa, přítelkyninýho Mercedesa a jiné.... Přísahám, že minimálně 3 zimy jsem ani u jednoho auta neměnil jedinou žhavku a všechny jsou OK. Kámoš měnil minulou zimu všechny žhavky, dal tam ňáký levný - značku nevim a za dva měsíce už dával nový BOSCHE a pohoda. -
« Re: Jeste dotaz na Autocomplex
1. AEF vydrží tak 300-500 tis. km při slušném zacházení. Rozvodák po 80 tis. km a vždy s kladkou. Nejpozději ve 200tis. km vyměnit hydraulická zdvihátka. Pozor na přehřívání motoru vlivem špatného termostatu-praskají hlavy. Olej po 10tis. km, polosyntetika stačí. Vstřiky po 100 tis. km. Žhaviče před každou zimou.
2. AHF a AGR, rozvoďák a a zdvihátka jako AEF. Olej sytetický po 15tis. km. AGR je nesmrtelný 400-600 tkm, AHF 300-500 tis. -
« Re: Jeste dotaz na Autocomplex
Jasne, ja jsem pro strucnost napsal jen spodni mezni hodnoty. Zajimalo by mne, kolik komurkove motory na Felde (AEF) a primovstrikove (AGR, AHF)v praxi mohou vydrzet (v ujetych km) a jak casto na nich v praxi menite rozvodaky?
Diky!!!
Mirek -
« to mirekzruska
nemáš až tak úplně pravdu. 1. VW TD motory s kompresním poměrem 22,5:1 mají udávaný provozní tlak 2,6-3,2 MPa s maximálním rozdílem 0,5 MPa. Jako minimální provozní tlak se uvádí 2,0 MPa. V praxi mají tyto motory s 200tis. km tlaky okolo 2,7 MPa. Rozdíl 0,5 MPa je moc, už při rozdílu 0,3 MPa se motor hodně třese. 2. VW TDI motory s kompresním poměrem 19,5:1 mají udávaný provozní tlak 2,5-3,1 MPa s maximálním rozdílem 0,5 MPa. 1,9 MPa je uveden jako minimální možný provozní tlak. -
« Re: Aktuálna otázka
Ty tlaky jsou v barech (atmosferach), neni to kompresni pomer. U Felicie 1,9D, coz je komurkovy naftak, maji byt aspon 2,6 MPa (26 atm.), u primovstrikovych, jako je napr. TDI na Octavii, potom nejmene 1,9 MPa (protoze tam to tolik stlacit neni potreba). Zdravi Mirek -
« Re: Aktuálna otázka
Na svym starym Mercedesu 115/200D jsem měl na všech válcích tlaky kolem 16 a startoval do -10 perfektně, skoro jak v létě, při -13 jsem ho musel hodně přemlouvat a při nižší teplotě startoval jen na laně nebo z kopce. A Audi 100 2.0D jsem měl o trochu málo víc a startoval taky dobře. Podle mých zkušeností u dieselů starší konstrukce, když je tam kolem 20, tak jsou motory vpohodě. Samozřejmě, že to není ideál, ale jde to. Ideál je tak 25 a výš. Nevím co to je přesně za jednotky, vždycky jsem odečítal jen číslo z ciferníku - asi atmosféry?? Pozor, mluvím o starejch dieselech, u těch moderních už to musí být víc, ale ty jsem nikdy nevlastnil, tak nevím. -
« Mazda Ditd
Mám tu možnost jazdit na 626 s motorom Ditd.Motor je trochu hlučný avšak na 100koní živý a velmi úsporný.Má ešte klasické turbo bez nastavenia lopatiek.Zátah začína od 1500 a od 1800 do 3000 kedy je max. toč.moment je to super.Po 3000 už pozvolna klesá tah až do 4000 potom sa prakticky už nič nedeje.Rok výroby je 98.Motor má takmer 100000km a jazdí bez chybičky.Dokonca lepšie ako na začiatku,pretože je už zabehnutý.Ani na začiatku nežral olej ako to u dieselov býva zvykom.Momentálne príde na trh 110konová verzia.Búduca generácia 626 bude osadená dieselom údajne od koncernu PSA.Čo nebude dobré.Nie,že by som francúzom neveril,ale nevedia robit auta ako japonci alebo nemci. -
« Re: passat 1,9 tdi 85-110kw
Jezdím ve služební Oktavce TDi 66 kw - k autu mám určité výhrady, ale motor je supr. Doma mám Sieeru
2.0 oproti TDíčku je to lenoch. TDi 81 kw musí bejt bomba. Chtěl jsem kupovat Audi 80 1.6 TD, ale narazil jsem na Mazdu 626 2.0 D kompresor za dobrou cenu. Mazda nejede tak dobře jako TDi, ale má zátah už od volnoběhu s Audinou nesrovnatelné.
Nejspíš bude i o dost vyšší spotřeba. -
« passat 1,9 tdi 85-110kw
jeli jste někdy někdo v autě s tímdle motorem? To jste teda přišli o hodně.Muj názor je takový,že v kategorii 1,9 jsou to nejlepší motory všech dob.85kw s výkony 0-100 asi 11s a s maximální rychlostí 194km/h je to super stroj.No a o110kw ani nemluvě.JAKé JSOU VAšE NáZORY??? -
« Re: AUDI 80 1.6 TD
Odpovím jak už bylo psáno níže: objem ničím nenahradíš. Tento motor je OK v Golfu, Polu, ale Audi 80 je o dost těžší auto a proto bych raději šel do 1,9 TD nebo rovnou 1,9 TDi. Vzhledem k ročníku toho bude mít dost za sebou a vzhledem k objemu málo před sebou. -
« Dvoudoby diesel
Kluci, ten dvoutaktni naftak ma uplne uzavrenou mazaci soustavu, jako ctyrtakt! Tam v klikovce, a vubec pod pistem, jako u klasickeho dvoutaktu benzinoveho, bez ventilu, nic neprobiha. Jedina vec, ze olejovy film ze sten valcu se plnicim vzduchem asi trosicku strhava do spalovaciho prostoru, ale to se resi dobre pracujicimi pistnimi krouzky.
Takovehle masiny, jenomze ve velkem, makaji uz desitky let na lodich a lokomotivach, spotreba oleje je zhruba stejna jako u ctyrtaktu stejneho vykonu. To mam na mysli dvoutakty velkeho objemu a s malymi otackami, kdy je jejich ucinnost stejna jako u ctyrtaktu a maji vyplachovani bud ventilove (pouze vyfukove ventily), jako to Daihatsu, nebo 2 klikovky, horni a spodni, a protibezne dva pisty v jednom valci (cela serie motoru na ruskych lokomotivach).
Zdravi vsechny Mirek
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
2. dole na klice to taky není bůhvíco, klínek je moc malý a někdy se přefrézovává drážka na klice a používá se klínek a řemenice z TDI. Pozor na vibrující velkou řemenici pro plochý řemen. Je našroubovaná na malou řemenici pro rozvoďák a její vibrace mohou uvolnit onu malou řemenici.
3. Bosch žhaviče jsou super, ale jsou nejdražší a málokdo si je nechá namontovat.